מה עדיף: הדיוק או האפשרות לכתוב בלי חשש לביקורת/תיקונים על הנכתב?

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
המטרה של כל יצרני ציוד הסטריאו היא לאפשר לנו לשמוע אות אנלוגי.

אפשר לדבר הרבה על הקלטה כזו או אחרת, אפסמפלינג, המרה כזו או אחרת וכל מה שרוצים להגיד, אבל התוצאה הסופית היא א-נ-ל-ו-ג-י-ת.

לא נראה לי שיש מקום להתפלספות סביב הנקודה הזו
בפועל, אתה מתפלסף כאן, בלי להרגיש שזה מה שאתה עושה:
"א-נ-ל-ו-ג-י" זו מילת meta שמתארת את המשותף לחלק מהתהליכים במבט על. מדובר בהפשטה פילוסופית, לא במציאות.

בעצם, המטרה של כל יצרני ציוד הסטריאו היא לאפשר לנו לשמוע ג-ל-י ק-ו-ל.

זאת בסופו של תהליך שבתחילתו הייו גלי קול, כאשר באמצע יש כמה וכמה טרסנפורמציות -- שתוצאת אף אחת מהן, בין אם בטכנולוגייה אנאלוגית ובין אם בטכנולוגייה דיגיטאלית, אינה גלי קול -- ורק באחרונה מיוצרים מחדש גלים כאלה.

הרעיון שכל הטרנספורמציות בדרך חייבות גם הן לענות להפשטה "אנאלוגיות" הוא מופרך מיסודו.
אין שום אילוץ לגבי הטראנספורמציות עצמן, למעט זה שהתוצאה של כולן תענה על הדרישות.

האם התוצאה עונה על הדרישות היא אמנם שאלה מורכבת, שייש לה אספקטים טכנולוגיים (כמו למשל איך מודדים אותה) ופסיכואקוסטיים (מה המאזינים אומרים על זה), ואולי אספקטים נוספים.

לא רק שאין תשובה מוחלטת אחת, אלא שהתשובות הרבות שייש תלויות לא רק בהאם הטרנספורמציות הן אנאלוגיות או דיגיטאליות, אלא בהרבה מאוד גורמים נוספים, בוודאי טעם אישי.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עמיר, יש תשובה מוחלטת אחת: או אנלוגי, או שאנחנו לא שומעים.

לא אמרתי שכל "הטרנפורמציות" צריכות להיות אנלוגיות. התוצר הסופי הוא אנלוגי.

כשתמצא מישהו שיכול לשמוע תרגום בינארי לאות אנלוגי, ספר לנו.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
עמיר, יש תשובה מוחלטת אחת: או אנלוגי, או שאנחנו לא שומעים.

לא אמרתי שכל "הטרנפורמציות" צריכות להיות אנלוגיות. התוצר הסופי הוא אנלוגי.

כשתמצא מישהו שיכול לשמוע תרגום בינארי לאות אנלוגי, ספר לנו
כשתראה לי מי יכול לשמוע את המיגנוט של סרט מגנטי, נדבר על לשמוע תוצאת דיגיטציה.

אנחנו אמורים לשמוע רק את התוצאה של הטרנספורמציה הסופית -- שזה מה שעושים רמקולים/אוזניות -- ממתח חשמלי (שגם אותו אנחנו לא שומעים) לגלי קול.

לא רלוואנטי אם הטרנספורמציות בדרך הן אנאלוגיות או דיגיטאליות.

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אין שום אילוץ לגבי הטראנספורמציות עצמן, למעט זה שהתוצאה של כולן תענה על הדרישות.
האם התוצאה עונה על הדרישות היא אמנם שאלה מורכבת, שייש לה אספקטים טכנולוגיים

אמת צרופה.
למשל הדוגמאות שהבאתי -- דברים בסיגנון של:
  • מתכנני ציוד דיגיטאלי שואפים להגיע לצליל אנאלוגי, אבל לא מצליחים בזה
מה עדיף? להניח לזה או להעיר על זה?

לומר שיצרני המכשירים הדיגיטליים לא שואפים להגיע לאידיאל אנלוגי במכשיריהם, זה חוסר צניעות וטעות בהבנה.
לטווח הדינמי המשופר הם כבר הגיעו על ההתחלה, אבל התברר שקימים עוד אספקטים שקיים הצורך לענות עליהם.
זה לא אומר שלא נעשתה כברת דרך, והתוצאה כיום היא מצויינת לכל הדעות אבל אף מהנדס בתחום לא יאמר לך שנגמר המו"פ בתחום הזה.
אז האידיאל עבורם הוא התוצאה האנלוגית, ולשם הם שואפים.
ובכדי להבין לאן עליהם לקחת את הדברים הם זקוקים לפטיפון, ראש, ומגבר-ראש טובים.
או יותר טוב, טייפ סלילים עם הקלטות מאסטר דור ראשון.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה שמזין את הרמקולים זה אות אנלוגי.

חבל להרבות במילים ובדוגמאות לא רלבנטיות.


אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
מה שמזין את הרמקולים זה אות אנלוגי.

חבל להרבות במילים ובדוגמאות לא רלבנטיות.
למי לא מראים חצי עבודה?

האות האנאלוגי שמזין את הרמקולים הוא הרבה פחות מחצי מהעבודה.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
למי לא מראים חצי עבודה?

האות האנאלוגי שמזין את הרמקולים הוא הרבה פחות מחצי מהעבודה.

עמיר

האות האנלוגי שמזין את הרמקול הוא המטרה.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
הבהרה מאוחרת: הפוסט הזה אינו חלק מחילופי הדברים עם אריה, וגם אינו שייך לשירשור עצמו.
אלה הן מחשבות בקשר לתת-הדיון שהתפתח כאן על אנאלוגי מול דיגיטלי.

==============================================================

כדי שטראנספורמאציה אנאלוגית תהייה מדוייקת, הפלט שלה חייב להיות "אנאלוגי"/ליניארי לקלט שלה.

למשל, כבר הטרנספורמציה הראשונה בתהליך, שהיא תמיד "אנאלוגית" -- מגלי קול לגלי חשמל -- זו שמתבצעת על ידי מיקרופון -- אינה באמת אנאלוגית. אף מיקרופון אינו באמת ליניארי, וגם נכנסים רעשים בדרך.

כנ"ל גם הטראנספורמציה ההפוכה בתהליך, שגם היא תמיד "אנאלוגית" -- מגלי חשמל לגלי קול-- זו שמתבצעת על ידי רמקולים/אוזניות-- אינה באמת אנאלוגית. אף רמקולים/אוזניות אינם באמת ליניאריים.

וגם הטראנספורמציה הלפני-אחרונה -- תמיד אנאלוגית -- הגברה -- אינה באמת אנאלוגית.

אבל כל אלה משותפים גם לתהליכים אנאלוגיים וגם לדיגיטאליים, אז אין מה לעשות :)

בואו נסתכל על מה עוד לא באמת אנאלוגי בתהליך אנאלוגי. למשל:
  1. הגברת הסיגנאל מהמיקרופון עד ראש ההקלטה של הטייפ המגנטי
  2. Dolby encoding
  3. השדה המגנטי שנוצר ע"י הראש
  4. המגנטיות שנוצרת בסרט המגנטי
  5. בעיות של סרט מגנטי, כולל אי אחידות/התקלפות השיכבה המגנטית, מתיחה לא אחידה (גם סטאטית וגם תוך כדי תנועה), , השפעה מגנטית בין ליפופים, ובלאי אחר
  6. המהירות של הסרט המגנטי
  7. הסיגנאל החשמלי שנוצר בראש ההשמעה של הטייפ המגנטי
  8. Dolby decoding, שגם אינו בהכרח הופכי במדוייק ל-encoding
  9. הגברת הסיגנאל החשמלי הנ"ל בדרך למכונת החריטה
  10. dynamic range compression
  11. הקטנת הפרדת הערוצים
  12. הקטנת הבאס
  13. RIAA encoding
  14. החריצים שמכונת החריטה יוצרת על סמך הסיגנאל החשמלי (מכונה ממש לא ליניארית. לרוב יש EQ כדי לפצות על זה)
  15. השתמרות החריצים שנוצרו במשטח ה-lacquer שנחרט (מתחילים להיסגר ולהתיישר מייד עם החריטה. צריך להפיק ממנו את המטריצה מיידית, או לשלוח להקפאה)
  16. החריצים במטריצת האב אינם בדיוק הופכיים לאלה שב-lacquer, וייש שחיקה
  17. החריצים אינם בדיוק הופכיים לאלה שבמטריצת האב, וייש שחיקה
  18. החריצים ב-stamper אינם בדיוק הופכיים לאלה שבמטריצת האם, וייש שחיקה
  19. החריצים בויניל אינם בדיוק הופכיים לאלה שב-stamper, וייש שחיקה
  20. יש אבק וליכלוך בחריצי הוויניל
  21. המחט אינה עוקבת במדוייק אחרי החריצים בוויניל, וייש שחיקה
  22. ברוב הפטיפונים, הראש אינו בזווית הנכונה יחסית לחריץ (בד"כ לא linear tracking)
  23. וייש בעיית skating שגורמת לאיזון לא נכון בין הערוצים והפיצוי עליה אינו מדוייק
  24. הזרם שנוצר בראש אינו ליניארי לתנועת המחט
  25. RIAA decoding, שגם אינו בהכרח הופכי במדוייק ל-encoding
כמוכן כל העתקה אנאלוגית מכפילה חלק מהבעייתיות משהוזכרה (למשל #2-#8), וגורמת לירידת איכות ניכרת, מעבר לזה שחיתוכים נעשים בסכין יפאנית והדבקות בסלוטייפ, לאו דווקא במדוייק.

כמוכן כל תהליך שמבצעים על האות האנאלוגי מאריך את המסלול מאפשר כניסת רעשים ועיוותי פאזה.

וייש כנראה עוד כאלה ששכחתי או לא ידעתי עליהם.
אז לקרוא לזה "אנאלוגי" זו כותרת יפה, אבל לא בהכרח מתארת את המציאות.

לעומת זאת, בדיגיטאלי יש את העניין שהייצוג הדיגיטאלי שמתקבל מה-DAC אינו בהכרח ליניארי לקלט, וכנ"ל גבי DAC.
את אלה אפשר להמשיל לאי הדיוקים בראשי הקריאה/כתיבה, אבל אי-הדיוקים כאן יכולים להיות גדולים יותר.
יכולות להיות גם בעיות כמו אי תיאום שעונים בין הרכיב שמזין את רצף הביטים ל-DAC לבין השעון של ה-DAC.

את כל שאר התהליכים הדיגיטאליים אפשר לעשות בדומיין הדיגיטאלי, ללא אובדני איכות, ללא תלות באורך המסלול, ללא כניסת רעשים, ללא עיוותי פאזה, ובאמינות של מחשבים של בנקים (עד כדי באגים...)

יש לציין שבתחום הדיגיטאלי יש תופעות בלתי מוסברות ו/או שייש מחלוקות על עצם קיומן של חלק מהן, כמו למשל עצם ומידת השפעתו של כבל דיגיטלי.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
האות האנלוגי שמזין את הרמקול הוא המטרה.
לא, המטרה היא גלי הקול שיוצאים מהרמקול.

אבל בכל מקרה, גם לשיטתך, האות האנאלוגי שמזין את הרמקול הוא גורם משותף לתהליך אנאלוגי ולתהליך דיגיטאלי.

השאלה היא האם העובדה שמה שמזין את הרמקול הוא אות אנאלוגי מכתיבה את זה שכל שאר התהליכים בדרך, מהמיקרופון בעת ההקלטה והלאה, חייבים להיות אנאלוגיים.

וכפי שהסברתי בצורה שאמורה להיות די ברורה, התשובה היא ממש לא, ואני טוען שזו דרך חשיבה מופרכת מיסודה.

אבל כיוון שה"אמת" לא אצלי בכיס, אתה מוזמן להסביר למה אתה חושב אחרת, ואם ההסבר יהייה משכנע, אקבל אותו.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
השאלה היא האם העובדה שמה שמזין את הרמקול הוא אות אנאלוגי מכתיבה את זה שכל שאר התהליכים בדרך, מהמיקרופון בעת ההקלטה והלאה, חייבים להיות אנאלוגיים

מי אמר עד עכשיו שהם חייבים להיות אנאלוגיים??
אתה מציג עמדה שכביכול הוצגה כאן ושאתה מתנגד לה.
עמדה זו לא הוצגה כאן באף אחד מהדפים.
הבעיה מתחילה כשקובעים שהאנאלוג הוא האמא של כל הרעות החולות.
וזה לא כך.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
רק עוד משהו שאולי לא לגמרי ברור :)

כדי שטראנספורמאציה אנאלוגית תהייה מדוייקת, הפלט שלה חייב להיות "אנאלוגי"/ליניארי לקלט שלה.

למשל, כבר הטרנספורמציה הראשונה בתהליך, שהיא תמיד "אנאלוגית" -- מגלי קול לגלי חשמל -- זו שמתבצעת על ידי מיקרופון -- אינה באמת אנאלוגית. אף מיקרופון אינו באמת ליניארי.

כנ"ל גם הטראנספורמציה ההפוכה בתהליך, שגם היא תמיד "אנאלוגית" -- מגלי חשמל לגלי קול-- זו שמתבצעת על ידי רמקולים/אוזניות-- אינה באמת אנאלוגית. אף רמקולים/אוזניות אינם באמת ליניאריים.

וגם הטראנספורמציה הלפני-אחרונה -- תמיד אנאלוגית -- הגברה -- אינה באמת אנאלוגית.

אבל כל אלה משותפים גם לתהליכים אנאלוגיים וגם לדיגיטאליים, אז אין מה לעשות :)

בואו נסתכל על מה עוד לא באמת אנאלוגי בתהליך אנאלוגי. למשל:
  1. הגברת הסיגנאל מהמיקרופון עד ראש ההקלטה של הטייפ המגנטי
  2. השדה המגנטי שנוצר ע"י הראש
  3. המגנטיות שנוצרת בסרט המגנטי
  4. האחידות של הסרט המגנטי
  5. המהירות של הסרט המגנטי
  6. הסיגנאל החשמלי שנוצר בראש ההשמעה של הטייפ המגנטי
  7. הגברת הסיגנאל החשמלי הנ"ל בדרך למכונת החריטה
  8. קומפרסייה
  9. הקטנת הפרדת הערוצים
  10. הקטנת הבאס
  11. RIAA
  12. החריצים שמכונת החריטה יוצרת על סמך הסיגנאל החשמלי (מכונה ממש לא ליניארית. לרוב יש EQ כדי לפצות על זה)
  13. השתמרות החריצים שנוצרו במשטח ה-lacquer שנחרט (מתחילים להיסגר ולהתיישר מייד עם החריטה. צריך להפיק ממנו את המטריצה מיידית, או לשלוח להקפאה)
  14. החריצים במטריצת האב אינם בדיוק הופכיים לאלה שב-lacquer, וייש שחיקה
  15. החריצים אינם בדיוק הופכיים לאלה שבמטריצת האב, וייש שחיקה
  16. החריצים ב-stamper אינם בדיוק הופכיים לאלה שבמטריצת האם, וייש שחיקה
  17. החריצים בויניל אינם בדיוק הופכיים לאלה שב-stamper, וייש שחיקה
  18. יש אבק וליכלוך בחריצי הוויניל
  19. המחט אינה עוקבת במדוייק אחרי החריצים בוויניל, וייש שחיקה
  20. ברוב הפטיפונים, הראש אינו בזווית הנכונה יחסית לחריץ (בד"כ לא linear tracking)
  21. וייש בעיית skating שגורמת לאיזון לא נכון בין הערוצים והפיצוי עליה אינו מדוייק
  22. הזרם שנוצר בראש אינו ליניארי לתנועת המחט
  23. ה-RIAA אינו הופכי לזה שלפני החריטה
וייש כנראה עוד כאלה ששכחתי או לא ידעתי עליהם.
אז לקרוא לזה "אנאלוגי" זו כותרת יפה, אבל לא בהכרח מתארת את המציאות.

לעומת זאת, בדיגיטאלי יש את העניין שהייצוג הדיגיטאלי שמתקבל מה-DAC אינו בהכרח ליניארי לקלט, וכנ"ל גבי DAC.
את אלה אפשר להמשיל לאי הדיוקים בראשי הקריאה/כתיבה, אבל אי-הדיוקים כאן יכולים להיות גדולים יותר.

את כל שאר התהליכים הדיגיטאליים אפשר לעשות באמינות של מחשבים של בנקים.

עמיר

עמיר,

על התיאורים האלה שלך כתבו הגששים את המערכון "הצ'ופצ'יק של הקומקום".

כבר אמרו פה לפני, הפורום כאן הוא לא אוניברסיטה וכולנו מבינים למה אנחנו מתכוונים ב"אות אנלוגי" ולמה אנחנו מתכוונים ב"אות דיגיטלי".

למען הסר ספק:

אות אנלוגי: ביטוי רציף של השתנות מתח על ציר הזמן.

אות דיגיטלי: ביטוי בינארי של מתח בנקודה אחת על ציר הזמן.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
על התיאורים האלה שלך כתבו הגששים את המערכון "הצ'ופצ'יק של הקומקום".

כבר אמרו פה לפני, הפורום כאן הוא לא אוניברסיטה וכולנו מבינים למה אנחנו מתכוונים ב"אות אנלוגי" ולמה אנחנו מתכוונים ב"אות דיגיטלי".

למען הסר ספק:

אות אנלוגי: ביטוי רציף של השתנות מתח על ציר הזמן.

אות דיגיטלי: ביטוי בינארי של מתח בנקודה אחת על ציר הזמן.
אות אנאלוגי אינו "ביטוי רציף של" אלא המתח עצמו בזמן, ואות דיגיטאלי מייצג ערכים מספריים במקום להיות פרופורציוני לערכם, ולא בנקודה אחת בזמן, כשצורת הייצוג היא פונקצייה של הפורמאט, וייש גם צורות של כיווץ נפח ההעברה (lossless, לא כיווץ טווח דינאמי).

וכאן לא תיארתי אותות, תיארתי מקומות שבהם תהליכים "אנאלוגיים" בשמם אינם באמת "אנאלוגיים" במציאות, מה שיכול לגרום לאי-דיוקים גדולים בהרבה משגיאות הקוואנטיזציה שעליהם מדברים בדרך כלל בהקשר זה.

אני מאמין לך לחלוטין שזה מעניין לך את הצופצ'יק, אבל לא כתבתי את זה לך, אלא לאנשים שהנושא של אנאלוגי מול דיגיטאלי מעניין אותם.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
הוא שאמרתי: הצ'ופצ'יק של הקומקום.

אריה
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
עמיר, בהתייחס לדברים ולציטטה אותה הביא תומר צין של תקנון הפורום, אתה מתקשה משום מה להבין את המהות של הדברים, את ההוויה שלהם. אתה ממשיך ליפול לתוך המילה הבודדת הכתובה ונתקע בה בלופ.
ברגע שהתיקון האינסופי מצדך הופך למטרה ונעשה אבססיה, הוא מבטל כל כוונה טובה שלך ומעלים את גם יכולת הקשבה או למידה של האדם האחר. כשאתה מסתער כמו נץ על "קורבן", צולל ללא הרף מן השמיים, כל דבר מעבר לתחושת מלחמת ההשרדות נעלם וכל שרשור כזה הופך לשדה קרב בלתי סופי. קפיש?
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
רק עוד משהו שאולי לא לגמרי ברור :)

כדי שטראנספורמאציה אנאלוגית תהייה מדוייקת, הפלט שלה חייב להיות "אנאלוגי"/ליניארי לקלט שלה.

למשל, כבר הטרנספורמציה הראשונה בתהליך, שהיא תמיד "אנאלוגית" -- מגלי קול לגלי חשמל -- זו שמתבצעת על ידי מיקרופון -- אינה באמת אנאלוגית. אף מיקרופון אינו באמת ליניארי.

כנ"ל גם הטראנספורמציה ההפוכה בתהליך, שגם היא תמיד "אנאלוגית" -- מגלי חשמל לגלי קול-- זו שמתבצעת על ידי רמקולים/אוזניות-- אינה באמת אנאלוגית. אף רמקולים/אוזניות אינם באמת ליניאריים.

וגם הטראנספורמציה הלפני-אחרונה -- תמיד אנאלוגית -- הגברה -- אינה באמת אנאלוגית.

אבל כל אלה משותפים גם לתהליכים אנאלוגיים וגם לדיגיטאליים, אז אין מה לעשות :)

בואו נסתכל על מה עוד לא באמת אנאלוגי בתהליך אנאלוגי. למשל:
  1. הגברת הסיגנאל מהמיקרופון עד ראש ההקלטה של הטייפ המגנטי
  2. השדה המגנטי שנוצר ע"י הראש
  3. המגנטיות שנוצרת בסרט המגנטי
  4. האחידות של הסרט המגנטי
  5. המהירות של הסרט המגנטי
  6. הסיגנאל החשמלי שנוצר בראש ההשמעה של הטייפ המגנטי
  7. הגברת הסיגנאל החשמלי הנ"ל בדרך למכונת החריטה
  8. קומפרסייה
  9. הקטנת הפרדת הערוצים
  10. הקטנת הבאס
  11. RIAA
  12. החריצים שמכונת החריטה יוצרת על סמך הסיגנאל החשמלי (מכונה ממש לא ליניארית. לרוב יש EQ כדי לפצות על זה)
  13. השתמרות החריצים שנוצרו במשטח ה-lacquer שנחרט (מתחילים להיסגר ולהתיישר מייד עם החריטה. צריך להפיק ממנו את המטריצה מיידית, או לשלוח להקפאה)
  14. החריצים במטריצת האב אינם בדיוק הופכיים לאלה שב-lacquer, וייש שחיקה
  15. החריצים אינם בדיוק הופכיים לאלה שבמטריצת האב, וייש שחיקה
  16. החריצים ב-stamper אינם בדיוק הופכיים לאלה שבמטריצת האם, וייש שחיקה
  17. החריצים בויניל אינם בדיוק הופכיים לאלה שב-stamper, וייש שחיקה
  18. יש אבק וליכלוך בחריצי הוויניל
  19. המחט אינה עוקבת במדוייק אחרי החריצים בוויניל, וייש שחיקה
  20. ברוב הפטיפונים, הראש אינו בזווית הנכונה יחסית לחריץ (בד"כ לא linear tracking)
  21. וייש בעיית skating שגורמת לאיזון לא נכון בין הערוצים והפיצוי עליה אינו מדוייק
  22. הזרם שנוצר בראש אינו ליניארי לתנועת המחט
  23. ה-RIAA אינו הופכי לזה שלפני החריטה
וייש כנראה עוד כאלה ששכחתי או לא ידעתי עליהם.
אז לקרוא לזה "אנאלוגי" זו כותרת יפה, אבל לא בהכרח מתארת את המציאות.

לעומת זאת, בדיגיטאלי יש את העניין שהייצוג הדיגיטאלי שמתקבל מה-DAC אינו בהכרח ליניארי לקלט, וכנ"ל גבי DAC.
את אלה אפשר להמשיל לאי הדיוקים בראשי הקריאה/כתיבה, אבל אי-הדיוקים כאן יכולים להיות גדולים יותר.

את כל שאר התהליכים הדיגיטאליים אפשר לעשות באמינות של מחשבים של בנקים.

עמיר
עמיר, את השרשור הזה פתחת עם שאלה / בקשה שמטרה בעבורך הייתה, למידה (כך אני מקווה)
בקיצור פוסט כמו שפירסמת פה, זה בדיוק הפוסט שלא צריך להיות (לשאלתך)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
עמיר, את השרשור הזה פתחת עם שאלה / בקשה שמטרה בעבורך הייתה, למידה (כך אני מקווה)
בקיצור פוסט כמו שפירסמת פה, זה בדיוק הפוסט שלא צריך להיות (לשאלתך)
אני מצטער שהפוסט הזה הובן כאילו הוא חלק מחילופי הדברים עם אריה.
נראה שכך זה הובן על ידי אריה עצמו וגם על ידי ליאור וגם על ידיך ואולי גם על ידי הרבה אחרים, כאילו אני מפציץ את אריה.

אבל זה שהוא השתרבב בין חילופי הדברים זה במקרה לגמרי.

למעשה זה הייה פוסט בלתי תלוי ובלתי קשור לנ"ל, או לעניין השירשור, אלא מחשבות טכניות בהקשר לתת-הדיון שהתפתח כאן בנושא אנאלוג מול דיגיטאל.

האם נראה לך שייש בעייה עם הפוסט בהקשר לדיון אנאלוג-דיגיטאל?
שבמפורש שלא לשאלתי, האם זה בדיוק הפוסט שלא צריך להיות? :)

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני לא מבין שאתה מפציץ אותי. וגם אם אתה מפציץ אותי זה לא מפריע לי. אני מתעלם מהחלקים הלא נעימים בתגובות שלך.

הבעיה היא שגם בתגובתך האחרונה נראה שאתה לא קולט את המסר שמנהלי הפורום מבקשים להעביר לך - וזה בשרשור שאתה יזמת.

התגובה הזו שלי רק מפני ששבבת את שמי כגורם לחוסר הבנה בשרשור. תנסה להפנים איפה אתה גורם לחוסר הבנה.

אריה
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
כוונתי לא הייתה למי מיועד הפוסט, אלא לתוכנו: ארוך, מתיש וחופר
אתה יכול להעביר את המסר ברבע כמות טקסט
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור