יש עוד הרבה מעבר למדידות חשמליות שאותן אתה לא יכול למדוד. יש כבלים שידועים ככאלה שמסדרים יופי של במה, יש כאלה עם צליל גדול יותר, יש כאלה עם צליל מהיר יותר, איטי יותר, מאוזן יותר וכ"ו.
מהי המדידה שהיית מבצע לכבל שיש לו במה מסודרת יותר {בהנחה שאתה יודע על מה אני מדבר}?
יפה לך להשתחצן בהתנשאות של סוגריים מסולסלים - בדבר חוסר ידיעותי, בעוד אתה מפגין שוב ושוב חוסר הבנה בסיסי בפיסיקה.
כבל אודיו מעביר מטען חשמלי, באופן כזה שמייצג אות כמתח חשמלי המשתנה בזמן.
המתח החשמלי מייצג (עד-כדי טרנספורמציה קבועה מסוימת) את לחץ האוויר המשתנה בזמן - כלומר גלי קול.
כל המאפיינים המופשטים הללו שהבאת, במה, דינאמיות, אימאג', מהיר, איטי וכיוב':
כולם באים לידי ביטוי בשינוי גלי הקול. היכולת לכמת שינוי זה ולמדוד אותו אינה רלבנטית כלל. מה שרלבנטי זה שהמאפיינים הללו אכן
מוכלים איכשהו בגלי הקול.
עובדה היא שהם מגיעים לאוזניך. מה מרעיד את עור התוף שלך ומתפרש בכל מיני צורות ואיפיונים להם נתת שמות שונים? התשובה: שינויי לחץ האוויר. לא משנה איזה שינויים בדיוק הם אלה שיוצרים "במה" רחבה יותר. מה שמשנה זה שהם שם - באים לידי ביטוי איכשהו - בלחץ האוויר.
בדיוק כמו שלא משנה איזו תמונה רואות עתה עיניך - התמונה באה לידי ביטוי בקרינה האלקטרומגנטית הנכנסת לעיניך. איך המוח מפרש? לא רלבנטי. מה שרלבנטי זה שהתמונה מוכלת בקרני האור.
בדיוק כמו שאם נפעיל מקלט רדיו, לא "נמדוד" שום פרמטר: אלא נקבל את האות עצמו - את הקרינה האל"מ - מומרת למתח - מפוענחת ומומרת למתח בפס בסיס - מומרת לגלי קול.
אי לכך, כל המאפיינים הללו שהבאת:
"יופי של במה, יש כאלה עם צליל גדול יותר, יש כאלה עם צליל מהיר יותר, איטי יותר, מאוזן יותר וכ"ו"
- כל אלה
בלי יוצא מן הכלל, באים לידי ביטוי במתח החשמלי המועבר באות, ומוכלים בו.
אילו היה מאפיין שאינו כזה - הוא לא היה מועבר במוליכים של מערכת השמע, הוא לא היה מוקלט ע"ג סרט הקלטה, הוא לא היה מומר ע"י ממיר ADC או DAC, והוא לא היה נחרט ע"ג תקליט או כתוב ע"ג תקליטור. הוא גם לא היה נוצר יש-מאין.
עתה אני לא בא למדוד פרמטר
מסוים, אני מתבונן
באות עצמו - במתח החשמלי.
אני לא בודק את אופי ההבדל באות, אלא אם בכלל קיים הבדל.
אני לא מנסה כלל לנתח אנליטית את הבמה מתוך תמונת האות או מתוך פרמטר זה או אחר - אבל מהנימוקים הנ"ל אני מסיק שאם שני אותות זהים לחלוטין - אזי הבמה, האימאז', או מה שתרצה - כל אלה זהים לחלוטין בין שני מושאי ההשוואה.
שמע דיגי.
אם ניקח שני רמקולים או מגברים עם נתונים זהים לחלוטין הם לא בהכרח ישמעו אותו הדבר. לכל חומר יש גוון צליל שונה, לכל סוג עץ ברמקול יש צליל אחר, לכל ספייק יש אופי שונה וכולם משפיעים על הצליל. יש כאלה שמשפיעים דרמטית ויש כאלה שפחות ויש גם חרטות שלא עושים כלום.
אין לזה שום קשר.
מפרט טכני אינו מתיימר לייצג את הצליל עצמו.
גם לא עובי הכבל ולא גמישות הכבל ולא השראותו.
אבל מתח האות העובר בכבל - כן מייצג את הצליל עצמו. המתח קובע את הצליל עצמו, והוא מתעצב עפ"י כל הפרמטרים האחרים, כפי שהסברתי למעלה.
אם העכבה היא בעלת אופי קיבולי, האות יהיה עגול יותר (פחות רכיבי תדר גבוה).
אם היא בעלת אופי השראותי, האות היה מחוספס יותר (פחות רכיבי תדר נמוך).
מה זה אומר על הבמה? על האימאג'? כלום, אבל זה לא מעניין ולא רלבנטי. מה שמשנה זה שהאות מכיל את כל המידע על גלי הקול שיגיעו לאוזנינו.
לכן נוכל להסיק על פי הבדלים באות המתח (שטיבם לא משנה כלל) לגבי קיומם/אי קיומם של הבדלים בין מושאי ההשוואה.
אתה יודע מה, אני אפסיק להיות "מגעיל" כלפייך ואנסה לעזור לך להבין
...
אתה בא מצד טכני, קר ולא מנוסה בתחום ומדבר כאילו האודיו והנסיון זורם בעורקים שלך. וביננו, שנינו יודעים שאתה די טירון {בלי להעליב} בתחום הזה.
מילא שזוהי הלעזה אחת מיני רבות מצדך שהיא מתנשאת, מזלזלת, וגם בלתי מבוססת בעליל (
כלל אינך מכיר אותי, מעולם לא נפגשנו, אינך יודע מי אני ומה אני יודע) -
אם מישהו מהקוראים משתכנע מטיעון כזה ככלי להוכחת טענותיך, שיהיה לו לבריאות.
בעיני זה עוד נסיון די פאתטי לגרור אותי להתנצחות אישית ולהקטין אותי כדי לתפוס עליונות בויכוח, ולכן אני לא מתרגש.
אני כן אתרגש אם אקבל נימוק ענייני, לשם שינוי.
אחרי שהוצאת כאלה סכומי כסף על ציוד אקזוטי הכולל וודו - ואחרי טקסי העליה לרגל הראוותניים שאתה עורך לכל פריט ציוד שאתה קונה - אני לא באמת מצפה שתקבל בקלות את הטענות שאני מביא כאן, ללא קשר למידת ההתאמצות שלי לנמקן. הרי את עצמך כבר שכנעת מזמן.