עזרה בבחירת מצלמה לטיולים


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כמה נקודות כלליות על מצלמות (לפי דעתי)

1) בגדול ככול שהחיישן של המצלמה גדול יותר כך איכות התמונה טובה יותר (למרות שיש יוצאים מהכלל)
2) איכות העדשה חשובה מאוד לפעמים גם יותר מאיכות החיישן - אבל בדרך כלל זכוכית טובה (בעדשה) יקרה
3) עדשה עם זויית רחבה מאפשרת לצלם תמונה עם תחום מימין ומשמאל, לדוגמא זה חשוב לצילום נוף כמה שיותר נוף, עדשה צרה לעומת זה כמו להראות את התמונה מתוך צינור רואים פחות אבל זה גם מגדיל יותר את התמונה
4) עדשה שספקת צמצם גדול מאפשרת יכולות נוספות כמו צילום עומק שדה רדוד (שבו באוביקט מובלט מהרקע שלא בפוקוס - עומק שדה רדוד). כמו כן בגלל שהיא מכניסה יותר אור היא מאפשרת לצלם בזמן חשיפה מהיר ואז גוף שזז יראה חד יותר בגלל שאחנו חושפים אותו לפרק זמן קצר ואז יש פחות מריחה של התנוע שלו.
5) מצלמות DSLR מצלמות דרך עינית אופטית (VF) שיש להן מרא שמעלה את אור לעינית, בצורת צילום זה הן מעולות עם מערכת פוקוס מאוד מהירה. בצילום דרך המסך (LV) מערכת הפוקוס שלהן הרבה פחות מהירה (ודרך כלל גם פחות מהירה ממצמות קומפקטיות ובטח פחות מהירה ממצלמות ללא מראה) - אבל איכות התמונה תיהיה זהה בשתי צורות הצילום.
6) ברוב מצלמות ה DSLR בגלל פוקוס איטי בצילום דרך המסך - אוטופוקוס בוידאו יהיה מאוד איטי עד כדי לא יעיל - דגמי קנון החדשים ביותר יש שיפור בכך (דגמים כמו 750D, 760D, 70D ו 80D ו 7D MII).
7) מצלמות ללא מראה הן בעצם כמו מצלמות קופפקטיות שניתן להחליף בהן עדשות, אבל ללא העינית האופטית וללא צורך במראה לעלות את האור לעינית לכן הן נקראות מצלמות ללא מראה. לדגמים מתקדמים יש עינית אלקטרונית שזה בעצם מסך קטו נוסף בעיניית. בדרך כלל מצלמות ללא מראה יקרות יותר מה DSLR המקבילות.
8) מצלמות ללא מראה מצלמות תמיד דרך המסך (LV) והן בנויות לכך וגם מערכת הפוקוס שלהן בנוי לכך ולכן גם יש להן אוטופוקוס טוב בוידאו.
9) לכל חברה יש מספר דגמים שבדרך כלל דגם מתקדם יותר מספק יכולת שליטה טובות יותר, מערכת פוקוס טוב יותר, קצב צילום מהיר יותר - איכות התמונה תיהיה בדרך כלל היא זהה ברוב הדגמים של אותה חברה עם חיישן זהה.
10) יש מצלמות קומפקטיות מתקדמות שמספקות חיישן יחסית גדול והן עדשה טובה, אבל ללא יכולת להחליף עדשות.
11) מצלמות וידאו לספורט מגיעות עם חיישן קטן ועדשה בסיסית ומספקות יכוולת לצילום בתנאי סביבה קשים עם יכולות וידאו סבירות ועוד פחות מכך בנושא בסטיילס - מול מצלמות הללא מראה ומול מצלמות DSLR.

כמה נקודות להתאמת מצלמה (לפי דעתי)
א) מי שחושב להתקדם בנושא הצילום וחושב בעיקר על סטיילס מצלמות DSLR מספקות איכות תמונה מעולה עם יכולת למגוון עדשות גדול ביותר. מצלמות ללא מראה גם כן אופציה עם מבחר עדשות קצת יותר קטן תלוי בדגם. כמו כן בחלק מהדגמי הללא מראה יש חיישן קטן יותר מאשר מצלמות DSLR וחלקן חיישן בגדול זהה. ואיכות התמונה בהתאם לגודל החיישן.
ב) מי חשוב לו וידאו מצלמות ללא מראה בדרך כלל יספקו איכות וידאו טובה יותר בגלל והן מערכת פוקוס טובה יותר עבור וידאו בכלל שהן בניות לעבוד בצילום דרך המסך (LV)
ג) חשוב לרכוש עדשה טובה כדי לקבל תמונה טובה ורכישת גוף טוב עם עדשה בסיסית יכול לפגוע באיכות התמונה וביכולות הצילום.
ד) למי שחושב גודל המצלמות ללא מראה קטנות וקלות יותר
ה) למי שלא חושב להתקדם בתחום ורק רוצה מצלמה עם עדשה אחת יכול להיות שמצלמה ללא מראה או מצלמה קומפקטית מתקדמת תספק אותו
ו) לדעתי איכות התמונה של מצלמות ללא מראה עם חיישן 4/3'' שקטן יותר מהחיישן שיש ב DSLR פחות טובה מזו של ה DSLR, אבל עדיין ברמה גבוהה מאוד ויכולה לספק את הצרכים של רוב של האנשים - כל עוד צילום בתאורה חלשה הו לא הכיוון העיקרי.
ז) מצלמות ללא מראה לא מוצלחות בזמן סוללה שלהן, אבל מאוד פשוט להחזיק סוללה נוספות.

אני מקווה שז עושה קצת סדר

אחרי כל הסיפור הזה לדעתי אם אתה לא חושב להתקדם בנושא ורצה סט של מצלמה עם עדשה אחת לסטיילס עם וידאו מעולה ועדשה טובה - פנסוניק LX 100 עם חיישן 4/3, זהה לזה שיש בללא מראה, עם עדשה קבוע בעלת יכולת לצמצם גדול תספק את כל הדרישות שלך - הייתי ממליץ לרכוש גם סוללה נוספות בכל מקרה עדיין מדובר על סט של 2500 ש"ח
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
אלי
להבדיל מהסברים קודמים שלך,עשית לי סדר בראש :)
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
כאשר כותבים עדיין ברמה גבוהה.....וכיו"ב, קשה לאדם להעריך את הנושא באופן מספרי לפי dxo הניקון 5300 קיבלה ציון 83 והפנסוניק האמורה 67.
אז כן יש לה יתרונות : היא קומפקטית כ-400 גרם והוידאו שלה יותר טוב. אבל היא מוגבלת להמשך התפתחות בצילום. למשל לצלם קוף כזה על עץ ממרחק ,שכח מזה ועוד הרבה ישומים שיחסרו לך באם תרצה להתפתח בתחום כי העדשה הקבועה היא בסהכ 24-75.
בנוסף הרזולוציה שלה פחותה משמעותית, כך שאם תצלם משהו ממרחק ותרצה לעשות חיתוך משמעותי כדי להגדילו, תהייה מאוד מוגבל.
לסיכום, כל עוד אתה במגבלות העדשה תוכל להוציא מהפנסוניק באור יום תמונות טובות ומוצלחות, אבל [וזה אבל משמעותי] אם אתה חושב להמשיך בצילום ולהתפתח, עמדתי ברורה למרות שגם אז היא תוכל להיות [מקסימום...] מצלמת גיבוי שלך. ........
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אלי
להבדיל מהסברים קודמים שלך,עשית לי סדר בראש :)

אני לא יודע אם לקבל את זה כמחמאה או שחוסר בהירות בהסברים הקודמים שלי.
חחח
 

Ilyan

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
4
נקודות
18
יש מצלמת DSLR שדי עונה על הדרישות שלך, למעט משקל: Pentax KS-2
זו מצלמת DSLR קשוחה עם עמידות למזג אוויר, כולל בעדשת קיט (שזה ממש נדיר למיטב ידיעתי) ועינית ברזולוציה מעולה שמספקת 100% משדה ה"ראייה" של העדשה, בניגוד לדגמים המקבילים של קנוניקון. הבונוס המשמעותי זה שניתן להשיג אותה באמזון צרפת כרגע ב-500 יורו עד הבית כולל הכל.
המינוסים העיקריים הם המשקל- הגוף+עדשת קיט יוסיפו לך באיזור הקילוגרם, שלא לדבר על עדשת זום כבדה אם תרצה בהמשך. כמו כן, מערכת האוטופוקוס פחות מתקדמת מזו של המתחרים (רק 11 נקודות פוקוס לעומת למשל ניקון D5300 עם 39 נק' פוקוס) מה שאומר שפחות מתאימה לצילום עצמים בתנועה, במיוחד אם אתה חסר נסיון בצילום. אבל לנופים היא תהיה מעולה.
החסרון העיקרי זה אולי המותג Pentax עצמו שנמצא עמוק בצל המתחרים, ומבחר העדשות הרבה פחות נרחב וזמין, מה שאמור שתצטרך להתנהל מול חנויות וספקי שירות בחו"ל באופן בלעדי. מצד שני, אמזון לא בדיוק ידועים בשירות שלוקה בחסר.
לשיקולך.
 

TomerPTL

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
האמת שקראתי קצת על מצלמות ועל הסוגים השונים אז קיבלתי קצת מושג, בכל אופן ההסברים שלך, כרמי, גם עזרו מאוד אז תודה רבה.
עמי, האמת שהתמונה עם הקוף צולמה באמצעות GOPRO חח, סיקרן אותי לראות איך צילמו את התמונה אז בדקתי אחרי זה.
חברים, אני חושב שבגדול הבנתי, לכן הייתי מעוניין, אם תוכלו, לקבל שם של דגם, או אולי שניים, משני הסוגים המדוברים, קומפקטית/ללא מראה וDSLR, שכאמור יתאימו לטיולים ולצרכים שלי.
בינתיים לפי ההמלצות שלכם, מבין המצלמות ללא מראה הייתי הולך על ה-LX100 או הGM1 של פנסוניק.
מבין הDSLR על ה5300 של ניקון, אם כי אני מבין שהעדשה לא כל כך מתאימה לצילומי טבע, יש איך לשחק עם זה?
מה אתם חושבים?
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
לגבי התמונה, הכוונה הייתה ליכולת של צילום אובייקטים ממרחק, [עם ציפורים זה בכלל סיפור]
לגבי המצלמה, ברור מבחינתי שהניקון 5300 בתקציב הזה, היא הפתרון הטוב ביותר לאיכות התמונה.
אם אתה לא מעוניין בשלב זה להגדיל את התקציב, תתחיל עם הניקון 18-55 המיוצבת בגרסה השנייה [החדשה יותר] והיא תשמש אותך לצילומי יום [נופים וכיו"ב] ומשם תתקדם בהמשך. בהצלחה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
בכיוון ה DSLR הייתי בוחר דגם קצת יותר זול של ניקון D3300 קצת יותר קטן, קצת יותר קל, פחות נקודות פוקוס, וכן קצת פחות נוח לתיפעול מתקדם (אבל עדיין מאוד קל לשימוש ולצילום לרמה שלך) - איכות התמונה ברמה זהה.

ואז בהפרש הייתי בוחר עדשה יותר טובה כמו ניקון 18-140.

כן זה עדיין יוצא יקר מהתקציב - אשפרות נוספות ב DSLR זו מצלמות קנון (שלדעתי בעלות חיישן פחות טוב מזה של ניקון, אבל עדיין טוב) ה EOS 1300D, קצת יותר זולה הניקון ואז לקחת את עדשת קנון 18-135 עדין מעל 2000 ש"ח ואבל לא בהרבה.

בקשר של GM1 בנוסף הייתי בודק את ה GF7 שמאוד דומה ח GM1 קצת יותר גדול, אבל באמת עדיין מצלמה קטנה.

אני קצת לחוץ כעת בזמן מקווה שיותר מאוחר אצליח להציג תמונת דוגמה זהות של כל מצלמות ...
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
בעקבות תשובתו האחרונה של אלי בנושא DSLR המלצתי עומדת בעינה. ראה כאן השוואה בין ה3300 ל5300 http://snapsort.com/compare/Nikon-D3300-vs-Nikon-D5300 .
במידה ותרצה להוסיף עוד כמה שקלים קנה גם את הניקון 55-200 המיוצבת VR [מעבר ל18-55 שהוזכרה] ובכך יהיו לך יותר אפשרויות [טווח] בצילומי יום מה18-140 בפחות כסף ולדעתי גם באיכות מעט יותר טובה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
עמי, אתה צריך להגיד תמיד את המילה האחרונה ? :)

סליחה עדשת 18-140 פחות טובה מה 18-55 וה 50-200 באיכות - זה חדש לי
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
אלי ממש לא מזיז לי המילה האחרונה. אני אומר את דעתי ושם את עצמי לכאורה במקום החבר ששואל ועל בסיס זה עונה. [אולי באמת הגיע הזמן מבחינתי להפחית המינון]
אני מתייחס רק כשאני חושב שהמלצתי שונה מההמלצה האחרת ורק עם לדעתי תטיב עם האדם השואל.
לעצם העניין מכיוון שצילמתי גם ב 55-200 היא לדעתי חד משמעית טובה מ 18-140 ועולה כמובן כחצי.
ב DXO ה 55-200 בציון 21 וה 18-140 בציון 19.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אבל 18-55 ממש לא באותה רמה, ולדעתי עבור רוב הצילומים הטווח הרחב חשוב.

אני באמת לא חושב שרוב האנשים צרכים טווח זום גדול באמת
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
419
נקודות
63
כן, כתבתי שה 18-55 פחות איכותית, למרות שהגרסה החדשה יותר טובה . בפשרה התקציבית של תומר אלו 2 העדשות שהייתי קונה, עם זאת כמובן שגם ה18-140 היא אופציה לשיקולו.
אני חושב שבשלב הראשוני, חשוב לצלם עם טווח כמה שיותר גדול , פשוט כדי להבין מה הכי מתאים לצילום שלנו ובו להתמקד באופן יותר מקצועי בהמשך.
גם לי נראה שהבסיס הוא עדשה רחבה, אבל צלמי טבע למשל חייבים את הזום הארוך, כאשר הם מצלמים ציפורים וכיו"ב.

מבחינתי לפחות מיציתי את הנושא ואין לי מה להוסיף
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
השאלה האם הוא באמת מחפש רק מצלמה או שרוצה להתקדם בתחום בעתיד, זו באמת שאלה חשובה.
 

TomerPTL

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
אני נשמע כבר כמו תקליט שבור אבל שוב תודה רבה על התגובות הענייניות והמושקעות שלכם, אני שמח מאוד על הדיון כאן כי זה נותן לי הזדמנות ללמוד קצת יותר על התחום המאוד רחב הזה שנקרא צילום.
בקשר לMIRRORLESS של פנסוניק- שמתי לב שבFLICKR הרוב המוחלט התמונות של הGM1 הן תמונות תקריב ואילו בLX100 רובן תמונות נוף, שהן בעצם מהוות שיקול גדול יותר מבחינתי. הגיוני להניח שהLX100 מתאימה יותר לתמונות נוף?, כלומר טווח רחב יותר, זום ארוך יותר וכו' מהGM1 והGF7?
לגבי הDSLR- נראה שבחירת העדשה היא הרבה יותר משמעותית מבחירת הגוף לפי הדיון, ב3300 וב5300 קיים אותו חיישן?
האם תוכלו לפרט מהם היתרונות של העדשות השונות שהצעתם? הבנתי שה18-140 מתאימה לצילומי נוף בגלל הטווח, אז בעצם 18-55 היא עם פחות טווח ויותר זום?, וה55-200?
מה לגבי העדשה של הGM1 וLX100? האם הן משתוות ברמתן לעדשות הDSLR של ניקון?
 

TomerPTL

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
כרמי אני מאוד מסכים עם התגובה האחרונה, אפשר להגיד שהיא הטריגר בין המירורלס לDSLR, ובין העדשות בניקון. כרגע אין לי תשובה ודאית לכאן או לכאן. צילום הוא תחביב יקר ורק התחלתי את החיים האזרחיים אחרי 20 שנה תחת מסגרת. כלכלית נראה שהמירורלס משתלמות יותר כי אין יותר מדי עם מה לשחק שם מבחינת עדשות, זאת כמובן בתנאי שאהיה מרוצה..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
באמת אם חושבים להתקדם בתחום אז אני לחלוטין עם עמי מצלמת DSLR בטווח מחיר הזה מספקת יכולות להתקדם הרבה יותר בעתיד.

מצד שני מצלמה כמו LX100 אין יכולת להתקדם - מצב שני גם ה GF7 וגם ה GM1 הם גופים קטנים ויכול להיות שאפילו קטנים מדי לעדשות גדולות בעתיד וכן אין להם עינית כלל ויכולת להתקדם בתחום לבטח תבוא עם החלפת הגוף לאחד טוב יותר (דרך אגב החלפת גוף עבור צלם חובב זה לא סיפור יוצא דופן בדרך כלל עדשות נשארות בגוף מוחלף פעם בכמה זמן).

זה שאתה רואה אנשים מפרסמים מתמונות מסוימות במצלמה מסויימת זה אולי אומר שמיש רוכש את המצלמה נהוג לצלם יכולות מסוימות - מעבר לכך לעשה של ה LX100 יש מספר יתרונות כמו יכולת למאקרו יכולות לצמצם גדול ומאשפר סוגי צילום שללא יכולות אלו בעדשה יהיה קשה לעשות זאת - זו אחת הסיבות שאני אוהב את המצלמה יש לה עדשה שיכולה לספק מגוון יפה של צורות צילום - אבל כאמור לא ניתן להתקדם עם החלפת עדשות איתה.

חישוב המקובל של עדשה כפול 3, כפול 5 עושים בחילוק של המספר הגדול של העדשה במספר הקטן כך שעדשת 18-140 זה בעצם 140/18 = 7 כלומר כפול 7 ובהתאם 18-55 זה כפול 3

עדשת 18-140 מספקת טווח יפה גם זווית רחבה וגם טווח שמספק לרוב הצילומים כל עוד לא נדרש זום גדול מאוד נגיד לצילום ציפורים. עדשת 18-55 מספקת את אתו זום רחב, אבל הטווח זום שלה הרבה פחות גדול ומצד שני היא גם עדשה בעלת אופטיקה פחות טובה מזו של ה 18-140

אני מקווה שזה עוזר לך לחדד דברים
 

cohen5538

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
10
נקודות
8
כדי לתרום את החצי שקל שלי, תראה מה המלצתי לאחיינית שלי בוואטצאפ, לפני מספר שבועות הנה התכתובת.
_-----------------
לי הכי נראה:
Canon 1200d 18-135mm 2230 ש"ח.
או
Nikon d3300 18-140mm 2699 ש"ח
תתיעצי שם עם המדריכים. לגבי הטיול ונוחות שימוש בטיול, בלי להסחב עם הרבה עדשות.
אם יציעו גם מירורלס (קטנה יותר) תשאלי לגבי סוני a6000 הבעיה שיש פחות מבחר עדשות.
ואולי גם פחות כפתורי שליטה בסוני (חיסרון)
-----------------
בדקתי עוד קצת, נראה לי שה
Nikon d3300 18-105mm 2499 ש"ח
הכי מתאים, גם מבחינת איכות התמונה.
תבדקי עם החבר'ה
_--------------
אפשר ללכת על ה 5300, מעבר ליכולות הטובות יותר יש לה גם wifi, כך לדעתי תוכלי להעביר תמונות לטלפון בקלות ולהעלות לוואטסאפ. (לא בטוח, צריך לבדוק)
ועש לה גם gps
----------
בסוף היא הלכה על ניקון 5300.
פשוט ההורים שלה עזרו קצת....

קח בחשבון שאולי ה wifi יכול לשחק אצלך תפקיד חשוב, אם אתה אוהב לשתף.
חוץ מזה אתה צריך לחשוב קצת עם עצמך האם אתה רוצה מצלמה שאתה זורק לתרמיל עם שאר הציוד. או מצלמה שדורשת תיק צילום נפרד (נוסף לתרמיל).
אז אולי זה יכול להשליך על dslr או mirrorless.
חוץ מזה עכשיו אתה הרבה יותר מבין מה האופציות אבל עדיין לא הרגשת את המצלמות ביד. לך לקמרה מיה, ארליך או כל חנות צילום אחרת ותבקש לראות את המצלמות כדי שתקבל תחושה של הגודל.
 

TomerPTL

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
תודה רבה לכולם על היחס והזמן. אני חושב שקיבלתי מספיק ידע כדי ללכת לחנות צילום ולקבל המחשה של המצלמות. אעדכן!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור