מדריך - מתי הכי כדאי לרכוש מסך פלזמה או LCD


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,356
מעורבות
724
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: מתי הכי כדאי לרכוש מסך פלזמה או LCD
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
תמצית הכתבה

פורסם במקור על ידי ליאור קורן :
חברים יקרים, אין כל דרך למנוע את ירידת הערך, אפשר רק להנות מההוצאה והתוצאה

נכון. (Y)

אין טעם תמיד לחכות לדגם החדש יותר... תמיד יהיו דגמים חדשים ומתקדמים יותר.
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
כתבה טובה ומאוד במקום, כולל ניתוח מדוייק של פסיכולוגיית הרכישה המצויה. ובכל זאת, ישנו אחוז מסויים של מקרים בהם כדאי מאוד לחכות, כאשר טכ' חדשה עומדת לפרוץ. לדוגמה, רכישה די נפוצה מלפני כמה שנים היתה של טלוויזיות 34 אינץ' יקרות (חלקן של 100 הרץ, שעלו סכומים של 10K) כשהמסכים הדקים כבר היו בשטח, דקה וחצי לפני שמחיריהם ירדו משמעותית (זוכרים שבחנויות היו תצוגות של מסכים דקים ו- CRT יחד, עד בסביבות שנת 2005-6?). ערכן של הטלוויזיות הנ"ל נמחק תוך זמן קצר מאוד לפחות מעשירית. לעומת זאת, למי שקנה ב 1500-2000 ש"ח טל' 29 אינץ' דאז לא קרה שום אסון, אבל למי שהחליט להתפרע על בונגילה יקרה של 34 אינץ' היה די לא נעים. כיום, אם הייתי במעמד רכישה, הייתי שוקל אם לא להמתין ל RGB Backlite, ואם לא, אז לפחות לא להשקיע סכומי עתק אלא לקנות טלוויזיה סבירה לבינתיים שתעבור אח"כ לחדר שינה למשל.
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
טכנולוגיית LED BACKLIGHT קיימת כבר מזה שנה לפחות, אבל רק בדגמים יקרים, המחיר יורד אט אט כלפי מטה.
גם היום, ניתן לרכוש מסכים הכוללים טכנולוגיה זו, השאלה, כמו תמיד, היא כמה אתה מוכן להוציא על זה ומתי זה יגיע לנקודה בה התקציב שלך והטכנולוגיה החדשה נפגשים.
 

shkop

אוהב את התחום
הודעות
104
מעורבות
1
נקודות
18
אני מסכים שיש את אלו שלעולם הטכנולוגיה לא מספיק בשלה עבורם אבל עדיין אם ניקח לדוגמה מסך כמו סמסונג LA40A650 הוא עלה עד לפני חודשיים וחצי-שלושה 12,500 ש"ח והיום הוא עולה סביב 9,500 ש"ח, אז בהחלט לעיתים יש ירידות מחירים משמעותיות מאוד בטווח זמן קצר.
רק נקודה אחת מקומית - היה יותר קל להתייחס לרכישה כזו כאל מוצר המסב הנאה ולא כהשקעה אם המחיר לעומת חו"ל לא היה כזה שערורייתי.
נבצר מבינתי מה כ"כ מיוחד בישראל לעומת כל מדינה באירופה, ארה"ב או המזרח הרחוק שגורם למחיר להיות גבוה. לעולם אינך פטור מעול המיסים וכוח הקנייה שלך בהכנסה הנקייה הוא עלוב יחסית כי מס הקנייה, מע"מ והמכס עושים שמות במחיר.
מכאן שזה כלל לא מפליא שאנשים מחפשים את הקנייה המושלמת ולא רואים בה קנייה של מכשיר חשמלי בר חלוף.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אז לפי דבריך, התופעה אמורה להיות דומה מאוד לזו שבענף הרכב...
 
א

אורח

אורח
יש קוים משיקים לענף הרכב ללא ספק שמקורם במיסי קנייה בלתי סבירים.
 

א

אורח

אורח
צריך לחכות

לדעתי משתלם לחכות כשנה עד שנה וחצי עד שטכנולוגית ה RGB LED יגיעו גם לדיגמי הפרימיום מפני שזה מוסיף המון לאיכות הצבעים ועומקם.
טכנולוגיה זאת היא בעלת יתרונות רבים וההמלצה שלי אליכם לאחר בדיקה היא לחכות...לא תצטערו על זה!
 

oren6666

חבר משקיען
הודעות
597
מעורבות
0
נקודות
0
לדעתי כיום זאת טעות לחכות ל-EGB LED. אמנם ההבדל הוא משמעותי, אבל עד שהטכנולוגיה הזאת תיכנס לשיאה, ועד שהיא תגיע גם לדגמים הפחות יקרים ובמחיר שפוי יקח הרבה יותר משנה וחצי. אולי 3 שנים. ואז תהייה בפתח טכנולוגיה חדשה(תלת מימד, SUPER HD-לא בטוח שקוראים לזה ככה אבל זה אמור לספק רזולוציה מטורפת פי כמה וכמה מ-FHD). מחירם יהיה גבוה וכולם כמובן ירצו לחכות לטכנולוגיות האלו כי:"אם כבר משקיעים, נחכה עוד קצת ונשקיע עד הסוף במשהו שיחזיק לשנים). ואז תחכו עוד 3-4 שנים ושוב תצא טכנולוגיה חדשה שתרצו לחכות לה...
ובסופו של דבר לא נהינתם מכלום חיכיתם 8-10 שנים ואתם רק תמשיכו לחכות.
אני לא מזמן רציתי לקנות טלוויזיה לחדר 32. c3500 של טושיבה במחיר 4500 שקל. החלטתי לחכות מכוון שלא אהבתי אף טלוויזית 32 כולן נראו לי על הפנים.
וכיום, חצי שנה-שנה מאוחר יותר המצב שונה. יצאו דגמים חדשים שיגרמו לי לא להצטער על קניית הטלוויזיה במחיר מצוין.
לדוגמא מסך של סמסונג 37a450 עלה כ-6500 ש"ח כשיצא וכיום עולה 3,500. כנראה שאקנה אותו בסוף לחדר וכך יצא שהשגתי מסך גדול יותר, באיכות טובה יותר בהרבה(כנראה, עדיין לא ראיתי אותו ראיתי את הדגם הקודם שלו וכנראה שהוא עוד יותר טוב) ובכמעט 1,000 שקל פחות.

לדעתי הזמן הטוב ביותר לחכות ל-NEW TV הוא מספר שבועות לפני תחילתה של השנה האזרחית\ אם אתה לא מרוצה בכלל משום טלוויזיה בטווח המחירים שלך\ אם יש טכנולוגיה מהפכנית בפתח בטווח של מספר שבועות.(ויש לך תקציב טוב בשבילה שאתה מוכן להוציא ולהפנים את זה שהמחירי ירד לפחות בחצי, כמו ב-LCD ההורים שלי קנו לי טלוויזית 20 אינץ' של ITT מיד כשיצאה הטכנולוגיה והם שילמו עליה כ-3200 שקל, מחיר שכיום ניתן לקנות בו טלוויזת 37 אינץ' מחברה טובה בהרבה )

כאמור, אני עשיתי את השיקול שלי לחכות ולא לקנות טלוויזיה שלא אהבתי(וראיתי כמה וכמה טלוויזיות) וכיום, אחרי שחיכיתי שנה בערך אני יכול להגיד שעשיתי בחירה נכונה...
כמובן שאני לא ממשיך לחכות לתחילת השנה האזרחית בעוד מספר חודשים....אלא עושה את הקניה SOON...
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור