מלצמות הסמארטפון החדישות או המצלמות רגילות?


יאיר יזדי

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
1
נקודות
3
לאחרונה ראיתי שסמסונג הוציאו סמארטפון חדש ויש למצלמה שלו איכות מטורפת (כמעט 100 מיליון מגה פיקסל), וכן גם זום מטורף שלא גורע על איכות התמונה.
יכול להיות שהמצלמה הקטנה שבסמארטפונים החדשים עדיפה על כל המצלמות היקרות והגדולות שלנו?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
תגדיר 'שלנו'

שלנו זה. האם טלפון עדיף - לא.

images (2).jpeg
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
צילום הוא "הכל אדות אור",ומצלמות בנייד או חסרות מראה או כל טיפולוגיה אחרת כל שעושות:תופסות אור.

חוקי הטבע לא השתנו או שינו עצמם לטובת העולם הצרכני שקונה טלפון נייד ומצלם איתו,משכך: חישן קטן,כמו בטלפון,קולט הרבה פחות אור מחיישן קרופ או חיישן מלא ולכן התוצאה הרבה פחות טובה אם טורחים להשוות ביניהם.

כמות הפיקסלים היא "תעלול" שיווקי שעובד על עקרון המספרים גדולים:ככל שהמספר גדול אז זה,כנראה,טוב יותר. במציאות לכמות הפיקסלים משמעות משנית מאוד בעולם הצילום והיא חשובה בעיקר אם רוצים להדפיס תמונות (על נייר צילום לא על A4 רגיל) או אם רוצים להגדיל התמונה שוב לצורך הדפסה או לצרכים של ניראות או פירסום.

המצלמה בפלאפון לא עדיפה על שום מצלמת קרופ או חיישן מלא ולא משנה כמה פיקסלים,הרבה,יש לזו שבנייד או ,לא מספר גדול ומרשים,במצלמת הקרופ או חיישן מלא - לא משנה באיזו טיפלוגיה.



לשימוש יום יומי וסתמי מצלמת הנייד עדיפה פשוט כי כבר ממילא אצלינו ביס וגם כי היא עושה את כל העבודה בעצמה רק צריך לכוון ולירות.

מנחם.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
וכן גם זום מטורף שלא גורע על איכות התמונה.
גם באמירה הזו צריך להזכיר: חוקי הטבע ל הישתנו מדובר בזום דיגיטלי שנעשה על מעבד התמונה של הטלפון לא זום אופטי שלוכד אור אופטית. מטורף ככל שיהיה איכותי הוא ממש לא.

מנחם.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור