נותני אחריות - עדיפות?


Gondo

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
1
נקודות
3
היי חברים,

החלטתי להיפרד מהקומפקטית ולעלות רמה. בעיקר כי הטלפון היום באור יום וללא זום לא רעים בכלל, וקצת חבל לי להחזיק קומפקטית. בנוסף, אני מצפה לילד ראשון, והייתי שמח שחוץ מתמונות טרקים יפות, היא תעבוד גם לא רע בתאורה של בית בערב.

אז כרגע אני מתלבט בין ה Fujifilm XT20 ל Fujifilm XT100. מתלוננים על עניין ה Auto-Focus האיטי בדגם הפשוט יותר (XT100), ובנוסף העדשת קיט של ה XT20 קצת יותר טובה (15-45 מול 16-50), ולכן אני מניח שאני אלך על ה XT20, רק בשביל להיות בטוח שה Autofocus יעבוד עם תזוזה (עתידית) של הילד
icon_smile.gif

אלה אם כן למישהו יש את ה2 המצלמות ויכול לתת חוות דעות נוספת.

המחיר זהה בכל הענקיות:
ארליך, קמרה-מיה, יונגד, וקמרה סיטי.

ההבדל הוא האחריות. יונגד לדוגמא נותנת אחריות יבואן (שמעוני אני חושב?), ארליך,קמרה מיה וקמרה סיטי כולם נותנים אחריות של המעבדה שלהם.

האם יש טעם להעדיף אחריות אחת על גבי השניה? (מקצועיות תיקון במעבדה , זמן התיקון, שירות וכו'?). או שכולם בסופו של דבר די זהים?
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,339
מעורבות
486
נקודות
83
חייבים לתת לך אחריות לשנה בכל מקרה.
לא חשוב מי נותן השרות, תמיד ימצאו למה האחריות שלך לא תקפה...
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
חייבים לתת לך אחריות לשנה בכל מקרה.
לא חשוב מי נותן השרות, תמיד ימצאו למה האחריות שלך לא תקפה...
לא מסכים עם האמירה המכלילה הזו, יש בארץ גם נותני שירות אמינים וטובים וכבר נתקלתי בכאלה בארץ, אני בטוח שבין יבואני המצלמות והחנויות שמחזיקות מעבדות שירות, יש את אלה שנותנים אחריות מלאה טובה ושאפשר לסמוך עליהם גם כשיש בעיה...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
ארליך זה גם מעבדה ויש להם אחריות טובה ושרות נהדר.
היבואן של פוג'י זה שמעוני ואני לא יודע איך שרות האחריות שלהם - יבואן קצת מוזר לדעתי חביב ומצד שני לא תמיד נגיש.

בקשר שלחברות/חנויות אחרות אני לא בטוח שאני יודע איזה מעבדה הן מספקות את השרות שלהן.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
דרך אגב למה רק מצלמות של פוג'י?
 

Gondo

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
1
נקודות
3
התייעצתי עם חבר שאמר שבעבר היתה לו בעיה עם מצלמת ניקון, וארליך נאצלו לשלוח לך את המצלמה לחול לכמעט חודשים. השאלה היא עבודה מול יבואן רשמי פשוטה יותר - כי אפשר לעשות את רוב התיקונים בארץ או לחילופין לקבל מצלמה אחרת בקלות יותר במקרה של פגם ביצור? או שאין לי מה לצפות לאחריות כזאת גם מיבואן רשמי?

עשיתי קצת סקר שוק.
חיפשתי מחיר שנע בין 2500-3500. מצלמת Mirrorless כי DLSR קצת גדולה מדי למה שאני מחפש. חיפשתי מצלמה שתיתן לי Point N Shot טוב, ואולי אופציה לגדול אם יהיה לי זמן להיכנס לתחביב קצת יותר. כרגע זה מאוד פונקציונלי, אבל איכות תמונה כן חשובה ולכן ירדתי מקומפקטיות.
בדקתי "סל עדשות" שקיים ל Mount, מחירים והשוואתי קצת תמונות.
הפוגי הגיע לקו הסיום בגלל מחיר יחסית אסטרקטיבי (מאוד דומה למחיר חול), הצהרה כוללת יחסית ב Dpreview שהעדשות Kit של Fuji הם משמעותית יותר טובות מהעדשות Kit שמגיעים עם שאר החברות (כרגע אני מתכוון לצלם עם Kit לתקופה הקרובה - ואולי אפילו אשאר עם KIT, הכל תלוי כמה זמן יהיה לי להשקיע בצילום כמו שאמרתי). ובעיקר מנוע Jpeg מצוין (אני לא מתכוון להתחיל להתעסק עם RAW בשלב זה). שהשוואתי תמונות JPEG שיוצאות ישירות מהמצלמה, פוגי ניצחו.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
בעבר היה מקרה של בעיה בדגם של מצלמת ניקון - כל מי ששלח מצלמה זו לתיקון קיבל דגם חדיש יותר וכן זה קרה רק באחריות דרך היבואן.

שאתה מדבר על מצלמת כניסה לתחום קשה לי להאמין שתקבל מצלמה חליפית במקרה של תקלה - במידה אין חלק חילוף מסוים בארץ יכול להיות שגם תיקון של היבואן יכול לקחת הרבה זמן.

בעבר שהייתה לי בעיה קטנה עם מצלמת ניקון ושלחתי אותה במסגרת אחריות ליבואן לקח לו כחודש לתקון את המצלמה פשוט היה לו עומס עבודה.
 

Gondo

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
1
נקודות
3
אז אם אני מבין נכון, אין ממש עדיפות לפה או לשם. זה תלוי בתיקון.
אם ככה, אני מניח שאני אלך על שמעוני, מאחר והאחריות היא שנתיים לעומת שנה בארליך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור