מה עושה רמקול יקר, יקררר


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
יש חברות כמו, magico, tad או wilson שלא מייצרים רמקולים מתחת ל 20k$,
נכון יש מחקר ופיתוח, חומרים אקזוטים,דריברים ומפלג תדרים מחלקים יקרים,
הרמקולים עוברים ידיים גם הן צריכות להרוויח,יש מיסים שמייקרים,
הייצרן צריך לחשב מה העליות וכמה הוא צריך להרוויח,
הייצרנים תמיד כותבים על חידושים ופטנטים שהכניסו לרמקול החדש,
אך כיוון שישנה תחרות אנחנו הקונים אף פעם לא נדע איפה הם חסכו על המוצר,
אני טוען שיש רמקולים ב20k$ שנישמעים יותר נכון ויותר טוב מאחרים שעולים 40k$,
הרמקולים היקרים מאבדים עשרות אחוזים במחיר יד שניה והופכים לסוג של מציאות,
קל לי יותר להבין למה מכוניות ספורט יקרות הן יקרות הקונה קונה לעצמו סטטוס
ויכול לנסוע בדיזינגוף בנסיעה איטית.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
יש חברות כמו, magico, tad או wilson שלא מייצרים רמקולים מתחת ל 20k$,
נכון יש מחקר ופיתוח, חומרים אקזוטים,דריברים ומפלג תדרים מחלקים יקרים,
הרמקולים עוברים ידיים גם הן צריכות להרוויח,יש מיסים שמייקרים,
הייצרן צריך לחשב מה העליות וכמה הוא צריך להרוויח,
הייצרנים תמיד כותבים על חידושים ופטנטים שהכניסו לרמקול החדש,
אך כיוון שישנה תחרות אנחנו הקונים אף פעם לא נדע איפה הם חסכו על המוצר,
אני טוען שיש רמקולים ב20k$ שנישמעים יותר נכון ויותר טוב מאחרים שעולים 40k$,
הרמקולים היקרים מאבדים עשרות אחוזים במחיר יד שניה והופכים לסוג של מציאות,
קל לי יותר להבין למה מכוניות ספורט יקרות הן יקרות הקונה קונה לעצמו סטטוס
ויכול לנסוע בדיזינגוף בנסיעה איטית.

נתת דוגמא טובה למכוניות
אבל בסאונד -
בלי קשר למחיר - לעלויות פיתוח וכו
יש רמקולים שעושים אותך מאושר גם בלי קשר למחיר או יצרן מוכר וידוע
מעולם לא חזקתי רמקולים כמו שאתה כותב .
עניין של טעם אישי ויוקרה כנראה- וכמובן תקציב .
אבל רמקולים של חברות בוטיק עולים הון עתק
לעומת רמקולים מחברות עם פסי יצור לעמך. ולאודיופילים בתוך זה .
עכשו יש טרנד רמקול כרמי - מעולם לשמעתי אחד כזה והם לא זולים
וכנראה מצדיקים את המחיר
יש רמקולים פשוטים שגם נשמעים טוב -יספקו את האחד ויחרפנו את השני
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
על זה בדיוק נכתב משל הענבים החמוצים.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
על זה בדיוק נכתב משל הענבים החמוצים.
האמת לא מכיר אחפש על מה מדובר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אהה אני עכשו מבין

טוב אם אין לי כסף אז בטח סתם רוצים יותר על מוצרים .לא שווה גם רמקולים זולים עושים את העבודה

מזכיר לי משהו שאומר לי גם למרצדס ולסובראו יש 4 גלגלים
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מחיר הרמקול נובע מכמה פרמטרים.

תיכנון ופיתוח
חומרים
רכיבים מחוץ למפעל המייצר
וכמובן השם - ברנד.

לגבי תיכנון ופיתוח
על מנת לייצר רמקול איכותי נדרש מהמפעל לעיתים שנים של פיתוח, בניית אבטיפוס, לעיתים תיכנון מחדש ושינויים במהלך הבניה. עם זאת, לא מעט חומר ״נזרק לפח״ - פחת. נדרש מהנדס שיבנה את התיבה, מהנדס שישתלט על הקרוס ואחד כזה שידע לשלב בין התיבה, הקרוס והיחידות. נכון, זה יכול להיות אותו אדם בדיוק, אבל זה שווה כסף. ואת הכסף הזה, מה לעשות, משלם הלקוח.

חומרים
חומר זה כסף. במהלך התיכנון והפיתוח מתבזבז הרבה ממנו. ישנם יצרנית כמו וילסון, הנסן, טידל, אסטלון ואקפלה (יש עוד) שהרמקולים שלהם עשויים מחומרים אקרילים. הם יקרים משמעותית מעץ למשל. הם גם לא ניבנים במפעל עצמו אם כי במפעל ש״מוזג״ את החומר לתבנית. המפעל הזה עולה כסף וביקורת האיכות גם מחמירה יותר. הרי בעץ אפשר לתקן. חומר מותך שנמזג לתבנית ובו יש בעיה, דורש התכה ומזיגה מחדש. זה כסף. ועבור זה, שוב, הלקוח משלם. ביקורת איכות עולה כסף.

רכש חוץ
אקוטון למשל היא אחת מיצרניות היחידות היקרות שיש. אם הולכים על הדגמים הבכירים שלהם מדובר באלפי דולרים של יחידות עבור כל רמקול. מכאן צריך לשאול מהו כוח הרכישה של יצרנית כמו טידל למשל, המשתמשת ביחידות העילית של אקוטון.

אז בואו נעשה סדר.
יצרנית כמו טויטה פונה ליצרנית הצמיגים מישלן על מנת לבצע רכישה עבור המוצר שלה. נניח שטיוטה מייצרת מליון מכוניות בשנה. כוח הרכישה שלהם הוא 5,000,000 צמיגים. מדוע? משום שצריך 4 על מנת שהרכב יתגלגל ועוד אחד נוסף במקרה של תקר. דהיינו רזרבי. בולמי זעזועים זה 4,000,000 ומוטות וינקר זה 1,000,000. דהיינו, היצרנית בעלת כוח רכישה אדיר.טויטה תקבל מחיר טוב יותר. טידל תקבל מחיר אחר משום שכוח הרכישה שלה הוא זניח עבור מפעל.

לעומת זאת מכונית כמו bmw מזמינה פחות. מדוע? משום שהיא גם מוכרת פחות וגם משתמשת ברכיבים טובים יותר (לא לבלבל בין טיב לאמינות). לדוגמא. כשיושבים ב-bmw מגלים שהקונסולה הקדמית עשויה מיחידה אחת, ללא חיבורים, העשויה מחומר גמיש ואיכותי. זה יקר יותר מכל פלסטיק שיש בטיוטה או מיצובישי. הקונסולה ב-bmw היא רק מרכיב אחד מהמחיר. מה עם דריישאפט שמספק כוח לגלגלים האחוריים. הרי מדובר בהנעה אחורית - יקר יותר משמעותית לייצור. גם מיקום המנוע מתחת למכסה מייקר. וחלוקת המשקל בין החלק הקדמי לאחורי 50/50 מייקר. אז כל התרגיל היקר הזה מאפשר לרכב להיות דינמי יותר מהטויטה מה שהופך את הרכב גם ליקר יותר. תנהגו על כזה ותבינו.

יש להבין שמפעל יצרני צריך לעבוד. לקוח שמזמין 50 יחידות בשנה הוא לא פיגורה בשביל לקבל מחיר מיוחד. צריך ״לתת למפעל עבודה״. כמה לדעתכם רוכשים טידל, ארטוס, איזופון, אסטלון, אבולושיין אקוסטיק, וונטור, מרטן ועוד כמה שנותרו מאקוטון בשנה? וכמה מהדגמים משתמשים בטויטר יהלום שלוקח חודשים לגדל והוא מוגבל בכמויות ייצור עבור כל יצרן?
כמה ימי עבודה כל אלה מספקים למפעל היחידות? זו אחת הנגזרות מהמחיר הגבוהה של היחידות הללו. כך גם עם אודיו טכנולוג׳י וכך גם עם סיז. עם זאת, האיכויות של היחידות הללו הן בהתאם. ביקורת איכות גבוהה, חומרי גלם מהמעלה העליונה והצליל בהתאם.

הכוח הצרכני המוגבל של החברות הללו משאיר מאחוריו בעיה של מחיר חומר גלם יקר. ולכן, הלקוח גם את זה משלם.

שם, מוניטין ויוקרה

מעבר לעובדה שקבלים של דולנד, חיוט של ארג׳נטו ויחידות מהטופ של אקוטון הם יקרים להחריד יש גם את ה״מותג״ ועל מיתוג משלמים. מה לעשות שוילסון הוא מותג נחשב יותר מג׳מו או מאפוס? זה לא כי וילסון או רוקפורט החליטו. זה משום שהמוצר שלהם, מה לעשות, איכותי יותר בכל פרמטר. וככל שניקח מהמוצר הזה דגם בכיר יותר, כך ההשקעה בו, עם כל החסרונות של הכוח הצרכני הנמוך, באים על חשבון המעט מאוד צרכנים שיש בתחום הזה. אז נכון, זה עסק והוא צריך להיות כלכלי. אבל מנסיוני הרב עם מוצרים יקרים - יש תמורה בעד האגרה.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
מחיר הרמקול נובע מכמה פרמטרים.

תיכנון ופיתוח
חומרים
רכיבים מחוץ למפעל המייצר
וכמובן השם - ברנד.

לגבי תיכנון ופיתוח
על מנת לייצר רמקול איכותי נדרש מהמפעל לעיתים שנים של פיתוח, בניית אבטיפוס, לעיתים תיכנון מחדש ושינויים במהלך הבניה. עם זאת, לא מעט חומר ״נזרק לפח״ - פחת. נדרש מהנדס שיבנה את התיבה, מהנדס שישתלט על הקרוס ואחד כזה שידע לשלב בין התיבה, הקרוס והיחידות. נכון, זה יכול להיות אותו אדם בדיוק, אבל זה שווה כסף. ואת הכסף הזה, מה לעשות, משלם הלקוח.

חומרים
חומר זה כסף. במהלך התיכנון והפיתוח מתבזבז הרבה ממנו. ישנם יצרנית כמו וילסון, הנסן, טידל, אסטלון ואקפלה (יש עוד) שהרמקולים שלהם עשויים מחומרים אקרילים. הם יקרים משמעותית מעץ למשל. הם גם לא ניבנים במפעל עצמו אם כי במפעל ש״מוזג״ את החומר לתבנית. המפעל הזה עולה כסף וביקורת האיכות גם מחמירה יותר. הרי בעץ אפשר לתקן. חומר מותך שנמזג לתבנית ובו יש בעיה, דורש התכה ומזיגה מחדש. זה כסף. ועבור זה, שוב, הלקוח משלם. ביקורת איכות עולה כסף.

רכש חוץ
אקוטון למשל היא אחת מיצרניות היחידות היקרות שיש. אם הולכים על הדגמים הבכירים שלהם מדובר באלפי דולרים של יחידות עבור כל רמקול. מכאן צריך לשאול מהו כוח הרכישה של יצרנית כמו טידל למשל, המשתמשת ביחידות העילית של אקוטון.

אז בואו נעשה סדר.
יצרנית כמו טויטה פונה ליצרנית הצמיגים מישלן על מנת לבצע רכישה עבור המוצר שלה. נניח שטיוטה מייצרת מליון מכוניות בשנה. כוח הרכישה שלהם הוא 5,000,000 צמיגים. מדוע? משום שצריך 4 על מנת שהרכב יתגלגל ועוד אחד נוסף במקרה של תקר. דהיינו רזרבי. בולמי זעזועים זה 4,000,000 ומוטות וינקר זה 1,000,000. דהיינו, היצרנית בעלת כוח רכישה אדיר.טויטה תקבל מחיר טוב יותר. טידל תקבל מחיר אחר משום שכוח הרכישה שלה הוא זניח עבור מפעל.

לעומת זאת מכונית כמו bmw מזמינה פחות. מדוע? משום שהיא גם מוכרת פחות וגם משתמשת ברכיבים טובים יותר (לא לבלבל בין טיב לאמינות). לדוגמא. כשיושבים ב-bmw מגלים שהקונסולה הקדמית עשויה מיחידה אחת, ללא חיבורים, העשויה מחומר גמיש ואיכותי. זה יקר יותר מכל פלסטיק שיש בטיוטה או מיצובישי. הקונסולה ב-bmw היא רק מרכיב אחד מהמחיר. מה עם דריישאפט שמספק כוח לגלגלים האחוריים. הרי מדובר בהנעה אחורית - יקר יותר משמעותית לייצור. גם מיקום המנוע מתחת למכסה מייקר. וחלוקת המשקל בין החלק הקדמי לאחורי 50/50 מייקר. אז כל התרגיל היקר הזה מאפשר לרכב להיות דינמי יותר מהטויטה מה שהופך את הרכב גם ליקר יותר. תנהגו על כזה ותבינו.

יש להבין שמפעל יצרני צריך לעבוד. לקוח שמזמין 50 יחידות בשנה הוא לא פיגורה בשביל לקבל מחיר מיוחד. צריך ״לתת למפעל עבודה״. כמה לדעתכם רוכשים טידל, ארטוס, איזופון, אסטלון, אבולושיין אקוסטיק, וונטור, מרטן ועוד כמה שנותרו מאקוטון בשנה? וכמה מהדגמים משתמשים בטויטר יהלום שלוקח חודשים לגדל והוא מוגבל בכמויות ייצור עבור כל יצרן?
כמה ימי עבודה כל אלה מספקים למפעל היחידות? זו אחת הנגזרות מהמחיר הגבוהה של היחידות הללו. כך גם עם אודיו טכנולוג׳י וכך גם עם סיז. עם זאת, האיכויות של היחידות הללו הן בהתאם. ביקורת איכות גבוהה, חומרי גלם מהמעלה העליונה והצליל בהתאם.

הכוח הצרכני המוגבל של החברות הללו משאיר מאחוריו בעיה של מחיר חומר גלם יקר. ולכן, הלקוח גם את זה משלם.

שם, מוניטין ויוקרה

מעבר לעובדה שקבלים של דולנד, חיוט של ארג׳נטו ויחידות מהטופ של אקוטון הם יקרים להחריד יש גם את ה״מותג״ ועל מיתוג משלמים. מה לעשות שוילסון הוא מותג נחשב יותר מג׳מו או מאפוס? זה לא כי וילסון או רוקפורט החליטו. זה משום שהמוצר שלהם, מה לעשות, איכותי יותר בכל פרמטר. וככל שניקח מהמוצר הזה דגם בכיר יותר, כך ההשקעה בו, עם כל החסרונות של הכוח הצרכני הנמוך, באים על חשבון המעט מאוד צרכנים שיש בתחום הזה. אז נכון, זה עסק והוא צריך להיות כלכלי. אבל מנסיוני הרב עם מוצרים יקרים - יש תמורה בעד האגרה.
על איכות משלמים
ולא משנה מה
אם זה מכונית איכותית
או רמקול איכותי

חג שמח
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אוסיף אל ההרצאה המדוייקת של נמר שמשלמים בטופ גם על מיתוג מסוג "יקר יותר מהמתחרה זה כנראה גם טוב ממנו" ועל עיצוב - כי יפה יותר עולה יותר.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אוסיף אל ההרצאה המדוייקת של נמר שמשלמים בטופ גם על מיתוג מסוג "יקר יותר מהמתחרה זה כנראה גם טוב ממנו" ועל עיצוב - כי יפה יותר עולה יותר.
תמיד שאלה כמעט פילוסופית האם היקר יותר טוב -לא בהכרח בכל המקרים

אני כן מאד מעריך מוצר שחברה משקיעה משאבי עתק לפתח מוצר וגם בסוף סוגרת אותו
SONY MD למשל דוגמה קטנה .

האם המוצר אחד טוב ממוצר השני בגלל שהוא יותר יקר/עיצוב ???

הלוואי היה לי מאה חדרים שבכל חדר אשים חדר סוני. חדר מראנץ.. חדר פיוניר. חדר לקסמן
חדר Esoteric -עם הציוד היפה והטופ ביותר שלהם
וכוכ ובכל אחד מהם את הרמקולים הכי טובים בעולם

למי שיש אפשרות באמת לא משנה עם יעלה 1 דולר או מליון דולר . יקנה ויהנה רק להסתכל עליהם .
שאלה אם אוהבים ?.אז בדיוק כמו לקנות יצרת אומנות ותלויה על הקיר . או מכונית בנטלי בחניה .

כי קבצנים אינם יכולים להיות בררנים
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
על זה בדיוק נכתב משל הענבים החמוצים.

עמיר יש דברים בפיך, אבל באודיו,
משל ענבים החמוצים הופך בסוף,
למים גנובים ימתקו :שתוי:
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
נושא השרשור הוא בהשוואה של רמקול ב-100 אלף שקל כנגד רמקול ב-200 אלף שקל?

:) אקטואלי מאוד
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
נכשלתי בלהבין את הקשר :(

די פשוט, מי שקונה ביד שניה בשליש מחיר
מהריטייל בשבילו זה כמו מים גנובים ימתקו ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
די פשוט, מי שקונה ביד שניה בשליש מחיר
מהריטייל בשבילו זה כמו מים גנובים ימתקו ;)
לא ממש מסתדר לי עם "מיים גנובים ימתקו", ששם מדובר על אותם מיים ורק עובדת היותם גנובים נותנת להם את המתיקות.
אז אני לא מופתע שלא הבנתי.

נו, שויין.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
זה הכי נחמד לקנות משהו יקר שעולה לך זול .
אבל הקשר למים גנובים מתקו ??? לא גונבים מאף אחד משלמים בהתאם לראות עיננו
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
לא ממש מסתדר לי עם "מיים גנובים ימתקו", ששם מדובר על אותם מיים ורק עובדת היותם גנובים נותנת להם את המתיקות.
אז אני לא מופתע שלא הבנתי.

נו, שויין.

זה לא חדש עמיר,
שאתה עולה על שולחן כדי
להרגיש יותר גדול,
אולי אתה נמצא יותר גבוה
אבל זה לא עושה אתך יותר גדול :D
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יש חברות כמו, magico, tad או wilson שלא מייצרים רמקולים מתחת ל 20k$,
נכון יש מחקר ופיתוח, חומרים אקזוטים,דריברים ומפלג תדרים מחלקים יקרים,
הרמקולים עוברים ידיים גם הן צריכות להרוויח,יש מיסים שמייקרים,
הייצרן צריך לחשב מה העליות וכמה הוא צריך להרוויח,
הייצרנים תמיד כותבים על חידושים ופטנטים שהכניסו לרמקול החדש,
אך כיוון שישנה תחרות אנחנו הקונים אף פעם לא נדע איפה הם חסכו על המוצר,
אני טוען שיש רמקולים ב20k$ שנישמעים יותר נכון ויותר טוב מאחרים שעולים 40k$,
הרמקולים היקרים מאבדים עשרות אחוזים במחיר יד שניה והופכים לסוג של מציאות,
קל לי יותר להבין למה מכוניות ספורט יקרות הן יקרות הקונה קונה לעצמו סטטוס
ויכול לנסוע בדיזינגוף בנסיעה איטית.

אם אתה חושב שמכונית יוקרה זה רק סמל - אני חושש שאתה מפספס בגדול ולכן אתה גם חושב שרמקול מאוד יקר לא שווה את מחירו
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
רמקול יקר בדר״כ יותר טוב, רמקול טוב הוא בגלל התוצאה ואז דופקים לו גם מחיר.
פשוט קצר וקולע.
לא סובארו לא ענבים ולא הסברים של סוגי מים שאין בינם לעניין הרמקולים כלום.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
לא הבנתי השאלה יוסי...
מה כבר יכול לעשות רמקול יקר?
אם זו השאלה ,לדעתי שני דברים.
לגרום לשלם עליו הרבה כסף .ולהשמיע מוזיקה.
אם שני הדברים האלה כדאיים?
לא יודע .ישנם מלא סיבות למה כן ולמה לא.
האם רמקול יקר שווה את המחיר...? לדעתי לא.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
הי כרמי,
אם הרמקול גם יקר וגם שווה את הכסף,
אז למה לא לסיים את המסע כאן,
למה להרים את הרף יותר גבוה,
הרי גודל הסלון לא השתנה,
התובנה המשונה שלי היא
שהמסע לחיפוש רמקול חדש יותר
מהנה מהיעד השגתו של הרמקול,
וכמה שנחפור יותר עמוק באדמה נגיע
לאותם המים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור