מצלמת פוג'י X-H1 במבחן


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,336
מעורבות
719
נקודות
113
שרשור תגובות לכתבה: מצלמת פוג'יפילם X-H1 במבחן
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,071
מעורבות
1,022
נקודות
113
אליקו. אהבתי לקרוא . סקירה מקיפה ומיקצועית:בעד:
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
@carmi
קראתי ונהנתי מכל רגע. תודה(ורד)

זוהי,להבנתי,מצלמת הדגל של פוג'י - לפחות לעת עתה.

לא צויין מחירה אבל לפי אתרים בחו"ל מחיר גוף בלבד הוא כ-1899 דולר. אני מניח שמחיר גוף בישראל ישאף לערך השקלי של 1899 דולר.

עכשיו,אני רוצה להסתכל על הפוג'י הזו ולבחון אותה בעין של הצרכן,קרי:אני הולך לשלם כמה אלפי ש"ח טובים עבור סט של מצלמה/גוף ועדשות ובא נראה איפה יושבת החלטה צרכנית גריידא?

שלוש הערות אפריורייות:

1. המצלמה הו היא חסרת מראה. אני הולך להשוות אותה לשתי מצלמות DSLR קרי עם מראה אבל עם אותו גודל חיישן. יש יתרונות לחסרת המראה במיוחד באספקט הבא (אך לא רק): מה שרואים בעינית זה בדיוק מה שיצא בתמונה ב DSLR זה מקורב למציאות אבל לא בדיוק. למי שחשובה הקומפוזיציה והנצחת הרגע בדיוק כמו שאירע אין מה לחפש בהשוואה הזו.
2. מצלמות הדגל של קנון וניקון (שאצל היצרנים האלה אני מחפש את ההשוואה) הן בטיפולוגיה של FF והן חיה אחרת לגמרי גם בגודל החיישן וגם...במחיר ובמגוון העדשות.
3.בהמשך לסעיף 2 לקחתי את שני דגמי העל של קנון וניקון במצלמות DSLR עם חיישן באותו הגודל. הדגמים מעל שתי האקזמפלרים שאציין הן כבר FF טיפולוגיה אחרת (חיישן) ומחיר אחר (הרבה יותר יקר).

גלוי נאות:

אצל קנון המצלמה שבחרתי להשוות אליה היא כ 80D שאני בעליה של אחת כזו.

המצלמה הכי קרובה לפוג'י הזו אצל ניקון,וגם לקנון 80D,היא ה D7500. ועכשי שידוע מה משווים הבה ונתחיל.

למי שנושא הוידאו הוא Deal Breaker,אין מה להמשיך מפה הלאה הפוג'י "לוקחת" ובגדול ואין להשוות בינה לבין הניקון והקנון שציינתי.

ואם הוידאו הוא רק הערך המוסף אז הינה השוואה קצרה:

מחיר (מהיקר לזול גוף בלבד):

הפוג'י שבסקירה כ 1899 דולר.
הניקון D7500 כ 1245 דולר.
הקנון80D כ- 999 דולר.

גודל חיישן:

הפוג'י והניקון חולקים את המקום הראשון והקנון אחריהן בהפרש קטן מאוד.

איכות תמונת סטילס:

כאן הניקון D7500 ראשונה
הפוג'י שנסקרה אחריה בהפרש קטן מאוד.
הקנון מזדנבת אחרי השתיים.

מגוון עדשות:

כאן הניקון והקנון חולקות את המקום הראשון ואילו הפוג'י שנסקרה משתרכת הרחק מאחור,גם במגוון וגם בטווח המחירים לעדשה.

צילום ספורט:

בחרתי בפרמטר הזה לא בגלל שמדובר בפרמטר צילום שדורש מהמצלמה להגיע לקצה היכולת שלה אלא,הבחירה שלי,נובעת ממשהו אחר לגמרי שקצת מכהה את הבדל הטיפולוגיה בין הניקון והקנון לפוג'י הנסקרת - ולהלן:
צילום ספורט בראייתי (פה ובכלל) מדבר על מצב שבו הצלם מכניס את עינו לעינית רואה קטע שמתרחש ללא התערבות שלו וצריך זריזות ומיומנות (טכנית ואומנותית) להנציח את הרגע והדגש הוא על הצד של ...:האומנות.

כאן לקנון ולניקון יש יתרון על הפוג'י הנסקרת שכן שתיהן זריזות ממנה אבל,ושוב בתלות לטיפולוגיה,הצילום בקנון ובניקון נוטה יותר לצד האומנותי והצילום בפוגי' נוטה יותר לדיוק הנאמן למציאות.

ופה מי שמחפש בטוי אומנותי לתמונות שלו וגם יכולת לקבל החלטה מהירה על הקומפוזיציה הנדרשת הניקון תהייה הראשונה לבחירה אחריה הקנון ולא רחוק משתיהן הפוג'י הנסקרת.

לסיכום:

בצד המתעלם מיכולת הוידאו של השלושה הניקון נותנת פייט רציני מאוד לפוג'י הנסקרת ולמי שרוצה להשקיע בעדשות השקעה יותר משמעותית מאשר בגוף - או על חשבון השקעה בגוף - הקנון אטרקטיבית יותר מהפוג'י הנסקרת. כאמור למי שהוידאו הוא הדבר החשוב מבין השלושה לפוג'י יתרון עצום על פני שתי האחרות משתרכות הרחק מאחור.

מנחם.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תודה, נהנתי לצלם בזמן הקצר יכולתי להתרשם מהפוג'י.
מנחם, המצלמה הזו מוגדרת ע"י החברה כמצלמה היברידית וכך גם צריך לשפוט אותה. בהשוואה לשתי המצלמות האחרות שנתת, יותר נכון יהיה להכניס את דגם ה- X-T2 למשוואה שהוא זול יותר (וגם הוא עדיין מציע וידאו 4K, אם כי עם פחות אפשרויות).
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
תודה איציק, מנחם.
באמת מצלמה מיוחדת שאהבתי לצלם איתה, לצערי היה לי רק כמה ימים לשחק איתה ויש עוד הרבה מה ללמוד עליה ויותר זמן בטוח שהיה עוזר לי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
תמונה מאוד אמנותית של ליאור :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור