מצלמה ועדשה

  • פותח הנושא Ety
  • פורסם בתאריך

Ety

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
הי לכולם
חדשה כאן מתנצלת מראש על ההודעה הארוכה.יחסית צלמת מתחילה.ןמעוניינת לשדרג מצלמת ניקון דמוי slr )עם זום עצום(.
החלטתי לעבור לניקון d5500 )לפני שהבנתי מה זה מירורלס(. התקציב כרגע הוא עד 6000 פלוס מינוס כולל עדשות.). מצלמת בעיקר צילומי רחוב ולעיתים מתקשה להתקרב מידי ולכן הזום עזר לי אם כי האיכות לא היתה טובה לטעמי .בהדר המליץ לי המוכר על עדשת 1-200 או 1-300 אך מקריאה הבנתי שאיכותן לא מעולה והמשקל הכולל עם המצלמה הגיע לקילו אחד והיה לי כבד. אחכ המליץ על 18-140 (קיט )ובעיקר על 18-85.
והשאלה : מה עדיף מכולן? האם יש עדשות 18-140 טובות באיכותן מעדשת הניקון? כשאומרים קיט כל חנות מוכרת עדשות זום שונות אז מה הכוונה כשאומרים שעדיף לא קיט )לאיזו מכולן) בקיצור מוצפת.
ואולי בכלל ללכת על מירורלס שהן קלות ובעלות איכות גבוהה מאוד של תמונות אך האם יש להן עדשת זום מקבילה ל18-140 איכותית.
המון תודה .
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ברוכה הבאה לפורום,
מצלמת ניקון D5500 היא מצלמת DSLR והיא מצלמה נהדרת (מצלמה עם עינית אופטית שמצלמים רק דרך העינית - המסך בדרך כלל הוא לתצוגה של התמונות שצולמו או לצילום על חצובה), לא ממש קטנה, ולא ממש קלה וכאמור יחד עם עדשה היא לא קלה. כאשר רוכשים מצלמה ניתן לרכוש קיט (קופסה אחת) שכוללת גם עדשה ועשה זו למרות שניתנת לרכישה גם בנפרד נקראת עדשת קיט. עדשות 18-200 ו 18-300 של כל החברות הן עדשות ברמה נמוכה מאוד - בכלל רוב העדשות עם טווח זום גדול הן כזאת בגלל מגבלות אופטיקה ומשקל. החישוב שאת מכירה לטווח זום מחושב הערך הגדול של העדשה חלקי הערך הקטן - כך שקל להבין שעדשת 18-200 היא קצת יותר כפול 10 (200/18), זה בעצם 11.1.

עדשת ניקון 18-140 נחשבת עדשה טובה למחירה היא מספקת טווח זום יפה (140/18=7.777), איכות אופטית לא רעה, רק חסר לה צמצם גדול שיכול לשפר רבות את יכולות הצילום.

סט של ניקון D5500 עם עדשת ניקון 18-140 הוא סט מעולה, אפשר לרכוש במקום D5500 דגם יותר קטן וקל את ה D3300 שנישב גם דגם פשוט יותר וזול יותר - יש רווח בנושא המשקל והגדול אם אתה איכות תמונה, אבל זו מצלמה קצת פחות טובה בהקשר של מערכת פוקוס, נוחות תפעול ומספר יכולות נוספות.

דרך אגב: אני לא יודע אם וידאו חשוב לך מצלמות DSLR של ניקון לא ממש טובות בפוקוס אוטמטי בוידאו

מצלמות ללא מראה הן כמו מצלמות DSLR אבל ללא העינית האופטית ולכן גם ללא המראה שמעלה את האור מהעדשה לעינית - למצלמות הללא מראה טובות יש עינית אלקטרונית וניתן למצוא סט יפה של מצלמות כאלו מבית פוגי' כמו X-T10, מבית סוני A6000 וכן מבית פנסוניק GX80, G7 או מבית אולימפוס כמו OMD-EM10 II.
מצלמות מבית פנסוניק ואולימפוס יהיו עם חיישן קצת יותר קטן ממצלמות ה DSLR עם יכולות צילום מעולות, אבל קצת פחות טובות בתאורה חלשה ממצלמות DSLR או של סוני ופוג'י - היתרון של חיישן קצת יותר קטן זה עדשות יותר קלות וקטנות וזה לא הולך ברגל

בתקציב שלך את יכולה לרכוש סט יפה של אולימפוס OMD-EM10 II עם עדשת קיט 12-42 ולהוסיף עדשת 40-150.
תמורה נהדרת לטוח ולמקל 12-42 במצלמה זו שווה ערך ל 18-55 ב חיישן יותר גדול ו 40-150 שווה ערך ל 70-200 בחיישו יותר גדול.

או סוני A600 עם עדשת סוני 18-135 או עם קיט 16-50 ועדשת 55-210 (נמצלמה והקיט יהיו מאוד קטנים עדשת 55-210 קצת יותר גדולה), כמו כן סט מבית פוג'י X-T10 עם עדשת קיט 18-55 ועדשת 50-230 סט קצת יותר גדול מהקודמים, אבל עם איכות תמונה מעולה.

אני יודע שאני מספק הרבה מידע, ובטח יהיו לך עוד שאלות - אז לא להתבייש ... :)
 

Ety

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
ראשית, תודה ענקית על כל הפירוט והבנתי אותו כי אני קוראת המון והיום גם הייתי ביוגנד והבנתי לדבריהם ש-סוני a6000 היא יותר לוידאו והעבירו למי שמטפל בפוג'י. ראית שלושה דגמים ואחד מהם x-t10 שממש התלהבתי מלבד העובדה שבתנאי תאורה נמוכה (לצורך הענין באולם תצוגה מואר) לא הצלחתי לראות כלום על המסך ומתוך העינית. בחצי לחיצה המסך או התריס עולה לשניה ומאיר את הסצנה אך מיד יורד ובקושי הספקתי לראות (מה שלא קורה בdslr נדמה לי). המוכר המליץ על 18-135 לצרכי וכל החבילה כבדה ,מה גם שהכל עולה כ-6500-7000 ש"ח ואולי עלי לבדוק לאיזה כיוון אני ממשיכה בצילום ולא להוציא כזה סכום אם בהמשך אצלם בתדירות נמוכה (כרגע אני בענין מאוד) אבל זו נקודה למחשבה. לגבי עדשה 18-55 מהניסיון שלי לא יודעת כמה אפקטיבי לי לצילומי רחוב כי בד"כ מתקשה להתקרב מידי למצולמים (צריכה קודם לתרגל תקשורת :) ומקווה שגם ה18-140 יספק צילומי פורטריטים סבירים. לגבי dslr מאוד חשובה לי חדות רבה. אני עוקבת אחרי צילומים בפורומים ומשתאה כל פעם מאיכויות התמונות וכולי מתמלאת קנאה. אני מבינה שאי אפשר תמיד לצלם בצמצם 3.5 והשאלה היא האם גם צילום בצמצמים סגורים יותר אקבל חדות תמונה חדה ומרשימה. היכן ניתן לראות באינטרנט דוגמאות לצילומים בעדשות ניקון שונות עם צמצמים שונים(אולי יעזור לי קצת בהחלטה ). להסתובב עם שתי עדשות קשה להאמין שיתאים לי. אולי צריכה לבדוק את ה3300 אם כי הסדרות של ה-5xxx . אגב, האם 18-105 משמעותית חדה יותר מה18-140?
סיבכתי אותך?? אני מוצפת ומלאת מוטיבציה כנראה, רוצה לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה ...
תודה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
את צריכה לעשות סדר במה שאת כותבת - קשה לי מאוד להבין אותך - את קופצת מנושא לנושא אחרי חצי משפט. אני לא ממהר לשום מקום - לאט, לאט :)

לפי מה שהבנתי - אז כך:
חשוב לי לציין שכל מצלמה כולל זו של טלפון פשוט מספקת תמונות מאוד מאוד חדות - אם התמונה מסוימת לא חדה זה בגלל או שימוש לא נכון במצלמה או בגלל צילום ברגישות גבוהה מאוד ( ISO גבוהה).
כאשר מצלמים בזמן חשיפה איטי ואנחנו לא יציבים או שהאוביקט זז מהר נקבל תמונה לא חדה, אפשרות נוספת עשינו פוקוס לא נכון או שעד שצילמנו האוביקט כבר לא נמצא בנקודת הפוקוס - יכולות להיות עוד סיבות נוספות לצילום לא חד - אבל הם בדרך כלל לא קשורים לעדשה או מצלמה זה בדרך כלל עניין של ידע ותפעול של המצלמה.

לאחר שאמרתי זאת - כן, יש עדשות חדות יותר וחדות פחות, אבל מדובר על רמה דיקדוק בפרטים שמעבר למה שאת רואה בתמונות ואין לך צורך להיכנס לנושא החדות, מה שכן עדשות טובות מספקות הרבה יותר מנושא החדות הן מספקות גם יכולת לקבל גוונים נכונים להכניס יותר אור לתמונה וכן לספק רקע (בוקה) איכותי יותר (בוקה רך ונעים לעיין מול בוקה חד או לא ברור)

עדשת ניקון 18-140 החליפה את עדשת ניקון 18-105 וטובה יותר ממנה בטח לא פחות חדה ממנה - אז אני לא מבין מאיפה את מביאה מה שאת אומרת.

בניגוד למצלמות DSLR בעינית של מצלמות ללא מראה רואים בדיוק את מה שהולכים לצלם - כך שאם הגדרת למצלמה ערכים לא נכונים את יכולה לראות תמונה חשוכה יותר בעינית של הללא מראה - אבל כך בדיוק תצא התמונה.

יוגנד חנות מעולה עם צוות מקצועי ושרות נהדר, כך קשה לי להאמין שהם אומרים שסוני A6000 טובה רק לוידאו, יש לה חיישן מעולה זהה לזה שיש ברוב מצלמות ניקון (ניקון משתמשת רבות בחיישנים של סוני), לכאן יש למצלמה הזו איכות תמונה לא פחות ממעולה וגם וידאו נהדר.

העדשות של פוג'י לא ממש זולות, אבל מאוד טובות - וכן לפוג'י כמו גם לסוני כמו גם ניקון יש חיישן גדול ורוב העדשות עם טווח זום סביר של מצלמות אלו יהיה גדול וכבד - אין לי כאן פתרון קסם עבורך.

בהקשר של צילום רחוב - מאוד מקובל להגיד שצילום רחוב עובר נהדר עם עדשות רחבות עם צילום מקרוב, שאנחנו מצלמים ממש מתוך החוויה. מצד שני רובנו מעדיפים לצלם ממרחק עם עדשת זום. אני מבין אותך בנושא זה, אפשר לקחת קורס צילום שכולל צילומי רחוב הם מסברים שם איך לגשת לנושא ולאנשים.

נושא העדשות הוא נושא מורכב ואת כבר מרגישה זאת וחשוב להבין שאין מצלמה מושלמת ואין עדשה מושלמת - כל אחד רוצה עדשה איכותית, קלה, קטנה, עם טווח זום גדול וברור שחייבים גם צמצם גדול שרק איתו נקבל עומק שדה רדוד ויכולת לצלם עם זמן חשיפה מהיר. היות ואין חיה כזאת צריך פשרה ובדרך כלל יותר מעדשה אחת :)

דרך אגב ראי את המדריך הבא - אולי זה יעשה לך קצת סדר בראש
http://www.dtown.co.il/articles/3167.html

אני מקווה שהתיחסתי לכל מה שרשמת - אבל כאמור היה לקשה להבין.
ובטח שאת צריכה להמשיך לשאול ולא להפסיק
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור