מבקש הכוונה בנוגע לבחירת רמקולים ומגבר.


vlad100

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
זה הולך להיות ארוך אבל באמת שאני מקווה שתעזרו לנו.
אז ככה שלום לכולם,
אבא של חברה שלי ביקש את עזרתי ואני לצערי גם לא כל כך מתמצה בחומר.
הוא קיבל במתנה רסיבר pioneer vsx-515 וסט רמקולים לקולנוע בית של JAMO שני רמקולים רצפתיים סנטר ו2 אחוריים כנראה.
הוא חיבר את הכל הדליק מוזיקה ובאותו הרגע הבין שהביאו לו סליחה על הביטוי אבל חרא רמקולים.
מבט זריז ברצפתיים מראה שתווח העבודה החל מ45HZ ואין בכלל מה שינגן בטווח הנמוך ואכן לא מורגש בס בכלל עם הרמקולים האלה. הוא אמר לי שזוכר עוד כשהיה צעיר בברית המועצות היו רמקולים העונים לשם S-90 וכאלה הוא רוצה.
למעשה הוא אומר שהוא לא צריך את כל ה5 רמקולים האלה וצריך רק 2 רמקולים ברמה של הS-90 ואולי רסיבר מתאים אם הרסיבר הנל לא יצליח לעמוד במשימה.
מבט קצר במפרט של הS90 אומר 31.5hz-20000khz והתנגות של 4 אום.
עכשיו כמה שאלות:
מחיפוש קצר בגוגל אחר רמקולים ומעבר על אתרי האינטרנט הזמינים הגעתי למסקנה שישנם רמקולים שאכן עובדים בתווח של החל מ28hz שזה למעשה נראה לי מה שאנחנו מחפשים, האם אכן רמקולים עם תווח נגיד שלך 28-20000 יתנו מה שצריך?
שאלה נוספת מה ההבדל בין רמקולים רצפתיים של 4 אום ו8 אום ? ההבדל ממש מורגש? כי ישנם מספיק רמקולים בשוק עם תווח התדרים המדובר אבל בעלי התנגדות של 8 אום.
דבר נוסף זה גודל הוופר, רוב הרמקולים שראיתי מגיעים עם וופרים של 6.5* בערך האם זה באמת מספיק או שזה יהיה אותו דבר? כי לדעתנו הוופר צריך להיות לפחות 12 ואף חיפוש קצר ביד 2 העלה רמקולים SM-155 בעלי וופר ענק 15 אינטש, דבר שמאוד הדליק את אבא של חברה שלי וההספק שלהם הוא 300W RMS, כאלה אני רוצה הוא אמר.
הרסיבר שלו יצליח לעמוד במשימה?
לדעתנו הרסיבר לא יעבוד עם רמקולים כמו אלה כמו שצריך ואת האמת אנחנו גם לא מבינים איזה רסיבר צריך בשביל עוצמות כאלה, הוא רוצה לקנות מגבר אאודיו במקום הרסיבר ועל זה אנחנו מבקשים לשפוך קצת אור איך לבחור מגבר שיצליח לעמוד מול הרמקולים? לפי ההגיון צריך מגבר 2 ערוצים של 150WRMS לערוץ לא? מגברים יקרים בטירוף ומספר אנשים אמרו לנו שאין צורך וכל מגבר של 80-100W לערוץ יעמוד במשימה אבל אנחנו לא מבינים איך אפשר הסבר בבקשה?
אני חושב שאת השורה התחתונה הבנתם ואני מחכה ללמוד מהידע שלכם.
אז בסופו של דבר כרגע אנחנו נמצאים במצב של לחפש רמקולים מתאימים ומנסים להבין את עניין המגבר.
הבנו שרמקולים בסדר גודל שאנחנו מחפשים חדשים עולים בסביבות ה4-7 אלף אז החלטנו שאפשר גם ללכת על יד שנייה בסביבות ה2000-3000 אלף לזוג רמקולים טובים ומתאימים, ראינו גם כמה דגמי CERVIN VEGA שיכולים להיות מתאימים בתור יד 2 חברה שאני מאוד מרוצה מהתוצרת שלה שמנגנת לי ברכב לדוגמא.
וכמובן קצת עזרה עם עניין הרסיבר מגבר אאודיו מה עדיף איך לבחור בקיצור כל מה שאתם חושבים שיכול לעזור ולכוון אותנו נשמח לקרוא.

תודה רבה ומחכים לתשובה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור