מעמד לציוד. חשיבותו במערכת וכיצד יש להתייחס אליו.


stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יובל.

מגבר שאינו מספיק טוב עבור המערכת שלך לא קשור להחלפת מעמד ראוי. אם המגבר לא מתאים מעמד לא יציל אותו. מאידך, אם המגבר מתאים, איכותי ושולט אז מעמד ראוי יביא אותו להישמע עוד יותר טוב.

אין תחליף למוצר. זה לא תחליפי מזון (לא אוהב סטקים אז אני אוכל חציל בטעם סטייק). זה לא עובד ככה באודיו.

אתה צריך להחליף מגבר? תחליף.
אתה צריך סטנד יעודי לאודיו. בלי קשר למגבר.

נמר,
המגבר דווקא מתאים מאוד...
כפי שכתבתי, בהנתן שנניח יש לי 10K ש"ח להשקיע במערכת, מה היית עושה?

1. רמקולים - Zu Definition Pro
2. מגבר - Exposure 2010S - שהוא יותר ממזר ממה שניתן לחשוב.
3. מקור 1 - Wyred4Sound DAC2 עובד אסינכורנית עם מחשב דרך USB.
מקור 2 - Lenco L75 משופץ + פונו סטייג' PS Audio GCPH

4. כבלים - כבל הרמקול ה"לבן" (החדש) ואינטרקונקט diy
5. חשמל - שנאי מבדל באלאנס, כבלי חשמל של purist ו JPS
6. שקע של Synergistic Research
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר,
המגבר דווקא מתאים מאוד...
כפי שכתבתי, בהנתן שנניח יש לי 10K ש"ח להשקיע במערכת, מה היית עושה?

1. רמקולים - Zu Definition Pro
2. מגבר - Exposure 2010S - שהוא יותר ממזר ממה שניתן לחשוב.
3. מקור 1 - Wyred4Sound DAC2 עובד אסינכורנית עם מחשב דרך USB.
מקור 2 - Lenco L75 משופץ + פונו סטייג' PS Audio GCPH

4. כבלים - כבל הרמקול ה"לבן" (החדש) ואינטרקונקט diy
5. חשמל - שנאי מבדל באלאנס, כבלי חשמל של purist ו JPS
6. שקע של Synergistic Research

1- רמקול מעולה למחירו.
2- מגבר בסדר גמור, לא מדהים.
3- כל מחשב נשמע אחרת גם עם אותם רכיבים. אין סטנדרט ולכן לא יודע איך זה אמור לנגן.
לגבי הפטיפון. גוף מעולה (במיוחד אם השיפוץ איכותי) את הפונו לא מכיר, לא יודע איזה ראש מחובר שם.
4- מזה?
5- איזה שנאי מבדל?
6- אחלה. יופי של מוצרים.

חסרה לך אקוסטיקה, מעמד ראוי, מגבר יותר טוב ועל הכבלים (שאין לי מושג מזה "הכבל הלבן החדש"), המחשב והפטיפון (שחסר שם מידע על הזרוע, הראש), המחשב (שכבר אמרתי לך שאין בזה סטנדרט) אני לא יכול לחוות דיעה.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
1. תודה, לדעתי (ולדעת רבים, בעיקר כל מי ששמע אותו אצל איתן לוין) רמקול כבר ברמה מאוד גבוהה באופן כללי (ולא רק למחירו). מאמין שהוא ילווה אותי עוד בהמשך הדרך, מבין כל הרמקולים ששמעתי בחיים, אולי אחד או שניים גירו לי את חוט המחשבה בנוגע לנושא הרמקול (גם אם לא הבאתי אותו לקצה יכולתו אלא רק ל 20 אחוז מזה, מעדיף להיות במצב הזה מאשר המצב של רמקול מוגבל שאין לאן לעלות איתו).

2. המגבר אמנם "בסדר" (וכפי שציינתי הוא המועמד להחלפה) אבל יצא לי לבדוק מגברים *נחשבים* יותר ואהבתי אותם פחות, לדעתי הוא מגבר שמציג סאונד טבעי מאוד, עם קצביות (בסגנון naim), שקיפות ופירוט טובים, עושה מוזיקה.
מגברים אחרים שבדקתי, לפעמים היו טובים בפרמטרים מסויימים, אבל כחבילה כוללת נפלו מולו מבחינתי.
לכן, הוא רפרנס טוב, למעשה אני רוצה more of the same והרבה מזה.

3. המחשב שלי הוא מחשב שהייחוד שלו הוא בזה שהוא עובד עם Linux מאוד מינימלי - בקונפיגורציה שכנראה לא תראה הרבה אצל אודיופילים.

לגבי הפטיפון, הוא שופץ על ידי אומן (אין לי מילה אחרת לתאר את הבן אדם, חשבתי שאני מבין בפטיפונים אבל הוא פשוט תותח) בתחום הלנקו וזה פטיפון שהוא בנה במקור לעצמו, אחרי ששמעתי אותו, הבנתי שלקנות פטיפון שידגדג את הביצועים שלו יעלה לי לא מעט כסף, עליו הוא התקין לי זרוע של Jelco/Mission 774LC - זרוע יחסית פשוטה אבל ידוע שעובדת טוב עם ה Lenco L75 - הראש הוא יחסית פשוט Denon DL 110 - MC high output.

4. כבלים DIY - אינטרקונקט שפעם שניצל פירסם כאן למכירה - הוא הדגים לי אותו אצלו מול כבל ב 4000$ (אם זכור לי נכון המחיר). אחר כך לקחתי אותו לבדיקה אצלי והוא נתן איזה שיפור שמאוד קשה לקבל בהחלפת רכיב. עם הזמן, הוא השתבח לא מעט בעקבות ההרצה.
המערכת מאז עברה כמה שדרוגים וכשניסיתי כבלים אחרים לא היה בכלל מקום להשוואה.
לגבי כבל רמקול (היה שרשור עליו לאחרונה ב hifimusic כבל מעודפי התעשייה הצבאית, נחושת מצופה כסף בציפוי טפלון) הוא החליף אצלי כבל פשוט יחסית של Analysis Plus ונתן שיפור לא קטן) והתאים אצלי יותר מהכבל ה"לבן" המקורי.

5. שנאי מבדל DIY - חיווט פנימי והשנאי עברו טיפול קריוגני - למעשה לא יצא לי להביט פנימה לתוכו אבל הוא נותן גוף ,נוזליות ומוזיקליות לסאונד.

6. תודה.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
1- לא יודע למה השוואת את הרמקול. אבל שוב, רמקול מעולה למחירו. יש לו מתחרים, באותו מחיר, אבל זה לזוז הצידה ולא להתקדם. הרמקול בהחלט ראוי ולא נראה לי שהוא זקוק לשדרוגים.

2- המגבר בסדר גמור. מכיר אותו היטב. אבל מה לעשות, הוא טוב למחירו ושווה ממש את מחירו. אבל הוא לא שייך לאותם קבוצת מגברים כמו asr, פאס, ויטוס ודומים להם. זהו מגבר משולב, בדגרת כניסה. בהחלט יש להתקדם בעניין הזה.

3- זו הסיבה שאמרתי שלא ניתן להתייחס למחשבים כרפרנס. אין סטנדרט אז אין רפרנס.

4- לא יודע מול איזה כבל אלדר הדגים אותו. אבל למעשה הוא בעצמו לא משתמש בו. לכן, אני לוקח את ההתלהבות שלו בעניין הכבל הזה (ובכלל האמת) בערבון מוגבל. לא שמעתי, לא השוואתי, לא יודע.

5- רכיבי "עשה זאת בעצמך" הם רכיבים שלא ניתן להתייחס אליהם כרפרנס. לא בגלל שהם לא טובים, אם כי מהסיבה שאף אחד לא יודע איך הם נשמעים מלבד זה שחי איתם.

המערכת שלך בנויה מרכיבים שלא ניתן להתייחס אליהם מלבד המגבר והרמקולים. כל השאר, הם אינם מוצרים קיימים בשוק.

ועדיין. חסר לך מעמד יעודי לאודיו.:)
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
1- לא יודע למה השוואת את הרמקול. אבל שוב, רמקול מעולה למחירו. יש לו מתחרים, באותו מחיר, אבל זה לזוז הצידה ולא להתקדם. הרמקול בהחלט ראוי ולא נראה לי שהוא זקוק לשדרוגים.

2- המגבר בסדר גמור. מכיר אותו היטב. אבל מה לעשות, הוא טוב למחירו ושווה ממש את מחירו. אבל הוא לא שייך לאותם קבוצת מגברים כמו asr, פאס, ויטוס ודומים להם. זהו מגבר משולב, בדגרת כניסה. בהחלט יש להתקדם בעניין הזה.

3- זו הסיבה שאמרתי שלא ניתן להתייחס למחשבים כרפרנס. אין סטנדרט אז אין רפרנס.

4- לא יודע מול איזה כבל אלדר הדגים אותו. אבל למעשה הוא בעצמו לא משתמש בו. לכן, אני לוקח את ההתלהבות שלו בעניין הכבל הזה (ובכלל האמת) בערבון מוגבל. לא שמעתי, לא השוואתי, לא יודע.

5- רכיבי "עשה זאת בעצמך" הם רכיבים שלא ניתן להתייחס אליהם כרפרנס. לא בגלל שהם לא טובים, אם כי מהסיבה שאף אחד לא יודע איך הם נשמעים מלבד זה שחי איתם.

המערכת שלך בנויה מרכיבים שלא ניתן להתייחס אליהם מלבד המגבר והרמקולים. כל השאר, הם אינם מוצרים קיימים בשוק.

ועדיין. חסר לך מעמד יעודי לאודיו.:)

תראה, קודם כל, אני נוטה להסתכל על חצי הכוס המלאה, על מה שיש ולא על מה שחסר לש-ון

אגב, כמעט כל הרכיבים שלי קיימים בשוק, שכחת את ה DAC , פונו, שקעים, כבלי חשמל שהם מוצרים מסחריים מחברות טובות.

יש אצלי 3 פריטים שלא קיימים בשוק ורכשתי אותם בדיוק מהסיבה הזו, שהחלפתם ברכיב ברמה דומה בחוץ היה עולה לי כנראה הרבה יותר והם הוכיחו את עצמם כמועילים במערכת שלי ספציפית.

1. האינטרקונקט של אלדר (שלא היה זול ואם אתה רומז שיצאתי "פראייר" אז אם בסוף הכסף הלך לתרומה אז לפחות זה).
2. כבלי הרמקול -
3. שנאי מבדל באלאנס - שכזה מסחרי היה מחסל לי חצי מהתקציב של המערכת
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זה אתה. אני, כאשר הדיון נוגע לשיפור או שידרוג (כמו זה שבנינו כעת) חושב שלא יעזור לך או לי אם שנינו נסתכל על חצי הכוס המלאה. הרי כל הקטע של התחום הזה הוא לשפר את המערכות שלנו. ולא ניתן לשפר אם מתפשרים.

עכשיו לגופו של עניין.
הפטיפון שלך אינו מקורי. הוא משופר. להחליף פלטה בפטיפון זה לשנות משהו בצליל. כל חומר מתנהג אחרת. לכן, מכיוון שהוא משופר/משודרג, אני לא יודע איך הוא נשמע אצלך. אני כן יודע איך נשמע לנקו 75 מקורי או משודרג אחרת משלך. לכן, גם אליו אינני יכול ממש להתייחס אם כי להיסתמך על דעתך. ובלי קשר, זה פטיפון שהשידרוגים שלו תמיד משפרים אותו. אבל תמיד.

לגבי שלושת הפריטים.

1- כסף לא משנה כאן. לכן לא הזכרתי זאת. אני מדבר על רפרנס (ייחוס) למשהו אחר. מכיוון שמדובר בכבל "נדיר" או "לא קיים בשוק החפשי", לא ניתן להתייחס אליו.

2- אותו הדבר עם כבלי הרמקןל.

3- אותו הדבר עם השנאי.

כלומר. אין כאן דיון על טיב הרכיבים. הדיון הוא יותר על מה הם יודעים לעשות ביחס לאחרים. מה אופי הצליל שלהם, האיזון הטונאלי והביצועים בכלל. במקרה הזה, כמו כל מוצר diy, אף אחד לא יודע זאת מלבדך.

נחזור לנושא השירשור.

אפשר להגיד שלוקח זמן עד שמכירים בצורך של מעמד ראוי למערכת. זה בדרך כלל מתרחש אחרי ששומעים אחד כזה על המערכת שלך. נכון, יש כאלה שבונים מזנונים אצל נגר, שמים פיניט אלמנט למטה אבל לא מבינים שהמזנון הסגור והמעוצב הופך להיות יחידה מנגנת בסלון. מזנונים כאלה הם אינם יעודיים לאודיו. מדובר במזנון טלוויזיה מעוצב שהעמידו אותו על ספייקים. עצם קיומו של מזנון טלוויזיה בין הרמקולים כבר מהווה בעיה. שוב, לא רק רעידות במכשירים. אני מדבר על העובדה שהוא בעצמו תיבת רזוננס בעייתית.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
הזכרת פשרות, אז הפשרות שאני עשיתי, לא עשיתי מתוך בינוניות אלא מתוך דרך ארוכה באודיו, שבה בדקתי בכל "צומת" שדרוג איזה מרכיב במערכת ייתן לי את הערך המוסף הכי גדול בהתאם לתקציב שלי.

הנה דוגמא להמחיש את הכוונה,
תאר לך, שהייתי קורא את השרשור הזה לפני כ 5 שנים, ובמהלך השנים, הייתי במקום לשדרג את הרמקול, נשאר עם אותה המערכת כלומר עם הרמקולים של System Audio המוזיקליים מאוד שהיו לי ובנוסף קונה סטנד יקר Finite Element ואיזה שנאי מבדל תעשייתי יקר דוגמת Equitech.

אני משוכנע שהמערכת היתה נשמעת בכמה רמות פחות טוב ממה שהיא היום.
לדעתי, זו גם היתה דומא שמראה שיקול דעת לא נכון ואי חתירה להיי-אנד.

אידיאלית, ברמות הגבוהות, עדיף לדגם את הכל - אבל זו לא חוכמה, זה עודף כסף.
החוכמה היא בתקציב קטן/סביר, לעשות הרבה. (לדעתי), בגלל זה המערכת שלי היא ברובה ביד שניה, משולבת DIY, בגלל זה היא לא מאוזנת מבחינת יחסי המחירים בין הרמקול למגבר וכו'... בגלל שבדקתי/ניסיתי והשקעתי זמן בלשמוע סט-אפים רבים והאמנתי אך ורק לאוזניים שלי ולא למיתוסים או כל דבר אחר.

הצעתי כאן לקוראים, עם כל הכבוד ל Accessories, שכדאי שהם יבואו בנוסף (למי שיכול) ולא על חשבון (למי שלא יכול).

הבנת?
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הזכרת פשרות, אז הפשרות שאני עשיתי, לא עשיתי מתוך בינוניות אלא מתוך דרך ארוכה באודיו, שבה בדקתי בכל "צומת" שדרוג איזה מרכיב במערכת ייתן לי את הערך המוסף הכי גדול בהתאם לתקציב שלי.

הנה דוגמא להמחיש את הכוונה,
תאר לך, שהייתי קורא את השרשור הזה לפני כ 5 שנים, ובמהלך השנים, הייתי במקום לשדרג את הרמקול, נשאר עם אותה המערכת כלומר עם הרמקולים של System Audio המוזיקליים מאוד שהיו לי ובנוסף קונה סטנד יקר Finite Element ואיזה שנאי מבדל תעשייתי יקר דוגמת Equitech.

אני משוכנע שהמערכת היתה נשמעת בכמה רמות פחות טוב ממה שהיא היום.
לדעתי, זו גם היתה דומא שמראה שיקול דעת לא נכון ואי חתירה להיי-אנד.

אידיאלית, ברמות הגבוהות, עדיף לדגם את הכל - אבל זו לא חוכמה, זה עודף כסף.
החוכמה היא בתקציב קטן/סביר, לעשות הרבה. (לדעתי), בגלל זה המערכת שלי היא ברובה ביד שניה, משולבת DIY, בגלל זה היא לא מאוזנת מבחינת יחסי המחירים בין הרמקול למגבר וכו'... בגלל שבדקתי/ניסיתי והשקעתי זמן בלשמוע סט-אפים רבים והאמנתי אך ורק לאוזניים שלי ולא למיתוסים או כל דבר אחר.

הצעתי כאן לקוראים, עם כל הכבוד ל Accessories, שכדאי שהם יבואו בנוסף (למי שיכול) ולא על חשבון (למי שלא יכול).

הבנת?
מהניסיון שלי, בד"כ שיפור באלקטרוניקה, בכבלים ובאקוסטיקה - מביא לשיפור משמעותית גדול מאשר שיפור רק של הרמקול.
לדעתי, רוב הרמקולים בבתי האודיופילים, מנגנים על משהו בסביבות 60% מהיכולות שלהם, רק בגלל אלקטרוניקה, תשתית ואקוסטיקה לא מספיק טובים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הזכרת פשרות, אז הפשרות שאני עשיתי, לא עשיתי מתוך בינוניות אלא מתוך דרך ארוכה באודיו, שבה בדקתי בכל "צומת" שדרוג איזה מרכיב במערכת ייתן לי את הערך המוסף הכי גדול בהתאם לתקציב שלי.

הנה דוגמא להמחיש את הכוונה,
תאר לך, שהייתי קורא את השרשור הזה לפני כ 5 שנים, ובמהלך השנים, הייתי במקום לשדרג את הרמקול, נשאר עם אותה המערכת כלומר עם הרמקולים של System Audio המוזיקליים מאוד שהיו לי ובנוסף קונה סטנד יקר Finite Element ואיזה שנאי מבדל תעשייתי יקר דוגמת Equitech.

אני משוכנע שהמערכת היתה נשמעת בכמה רמות פחות טוב ממה שהיא היום.
לדעתי, זו גם היתה דומא שמראה שיקול דעת לא נכון ואי חתירה להיי-אנד.

אידיאלית, ברמות הגבוהות, עדיף לדגם את הכל - אבל זו לא חוכמה, זה עודף כסף.
החוכמה היא בתקציב קטן/סביר, לעשות הרבה. (לדעתי), בגלל זה המערכת שלי היא ברובה ביד שניה, משולבת DIY, בגלל זה היא לא מאוזנת מבחינת יחסי המחירים בין הרמקול למגבר וכו'... בגלל שבדקתי/ניסיתי והשקעתי זמן בלשמוע סט-אפים רבים והאמנתי אך ורק לאוזניים שלי ולא למיתוסים או כל דבר אחר.

הצעתי כאן לקוראים, עם כל הכבוד ל Accessories, שכדאי שהם יבואו בנוסף (למי שיכול) ולא על חשבון (למי שלא יכול).

הבנת?

חלילה. אדם שמשתמש בציוד כמו שלך רחוק מלהיות בינוני. גם אם נורא תרצה להיות כזה, הציוד מעיד אחרת.

יחד עם זאת, אני לא אומר שסטנד צריך לבוא על חשבון משהו. אני אומר שזהו רכיב חשוב מאוד במערכת. אני מוסיף, מערכת ללא מעמד יעודי לאודיו היא מערכת שחסר בה רכיב. ומה לעשות, זה רכיב חשוב. סטנד אינו "Accessories" בדיוק כפי שמגבר אינו כזה. ברגע שאתה מתייחס אליו כ"Accessories" כמו שמתייחסים למרימי כבלים, זה רק מראה שעדיין לא התנסת בהאזנה למערכת שלך עם מעמד יעודי לאודיו. ולכן, מכיון שזה המצב, אני ממליץ לך בחום לבדוק את הנושא, להביא אחד כזה, לשמוע ואז לחוות דיעה כזו או אחרת.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
מהניסיון שלי, בד"כ שיפור באלקטרוניקה, בכבלים ובאקוסטיקה - מביא לשיפור משמעותית גדול מאשר שיפור רק של הרמקול.
לדעתי, רוב הרמקולים בבתי האודיופילים, מנגנים על משהו בסביבות 60% מהיכולות שלהם, רק בגלל אלקטרוניקה, תשתית ואקוסטיקה לא מספיק טובים.

מה חשיבות הסטנד מבחינתך?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
בעיקר הפחתת נפח בין הרמקולים ושקט נפשי:גאה:
ברור לי שסטנדים טובים תורמים להפחתת דיסטורשן.
כמובן שאפשר להשתמש כתחליף לסטנד ברזונטורים, אבל האפקט שלהם יכול להיות חריף מידי,
ואינו אותו אפקט, המאוזן יותר של סטנד טוב.
כמו כל דבר בתחביב, נדרש לשמוע לפני הקנייה כדי לדעת את ההשפעה על המערכת הספציפית, אבל קשה מאוד לוגיסטית לבדוק סטנד.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
...ואני חושב שהדיון הזה תיאורטי ברובו.
1. אין מחלוקת על כך שלסטנד ייעודי יש חשיבות והשפעה רבה.
2. אין גם מחלוקת על כך שאלקוסטיקה יש חשיבות והשפעה רבה, לעיתים מכרעת.
3. ואני מקווה שמרבית החברים כאן לא חלוקים שלכבלים יש חשיבות והשפעה רבה
4. ועל חשמל כבר דיברנו?

אבל מה קודם למה, אם צריך להחליט (כמו יובל למשל)?
ומי שתקציבו נמוך יחסית, וכבר הוציא את מרבית ממונו על האלקטרוניקה והרמקולים, כיצד יכריע האם לשים את חמשת האלפים האחרונים על סטנד, או על כבלים (למשל)?

אני בטוח שאף אחד כאן לא עשה את ההשוואה הזו - לבדוק את הסט שלו פעם אחת עם סטנד ייעודי ולמשל כבלים פשוטים, ופעם אחת עם מזנון משפחתי רגיל וכבלים מצוינים. אפשר גם לבדוק אות אתו הדבר על האמצעים לניקוי החשמל כמובן.

אז נכון שמי שמחליט שהוא פשוט מוציא 15-20 אלף ש"ח ומעלה על סטנד, ועוד עשרייה או עשרים אלף על כבלים, אין לו בעיה. ייקנה את מה שנשמע לו הכי טוב או את הסטנד שיש עליו קונצנזוס או שמע אחד אצל מישהו, וסאלאמת.
אבל מי שמוכן להוציא רק עשירית מהסכום הזה על שניהם, יתקשה מאוד לקבוע מה ישפיע יותר.

ולכן חזרנו להערכות ולתיאוריות.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
צריך להתנסות בהכל ואז יותר קל להחליט...
לסטנד יש גם השפעה על אקוסטיקה במקרים רבים, וכמובן מוטיב ויזואלי משמעותי- לכן אם מעניין אותך פתרון ויזואלי, אקוסטי וסוני , אין מה להשוות אותו לעזרים אחרים כמו כבלים .
גם הציוד שיש לך הוא שיקול, פטיפון בעיקר רגיש הרבה יותר לוויברציות מאשר מחשב ודאק... מנורות הן יותר מיקרופוניות ורגישות יותר לוויברציות מטרנזיסטור , את אלו גם שום כבל לא יוכל לתקן.
 

DigiSUN1

מושעה
הודעות
37
מעורבות
0
נקודות
0
מעמד יעודי לרכיבי אודיו נראה בעיני רבים כחלק בלתי נפרד מרכיבי האלקטרוניקה של המערכת. בוחרים אותו כמו שבוחרים מגבר, רמקול, נגן או כבל. ההשפעה של מעמד איכותי לציוד יכולה להיות דרמטית או קטנה בהתאם לציוד המונח עליו. לפטיפון למשל, חייבים להשקיע במעמד ראוי. ככל ששיכוך הוויברציות טוב יותר כך המערכת האנלוגית שקטה יותר.

יחד עם זאת, מגברי מנורות גם כן מוכרחים לקבל שיכוך ראוי. הם, כמו הפטיפון, שקטים יותר ככל שיש פחות רזוננס.

ישנה טענה שעל ציוד טרנזיסטורי מעמד יעודי אינו משפיע. זו שטות גמורה. הוא משפיע ועוד איך. יצא לי לשמוע הבדלים ניכרים בין מגבר דיגיטלי אחד על ספייקים והשני על הרצפה. זה התבטא ממש בכך שהמגבר המשוכך ניגן יותר בעוצמה. ממש ככה!

מעמד ראוי למערכת הוא רכיב חובה. ניתן לבנות אותו לבד ואז להתפלל שהוא ישפר, אפשר לרכוש אחד כאלה מיצרנית ידועה ואיכותית ואפשר להתפלסף ולקנות אחד כזה עם מדפים מזכוכית ולדמיין שהוא משפר. מעמד למערכת הוא חלק בלתי נפרד מרכיבי המערכת. האם מישהו חושב אחרת???
שיכוך ויברציות >>>>>>>הוא נושא של מכאניקה פשוטה, פיזיקה שניתן לגבות בנתונים כמותיים ומדידות מוכרות. כל ציוד שיכוך ויברציות לצרכי מעבדה חייב להציג נתונים כאלה. כל יצרן כלי נגינה אקוסטיים רציני בודק רזוננסים כאלה ומאפיין את הצליל לפיהם.
האם יצרני הרהיטים לסטריאו מציגים נתונים כאלה?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
כן:
product_01.gif
Typical fabricated metal design filled with leadshot, on shaker table (note massive ringing literally off this chart)
product_02.gif
Typical air-suspension system on fabricated metal design filled with leadshot - 80% reduction versus the first example
product_03.gif
Monaco Modular Isolation System offers an additional 45% reduction versus air-suspension
Amplifier Isolation System offers an additional 40% reduction versus air-suspension
Le Mans Isolation System offers an additional 40% reduction versus air-suspension
Monza Isolation System offers an additional 30-37% reduction versus air-suspension (30% for center shelves due to lack of Carbon fiber struts)
Note: Additional ballast increases effectiveness even further for all Isolation Systems
 

DigiSUN1

מושעה
הודעות
37
מעורבות
0
נקודות
0
יפה מאוד. אבל נראה שאלה נתוני קידום-מכירות מקטלוג. מה המקור?
 
נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מדידות של היצרן.

יש לך בעיה עם זה?
 

DigiSUN1

מושעה
הודעות
37
מעורבות
0
נקודות
0
מה המקור, איל פור?
מאיפה הפייסט? למה גסות הרוח, ממה אתה חושש?
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ולמה השאלה? מדוע בציוד שמשנה את הצליל נידרשות מדידות של יצרן? ואם תשמע שסטנד משפר את הצליל אבל אין אף נתון מעבדה שמאושש זאת, תחליט שהסטנד לא משנה את הצליל?

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור