מרטון Greatfull Dead 88 FM יום א 12 באוקטובר החל מ 23:00


menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
גרייטפול דד הוקמו ב 1965 והתפרקו סופית,עם מותו של גרי גרסייה,ב 1995.

הדד מחזיקים במספר "שיאים" שהם חלק מתפיסת העולם של הלהקה.

מ 1965 ועד 1995 (עם הפסקה קצרה ב 1975) הופיעו,בממוצע,כ 120 הופעות בשנה.

הדד היו הראשונים שפתחו לעצמת מערכת הגברה PA בתצורה המוכרת לנו היום. המערכת שהם הרכיבו לעצמם ליוותה אותם,עם מספר שינויים במשך השנים. למעשה ה PA המוכר לנו היום הוא פיתוח של הדד.

אצל ה דד יצירות חדשות לתקליט הבא,קודם כל נוגנו בהופעות ורק אחר כך הוצאו בהקלטת אולפן. הפוך מהנהוג בעולם המוסיקה.

הדד הם להקת הרוק היחידה שאיפשרה לקהל המעריצים שלה להקליט את ההופעות החיות שלהם ולהפיץ את ההקלטות ובתנאי שההפצה היא לא למטרות רווח. לכן ה"דיסקוגרפיה" של הלהקה הזו מהעשירות בעולם המוסיקה המודרנית אם לא העשירה שבהן.

סיגנון המוסיקה של הדד הוא אקלקטי מאוד ושורשיו נעוצים עמוק מאוד בסגנונות מוסיקה שהתפתחו באמריקה הצפונית בתחילת המאה העשרים. הדד שילבו,כמעט ברמת האמונה,שימוש ב LSD כחלק מיצירת המוסיקה שלהם.

הדד אומנם התפרקו אך אם משהו מכם חשב להיות נגן הקלידים שלהם - אז רובם הכמעט מוחלט של נגני הקלידים שהיו בהרכבים השונים של הדד נפטר מוות לא טבעי ובעודו צעיר לימים....

עד כאן הדד על רגל אחת. אתם מוזמנים להאזין למרטון ביום ראשון - ואם השעה איננה נוחה (והיא לא נוחה בעליל למרטון לאחד מלהקות המובילות בתרבות האמרקאית) אז מיום שני הפודקסט של המרטון ימתין לכם באתר האינטרנט של 88 FM.

והערה אחרונה: איכות השידור 88 FM נעה על הסקלה שבין שערוריה לרשלנות. מניסיון שלי,באזור המרכז,תדר 87.60 MHZ עושה את העבודה ברמה סבירה...

האזנה ערבה.

מנחם.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור