מה יודע המדע?


nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
כן
אתה כנראה לא שומע קולות שלא קיימים


אני כל הזמן שומע קולות

:D:D:D

יום קריר

נתאי
 

eyal_joshua

אוהב את התחום
הודעות
407
מעורבות
0
נקודות
0
תגיד נתאי האודיופילאי

בחורף אתה אומר "יום חמים"??? (lol)(lol)(lol)
אייל
 

eyal_joshua

אוהב את התחום
הודעות
407
מעורבות
0
נקודות
0
יש מצב ידידי (Y) אם אתה בא ;)

עד ה-27 אלוהים גדול
אייל
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מדוייק

(Y)(Y)(Y)

:D(lol):D

אל דאגה-יהיו כל מיני משועממים בפורום אחר שיסבירו לך על עקומה של ההגברה ולמה היא זו החשובה וכמובן יעוותו את הנאמר כאן לצורך טיעוניהם הנבובים.

ניתאי-רציתי לומר לך שעשית מעשה לא יפה שהבאת כדוגמה מערכת מצחיקולה של מתדיין שם כדוגמה לאיך אנשים שומעים. זה לא יפה:O(great)(lol)
אנשים לא אוהבים שאומרים להם שיש להם אוסף גרוטאות ישן. זה פוגע באגו.

השאלה שלי- איזה מטרה בחיים ממלאת להם הצורך לחיות בתוך האינטרנט כל הזמן ולתור אחר כל מיני דברים שנאמרים ולהגיב עליהם? לחיות שנים בהמתנה נבובה ליום הגדול בו מדברים על כבלים.
אין להם עבודה? בית? חיים? חברים? עסוקים אחרים? הם לא רוצים לפתח את אישיותם או להתקדם בעבודתם?
כנראה הם כבר עמוק בפנסיה מהחיים
עצוב
 
נערך לאחרונה ב:

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
אל דאגה-יהיו כל מיני משועממים בפורום אחר שיסבירו לך על עקומה של ההגברה ולמה היא זו החשובה וכמובן יעוותו את הנאמר כאן לצורך טיעוניהם הנבובים.

ניתאי-רציתי לומר לך שעשית מעשה לא יפה שהבאת כדוגמה מערכת מצחיקולה של מתדיין שם כדוגמה לאיך אנשים שומעים. זה לא יפה:O(great)(lol)
אנשים לא אוהבים שאומרים להם שיש להם אוסף גרוטאות ישן. זה פוגע באגו.

השאלה שלי- איזה מטרה בחיים ממלאת להם הצורך לחיות בתוך האינטרנט כל הזמן ולתור אחר כל מיני דברים שנאמרים ולהגיב עליהם? לחיות שנים בהמתנה נבובה ליום הגדול בו מדברים על כבלים.
אין להם עבודה? בית? חיים? חברים? עסוקים אחרים? הם לא רוצים לפתח את אישיותם או להתקדם בעבודתם?
כנראה הם כבר עמוק בפנסיה מהחיים
עצוב

פנסיונרים משועממים ונרגנים

מה לעשות

נקווה שאנחנו בגילם

נתנהג ונחשוב אחרת

ערב קריר

נתאי
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
סדנא דארעא חד הוא
הקטע הפאתטי בכל העניין שהובא לעיל - בו אין הבדלים במדידות כאשר מי שמסמל רמקול הוא נגד בערך של 8 אוהם - הוא כי זה בדיוק הכישלון של חסידי המדידות, אי-אז לפני דור וחצי. גם אז שמו בישבנו של מגבר נגד כנ"ל, מדדו והעלו סברות כרס.
מתישהו מישהו עלה על הרעיון המדהים שרמקול הוא לא ממש "נגד 8 אוהם בכל התדרים" אלא משהו מורכב בהרבה.
בכל אופן, לאחר מה שנלמד אז, היו המומחים דהיום אמורים לדעת לפחות את זה.
אז לא יצא
חקסמח
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מי שמודד רמקול כנגד הוא אידיוט גמור.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הלו!
אנא לא להעליב את הפנסיונרים.
לא כולם נרגנים ו/או משועממים ו/או בורים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
סתם נוסעים לאט.
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
תמוה איך אנשים פה מביאים טיעונים טכניים, ובאותה נשימה יוצאים כנגד ה..."טכנוקרטיה", כפי שהם מכנים אותה.

diz1, שתי הנקודות שהבאת הן כל-כך טריויאליות, שאף מדען אודיו/אקוסטיקה אינו מקטין ראש בעניינן. אבל אין להן כל רלבנטיות לעניין היענות תדרים שטוחה הנדרשת ממערכת אידיאלית.

עקום השמיעה האנושית: עקומות שוות שמיעה (לינק) הן דבר הידוע בענף האקוסטיקה כבר שנים רבות, וגם קיים עבורו מודל מתימטי שממומש במודלים פסיכואקוסטיים, דוגמת MPEG. אחד מהעקרונות של MPEG שמסתמכים על כך, למשל, היא העובדה שתדרים גבוהים ממוסכים יותר (טווח דינאמי נמוך יותר בשמיעה, כפי שניתן לראות בגרפים), ולכן אפשר לקודד אותם בפחות ביטים.

אולם בניגוד למה שאמרת, אין לכך שום קשר לצורך ליצור או לא ליצור היענות תדרים שטוחה.
היענות תדרים שטוחה תיתן במוצא סיגנל זהה לסיגנל שבכניסה. את עיצוב אופי הצליל מוטב להשאיר להתקנים שנועדו לכך, מאשר להסתמך עליו כתוצר לוואי של התקן לא מאוזן. אם תשרשר כמה התקנים, שלכל אחד מהם יש היענות לא שטוחה, תגלה מזמן שהעסק הגיע לכדי-התבדרות וחרגת מעקום השמיעה ה"נעים". התמסורת הכוללת היא מכפלה של כל התמסורות בדרך. אותו הדין לגבי החשש מעיוותי פאזה, שמצטברים. היענות תדרים שטוחה היא האידיאל לכל התקן חשמלי, אלא אם מתפקידו לשנותה. ואם אנחנו חלוקים על "מה התפקיד של כבל חשמלי", אז עדיף שנישאר חלוקים בשאלה זו. אני מבחינתי, כמו כל האולפניסטים הרציניים, אעדיף לעצב את הצליל עם אקולייזר מאשר לקבוע "צבע" ע"י היענות קבועה ובלתי-ניתנת לשינוי שהיא בבחינת תוצר-לוואי של כבל.

ואגב, diz, הגרפים שהבאת הם ממבחני שמיעה רפואיים, אם תרצה - "גריאטריים" - לצרכי דיבור בלבד. שים לב שטווח התדרים שם נגמר ב- 8 קה"ץ. רופא אף-אוזן-גרון כבר אמר לי פעם ש"אף אחד לא צריך לבדוק מעל לזה". אני לא יכול לבוא אליו בטענות, כי לא מתפקידו לבדוק אודיופיליה, אלא אם אדם זקוק לעזרי שמיעה או לא.

ולגבי ציר התדר הלוגריתמי - לפחות באוניברסיטאות המכובדות, את זה לומדים כבר בתחילת שנה שנייה, אתה יכול להיות רגוע. שינויים בסקאלה לוגריתמית הם דבר נפוץ מאוד בהנדסה, ולא רק באודיו.


נכתב ע"י Joshua_G:
פונקצית התמסורת מתייחסת לאותות חשמליים, לא למוסיקה.
האם מובן לך ההבדל בין השניים?
לענייננו, מוסיקה היא מקרה פרטי של אות חשמלי. להזכירך מדובר בכבל חשמל. המעבר בין Time Domain ל- Frequency Domain הוא דו כיווני והוא שתי צורות להסתכל על אותו המידע בדיוק.

נכתב ע"י Joshua_G:
מבחינתי, זה עדיין טעון בדיקה, זה לא מוכח.
משתמע מדבריך שאם אקח קובץ WAV ואעתיק אותו לתיקיה אחרת, ייתכן ואקבל צליל עם אופי שונה.
זו טענה תמוהה לגמרי. אם תיקח ווקטור מספרים, ותשכפל אותו, תקבל ווקטור מספרים זהה לחלוטין, שיישמע זהה לחלוטין אם הוא מנוגן מאותה המערכת ובאותם התנאים.
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לענייננו, מוסיקה היא מקרה פרטי של אות חשמלי. להזכירך מדובר בכבל חשמל. המעבר בין Time Domain ל- Frequency Domain הוא דו כיווני והוא שתי צורות להסתכל על אותו המידע בדיוק.
זאת טעות די נפוצה.
מוסיקה היא רצף מרובב של צלילים אקוסטיים (כאשר יש הטוענים שבהופעה חיה של מוסיקה, קיימות ועוברות "אנרגיות" אנושיות שאינן ניתנות לשחזור אלקטרוני).

העברה חשמלית של מוסיקה היא אות חשמלי מרובב, האמור לייצג את המוסיקה.
עדיין, יש הבדל עקרוני בין רצף צלילים אקוסטיים לבין זרם חשמלי הבא לייצג, או לתרגם, או להעביר, את הרצף האקוסטי.
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
זאת טעות די נפוצה.
מוסיקה היא רצף מרובב של צלילים אקוסטיים (כאשר יש הטוענים שבהופעה חיה של מוסיקה, קיימות ועוברות "אנרגיות" אנושיות שאינן ניתנות לשחזור אלקטרוני).

העברה חשמלית של מוסיקה היא אות חשמלי מרובב, האמור לייצג את המוסיקה.
עדיין, יש הבדל עקרוני בין רצף צלילים אקוסטיים לבין זרם חשמלי הבא לייצג, או לתרגם, או להעביר, את הרצף האקוסטי.

Joshua_G,

אני ממש לא יודע מאיפה הבאת את זה אבל זה לא נכון.

מבחינה פיסיקלית טהורה, מוסיקה היא מקרה פרטי מסוים של גלי קול.
אין שום רלבטיות אם מדובר בשירת מקהלה או במסור חשמלי.
הצלילים אינם מרובבים, אלא מחוברים יחדיו בסופרפוזיציה.
מדובר בסופרפוזיציה של גלים. מה זה גל? כל מה שמקיים משוואת גלים.
עקרון הסופרפוזיציה קיים גם בתווך אקוסטי (האוויר), ומתקבל אות יחיד המהווה חיבור של כולם. במקום מסוים בו נמצא המאזין, האות היחיד הזה הוא לחץ האוויר כפונקציה של הזמן.
האות היחיד הזה ניתן להתמרה - לייצוג כמתח חשמלי כפונקציה של הזמן. אבל האות זהה בצורתו.

אם כבר קיים הבדל - הרי שהוא נובע מכך שצליל לבטח יישמע שונה במקומות שונים בחלל - כלומר הוא גם פונקציה של המרחב ולא רק של הזמן. אבל את זה ממילא אף כבל אינו מסוגל להעביר לעולם - שכן כבל מעביר אות יחיד. לכן, לא על כך אנו מדברים. זה פורום אודיו דו-ערוצי, כלומר המעט שיכול לעשות כל זוג כבלים פה, קסום ככל שיהיה - זה להעביר שני ערוצים. את החבורה ודיספרסיה של הצליל בתווך נשאיר לרמקול ולחלל, או שנאזין לנגנים בלייב. אבל כאן אנו מדברים על כבלים, לכן ההגדרה שלי ל"מוסיקה" עומדת בעינה.

לגבי ה"אנרגיות" שאינן ניתנות לשחזור - זה כבר נוגע בתחום ה"וודו" שקטונתי מלהכנס אליו. אבל אם האלקטרוניקה לא יודעת להעביר את "האנרגיות" הללו, וודאי שגם כבלים אינם יכולים לעשות זאת.

כל אות שנסתכל עליו במישור הזמן - נוכל לנתח אותו אנליטית ולהתבונן עליו במישור התדר. ולחזור לזמן. המידע נשמר, וכמובן גם האנרגיה.
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אכן, מוסיקה היא מקרה פרטי של רצף גלי קול.

אכן, מבחינת רצף גלי הקול, אין הבדל עקרוני בין צ'לו לבין מסור חשמלי.

במילה ריבוב התכוונתי לסופרפוזיציה. אני מעדיף עברית על לועזית.

המחשבה שהאות החשמלי הוא תרגום מלא ומדויק של הגל האקוסטי היא שגויה.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
מבחינה מדעית, מספיק ואדם אחד מבחין באופן קבוע (-כלומר מסוגל לחזור שוב ושוב על ההבחנה) בין כבל אחד למישנהו במבחן עיוור, כדי להסיק מובהקות סטטיסטית למסקנה כי יש הבדל בתוצר הווקאלי (-תנודות אוויר) של כבלים שונים.

גם אם אין כרגע שום ראייה מדידה להבדל ושום תאוריה המסוגלת להסביר אותו, עדיין מבחינה מדעית- יש הבדל ולו רק משום שנמצאו מספיק בעלי הבחנה והמדע אינו עוצם עינייו מול תצפיות סוביקטיביות כאשר הן מתורגמות למובהקות סטטיסטית ע"פ מטודות סטטיסיטיות פשוטות, מוכרות וידועות.

במצב בו אין תאוריה או ראייה מדידה להבדל, הרי מתייחסים להבחנות הללו (שאוששו סטטיסטית) כניסוי/תצפית שטרם עוגנו בבסיס תאורתי.

אגב, תצפיות מעין אלו הן בדיוק חומר הדלק של המדע והסיבה ליצירתן של תאוריות חדשות, כמו-גם אישושן והפרכתן של תאוריות קודמות.

האם מישהו ערך מחקר שבחן (ואושש) יכולת של אנשים להבחין בין כבלים במבחן עיוור? האם מישהו יכול לתת קישור למחקר כזה? הרי אין שום בעיה לייצר מבחן כזה ולציינן סטטיסטית את תוצאותיו. במידה וטרם נעשה כזה מבחן, אשמח להנדס מטודה אם ירימו פה כמה אודיופילים הטוענים ליכולת אבחנה כזו, את הכפפה ויסכימו להיבדק בתנאי 'מעבדה'.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני מוכן להיבדק.

לך אחורה בשירשור, התנאים שלי מופיעים כאן. אם מתאים לך, תבחר יום ונסגור את הנושא הזה.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
שי, נשמע טוב.
יש לך רקע במבחנים האלה?
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
נמר, עברת כבר מבחנים כאלה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
כן.

זהיתי באופן עקבי בהבדלים בין הכבלים.

אגב, גם בחשמל וכמובן שהשתמשנו בין שני כבלים שאני מכיר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור