נמר וליאור, הפורום בתרדמת חורף


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אז גם אתה רונן, בעד הבאה של דם חדש וחובבים מתחילים.
סקירות וביקורים ושרשורי התחדשתי לא יביאו אותם. צריך לחשוב אחרת וככל הנראה להוציא על זה כסף. וגם אז ההצלחה היא בעירבון מוגבל ולטווח ארוך בלבד.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אין כמעט מתחילים שמשתפים בצעדים הראשונים בבניית מערכת סטריאו בתקציבים עממיים יותר.

כי עם המחירים של היום אתה צריך לשים תקציב של מזדה 3 כדי שהמערכת הנ"ל תשמע סביר. כל השאר - פח
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
אז גם אתה רונן, בעד הבאה של דם חדש וחובבים מתחילים.
סקירות וביקורים ושרשורי התחדשתי לא יביאו אותם. צריך לחשוב אחרת וככל הנראה להוציא על זה כסף. וגם אז ההצלחה היא בעירבון מוגבל ולטווח ארוך בלבד.
אני לא איש שיווק אינטרנט ולא יודע לתרגם לכסף כמה עולה להביא "דם חדש" אבל בהחלט חושב שזה מתבקש.
התשתית החברתית כדי שזה יצליח צריכה להיות מפרגנת ומכילה ולא ארסית ורעילה.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
כי עם המחירים של היום אתה צריך לשים תקציב של מזדה 3 כדי שהמערכת הנ"ל תשמע סביר. כל השאר - פח
אין ספק שהתחום השתנה מלפני 15-20 שנה וזה די מבעס.
מצד שני אני חושב שאתה מדגים בדיוק את הבעייתיות אליה התכוונתי- מאזדה 3? אתה רציני?
שמעת פעם אנסמבל טייגר או פליניוס משולב מנגנים עם פרואק ריספונס 1SC?
אתה יודע כמה מוסיקה אפשר לקבל בהרבה הרבה פחות ממאזדה 3?
אודיו הלך למקום שאליו הלכה המוסיקה הקלאסית- במקום שקונצרטים יהיו זמינים כמו פעם לעמחה שבאה לשמוע מוסיקה בכיכר העיר, צריך להיות היום מעמד בינוני ומעלה כדי להיות מסוגל לרכוש כרטיסים לקונצרט.
מה התוצאה? הרבה פחות נגישות לציבור. ההפך מהכיוון שהייתי רוצה לראות באודיו.
כתבתי כאן לא אחת- הבעיה היא גם בבחירה של היבואנים- לא מעניין אותם להביא ציוד עממי יותר.
אייל פור ז"ל למשל, ידע לייבא אולטרה הייאנד לצד מותגים לכל כיס. אולי בעיניך הם נשמעים פח. בעיניי זה היה נפלא.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אז גם אתה רונן, בעד הבאה של דם חדש וחובבים מתחילים.
סקירות וביקורים ושרשורי התחדשתי לא יביאו אותם. צריך לחשוב אחרת וככל הנראה להוציא על זה כסף. וגם אז ההצלחה היא בעירבון מוגבל ולטווח ארוך בלבד.

מתנוש דווקא התכוונתי לרוב הדומם של הרשומים היום בפורום.
למאזינים השקטים.
אם הם יעזו להתחיל לכתוב - זה הרבה מאד דם חדש לא מנוצל.

זו גם תשובה לך, תומר - לא התכוונתי לכתבים מקצועיים דווקא, כמוך או כמו נמר. אתם עושים עבודתכם נאמנה. אבל מה שמסתובב לי בראש זה שירשורים מפתיעים של ״מישהו מהרחוב״, שבא עם חוויה שחווה או שאלה שהוא מתחבט בה, ושבעקבותיה צומח שירשור מעניין.

אבל אם הפוסט הראשון שלו הוא ״מצאתי רסיבר ב-800 שקל וניסיתי לחבר לטייפ הקסטות שלי מהתיכון ולא הצלחתי, לא מבין איפה טעיתי״, ובעקבותיו יבואו 4 תגובות ארסיות ורעילות כמו ציאניד - איבדנו משהו רענן שיכול היה להביא הרבה עניין. באחריות.
אבל אותו נעבעך לא יכתוב יותר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מיכאל,

לא מסכים אתך.
כך למשל רמקולים D7, או Harbeth או קף, מגבר משולב משומש של רגה/ניים/לקסמן/אקיופייז/AVI/קרופט/CRIMSON, קומפקט ב-2,000 ש"ח ואתה מסודר, ב-80% מהצליל של המערכות היקרות, ב-20% מהכסף.

תומר
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
כי עם המחירים של היום אתה צריך לשים תקציב של מזדה 3 כדי שהמערכת הנ"ל תשמע סביר. כל השאר - פח
זו דוגמא מצוינת שמרתיעה שיתוף בפורום - אם זה הרפרנס לסטאפ סביר שראוי לשיתוף אז זו התוצאה המתקבלת.
בכלל לא נכנס לדיון ״מה הסכום המינימלי להצבת סטאפ סביר״ כי זה לא הדיון אבל המסר של ״פחות ממזדה 3 זה לא זה״,הוא שיצר ריחוק והרחיק אנשים מלכתוב כאן.
ארז
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
מיכאל ,
זה ממש לא אישי כלפיך אז בבקשה לא להיעלב אבל כאשר משתפים רק בציוד יקר ברמת היי אנד אז מראש זה מופנה לאוכלוסיה קטנה והציבור הרחב לא מוצא את מקומו.
זה כמו שאני אכנס לפורום יינות ואבקש ייעוץ כי אני מתלבט בין כמה סוגי יין שעלות כל בקבוק הוא 50 שח.... בפורום יינות מישהו בכלל יתייחס לשאלה כזו? אם כן אז רוב הסיכויים בבוז....
לדעתי אותו הדבר קורה גם פה....
נכון שסטאפ בסיסי וראשוני בכמה אלפי שח ממחסני חשמל זה לא אודיופילי אבל אודיופיליה זה תהליך נלמד, מתמשך ואין בו קיצורי דרך. כאשר אנחנו לא מתייחסים בסבר פנים יפות לשאלות של מתחילים אנחנו למעשה בועטים החוצה מהמקום ולא מאפשרים להם להתפתח בקצב שלהם.
ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
נכון שסטאפ בסיסי וראשוני בכמה אלפי שח ממחסני חשמל זה לא אודיופילי
אז זהו, כבר זה לא נכון, אבל זו צורת מחשבה שהשתרשה, לצערי.

אודיופיל זה מישהו שחשובה לו איכות הסאונד ממערכת שמע, גם אם אין לו גרוש על התחת.
ורבים מאיתנו מזלזלים בכאלה שמתחילים אחרי שהם מצליחים סוף סוף לצבור כמה גרושים על התחת ומעבירים אותם לכיס הגדול של מחסני חשמל.

אני יכול להבין את חוסר העניין של מישהו ותיק בעניין לטרוח ולעזור ולייעץ למישהו מתחיל.
אני אישית פשוט לא יודע איך לעזור לכאלה כי אני לא מכיר את הציוד הרלוואנטי.

אבל הזילזול באנשים כאלה בפרט ובציוד זול בכלל, אינו לעניין, לדעתי.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אפרופו מזלזלים, לי אין ספק שלהתקין מערכת זולה שנשמעת טוב זו חוכמה גדולה בהרבה מלהתקין מערכת יקרה שנשמעת טוב.

עדיף מישהו שיש לו מערכת זולה והוא לא מרוצה ב 100% ממישהו שיש לו מערכת יקרה וכל חודש משדרג בה איזה רכיב עוד יותר יקר.

לדעתי, כמובן.

אריה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אפרופו מזלזלים, לי אין ספק שלהתקין מערכת זולה שנשמעת טוב זו חוכמה גדולה בהרבה מלהתקין מערכת יקרה שנשמעת טוב.
עוד אחד מהמשפטים שנראים מאד הגיוניים אבל המציאות - מה לעשות - הפוכה.
להרכיב מערכת זולה וטובה זה הרבה יותר פשוט מלנצל את מלוא הפוטנציאל של מערכת מאד יקרה. יש פחות בעיות של התאמה בין רכיבים, פחות דרישות אקוסטיות ופחות צורך בהקפדה על כל פרט קטן (מילים אחרות לכבלים, חשמל, העמדה).

חבר מגבר של קיימברידג' אודיו לעשרה מותגי רמקולים בעלות של כמה אלפי שקלים בודדים, ותגיע לסיפוק מוסיקלי מיידי. אפוס, Q Audio, Mordaunt Short, והמותג האהוב עלי דאז System Audio - כולם יתנו אחלה תוצאה ובקלות.

לעומת זאת, חבר רמקול של פרואק מסדרת ריספונס ותקבל דרישות מחמירות בהרבה לסוג ואיכות ההגברה שהוא צריך.
ככל שאתה עולה ברמה, אתה צריך לעבוד יותר קשה כדי למקסם את התוצאה.

עדיף מישהו שיש לו מערכת זולה והוא לא מרוצה ב 100% ממישהו שיש לו מערכת יקרה וכל חודש משדרג בה איזה רכיב עוד יותר יקר.
מה ההבדל בין שני המצבים למעט עלות המערכת?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אז זהו, כבר זה לא נכון, אבל זו צורת מחשבה שהשתרשה, לצערי.

אודיופיל זה מישהו שחשובה לו איכות הסאונד ממערכת שמע, גם אם אין לו גרוש על התחת.
ורבים מאיתנו מזלזלים בכאלה שמתחילים אחרי שהם מצליחים סוף סוף לצבור כמה גרושים על התחת ומעבירים אותם לכיס הגדול של מחסני חשמל.
:בעד:

אני יכול להבין את חוסר העניין של מישהו ותיק בעניין לטרוח ולעזור ולייעץ למישהו מתחיל.
ברוח החפירות הבאה עלינו לטובה, הרשה לי להפריד בין שואלים שרוצים תשובות על רסיברים כדי שיהיה להם למה לחבר את הרמקול שעשו להם הכנות לאחר השיפוץ, לבין אלה שרוצים פשוט לשמוע את המוסיקה שלהם טוב יותר.
ישנם אנשים שבאים עם סבלנות ורצון לשדרג את חוויית ההאזנה שלהם, וישנם כאלה שרוצים לקנות קופסה שתמלא את הפונקציה של יצירת צליל בסלון. אני מכיר כאלה לא מעט. ועבורם הרבה יותר קשה להיות סבלניים. לי, לפחות.

אבל הזילזול באנשים כאלה בפרט ובציוד זול בכלל, אינו לעניין, לדעתי.
עמיר
זלזול הוא אף פעם לא במקום, בשום סיטואציה, אבל מצד שני כשאנשים מחפשים אישור לקניה של רסיבר "מעופש" שקנו כבר, או חשוב להם פונקציולניות ולא איכות צליל, זה לא הפורום המתאים לתת להם את המענה הכי טוב שיש. (בייחוד בדוגמא הראשונה)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני חושב שיש קשר הפוך בין עלות לרמת האכזבה. אני כמובן מבטא את מה שאני חש. הרבה פעמים אני מוכן להמר בקניית מוצר זול, בכל תחום, מתוך ידיעה שם אתאכזב זה לא נורא. כשאני צריך להשקיע הרבה כסף, אני זהיר יותר, בודק הרבה יותר ודי חושש מלהתאכזב ממוצר שהוצאתי עליו ממון רב.

וממון רב זה יחסי, כמובן.

היום עברתי פה בחיפה ליד פררי אדומה, הבעלים שלה בטח יכול להרשות לעצמו להתאכזב גם ממוצר שעולה 20 אלש"ח...

אריה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
זו דוגמא מצוינת שמרתיעה שיתוף בפורום - אם זה הרפרנס לסטאפ סביר שראוי לשיתוף אז זו התוצאה המתקבלת.
בכלל לא נכנס לדיון ״מה הסכום המינימלי להצבת סטאפ סביר״ כי זה לא הדיון אבל המסר של ״פחות ממזדה 3 זה לא זה״,הוא שיצר ריחוק והרחיק אנשים מלכתוב כאן.
ארז
אתה בטוח בטענה הזאת? על מה אתה מבסס אותה? זה הרי ספקולטיבי לחלוטין.
יכול להיות שאתה צודק, אבל אני בטוח שזה לא כל הסיפור. כל הסיפור הוא כמובן הרבה יותר מורכב, ולכן צריך מענה הרבה יותר מורכב. ולכל בעיה כזאת צריך לתת מענה.
הייתי פותח עשרה שרשורים מפוברקים עם שאלות על מערכות בסיסיות, ומבסס עליהם דיון. :)

בעיות אחרות? 1. אין מספיק מתעניינים. 2. אלה שקוראים לא רואים לנכון להשתתף בדיון.
ויש עוד כמה לפחות. לכל אחת יש מענה בנפרד.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
מתנוש,
תראה מה קרה פה כאשר הפורום הפך להיות פורום שמהלל,משבח, מקלס (ושאר ביטוי שבח) לאנלוגי ולקרמיים.
התחושה ,שלי לפחות, היא שכל השאר הם נחותים, מן סוג של פשרה שמקומה לא פה, בפורום שמעלה על נס את הפרפקטציוניזם בתחום.
מי מעז לטעון שאנלוגי לא יותר טוב מדיגיטלי ?
get him up against the wall....
מי מעז לא להסכים שרמקול קרמי ודומיו (דרייבר קשיח ומהיר). הוא לא רמקול בעל טכנולוגיה עדיפה מכל השאר ולכן כל השאר נחותים?....
אז זה מה שנוצר - פורום אנלוגי וקרמיים .
ארז
 

נערך לאחרונה ב:

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אני רוצה לנדנד שוב ברעיון שעלה פה ושם בצורה רפה:
אולי חסרים פה עוד שניים שלשה פורומים, שיתנו מיקוד?
אני די מבכה על פורום "מוזיקה", שלעניות דעתי הוא בעל חשיבות עליונה אבל 'נופל בין הכיסאות'.

אולי פורום אקוסטיקה?
זה נושא שאיננו אנלוגי או דיגיטאלי או קראמי, חשוב לכולם, לא שייך דווקא ליצרנים אקזוטיים אלה או אחרים, נוגע למערכות ב-3000 שקל כמו גם למערכות ב-300000$, ונצבר פה אצל אנשים ידע וניסיון עצום.

לפני כמה שבועות, כשעמיר הריץ את השירשור המצויין שלו על המערכת הפרטית, הוא תיאר באחד הפוסטים את שיקולי האקוסטיקה ותיכנון חדר ההאזנה שלו, כולל שירטוט נדמה לי. מרחקים, יחסים, אורכים וזויות. זה היה מעולה, קראתי את הטקסט שוב ושוב, ועד כמה שאני זוכר אף אחד לא הגיב ולא שאל.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ארז, אני לא שותף להתרשמות של הרבה אנשים כאן לגבי קרמי ואנלוגי בפורום. זאת אג'נדה שנמר מקדם כי זו דעתו. לא ראיתי אחרים נופלים על החרב בהגנה על הדעה הזאת, וגם אם כן, אני מתקשה להבין במה דעתו של נמר יותר חשובה מדעתם של אחרים שכותבים כאן. אגב, אני שותף לדעתו בקרמיים ולא שותף לדעתו באנלוג. מה זה אומר? כלום. זאת רק דעתי.

אבל אם אני בדעת מיעוט, והרוב מרגיש מדוכא קראמית או אנלוגית, אז אכן יש כאן בעיה שדורשת טיפול. וגם הטיפול הזה, לעניות דעתי, לא מסובך.

רונן לגבי ההצעה שלך לפיצול פורומים, זה רעיון לא טוב לדעתי. בשביל שפורום יהיה חי הוא צריך מאסה קריטית. אם בקושי שומרים עליה פה, אזי פיצול של הקיים רק יחריף את הבעיה. אני גם לא רואה מה היתרון בזה. אני לא רוצה לדפדף בין נושאים כשאני בפורום. רוצה לקרוא הכל ולבחור במה להתעמק, אבל לא להצטרך לחפש תוכן מעניין על גבי מספר פורומים במקום באחד. וכשאני אומר "אני", אני מתכוון להלך הרוח של משתמשים באופן כללי. פיצול עוזר רק כשיש המון תוכן בנושא מסוים והוא מפריע לתכנים אחרים. פה זה לא המצב.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
לפני כמה שבועות, כשעמיר הריץ את השירשור המצויין שלו על המערכת הפרטית, הוא תיאר באחד הפוסטים את שיקולי האקוסטיקה ותיכנון חדר ההאזנה שלו, כולל שירטוט נדמה לי. מרחקים, יחסים, אורכים וזויות. זה היה מעולה, קראתי את הטקסט שוב ושוב, ועד כמה שאני זוכר אף אחד לא הגיב ולא שאל.
לא הגיבו כי זה לא היה מעניין. וחבל כי זה תוכן איכותי. אבל אנשים לא מגיבים טוב יותר תמיד לתוכן איכותי, ע"ע סדרות מדע בערוץ דיסקברי לעומת האח הגדול או הישרדות.
אותו דבר אפשר לאמר על שרשורי ההתחדשתי שלי. מפוארים, באים מהלב, ציוד מעניין. יופי? יופי. חוץ מלהגיד "מזל טוב" אין הרבה מה לאמר. זה אומר שזה לא תוכן מייצר שיח.
זרוק פה פצצה בסגנון "דיגיטלי מפרק אנלוגי" ותראה חמישה עמודים תוף שעתיים.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
מקבל.

אז או קיי, הנה פצצה:
עשה טיפול אקוסטי בסיסי ונכון, ומערכת ב-10000 שקל ״תיתן בראש״ למערכת שעולה פי 30.
אבל האודיופיל הישראלי המצוי יעדיף ברוב המקרים להשקיע ממון עצום בהחלפת מגבר או בחוט חשמל כחול.

מעלה דופק?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור