מעמד לציוד. חשיבותו במערכת וכיצד יש להתייחס אליו.


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
ממש לא.
יש סטנד, בונים מסביבו מסגרת שאינה נוגעת בו.
הארון שנבנה מסביב לסטנד הוא בדיוק בגובה אפס עם הדופן העליונה של הפלטה העליונה, כך שמכשיר שמונח עליה נראה כאילו הוא עומד על הארון עצמו; אבל הלכה למעשה, אין מגע בין הסטנד למסגרת.
הפתרון האמיתי לגישה שלך , היא לקחת פלטה גדולה וארוכה מעץ טוב לעניין ,להעמיד אותו על רגליים מיוחדות מיצרן מכובד שיכולות לשאת מזנון ( לא ספייקים), לבנות על הפלטה הזו מזנון, ואז להכניס בפנים על הפלטה של הבסיס פלטות כמו sra או אחרות , הפתרון יקר רצח מכיוון שהפלטות עולות המון ,הרגליים של הבסיס , למשל של פינייט אלמנט לבסיס קרוב ל1500$ ,אבל בסוף מקבלים מזנון של רחוב הרצל מבחוץ עם איכויות של סטנד עצבני , בכלל פלטה אמיתית טובה יותר מכל מדף של סטנד מקצועי .
 

igal.l

עוסק בתחום
הודעות
531
מעורבות
40
נקודות
28
הסיבה היחידה שאני רוצה לקנות סטנד ייעודי למערכת היא הלוק והפאסון.
לא מאמין שזה יתן גרם של הבדל.

עזוב מאמין לא מאמין ביום שתשמע מה פלטה של HRS עושה למגבר/פרה/סידי תחשוב אחרת :בהלם:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ממש לא.
יש סטנד, בונים מסביבו מסגרת שאינה נוגעת בו.
הארון שנבנה מסביב לסטנד הוא בדיוק בגובה אפס עם הדופן העליונה של הפלטה העליונה, כך שמכשיר שמונח עליה נראה כאילו הוא עומד על הארון עצמו; אבל הלכה למעשה, אין מגע בין הסטנד למסגרת.

עדיין לא מסכים.

בוא תעשה ניסוי. נגן מוסיקה עם הרבה בס ותדחף את הראש שלך לתוך מזנון. תגיד לי מה אתה שומע בפנים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
למרבה הצער, WOOD VIBRATES.

לכן כל מזנון יעבוד קצת כמו רמקול, ההשפעה על הרכיבים שבתוכו תהיה בלתי נמנעת.

אולי הפתרון לעשות את המזנון שעומד מסביב למעמד מבטון או מחומרים מרוכבים מהם עושים רמקולים שאינם בנויים מעץ, ולחפות בעץ את הצדדים למטרות אסטטיות למי שרוצה ... אבל המחיר יהיה בהתאם.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
שיכוך עובד כי הוא מפחית את הויברציות הפנימיות של השנאי הפנימי

תלוי בעוצמת הוויברציות ובכלל במבנה המכשיר עצמו , לעיתים הוויברציות ידעכו עוד לפני שיגיעו למדף .
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יצא לי לעבור מסטנד ייעודי שבדיעבד כנראה לא היה מאוד מוצלח ל IKEA LACK, שבגדול תכננתי לקנות רק את השולחן שלהם בשביל הפטיפון, זאת אחרי שראיתי שבפורומים שונים מזכירים אותו כבעל "סגולות" לאודיו (ואפשר להבין למה, שולחן קפה קל שעשוי מסיבית דחוסה, לא נוטה לווברץ).
בסוף קניתי 2 מזנונים, שאותם איחדתי למזנון אחד עם הפרדת סורבוטנים (בשביל השקט הנפשי מהויברציות, לש-ון) ועליו הנחתי גם את ההגברה, המקור, והקרוס האקטיבי, המחשב יושב על שולחן בצד (בדומה לפטיפון).

זה במקור היה אמור להיות פתרון זמני, אבל יצא די נחמד גם מבחינת המראה ומבחינת הסאונד, בואו נאמר שאני לא ממש מתגעגע לסטנד הייעודי...

לדעתי, לפני שרצים לקנות סטנד, יש הרבה התעסקות ששווה לעשות לפני, קודם כל באבנים הגדולות (רמקולים, הגברה, מקור, חשמל) - אח"כ אם ממש מתעקשים, אפשר לשפר את הקרוסאובר ברמקול, קבלים ונגדים וסלילים, עושה שינוי גדול מאוד. חיווט פנימי, הוספת שנאי מבדל למערכת, כבלים.
רק אחרי כל זה, הייתי מחליף את האיקאה שלכם למשהו קצת יותר טוב.

שלא ייווצר הרושם שכל אחד עם מערכת של עשרת אלפים שקל, יחשוב שהוא צריך לרוץ לקנות איזה Finite Element.
לא הייתי יורד ברמת הרכיבים הנוכחית על מנת להוסיף סטנד למערכת - גם אם כל המערכת תצוף בוואקום.
יובל
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לדעתי, לפני שרצים לקנות סטנד, יש הרבה התעסקות ששווה לעשות לפני, קודם כל באבנים הגדולות (רמקולים, הגברה, מקור, חשמל) - אח"כ אם ממש מתעקשים, אפשר לשפר את הקרוסאובר ברמקול, קבלים ונגדים וסלילים, עושה שינוי גדול מאוד. חיווט פנימי, הוספת שנאי מבדל למערכת, כבלים.
רק אחרי כל זה, הייתי מחליף את האיקאה שלכם למשהו קצת יותר טוב.

מעמד יעודי למערכת הוא חלק מהמערכת. מעמד איכותי וטוב קונים פעם אחת. הוא ילווה אותך לאורך כל תקופת השגעונות שלנו.

אבל מה שבעצם גרם לי להגיב ולצטט דווקא את הפסקה הזו היא ההצעה שלך לשיפור הקרוס. זה כבר מתאים למי שיש לו רמקולים וינטאג'. וגם אז, לא בטוח ישפר משהו. לפני שמשפרים רמקולים צריך לייצב את המערכת. אני בכלל נגד לפתוח רמקולים, אפילו ישנים, אם אין בעיה. בלי קשר, אני ממליץ לרכוש רמקולים טובים ואיכותיים מראש מבלי שצריך לפתוח ולשפר אותם.

מעמד איכותי ויעודי לאודיו עושה שיפור בצליל יותר מכל חיוט פנימי ברמקול.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מזנןנים של איקיאה לא מומלצים, וזאת בלשון המעטה. עדיף אפילו לשים את המכשירים על הרצפה החשופה עם מבודדים מסורבוטן - ישמע באופן ברור יותר טוב.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
מעמד יעודי למערכת הוא חלק מהמערכת. מעמד איכותי וטוב קונים פעם אחת. הוא ילווה אותך לאורך כל תקופת השגעונות שלנו.

אבל מה שבעצם גרם לי להגיב ולצטט דווקא את הפסקה הזו היא ההצעה שלך לשיפור הקרוס. זה כבר מתאים למי שיש לו רמקולים וינטאג'. וגם אז, לא בטוח ישפר משהו. לפני שמשפרים רמקולים צריך לייצב את המערכת. אני בכלל נגד לפתוח רמקולים, אפילו ישנים, אם אין בעיה. בלי קשר, אני ממליץ לרכוש רמקולים טובים ואיכותיים מראש מבלי שצריך לפתוח ולשפר אותם.

מעמד איכותי ויעודי לאודיו עושה שיפור בצליל יותר מכל חיוט פנימי ברמקול.

לדעתי, ממש לא רק לוינטאג', תתפלא לדעת איזה ג'אנק יש בקרוסאוברים של הרבה רמקולים מודרניים.
כל רמקול כמעט מצדיק את הפתיחה שלו ושדרוג הקרוס שלו, שם צוואר הבקבוק הגדול של רוב הרמקולים.
כשמגיעים לרמקולים היקרים (הכל יחסי כן?) נניח מעל 10K-15K$, אם מדובר ביצרן הוגן, אז באמת אתה לא אמור לפתוח את הרמקול בתקווה שיש בפנים רכיבים איכותיים. עדות לכך, היא שאצל המון יצרנים, לעלות מעלה בדגם גם אומר עלייה ברמת הרכיבים בקרוס וגם אז, זה לא אומר שאי אפשר לשפר.
מה לעשות, יצרן לא יכניס רכיבים בקרוסאובר של 800$ לרמקול של 4000$ (למשל), אבל לרמקול של 20k-30K$ אולי הוא כן יכניס (אם מדובר ביצרן הוגן).

בכל מקרה, כתבתי, שאני ממליץ לקנות קודם כל רכיבים טובים ולא להתפשר על רמתם לטובת מימון סטנד.
קודם כל, על הרכיבים עצמם להיות כמה שיותר טובים בתקציב נתון.

אם לא בא לך "לקלקל", אלטרנטיבה נוספת היא לנסות רק לעקוף את הקרוסאובר (קלקול "קטן" לש-ון) ולעבוד עם קרוס אקטיבי איכותי, כאשר הפאוור מחובר ישירות לממיברנה בלי שום דבר בדרך.

מדובר בשינוי מהותי ולא כזה שאתה צריך לעשות מדיטציה של חצי שעה לפני בשביל לשים לב להבדל.
עם כל הכבוד לסטנד, ההתעסקות ברמקול עצמו ושיפורו לא דומה לשום התעסקות בפריפרייה.

למזלי, לרמקול שלי אין קרוס בכלל ומה שיש בפנים כבר ברמה גבוהה מספיק כדי שלא ארצה לפתוח אותו (אבל גם מחיר הרמקול בהתאם).
 
נערך לאחרונה ב:

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
לדעתי, ממש לא רק לוינטאג', תתפלא לדעת איזה ג'אנק יש בקרוסאוברים של הרבה רמקולים מודרניים.
כל רמקול כמעט מצדיק את הפתיחה שלו ושדרוג הקרוס שלו, שם צוואר הבקבוק הגדול של רוב הרמקולים.
כשמגיעים לרמקולים היקרים (הכל יחסי כן?) נניח מעל 10K-15K$, אם מדובר ביצרן הוגן, אז באמת אתה לא אמור לפתוח את הרמקול בתקווה שיש בפנים רכיבים איכותיים. עדות לכך, היא שאצל המון יצרנים, לעלות מעלה בדגם גם אומר עלייה ברמת הרכיבים בקרוס וגם אז, זה לא אומר שאי אפשר לשפר.
מה לעשות, יצרן לא יכניס רכיבים בקרוסאובר של 800$ לרמקול של 4000$ (למשל), אבל לרמקול של 20k-30K$ אולי הוא כן יכניס (אם מדובר ביצרן הוגן).

בכל מקרה, כתבתי, שאני ממליץ לקנות קודם כל רכיבים טובים ולא להתפשר על רמתם לטובת מימון סטנד.
קודם כל, על הרכיבים עצמם להיות כמה שיותר טובים בתקציב נתון.

אם לא בא לך "לקלקל", אלטרנטיבה נוספת היא לנסות רק לעקוף את הקרוסאובר (קלקול "קטן" לש-ון) ולעבוד עם קרוס אקטיבי איכותי, כאשר הפאוור מחובר ישירות לממיברנה בלי שום דבר בדרך.

מדובר בשינוי מהותי ולא כזה שאתה צריך לעשות מדיטציה של חצי שעה לפני בשביל לשים לב להבדל.
עם כל הכבוד לסטנד, ההתעסקות ברמקול עצמו ושיפורו לא דומה לשום התעסקות בפריפרייה.

למזלי, לרמקול שלי אין קרוס בכלל ומה שיש בפנים כבר ברמה גבוהה מספיק כדי שלא ארצה לפתוח אותו (אבל גם מחיר הרמקול בהתאם).
:בעד:
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
מזנןנים של איקיאה לא מומלצים, וזאת בלשון המעטה. עדיף אפילו לשים את המכשירים על הרצפה החשופה עם מבודדים מסורבוטן - ישמע באופן ברור יותר טוב.

לא כל כך נוח לי על הרצפה.

למעשה יכול להיות שההצעה שלך נכונה לכל סטנד ולא רק לאילו מאיקאה.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
עוד אחד ממש נחמד על איקאה hacking :)

http://www.head-fi.org/t/179442/the-ikea-lack-rack-thread

gi.mpl?u=31915&f=DIY_Ikea_Lyte_Rack_007.jpg
 

תמונות מצורפות

  • gi.mpl?u=31915&f=DIY_Ikea_Lyte_Rack_007.jpg
    gi.mpl?u=31915&f=DIY_Ikea_Lyte_Rack_007.jpg
    KB 157.6 · צפיות: 420

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לדעתי, ממש לא רק לוינטאג', תתפלא לדעת איזה ג'אנק יש בקרוסאוברים של הרבה רמקולים מודרניים.
כל רמקול כמעט מצדיק את הפתיחה שלו ושדרוג הקרוס שלו, שם צוואר הבקבוק הגדול של רוב הרמקולים.
כשמגיעים לרמקולים היקרים (הכל יחסי כן?) נניח מעל 10K-15K$, אם מדובר ביצרן הוגן, אז באמת אתה לא אמור לפתוח את הרמקול בתקווה שיש בפנים רכיבים איכותיים. עדות לכך, היא שאצל המון יצרנים, לעלות מעלה בדגם גם אומר עלייה ברמת הרכיבים בקרוס וגם אז, זה לא אומר שאי אפשר לשפר.
מה לעשות, יצרן לא יכניס רכיבים בקרוסאובר של 800$ לרמקול של 4000$ (למשל), אבל לרמקול של 20k-30K$ אולי הוא כן יכניס (אם מדובר ביצרן הוגן).

בכל מקרה, כתבתי, שאני ממליץ לקנות קודם כל רכיבים טובים ולא להתפשר על רמתם לטובת מימון סטנד.
קודם כל, על הרכיבים עצמם להיות כמה שיותר טובים בתקציב נתון.

אם לא בא לך "לקלקל", אלטרנטיבה נוספת היא לנסות רק לעקוף את הקרוסאובר (קלקול "קטן" לש-ון) ולעבוד עם קרוס אקטיבי איכותי, כאשר הפאוור מחובר ישירות לממיברנה בלי שום דבר בדרך.

מדובר בשינוי מהותי ולא כזה שאתה צריך לעשות מדיטציה של חצי שעה לפני בשביל לשים לב להבדל.
עם כל הכבוד לסטנד, ההתעסקות ברמקול עצמו ושיפורו לא דומה לשום התעסקות בפריפרייה.

למזלי, לרמקול שלי אין קרוס בכלל ומה שיש בפנים כבר ברמה גבוהה מספיק כדי שלא ארצה לפתוח אותו (אבל גם מחיר הרמקול בהתאם).

-רכיבי הקרוס אינם הופכים את הרמקול לטוב. מה שהופך את הרמקול לטוב היא החלוקה הנכונה של הקרוס. יחד עם זאת, למה לעצור כאן? למה לא להחליף גם יחידות???

-צוואר הבקבוק של רוב הרמקול הוא ממש לא בקרוס. הוא בדרך כלל בתיבה. רוב רמקולי הקופסא שאני מכיר נשמעים כמו רמקולי קופסא. במיוחד הוינטאג'. שיפור הקופסא ישפיע הרבה יותר מאשר שיפור רכיבי הקרוס (במיוחד לאור העובדה שאתה שומר על ערכים זהים).

-לגבי קרוס האקטיבי. האם אתה סבור שבו יש רכיבים ב-800 דולר?
ולגבי השינוי המהותי. אתה צודק. אבל שינוי הוא לא בהכרח שיפור. ברוב המקרים שינוי זה סתם שינוי.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
נמר,

רוב החברים בפורום כאן, לא יחליפו לרמקול שלהם את התיבה ולא את היחידות (ולא שאני חושב שיש הצדקה לכך).
אם כי אתה צודק, כל מה שתשפר ברמקול יתגמל אותך, bracing טוב יותר וכו'... בלי לשנות את המעגלים עצמם, נק' החיתוך וכו'... (כי אז אתה מתערב למעשה בתכנון וזה משהו שאתה לא רוצה לעשות אם מדובר ברמקול שאתה אוהב).

בוינטאג' באמת קל יותר לעשות את זה, כי לרוב היחידות שם הן לב הרמקול ולא התיבה או רכיבי הקרוס.
ל tannoy וינטאג' 15 אינץ' שהיו לי פעם, כמעט ובניתי תיבות אחרות ובסוף ירדתי מהרעיון בעקבות שדרוג הרמקול :cool:

צוואר הבקבוק, שניתן לשינוי מבחינת המשתמש בקלות יחסית, יותר מאשר להתעסק עם התיבה או להחליף יחידות הוא להחליף קבל/נגד או שתיים, או אולי את כל הקרוס.

בקרוס אקטיבי, בגלל אופן העבודה שלו, ברמת ה line level, לא באמת צריך רכיבים ב 800$, לעומת זאת, תופתע לגלות מה החלפת קבל אחד שממוקם לפני היחידה עושה (אני בזמנו - עם הוינטאג' החלפתי בין שני קבלים מודרנים עם אותו ערך והייתי בשוק).

מה שניסיתי לומר, לאו דווקא על ה"התעסקות" בקרוס היא שעם כל הכבוד לסטנד, האבנים הגדולות, (קרי, רמקולים, הגברה, מקור) הן החשובות וצריך להפריד עיקר מתפל ובטח לא להתפשר על אחד מאלו, בשביל סטנד נוצץ.

[אגב, אני מסכים איתך, שלמען ההרפתקה, לשנות את נק' החיתוך זה גם מעניין ואת זה אפשר לעשות עם קרוס אקטיבי בקלות - גם שם, כל תזוזה של הרץ-ים בודדים, אפילו שהקרוס אצלי הוא רק לבאס עושה הבדל שמיע ומשמעותי]
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
יובל, למרות שלא הבנתי מה הקשר בין שדרוג קרוס לדיון הנ״ל...
ככל שהרמקול שלך יהיה שקוף יותר, כך סטנד טוב למערכת יהיה הכרחי יותר.
אם הייתי משמיע לך על הרמקול של נמר ( שקוף מאודדדד ) ומגבר משולב מה סטנד טוב עושה, לא היית יכול לחזור לשמוע את הסט כאשר המגבר על הרציפה למשל...

עוד משמעות שיש לסטנד טוב בעיקר שהוא יושב בין הרמקולים , היא המשמעות האקוסטית שלו!
סטנד מחומרים קשים עם ברזלים , זכוכיות וכו בין הרמקולים הוא למעשה גם דיפיוזר, ויכול ליצור תופעות של קושי או בהירות כאשר הוא ממוקם בין הרמקולים! בייחוד בחדרים צפופים, קרים וכו...
סטנדים מבוססי עץ יהיו בדר״כ דיפיוזר מעולה בין הרמקולים עם החזר טבעי יותר!
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יובל, למרות שלא הבנתי מה הקשר בין שדרוג קרוס לדיון הנ״ל...
ככל שהרמקול שלך יהיה שקוף יותר, כך סטנד טוב למערכת יהיה הכרחי יותר.
אם הייתי משמיע לך על הרמקול של נמר ( שקוף מאודדדד ) ומגבר משולב מה סטנד טוב עושה, לא היית יכול לחזור לשמוע את הסט כאשר המגבר על הרציפה למשל...

עוד משמעות שיש לסטנד טוב בעיקר שהוא יושב בין הרמקולים , היא המשמעות האקוסטית שלו!
סטנד מחומרים קשים עם ברזלים , זכוכיות וכו בין הרמקולים הוא למעשה גם דיפיוזר, ויכול ליצור תופעות של קושי או בהירות כאשר הוא ממוקם בין הרמקולים! בייחוד בחדרים צפופים, קרים וכו...
סטנדים מבוססי עץ יהיו בדר״כ דיפיוזר מעולה בין הרמקולים עם החזר טבעי יותר!

אני לא טוען שסטנד טוב לא עושה הבדל, לא את זה טענתי.

אגב, למה אתה צריך רמקול ב 30 אלף דולר, בשביל להדגים את התועלת בסטנד?
מעדיף שתדגים את זה על רמקול של עשרת אלפים שקל כמו שיש ל 90% מחברי הפורום (במקרה הטוב).

תבין, אני מסתכל על זה מנק' מבט של האודיופיל בעל התקציב הממוצע+, שהחליט להשקיע 30K -20K שקל במערכת.
לא יודע אם במצב הזה הייתי מייעץ לו לרוץ לקנות סטנד ייעודי. מאחר שכל סטייה של 3-5 אל"ש יכולה לשפר אצלו את אחד הרכיבים באופן משמעותי.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
אני לא טוען שסטנד טוב לא עושה הבדל, לא את זה טענתי.

אגב, למה אתה צריך רמקול ב 30 אלף דולר, בשביל להדגים את התועלת בסטנד?
מעדיף שתדגים את זה על רמקול של עשרת אלפים שקל כמו שיש ל 90% מחברי הפורום (במקרה הטוב).

תבין, אני מסתכל על זה מנק' מבט של האודיופיל בעל התקציב הממוצע+, שהחליט להשקיע 30K -20K שקל במערכת.
לא יודע אם במצב הזה הייתי מייעץ לו לרוץ לקנות סטנד ייעודי. מאחר שכל סטייה של 3-5 אל"ש יכולה לשפר אצלו את אחד הרכיבים באופן משמעותי.
למי שיש מקום בבית לסטנד יעודי - שישים! רב המערכות בסלונים ביתיים יושבות בין מזנון שדופק להם את הצליל, אז זה לא רלוונטי...
נתתי דוגמא קיצונית מדוע להשקיע בסטנד לפני שאתה משקיע בקרוס יקר לרמקול , במידה ויש לך סטנד גרוע.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
סטריאופיל נתת לי אחלה רעיון,
הולך להכין מעמד כזה מאיקאה,
נראה מקסים!
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
השאלה לדעתי היא האם מישהו שאינו יכול להציב סטנד ייעודי כדאי לו להשקיע ממון רב במערכת שמע.

לדעתי לא.


אריה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור