מערכת מיצרן אחד, מערכת "מעורבבת" ומה שביניהן...


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מי משרת את מי - המאזין את המערכת או המערכת את המאזין?


עד שנת 1992 גם המערכות שלי היו מורכבות מרכיבים שונים. ולא לשכוח שהמושג רכיבים שונים מקפל בתוכו גם כבלי חיבור בין הרכיבים וכבלים לרמקולים. הצעד הראשון במהפך אצלי היה בסביבות 1990 כשצביקה מכר לי במחיר מגוחך מגבר QED (ווסת עוצמה ובורר כניסות בלבד) שאם לא אני אותו המגבר היה נשאר בחנות שלו עד היום.... בהמשך היה זה אילן טמיר שבאחת התערוכות נשביתי בקסמי NAIM ולאחר מספר ביקורים אצלו רכשתי ב 1992 את ה NAIT 2.

ה NAIT2 הוא מגבר משולב בתוך קופסה שגודלה כ "קופסת נעליים" ונחשב למוצר קלאסי עד היום. אני משוכנע שהמגבר הקטן הזה שניתן לרכוש (אם מתאמצים הרבה) אותו בכמה אלפי שקלים, מחיר לא מבוטל למגבר קטן וישן, נשמע טוב בהרבה מהרבה מערכות מודרניות שעולות פי 10.


ההמשך – נפלתי שדוד "תחת המגף" של NAIM. אני משתמש בכוונה במושג "תחת המגף" כי כך רואים את החברה הזו מתנגדיה: חברה שבשיווק אגרסיבי "משכנעת" את לקוחותיה שהיא המוצר הטוב ביותר שכסף (והרבה כסף...) יכול לקנות.
אפשר להתווכח הרבה על NAIM. פעמיים זכתה החברה הקטנה יחסית בפרס מלכת אנגליה על היותה יצואן מצטיין כך שאולי אלה שמוצאים עניין במוצרים של NAIM לא טועים לאורך כל הדרך. אפשר כמובן לאהוב את הצליל ואפשר שלא לאהוב אותו, אבל אי אפשר להתעלם מהערך הגבוה של המוצרים הישנים של החברה הוכחה נוספת לכך שרבים מחפשים את הצליל המיוחד שלה.

אפשר גם לשמוע אינסוף סיפורים שעוררו ויכוחים רבים – למשל טענת החברה שכיווניות הכבלים חשובה והודאתה בכך שלמרות ניסיונותיה לא הצליחה לאושש את התופעה מבחינה מדעית – או טענתה שפיתחה צבע מיוחד מונע החזרי אור למגירת נושא התקליטור בנגנים שלה.

אבל זה לא מה שחשוב בהקשר של הפוסט הזה: NAIM היא לא החברה היחידה שמייצרת מוצרים מהתקע שבקיר ועד לקצה הרמקול. מספר לא מבוטל של יצרנים טובים ומוערכים עושים זאת. היתרון של הגישה הזו ברור: כל מה שהלקוח צריך לעשות זה להשתכנע שהמוצר טוב. ברגע שהשתכנע, הוא יתקין את המערכת בביתו ויאזין בשלום. המפתחות בפנים. הוא לא צריך לשבור את הראש ולרוץ כל יומיים לחפש כבלים חדשים (חלק מאותם יצרנים, על אף שאינם מייצרים כבלים, ממליצים על כבלים מתאימים למערכות שלהם), הוא לא צריך להחליף כל יומיים רכיב כזה או אחר כי כמו שאמרנו: הכול כלול. אההה – עוד משהו (במיוחד לנמר): גם העיצוב תואם...

מבחינתי האישית, הגישה הזו שחררה ממני הרבה לחצים. אני גם טוען שבסופו של דבר הגישה הזו עולה פחות מהגישה האחרת, ה"מעורבבת". עובדה היא שאודיופילים מוציאים סכומי עתק על כבלים כי תמיד משהו "חסר" בתוצאה הסופית, מוציאים הון על החלפות אינסופיות של רכיבים שונים כאשר כל החלפה גוררת הפסד כספי ניכר – ואף פעם הם לא יכולים להיות בטוחים שמה שמנגן אצלם זה הכי טוב כי אולי יש עוד איזה רכיב פלאי, עוד "טוויק" קטן שיביא את השקט – ואם אפשר, טוויק זול כך שייווצר פלא אמיתי.

הטיעון שלי הוא שעדיף לרכוש מערכת מיצרן אחד מפני שהיתרונות גדולים בהרבה מהאפשרות להשיג שיפור בצליל. יצרן אחד מחויב לאיכות המערכת כולה ולא צריך לשבור את הראש אם רעש מסוים מופיע מהמקור, מקדם המגבר או ממגבר ההספק. לדעתי ערכו של השקט שמתקבל ממערכת של יצרן אחד שווה אחוזים לא מועטים באיכות הצליל שניתן להשיג ממערכת "מעורבבת" וזאת בהנחה שזה בכלל נכון שמערכת "מעורבבת" מאפשרת איכות צליל שלא ניתן להשיגה במערכת אחת. אני מטיל ספק גדול בהנחה הזו.

חלק חשוב נוסף במערכת הוא המעמד. הרבה אנשים משקיעים הון במערכת וגרושים במעמד. זו טעות קשה. מעמד יכול להרוג את הצליל וכך גם העמדה מרושלת של המערכת. הטענות שרק פטיפון מושפע מתופעת ה"מיקרופוניה" היא לדעתי שגוייה. מעמד טוב עולה אלפי שקלים. לפני שמגיעים למסקנה שצריך להחליף רכיב כי "חסר משהו" בצליל, כדאי לשדרג את המעמד.

מערכת מיצרן אחד, מעמד משובח – מביאים תוצאה משובחת ועם הרבה שקט גם ברקע וגם נפשי כבונוס... .

אריה
 

נערך לאחרונה ב:

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,484
מעורבות
394
נקודות
83
סתם מסקרנות ........... יש לך מאק-בוק ? אייפד ? אייפון ? כל הכבילה שאפל מוכרים בין המכשירים שלהם ?
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
כל זה טוב ויפה אם מצאת מערכת מיצרן אחד שקולעת לטעמך.
לי עוד לא יצא לשמוע כזו.

למיטב הבנתי, אתה עובד עם ה-DAC של תדי, הוא קרוב משפחה, לא? לא נראה לי ש-Naim "מאשרים" את ה-DAC של תדי כחלק ממערכת כוללת שלהם. תזכור קטן של המוצרים של תדי בפורום שלהם ויזרקו אותך משם במהירות הבזק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אני מתחיל לקבל את הרושם שחברת Naim מצליחה לשטוף את מוחות לקוחותיה בצורה כזו שהם הופכים לרובוטי פירסומת לחברה, תוך איבוד מעט השכל היישר שאולי הייה להם לפני החשיפה לצינור הכבאים השוטף. המוח נהייה שטוף עד כדי כך שהכל התאים הפעילים נסחפו עם הזרם... :(

עכשיו פתאום ה"שקט הנפשי" זה הכוכב החדש -- לא מיקסום האיכות.

יש אולי איזשהו ידע והבנה וטכנולוגייה שמשותפים לייצור פטיפונים, נגנים, הגברה, כבלים ורמקולים, אבל יש גם הרבה ידע+הבנה+טכנולוגייה שאינם משותפים, כנראה לאין שיעור יותר מהמשותפים.

למשל Ed Meitner, לשעבר מ-EMM Labs, אחד ממפתחי ה-DSD, שעשה מודיפיקאציות להרבה A/D ששימשו להקלטות בהרבה חברות עוד הרבה לפני הקמת חברה משלו ולפני הצגת נגן משלו, יכול אולי בצדק להיחשב "מומחה" לענייני ממירי A/D ו-D/A, וכנראה שייש לו ידע וכישרון וטכנולוגיות שאין ל-Naim. אז אולי עדיף לקנות נגן SACD ממנו, ולא מ-Naim?

והגברה -- איזה ייתרון ייחודי ויידע וטכנולוגיות והבנה יש ל-Naim שאין לחברות כמו Krell, Pass, Audio Research, Parasound, Spectral ועוד הרבה אחרות? סתם לדוגמה, Spectral הוקמה ע"י ה"פרופסור" Keith O. Johnson, ממפתחי טכנולוגיית HDCD שנמכרה למייקוסופט, וזה שהקליט את סופר-ההקלטות ל-Reference Recordings -- מישהו שבאמת מבין בסאונד הרבה יותר מאחרים -- למה לא להעדיף אותו, או את John Curl האגדי, במקור מחברת Mark Levinson ועכשיו מפאראסאונד, או את Nelson Pass על פני Naim?

וכבלים -- למה להעדיף את Naim על חברות כמו נורדוסט, או פיוריסט, או MIT, או הרבה אחרות שהפגינו תוצאות מדהימות להרבה אוזניים באין-ספור מערכות שונות ומשונות?

ורמקולים? למה להעדיף את Naim על חברות מתמחות בתחום, כמו B&W. Wilson, Magnapan, Focal ואחרות, שזה תחום המומחיות הספציפי שלהן?

למה להעדיף חברה אחת, שממש ממש לא סביר שאצלה שוכן המאקסימום בידע+הבנה+טכנולוגייה בכל התחומים בו-זמנית, על פני הליכה למומחים הגדולים הנפרדים בכל תחום, שאין ספק שיודעים לדבר מצויין זה עם זה?

השקט הנפשי כאן אינו אלא רמאות עצמית. הרי סביר מאוד שאם תחליף רכיב במערת Naim ברכיב טוב יותר מחברה מתחרה, תקבל תוצאה טובה יותר (אלא אם Naim עובדים שלא לפי הסטנדארטים המקובלים בתעשייה).

זה סתם מחסום פסיכולוגי ש-Naim הצליחה ליצור אצל לקוחותיה, והם בטוחים (משום מה) שעצם הביית המשותף מבטיח להם את התוצאה המאקסימאלית, בעוד שלפי ההיגיון הפשוט ההיפך הוא הנכון -- כמעט מבטיח תוצאה נמוכה מהמאקסימום,

בעצם Naim מנגנים על כך שהיכולת הדיבור בין רכיבים היא הגורם המרכזי באיכות, לא איכות הרכיבים עצמם, מה שלכשעצמו רופף מאוד.

יש כן אולי פה ושם מקרים שבהם צירוף של רכיבי על לא נשמע מזהיר כמו הציפיות, אבל בזה המיעוט הזניח של היוצאים מן הכלל.
ברוב המקרים, רכיבי על (ורכיבי סף, ורכיבים בכלל) עובדים מצויין זה עם זה.

למעשה, אפילו זה שמוצרים באים מאותו "ביית" לא מבטיח שהם מדברים ביניהם בצורה האופטימאלית -- סביר שבכל זאת הם מתוכננים ע"י צוותים שונים -- לכל היותר זה רק כמעט מבטיח שהם נבדקו יחד ושהתוצאות היו סבירות.

בדרך כלל, כשחברה בודקת רכיב, היא בודקת אותו גם בשילוב עם מוצרי חברות אחרות, אם זה רלוואנטי (למשל יצרן רק של רמקולים בהכרח יבדוק עם הגברה של חברות אחרות :) ), כך שבדרך כלל (כמעט)כולם מדברים עם (כמעט)כולם, עם מספר קטן עד זניח של יוצאי-דופן.

וכל "תיאוריית הביית האחד" של Naim עומדת על כרעי תרנגולת שחוטה.

כבר הייה לנו כאן איזה שפוט Naim אחד שהריץ את מניות החברה חופשי ללא מיגבלות שכל ישר ו/או אמת/הגיון בפירסום וכו', ותקע לנו אינסוף מסרים פירסומיים ללא בקשתנו (== SPAM!!) ולמרות בקשותינו.

אנא, בואו לא נתחיל בזה שוב!

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
לא מאמין ביכולת של חברה אחת בכל התחומים ברמה הגבוהה ביותר.
זה כמו להאמין שרכישת מחשב שכל רכיביו יוצרו עי אותו יצרן יהיה עדיף על פני מחשב שרכיביו מיוצרים עי יצרנים שונים.
בקיצור, תומך בדעתו של עמיר.
ארז
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עמיר,

לא יודע עד כמה NAIM שוטפים את המוח, אבל ללמוד לקרוא לא לומדים ב NAIM. הבאתי את NAIM כדוגמה אישית בלבד כשהרעיון הוא רכישת רכיבים של יצרן אחד לעומת רכישת רכיבים מיצרנים שונים. את הכעסים שלך על NAIM אני כמובן לא מבין כי איני מכיר אותך מספיק ואם NAIM הזיקו לך באיזה אופן, אין באפשרותי להתנצל בשמם.

אתה יכול להחליף את השם NAIM ב קרל, מארק לווניסון, קונארד ג'והנסון או כל שם אחר שמי שעומד מאחוריו לא הכעיס אותך כפי שככל הנראה NAIM הצליחו.

הגישה כאילו יש סוג מומחיות מיוחדת שנדרשת לכל רכיב שמרכיב מערכת נראית לי כלא מייצגת את מה שקורה בפועל: לכל יצרן יש גישה לצליל שאותו הוא חושב לנכון. הגישה הזו מלווה אותו בתכנון ובבנייה של כל מרכיבי המערכת. אני סבור שמה שמבדיל יצרן אחד ממשנהו היא שיטת היישום ולא הבנה נסתרת שיש ל X ואין ל Y.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא מאמין ביכולת של חברה אחת בכל התחומים ברמה הגבוהה ביותר.
זה כמו להאמין שרכישת מחשב שכל רכיביו יוצרו עי אותו יצרן יהיה עדיף על פני מחשב שרכיביו מיוצרים עי יצרנים שונים.
בקיצור, תומך בדעתו של עמיר.
ארז

אני לא מבין את המשפט: לא מאמין. ערכת השוואות בין מערכות שמורכבות מרכיבים של ייצרן אחד מול מערכות "מעורבבות" ?

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כל זה טוב ויפה אם מצאת מערכת מיצרן אחד שקולעת לטעמך.
לי עוד לא יצא לשמוע כזו.

למיטב הבנתי, אתה עובד עם ה-DAC של תדי, הוא קרוב משפחה, לא? לא נראה לי ש-Naim "מאשרים" את ה-DAC של תדי כחלק ממערכת כוללת שלהם. תזכור קטן של המוצרים של תדי בפורום שלהם ויזרקו אותך משם במהירות הבזק.

הפורום של NAIM לא קשור לאיכות צליל לא של NAIM, לא של תדי ולא של אף אחד אחר.

מסכים איתך שהפורום הנ"ל הפך למכורים בלבד ומאז שכך הם פני הדברים הפסקתי לכתוב שם.

אריה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
אני לא מבין את המשפט: לא מאמין. ערכת השוואות בין מערכות שמורכבות מרכיבים של ייצרן אחד מול מערכות "מעורבבות" ?

אריה
אתה שואל ברצינות ?
לסחוב הביתה מערכת טנטטיבית של יצרן אחד במחיר מקביל למחיר המערכת שברשותי זה נשמע לך סביר ?
השוואות אצל היבואן לא מעניינות אותי. למדתי כבר על החשיבות של גודל החדר ואקוסטיקה של חדר כך שסטאפ שנשמע טוב במקום אחד יכול בקלות להשמע לא טוב במקום אחר.
ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
הגישה כאילו יש סוג מומחיות מיוחדת שנדרשת לכל רכיב שמרכיב מערכת נראית לי כלא מייצגת את מה שקורה בפועל: לכל יצרן יש גישה לצליל שאותו הוא חושב לנכון. הגישה הזו מלווה אותו בתכנון ובבנייה של כל מרכיבי המערכת. אני סבור שמה שמבדיל יצרן אחד ממשנהו היא שיטת היישום ולא הבנה נסתרת שיש ל X ואין ל Y
על מה מבוססת הקביעה ש"מה שקורה בפועל" הוא ש"לכל יצרן יש גישה לצליל שאותו הוא חושב לנכון" ו/או ש"הגישה הזו מלווה אותו בתכנון ובבנייה של כל מרכיבי המערכת"?

זה אולי יכול בחלק מהמקרים להיות נכון, במיוחד כשמדובר על חברות שבנויות סביב אדם אחד.
אבל כשמדובר בחברות גדולות, עם הרבה מהנדסים וצוותי תכנון ובדיקה, מי אמר שזה כך?
לי זה נראה דווקא לא הגיוני/סביר/ישים.

בניגוד לכך, דווקא בידע+הבנה+טכנולוגייה הגיוני מאוד שייש הבדלים מובהקים בין חברות, או, לייתר דיוק, בין המהנדסים הספציפיים שיושבים בתוך החברות, שהם אלה שמתכננים ובונים ובודקים ומשפרים את הציוד, לא הישות המופשטת של "חברה".

ומהם הדברים הספציפיים שמאפיינים את "שיטת היישום", בניגוד ליידע/הבנה/טכנולוגייה וכיו"ב?

מעבר לזה, גם אם נניח לרגע, לצורך הדיון בלבד, שזה נכון במקרה ספציפי כזה או אחר, הרי:
  • בהרבה מקרים, ה"גישה" שאתה מדבר עליה ו/או תיאורה במילים יפות ומשכנעות מגיעים מאנשי הכתיבה-הטכנית ומאנשי השיווק, ללא הרבה קשר, אם בכלל, לאנשים הטכניים
  • יישום אותה גישה לכל האורך עלול להוות too much of a good thing, ועירוב עשוי לתת תוצאה סופית עדיפה
  • אותה גישה, שלא תמיד מנוסחת במילים המתוארות בברושורי השיווק, או גישה דומה לה, עשוייה להיות מיושמת טוב אצל חברות אחרות
  • יכול להיות שלחברה יש גישה נעלה ונפלאה, שאפשר לתאר במילים הרותמות ביותר, אבל ללא הידע+הבנה+טכנולוגייה, החברה לא מצליחה ליישם אותה, ואז מה שהיא עושה זה משהו פחות נעלה...

וכו' וכו'

בקיצור, נראה לי שכל מה שכתבת מבוסס על איזשהו מודל אידיאליסטי תיאורטי שבנית לעצמך או שקראת עליו באיזשהם מסמכי שיווק מרשימים, והפכת אותו לאידיאל, לאו דווקא מציאותי, שאתה מספר אותו לעצמך כדי ליצור לעצמך שלווה המבוססת על רמאות עצמית, בעצם, או על סתם אמונה עיוורת ב"גישה" האלוהית של החברה הנבחרת, Naim או אחרת.

עמיר
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,326
מעורבות
690
נקודות
113
שמעתי מערכת כולה של בורמייסטר burmester audio (כולל מעמד של אותו יצרן).
לי נתן תוצאה מהטובות ששמעתי.
לא אומר שכך בכל המקרים, כמו שלא מסכים שאם אקח קומפוננטים הכי טובים כל אחד מהמומחיות שלו, אקבל את התוצאה האולטימטיבית.
לדעתי בלבד, אין חוקים למעט ניסיון.
אולם, אין ספק שהפסיכולוגית (שזה הרבה באודיו) ואסטטית (ראו פוסט קודם), אין ספק שמער׳ אחת מיצרן אחד בהחלט לי נשמע משהו מעניין ששווה לנסות.
לא בטוח שזה ישים, הרי צריך להתחיל ממוצר כלשהו ש״עושה לצאת זה״ ולבנות סביבו את המערכת.
אצלי היו הרמקולים, לצערי היצרן לא מייצר הגברה ומקורות, אולם הוא ממליץ על מספר חברות מסויימות, הלכתי ניסיתי שמעתי ואצלי זה עבד. חיווט כמו בפנים הרמקול...
בקיצר אם היה לי כסף, וחדר מתאים בכיף הייתי מנסה את ה burmester או mbl למרות שמעולם לא שמעתי תוצאה טובה של החברה הזו (כל הזמן בתערוכות מוסיקת טראנס ופול ווליום).
זה לא אומר שאם הייתי עכשיו יכול לשים יד ע emm לא הייתי לוקח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
שמעתי מערכת כולה של בורמייסטר burmester audio (כולל מעמד של אותו יצרן).
לי נתן תוצאה מהטובות ששמעתי.
לא אומר שכך בכל המקרים, כמו שלא מסכים שאם אקח קומפוננטים הכי טובים כל אחד מהמומחיות שלו, אקבל את התוצאה האולטימטיבית.
לדעתי בלבד, אין חוקים למעט ניסיון.
אולם, אין ספק שהפסיכולוגית (שזה הרבה באודיו) ואסטטית (ראו פוסט קודם), אין ספק שמער׳ אחת מיצרן אחד בהחלט לי נשמע משהו מעניין ששווה לנסות.
לא בטוח שזה ישים, הרי צריך להתחיל ממוצר כלשהו ש״עושה לצאת זה״ ולבנות סביבו את המערכת.
אצלי היו הרמקולים, לצערי היצרן לא מייצר הגברה ומקורות, אולם הוא ממליץ על מספר חברות מסויימות, הלכתי ניסיתי שמעתי ואצלי זה עבד. חיווט כמו בפנים הרמקול...
בקיצר אם היה לי כסף, וחדר מתאים בכיף הייתי מנסה את ה burmester או mbl למרות שמעולם לא שמעתי תוצאה טובה של החברה הזו (כל הזמן בתערוכות מוסיקת טראנס ופול ווליום).
זה לא אומר שאם הייתי עכשיו יכול לשים יד ע emm לא הייתי לוקח.
אין בעייה עקרונית עם מערכת מאותו יצרן, רק עם הצגת העניין כאילו זו השיטה האולטימאטיבית לשקט נפשי, וכאילו זה הפאקטור החשוב ביותר.

אין שום בעייה אם מישהו אוהב Naim ולוקח מערכת שכולה Naim -- וכנ"ל לגבי כל יצרן אחר -- רק שאין בזה שום הבטחה שהחלפת רכיב בזה של יצרן שונה לא תשפר, אולי אפילו בסדרי גודל, את המערכת.

נראה לי שלקיחת המיטב מייצרנים שמומחים בדברים מסויימים תקרב אותך יותר ל"מערכת אולטימאטיבית" (מה זה? ממילא אין כזה!) מאשר מערכת של יצרן אחד, ולו רק שמראש בחירת מערכת לפי ה"עקרון" של יצרן אחד מגבילה אותך למספר יצרנים קטן יחסית, ומראש תגדיל את חששותיך לנסות רכיבים מהוללים/חדשניים/משופרים של אחרים.

בקיצור, נראה לי רעיון טיפשי במהותו, שמבוסס על מודל תיאורטי עקום, כשהמטרה שהוא אמור להשיג -- שקט נפשי -- ממילא לא מושגת בפועל אלא באמצעות טמינת הראש בחול, מה שאפשרי גם במערכת מרובת-יצרנים.

זה לא סותר את העובדה שאפשר לקחת מערכת של יצרן אחד, ולקבל תוצאות שאתה אוהב!

במיוחד אם אתה אוהב כל רכיב ורכיב של היצרן הספציפי יותר משל המתחרים, או שאתה מתעצל לבדוק וחושש מאי-התאמות, וכו' וכו', שזה בסדר גמור, אבל לחשוב שזה מה שייתן לך "שקט נפשי" מהסוג שתואר, זה הזוי, ולחשוב שזה מבטיח לך את המערכת האופטימאלית שתוכל להשיג באותו סדר-גודל של תקציב זו כנראה טעות בחשיבה.

עמיר
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,326
מעורבות
690
נקודות
113
אין הבטחות אין 100% באודיו וזה היופי בעניין מה שטוב אצלך לא בטוח יהיה טוב אצלי וההיפוך וגם אותה מערכת אני אוהב x ואחר y.
אמרתי את דעתי האישית אי זה אומר שברגע שיהיה לי מיליון ארוץ לקנות מערכת מסוג x או y.
בסה״כ תיארתי חוויה של מערכת מיצרן אחד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אין הבטחות אין 100% באודיו וזה היופי בעניין מה שטוב אצלך לא בטוח יהיה טוב אצלי וההיפוך וגם אותה מערכת אני אוהב x ואחר y. אמרתי את דעתי האישית אי זה אומר שברגע שיהיה לי מיליון ארוץ לקנות מערכת מסוג x או y. בסה״כ תיארתי חוויה של מערכת מיצרן אחד.
לא דיברתי על 100%, התכוונתי לכל אחד לפי טעמו ולא לשום דבר אבסולוטי
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
אתה שואל ברצינות ?
לסחוב הביתה מערכת טנטטיבית של יצרן אחד במחיר מקביל למחיר המערכת שברשותי זה נשמע לך סביר ?
השוואות אצל היבואן לא מעניינות אותי. למדתי כבר על החשיבות של גודל החדר ואקוסטיקה של חדר כך שסטאפ שנשמע טוב במקום אחד יכול בקלות להשמע לא טוב במקום אחר.
ארז
זה בסדר גמור ואין גם מקום לזלזל בכוחה או אף תקפותה של האמונה, מרבית ההיסטוריה נכתבה באופן כזה או אחר על ידה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ישנם יצרנים שהרכיבים שלהם נשמעים הכי טוב ביחד. mbl, בורמייסטר.
המגברים של luxman עובדים מעולה עם הקדמגברים שלהם (לאחר בדיקה בעניין). בקיצור, יש יצרנים שיודעים לייצר רכיבי הגברה מעולים. לרוב הם יתאימו אחד לשני. האם זה יהיה השילוב הנכון ביותר? לא יודע. האם זה יהיה שילוב טוב? חד משמעית כן.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אריה גור,

אני אתך.

קדם מגבר ומגבר הספק הכי טוב עובדים ביחד כשהם מאותה חברה. זה בדוק. מקור השמעה ורמקולים פחות חשוב, אבל גם הם חשובים. ביום מן הימים, שאהיה זקן אולי, יהיה לי ניים :גאה:.

תמשיך לכתוב!

תומר
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
ישנם יצרנים שהרכיבים שלהם נשמעים הכי טוב ביחד. mbl, בורמייסטר.
המגברים של luxman עובדים מעולה עם הקדמגברים שלהם (לאחר בדיקה בעניין). בקיצור, יש יצרנים שיודעים לייצר רכיבי הגברה מעולים. לרוב הם יתאימו אחד לשני. האם זה יהיה השילוב הנכון ביותר? לא יודע. האם זה יהיה שילוב טוב? חד משמעית כן.

תוסיף את Croft לרשימה... :מנצח:
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה גור,

אני אתך.

קדם מגבר ומגבר הספק הכי טוב עובדים ביחד כשהם מאותה חברה. זה בדוק. מקור השמעה ורמקולים פחות חשוב, אבל גם הם חשובים. ביום מן הימים, שאהיה זקן אולי, יהיה לי ניים :גאה:.

תמשיך לכתוב!

תומר

היי תומר,
אתה רומז שאני זקן???? ממש לא מקובל עלי....:cool:

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
שתי תגובות בלי לצטט:

1. כשאני מדבר על "שקט נפשי" אני מדבר על השקט שלי, כמובן. אם השקט הנפשי בתחום האודיופיליה נקבע אצל אחרים כתוצאה של אינספור ריצות אחרי מוצרים שונים אז חובה עליהם להמשיך בשיטתם.

2. אני לא מבין את התגובה "מה עם חברה שיש בה הרבה מהנדסים" לטענתי שלכל חברה יש גישה מסוימת שמגדירה איך מערכת צריכה להישמע. מה הקשר? את האופי והמטרות של חברה, ללא קשר לגודלה, קובע אדם אחד או צוות מצומצם של חברי הנהלה. כל יתר העובדים, רבים או מעטים, עובדים לפי אותו הקו.

הייתה תקופה שהאמנתי שלחברות מסוימות יש מין "וודו" מיוחד שמאפשר להן ליצור אופי מיוחד לצליל שלהן. היום ברור לי שיצרני מערכות השמע עובדים לפי כללים ברורים של הנדסת חשמל ופיסיקה וההבדל שמייחד חברה אחת מרעותה הוא דרך היישום השונה של אותם הכללים שידועים היטב לכולם.

אריה
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור