מה יותר חשוב, עדשה או גוף


גדי לוי

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
אני יודע שהרבה אומרים שגוף המצלמה פחות חשוב, אבל היום יש גופים חדשים שמאפשרים הרבה יותר מהישנים ... אז אולי ה"כלל" הזה (שלמדתי אותו תוך כדי לימודי הצילום שלי) לא תקף כשיש קפיצה גדולה ברמת הגופים האפשריים ?

יש לי מצלמה קנון שהיא קרופ, ואני מאוד מתלבט אם לשדרג את הגוף או לקנות עדשה רחבה יותר (שתי האפשרויות יתנו לי את אותו הדבר כמעט).

מתלבט.
 

דודיפלצת

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
29
נקודות
28
איזה מצלמה ועדשות יש לך כרגע?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אם הדיון הוא בתאוריה, אז כן זה נכון שהעדשה מאוד חשובה לאיכות התמונה

למשל אם אני רוכש היום מצלמה חדשה כמו קנון 1200D (מצלמת DSLR ברמת כניסה) או 750D (מצלמה ברמה יותר גבוהה) או 80D (ורמה עוד יותר גבוהה), אני מקבל בגדול אותו חיישן אם יכולות מאוד דומות ועדשה טובה בחיבור למצלמות האלו תספק איכות תמונה הרבה יותר טובה מעדשה פחות טובה גם אם היא תחובר לדגם בכיר יותר.

אבל לדגם הכניסה יש מערכת פוקוס פחות טובה, קצב צילום איטי יותר יכולות תפעול פחות נוחות שלא משפיע בצורה ישירה על איכות תמונה סטטית, אבל כן משפיע על נוחות השימוש ועל יכולת לתפוס תמונה טובה יותר.

כמובן שיש את נושא החיישנים החדשים יותר מול חיישנים פחות חדשים שזו נקודה נכונה, אבל מה מספק חיישן חדש יותר: יכולת לטווח דינמי יותר טוב, יכולת לצלם בערך ISO גבוהה יותר עם פחות רעש - כל דור משפר יכולות אלו בקצת (בקנון לצערי ממש בקצת) וגם כאן, אם אין לך מצלמה מאוד ישנה אז החלפה לעדשה טובה יותר תשפר את איכות התמונה בצורה מאוד משמעותית.

חשוב להבין גם שחדות, איכות הרקע, יכולת לקלוט יותר אור ועוד .. הן נקודות שמספקת העדשה ולא החיישן או המצלמה.

לאחר כל ההסבר הזה - כמו ששאל דודי, אם נבדוק את המקרה הפרטי שלך - איזו מצלמה יש לך עם איזו עדשה?נתונים אלו יעזורו לספק לך תשובה מתאימה אישית לך ולצרכים שלך
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור