מבחן עיוור מעניין

  • פותח הנושא mokes
  • פורסם בתאריך

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
TJ

כל רכיב שנמצא בתוך המגבר משפיע, מי שרוצה לדעת יותר, שיכנס ל-DIYAUDIO
עלות עצמית (ייצור, חלקים) של מגברים יקרים מגיע לכמה אלפי דולרים

מגבר שלי נוכחי עולה 2500$, אבל מחירו נמוך מתאפשר מסיבה הפשוטה שהוא מיוצר בטייוואן.. (וגם כמובן מדיניות תמחור הוגנת של Parasound).. האם הדגם נמוך יותר, שעלותו 1000$ טוב יותר? ברור שלא..

דבר נוסף חשוב שצריך לקחת בחשבון זה, שוב, כי איכות צריך לדעת להעריך. יש אנשים שאוהבים יין מהסופר, רוב האנשים אוהבים MP3, צופים בתכנים ירודים שמשדרים בארץ בטלוויזיה.. אז הם בחרו בבהרינגר, זה הטעם שלהם.. זה לא אומר כי זה יותר טוב
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
אתה צודק אבל לא זו הכוונה

לא מסכים איתך . זה פורום אודיו , ובאים אליו כדי לקבל תובנות על ציוד שאולי נרצה לבדוק . אף אחד לא יכול להביא איליו הבייתה את כול הציוד שיש בעולם , וע"מ לעשות את מסע החיפוש (כשמשדרגים :D )קצת יותר קביל/מאורגן/עם גבולות , צריך לחתוך מה בכלל הולכים לשמוע ומה כרגע משאירים רק אם ייצא . אז תמיד משאירים מקום לבלתי צפוי , ומשאירים את עצמך במוד של למידה ללא שיפוטיות , אבל עדיין צריך לדעת . ואת זה מקיימים הפורומים השונים לאודיו , כי אחרת אין להם זכות קיום .
אם מישהו אומר משהו בעייתי אזי צריך לדעת מה נסיונו
גם אני לא פעם נכשלתי בלשוני ופגעתי באנשים של מבינים באלקטרוניקה. למדתי שצריך מאוד להזהר ולמתוח קו בין חוסר הידיעה של הצד השני לבין פגיעה אישית.

אז אני מתכוון לכך שאני יכול לומר לאדם אחר שדבר מסוים שנאמר על ידו אינו תקף מבחינה מקצועית.
בתוחם ההבחינה הסובייקטבית המצב עוד יותר קשה, כי יתכן שגם חסר הנסיון יש לו שמיעה מצוינת. אין בתחום הזה חוקים שנקבעו ללא תלות באנשים לכן אין אמת מידה קבועה.

לכן יש להזהר מאוד מרידה לגופו של אדם, אלא לבחון את דבריו ולהגיב לדברים לשאול שאלות נוקבות שמערערות את דבריו ולא את אישיותו או נסיונו.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
מדידות בקצרה

לאור מה שכתבת ותמכת בעמוד 11 בשירשור הזה שאלתי את השאלות הללו.
אני מבין שאתה חושב שתיאור צריך להיות מגובה גם במדידות.
אז אני שואל שוב- כיצד בחרת את הרמקול שלך? מה מדדת בו?- אם זה לא יותר מידי סודי עבורך המידע הזה.
והאם מדידה של רמקול אמורה להיות שונה ממדידה של כבל.
לגבי כיצד המדידות הללו מושפעות ממידת הלחות בארץ- נשאיר לשרשור אחר

כאשר מבצעים בדיקה של ציוד בצורה פורמלית ז"א סקירות כמו שידידי נמר מבצע, יש להקפיד על כמה כללים שמבטיחים שהסקירה לא תוטה על ידי גורמים נעלמים.

גם סוקר מנוסה מאוד שמסוגל גם בבחינה סובייקטיבית שבה הכל גלוי לנטרל את השפעת ההטיה הפסיכולגית (תו המחיר מראה חיצוני ודברים דומים) יכול לטעות.

בסטריאופייל בהחלט מנסים בשנים האחרונות ללכת בדרך הזו, אבל לצערי הם לא משלבים.

המדידות הדרושות:
1. השוואת עוצמות - כל מי שמכיר את עקומת פלצ'ר מונסון מבין את ההשפעה שיכולה להיות על האוזן עוצמה שונה - בדוק באינטרנט מה זה (אני כמעט בטוח שאתה יודע)
בדיקה זו יכול לבצע גם חובב פשוט עם DMM של הום סנטר, לגבי רמקולים, דרוש מד SPL, ונדרש מקור של תדר בדיקה.
2. לגבי כבלים, לפחות בדיקת תקינות מוליכות לאינט. ובדיקה שהכבלים (רמקול או אחר) אין להם איזה מאפיין חשמלי שונה מהותית - בדיקת RLC.

את הרמקולים שלי בניתי מדרייברים וינטאג' עם קרוס וינטאג' של חברה שתכננה אותם בצורה טכנוקרטית לחלוטין, בתיבה מודרנית עם תכן אקוסטי מודרני. אני בהחלט מדדתי את העכבה שלהם ואת הנצילות. אבל כמו שאמרתי אני משלב ובוחן מה שאני שומע. מה ששמעתי לדעתי מפריך כמה מקובלות של ימינו, לדעתי האישית כמובן. (לגבי בנית רמקולים.)
כמה דוגמאות אישיות לחשיבות של מדידה:
כאשר החלפתי כבל פשוט שהיה לי מול כבל יקר שחבר הביא לי (מאוד מצא חן היכולת להדק את ה- RCA ) הסתבר במדידה אומית פשוטה שבכבל הפשוט הלחיצה של המחבר התחמצנה וחיבור הסיכוך לא היה תקין. בחיבור כבל תקין לא שמעתי הבדל בין היקר לזול.

אני בחנתי לפני זמן מה CD של ג'ולידה והוא נשמע יותר טוב מכל נגן אחר שהיה ברשותי ביציאה האנלוגית. ביציאת SPDIF לא היה הבדל.
במדידת תפוקת היציאה האנלוגית (אדום לבן) הסתבר לי שהג'ולידה מפיק קרוב ל- 3 ד"ב יותר מתח ביציאה האנלוגית מאשר התקן של 2 וולט מקס' תפוקה (2.7 וולט) - כמובן שדבר זה מאוד משבש את ההשואה. תופעה דומה מצאתי ברסיבר של נאד, שנאמר עליו שהיכולת שלו באנלוגי עולה בהרבה על רסיברים יפניים. המדידה הראתה שזו בעצם רמאות - לא יודע האם מכוונת.

כמו שאמרתי אני מנסה לכתוב (כאשר תהיה לי מספיק מוזה) מאמר שיוכל להנחות גם את החובב הפשוט לעשות כמה מדידות פשוטות, בכדי לא ליפול בפח על דברים בסיסיים.
לסוקר עבור אתר שהשקיע מאות אלפים על הציוד הייתי מצפה שיהיה לו 10% מכך לטובת אפשרויות מדידה שיבטיחו לפחות שהוא משווה תפוח לתפוח.

יום טוב לך והאזנה נעימה.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
שאלה מביכה -הבהרה

זאת הגדרה קלאסית של טרול.
אתה יכול לשאול את השאלה זאת בטוקבאקים, אבל לא בפורום של אודיו.

ואם אתה גם כן מצהיר (כי אתה לא באמת שואל) כי אכן אין הבדל בין המגברים, ללא שום רצון ללמוד, זה יותר מעיד אליך..

אל תשאל בפורומים של יין על קוקה קולה. לא מעניין אותך - אל תיכנס.

התנהגות הזאת, ההתלהמות הזאת סביב חובבי אודיו - היא טרולליות פר סה
sorry

נ.ב. מנגינה של 'גופו של אדם, גופו של עניין' - כבר לא שמעתי חצי שנה..
דעתי:
1. יש הבדלים בין מגברים. ההבדלים ניתנים למדידה. מתחת לסף מסוים ההבדלים נעשים בלתי מובחנים על ידי האוזן האנושית, אבל עדיין מכשירי המדידה יכולים להבחין בהבדלים בשני סדרי גודל מתחת לסף. מהו הסף? את זה (לדעתי)מסתירים היצרנים והמגזינים. לא הצליחו להגיע בשמע לתקינה (כפי שמקובל בוידאו ותחומים אחרים) וזה פשוט על הגב שלנו.
הבדל בולט במגברים הוא הבדל טכנולוגי, מגבר מנורות נשמע אחרת ממגבר טרנזיסטורים, וההבדל נובע מכמה מגבלות שקימות בטכנולוגית המנורות. אחת המגבלות היא השנאי, ויש אפילו כמה תכנים של מנורות ללא שנאי, אבל אין הם רבים. יתכן מאוד שאז הבדל בינם לבין טרזיסטור כמעט נעלם, ואז אין טעם בכך ולכן זה לא תפס.


2. מחיר של מגבר DIY, הוא יקר מאוד בגלל הכמויות הקטנות של הייצור - השנאים, גופי הקירור, רכיבי הספק והמעגל המודפס המיוחד. חברה תעשייתית שמיצצרת סדרות מייצרת את כל הרכיבים היקרים בסדרות גדולות (וממשיכה עם רוב החלקים גם בדגמים חדשים). החברה חותמת על חוזי רכש עם ספקי רכיבים כל זה מוריד את העלויות בשני סדרי גודל. החברה בדרך כלל לא תאפשר לחומר הגלם שלה לזלוג לשוק ה- DIY, ואפילו אם כן היצרן ינסה להרוויח כאן הרבה מאוד.
(בעוונותי היית פעם אפילו מנהל קו ייצור ולמדתי איך זה להלחם נגד עלויות הייצור, לא נסיון נחמד)

3. הטופולוגיה של מגברי אודיו התבססה לפני 50 שנה במנורות, ולפני כ- 20 שנה בטר'. כל המעגלים שתמצא בשוק דומים להחריד בצורתם הכללית, וכל מיני סיבוכים שהומצאו אינם פריצת דרך. אני יכול להפנות אותך לספר עב כרס על הנושא.

4. בשביל לשמור על ראש פתוח אז אני שוב שואל מה ההבדל בין מגבר סטריאו של 500 דולר למגבר סטיראו של 10K, הרי הבדל המחיר הוא מהותי ביותר?
נניח שב- 10K יצרן הנישה מצא טופולוגיה מהפכנית. אם זה מהפכני הוא יוציא על כך פטנט.
אבל מכייון שאין סודות וכמעט אין פטנטים על מעגלים, מה ימנע חברה תעשיתית להעתיק את הרעיון ולייצר אותו בכמויות ולאורך שנים ב- 500, בלי קרשים בצדדים, בלי אותיות מזהב עם פלסטיק ואלומיניום פשוט ואותו הצליל?
פיוניר עשתה משהו בערך כזה, ברסיברים שלה היא מכניסה מודולים של מגבר הספק של B&O שנקרא ICE POWER.

5. במציאות יש יותר דוגמאות הן הפוכות, כמו שNAIM השתמשה בטרנספורטים של פיליפס ולקסיקון הלבישה בשמלה נגן של אופו.

6. לסיכום במגבלות שנתתי, מותר לומר שיתכן שאין הבדלים נשמעים בין מגברים, וראה גם תשובה אחרת, עדיין יש להבטיח שמשווים בין תפוחים לתפוחים. אין זו טרוליות , רק דיעה אחרת.
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
בתרבות דיון נכונה, לא מוקיעים ולא מכניסים כינויים מעליבים.

לכן אני מציע שבדיון כזה אין לומר "אתה הוזה, וודופיל, מאמין בארץ שטוחה" ושאר גידופים מכוערים, וגם לא "טכנוקרט, חסר שמיעה, חסר ניסיון"

החוכמה היא להציג את משנתך ולהציג פגמים, סתירות במשנת המתנגד. לראות בשני מתנגד ולא אויב. לא חסרים לנו גם ככה אויבים.

(Y)
אני מאוד בעד הגישה שלך אבל התרשמתי שמרבית החברים כאן מחפשים גם "לשחרר לחצים" תוך כדי שיתוף והחלפת דיעות.

היה איזה פוסט שמניתי כל כך הרבה התבטאויות בניגוד לכללי הפורום אבל זה נשאר כקול קורא במדבר...
מכיוון שאני משתדל לא להשתין נגד הרוח, ירדתי מהנושא.
בהצלחה,
ארז
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
בכנות = בכמות

השגיאות תוקנו - הודעה שאפשר למחוק
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יוסי, אתה יכול לערוך את ההודעה עצמה (לחצן "ערוך").
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
אולי זה בוב קרוור?

אני לא זוכר את שמו של המהנדס והחברה , אבל הייתה חברה למגברים שהמייסד שלה טען בדיוק את מה שספי טען . לא רק זאת הוא הוכיח את זה במציאות . הוא עשה מגברים שנשמעו בדיוק כמו כול מגבר שרצית שישמע
כך שאם כול הכבוד הטענה עצמה אינה מוכיחה על טרולויות


דבר נוסף , אני הכרתי כמה מגברים שלא משנה מי המאזין ובאיזה חדר אם היית שם אותם במבחן עייור מול מגברים מאוד יקרים (עד פי 5 ), הם היו עדיפים ע"י כמעט כול האודיופילים שלא היו יודעים מהם . הבעיה היחידה שלי (ואני יודע שכאן אני אמשוך אש :D )עם המבחן שפורסם , היא העובדה שמדובר בברינגר . ולפני שמישהו יחליט על שנאה/אי הבנה/WTF מצידי, הברינגר גם לאלו ש"אוהבים אותו" ו/או שמים אותו בגלל עוצמתו לא הולכים לטעון שהוא מגבר היי אנד , ו/או שהוא נשמע כמו קנדידט לזה

הוא טען שהטכנולוגיה הגיע לרמה כזו שאין טעם במגברי מנורות. במקום זה הוא הציע מגבר שכולל כפתור או לחצן שמאפשר אופי צליל שונה. טענתו הייתה שאדם מתאהב בצליל מסוים ואחר כך מגלה שהצליל הזה לא מתאים למוסיקהמסגנון שונה. במצב מסוים המגבר מייצר את חתימת הצליל החם האופייני במנורות, אבל ניתן לשלוט "בכמות המלח" או אפילו לבטל אותה.

אני שוב לא מבין למה אם אתה מביע את דעתך, והיא שונה מהמקובלות, למה זה צריך למשוך אש.

אני מבין שאצל כמה אנשים ההנחה שמגבר יקר מאוד שקיבל המון תשבחות הוא חייב להשמע יותר טוב ממגבר תעשייתי יותר, וזה אצלם מוסכמה כמו שהארץ עגולה. מכיוון שמבחנים כמו זה שהובא, והוא אינו היחיד מפריכים את ההנחה הזו, אין להם ברירה מותר גם לך לחשוב אחרת, אפילו שאולי ההפרכה לדעתם אינה חד משמעית. לדעתי זהו נושא שנוי במחלוקת לכל הפחות.
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
ל truejoker וספי
המתכנן היה Bob Carver
כאן ניתן לקרא על כך
http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Carver

יהודה
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ספי: "בשביל לשמור על ראש פתוח אז אני שוב שואל מה ההבדל בין מגבר סטריאו של 500 דולר למגבר סטיראו של 10K, הרי הבדל המחיר הוא מהותי ביותר?"

מגבר ב-500 דולר משמעו עלות חלקים נמוכה ביותר. מגבר ב-10,000 דולר אמור להבטיח חלקים (כגון שנאים, קבלים) באיכות בסדר גודל אחר לגמרי. דוגמה טובה היא מגברים המוצאים בסדרות "רפרנס" "SE" וכיו"ב; לא רק הטופולוגיה, גם המבנה המסוים זהה לחלוטין. ההבדל הוא באיכות חלקים מסוימים ומכאן אמור להיות הבדל בצליל.

וכל זה לפני מי מייצר מה ובאיזה היקפים. הרעיון שמגבר הספק כמו שיש לי (Krell KSA 250) יעלה 500 דולר לצרכן - בהינתן הקבלים, השנאים והטרנזיסטורים הסופיים, שלא לדבר על המבנה - הוא לא רציני.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
TJ

כל רכיב שנמצא בתוך המגבר משפיע, מי שרוצה לדעת יותר, שיכנס ל-DIYAUDIO
עלות עצמית (ייצור, חלקים) של מגברים יקרים מגיע לכמה אלפי דולרים

מגבר שלי נוכחי עולה 2500$, אבל מחירו נמוך מתאפשר מסיבה הפשוטה שהוא מיוצר בטייוואן.. (וגם כמובן מדיניות תמחור הוגנת של Parasound).. האם הדגם נמוך יותר, שעלותו 1000$ טוב יותר? ברור שלא..

דבר נוסף חשוב שצריך לקחת בחשבון זה, שוב, כי איכות צריך לדעת להעריך. יש אנשים שאוהבים יין מהסופר, רוב האנשים אוהבים MP3, צופים בתכנים ירודים שמשדרים בארץ בטלוויזיה.. אז הם בחרו בבהרינגר, זה הטעם שלהם.. זה לא אומר כי זה יותר טוב
היה כאן אלדר/שניצל שכתב פוסט על נסיון לשפר מגבר היי אנד , ע"י שינוי רכיבים זולים יחסית לרכיבים יקרים . התוצאה הייתה עגומה . כך שלבוא ולומר שהרכיבים זה מה שקובע , זה טעות לדעתי .
לענ"ד המתכנן הוא זה שעושה את המגבר , אני אעדיף מגבר שנעשה ע"י מתכנן טוב שאני יודע שמתאים לטעם שלי , גם אם הרכיבים שלו הם הזולים בתעשיה , מאשר מגבר DIY של מישהו שאני לא מכיר עם הרכיבים הכי יקרים . יש תמיד הפתעות בנושא הזה :D, אבל בד"כ האסטרטגיה הזו היא יותר טובה לאורך זמן
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
גם אני לא פעם נכשלתי בלשוני ופגעתי באנשים של מבינים באלקטרוניקה. למדתי שצריך מאוד להזהר ולמתוח קו בין חוסר הידיעה של הצד השני לבין פגיעה אישית.

אז אני מתכוון לכך שאני יכול לומר לאדם אחר שדבר מסוים שנאמר על ידו אינו תקף מבחינה מקצועית.
בתוחם ההבחינה הסובייקטבית המצב עוד יותר קשה, כי יתכן שגם חסר הנסיון יש לו שמיעה מצוינת. אין בתחום הזה חוקים שנקבעו ללא תלות באנשים לכן אין אמת מידה קבועה.

לכן יש להזהר מאוד מרידה לגופו של אדם, אלא לבחון את דבריו ולהגיב לדברים לשאול שאלות נוקבות שמערערות את דבריו ולא את אישיותו או נסיונו.
הבעיה היחידה , ואני כאן לא מדבר על דיגסאן או על אחרים , שיש אנשים שאם תענה להם ו/או תחקור אותם , אתה תקבל או מליצות נבובות חסרות ערך ככיסוי לעובדה שאין להם משהו לומר , או ירידה אלגנטית . המשותף להם הוא שהם חושבים שהם המציאו את הגלגל ואת האוזן הביונית :D וכולם טועים . כך שיש אנשים שהעיצה שלך שאני מודיע באותיות קידוש לבנה שאני מסכים איתה בהחלט צריך גם כאן לעשות כול מקרה לגופו .(ושוב הגענו לגוף הדברים :D )
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
הוא טען שהטכנולוגיה הגיע לרמה כזו שאין טעם במגברי מנורות. במקום זה הוא הציע מגבר שכולל כפתור או לחצן שמאפשר אופי צליל שונה. טענתו הייתה שאדם מתאהב בצליל מסוים ואחר כך מגלה שהצליל הזה לא מתאים למוסיקהמסגנון שונה. במצב מסוים המגבר מייצר את חתימת הצליל החם האופייני במנורות, אבל ניתן לשלוט "בכמות המלח" או אפילו לבטל אותה.

אני שוב לא מבין למה אם אתה מביע את דעתך, והיא שונה מהמקובלות, למה זה צריך למשוך אש.

אני מבין שאצל כמה אנשים ההנחה שמגבר יקר מאוד שקיבל המון תשבחות הוא חייב להשמע יותר טוב ממגבר תעשייתי יותר, וזה אצלם מוסכמה כמו שהארץ עגולה. מכיוון שמבחנים כמו זה שהובא, והוא אינו היחיד מפריכים את ההנחה הזו, אין להם ברירה מותר גם לך לחשוב אחרת, אפילו שאולי ההפרכה לדעתם אינה חד משמעית. לדעתי זהו נושא שנוי במחלוקת לכל הפחות.

כן . אתה צודק מדובר בבוב קארוור , ועד כמה שידוע לי , למרות שלא הצלחתי לשמוע את הרמקולים שלו ולא את המגברים שלו אף פעם , הם באמת היו STATE OF THE ART במחיר שפוי . אני זוכר שכשקראתי שהוא הוציא את האמייזינג לאודספיקר שלו , וראיתי את המחיר ואת הנתונים הטכניים , הייתי בשוק כזה שפשוט רציתי כמה שבועות לשדוד בנק ולנסוע לשמוע ולקנות אותם . למרבה צערי ההגינות הטבעית שלי והפחד שלי פן אתפס , גרמו לי לא לשדוד את הבנק , ועקב כך יש לי חסך נפשי עד עצם היום הזה :D


מאידך אני בהלט לא מסכים עם הדיעה שלך שאין הבדלים שמיעים בין מגברים , ואני בהחלט לא חושב שההבדלים הכ"כ ענקיים שאני שומע , הם כתוצאה משכנוע עצמי ו/או התאמת גיינים:D
ותעיד על כך העובדה שהשוויתי בזמנו מגבר עם 110 וואט עם מגבר של 25 וואט , כך שגם אם תגיד שזה נושא של גיין , אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שהמגבר הקטן היה בעל טווח דינמי הרבה יותר גדול מהגדול . שכשהגדול נחנק וביקש אוויר , הקטן שאל "תגיד זה כול מה שיש לך ?":D
 
נערך לאחרונה ב:

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
ספי: "בשביל לשמור על ראש פתוח אז אני שוב שואל מה ההבדל בין מגבר סטריאו של 500 דולר למגבר סטיראו של 10K, הרי הבדל המחיר הוא מהותי ביותר?"

מגבר ב-500 דולר משמעו עלות חלקים נמוכה ביותר. מגבר ב-10,000 דולר אמור להבטיח חלקים (כגון שנאים, קבלים) באיכות בסדר גודל אחר לגמרי. דוגמה טובה היא מגברים המוצאים בסדרות "רפרנס" "SE" וכיו"ב; לא רק הטופולוגיה, גם המבנה המסוים זהה לחלוטין. ההבדל הוא באיכות חלקים מסוימים ומכאן אמור להיות הבדל בצליל.

וכל זה לפני מי מייצר מה ובאיזה היקפים. הרעיון שמגבר הספק כמו שיש לי (Krell KSA 250) יעלה 500 דולר לצרכן - בהינתן הקבלים, השנאים והטרנזיסטורים הסופיים, שלא לדבר על המבנה - הוא לא רציני.

זוהי כמובן תשובה מאוד הגיונית.

אבל כפי שהראה בוב קרוור ראה כאן את הפוסט עליו, הטיעון הזה לפחות שם הופרך.

חברה תעשייתית יכולה לקחת את התכן המוצלח והמיוחד, וליצרו במשך שנים ולהוריד את המחיר של החלקים בצורה דרסטית, מבלי לשנות את אופי הצליל, מה שנקרא Mass Production.
ובאמת אני לא אתווכח כאן על המספרים עצמם, אלא אשאל אותך: בכמה יהיה המגבר של פי 20 יותר טוב מהמגבר של 500?
אם נניח שהרמה הטכנולוגית הגיע היום לכך שמגבר של 500 (שימכר בארץ ב- 3 עד 5K) נותן איכות של 99%, כמה אחוזים יכולה להוסיף השקעה פי 20% ? עוד חצי אחוז?

וכאשר מביאים מבחן שמראה שקשה להבדיל אזי פוסלים את המבחן.

יתכן שאתה צודק, אבל אולי גם האפשרות ההפוכה קימת?
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
בניית מכשיר כלשהו מרכיבים איכותיים מהווה תנאי הכרחי אך לא מספיק על מנת שהמכשיר ישמע טוב.
כמובן שיש גם את עניין ההתאמה בין מכשירים שונים שגם היא לא פחות חשובה בתרומתה לתוצאה הסופית.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לספי. יש כאן כמה עניינים שונים לגמרי.

1. עניין התמחור בהי-אנד הוא בעייתי מאוד בגלל ריבוי היסטרי של מותגים/מוצרים בשוק קטן יחסי. מכאן נוצרות בעיות של מחירי מוצרים, ייצור, פערי תיווך וכיו"ב.

2. בהשוואה מוזיקלית תלוי מה מחפשים ובמה מסתפקים. כל מערכת במחיר הזול הנ"ל תעביר את הפן המלודי של המוזיקה באופן סביר למדי. מה שמערכת יקרה משמעותית אמורה לעשות זה להעביר מרכיבים שלמים של ההתרחשות המוזיקלית, כולל החלל בה התרחשה.

3. למיטב ניסיוני מערכת של 500 דולר לא עושה את זה. היא אפילו לא קרובה.

ד"א: פייז לינאר של קארבר אינה קיימת עשרות שנים; סוניק פרונטיר שייצרה מוצרי מופת עשויים לתפארת עם חלקים כנ"ל ותמחרה אותם לא מספיק גבוה בהתאם לכל מרכיבי השוק, קרסה לפני עשור.

4. למצוא מכשיר או מערכת שעולים X ומייצרים איכות מוזיקלית טובה מזאת של מכשיר/מערכת אחרים שעולים פי כמה וכמה זה אפשרי (וזה מה שהנחה אותי במערכת שלי). אבל מדובר במקרים, לא בתופעה.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
כן . אתה צודק מדובר בבוב קארוור , ועד כמה שידוע לי , למרות שלא הצלחתי לשמוע את הרמקולים שלו ולא את המגברים שלו אף פעם , הם באמת היו STATE OF THE ART במחיר שפוי . אני זוכר שכשקראתי שהוא הוציא את האמייזינג לאודספיקר שלו , וראיתי את המחיר ואת הנתונים הטכניים , הייתי בשוק כזה שפשוט רציתי כמה שבועות לשדוד בנק ולנסוע לשמוע ולקנות אותם . למרבה צערי ההגינות הטבעית שלי והפחד שלי פן אתפס , גרמו לי לא לשדוד את הבנק , ועקב כך יש לי חסך נפשי עד עצם היום הזה :D

יוסי הרי: בסמינרים הראשונים של מיכאל לנג בתקופת פורום IOL היה בהדגמות שלו CARVER של 2X250. בהחלט משהו.

מאידך אני בהחלט לא מסכים עם הדיעה שלך שאין הבדלים שמיעים בין מגברים , ואני בהחלט לא חושב שההבדלים הכ"כ ענקיים שאני שומע , הם כתוצאה משכנוע עצמי ו/או התאמת גיינים:D
ותעיד על כך העובדה שהשוויתי בזמנו מגבר עם 110 וואט עם מגבר של 25 וואט , כך שגם אם תגיד שזה נושא של גיין , אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שהמגבר הקטן היה בעל טווח דינמי הרבה יותר גדול מהגדול . שכשהגדול נחנק וביקש אוויר , הקטן שאל "תגיד זה כול מה שיש לך ?":D

הדיעה שלי היא שיש הבדלים עד גבול מסוים. ואם יש הבדל שמיע הוא גם מדיד. אני מניח שמה שאתה מתאר הוא מדויק, ואני גם מכיר דברים דומים (מהעבר הרחוק יותר) אבל כל עוד לא בחנת במדידה את שני המגברים ולא מצאת את הסיבה הטכנית לפיגור של המגבר החזק יותר כביכול, סיפורך הוא אנקדוטה מעניינת ולא יותר מכך.
זכור שאני מדבר על השוואה בין תפוח לתפוח.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
אני מקבל כל מה שצינת

לספי. יש כאן כמה עניינים שונים לגמרי.

1. עניין התמחור בהי-אנד הוא בעייתי מאוד בגלל ריבוי היסטרי של מותגים/מוצרים בשוק קטן יחסי. מכאן נוצרות בעיות של מחירי מוצרים, ייצור, פערי תיווך וכיו"ב.

2. בהשוואה מוזיקלית תלוי מה מחפשים ובמה מסתפקים. כל מערכת במחיר הזול הנ"ל תעביר את הפן המלודי של המוזיקה באופן סביר למדי. מה שמערכת יקרה משמעותית אמורה לעשות זה להעביר מרכיבים שלמים של ההתרחשות המוזיקלית, כולל החלל בה התרחשה.

3. למיטב ניסיוני מערכת של 500 דולר לא עושה את זה. היא אפילו לא קרובה.

ד"א: פייז לינאר של קארבר אינה קיימת עשרות שנים; סוניק פרונטיר שייצרה מוצרי מופת עשויים לתפארת עם חלקים כנ"ל ותמחרה אותם לא מספיק גבוה בהתאם לכל מרכיבי השוק, קרסה לפני עשור.

4. למצוא מכשיר או מערכת שעולים X ומייצרים איכות מוזיקלית טובה מזאת של מכשיר/מערכת אחרים שעולים פי כמה וכמה זה אפשרי (וזה מה שהנחה אותי במערכת שלי). אבל מדובר במקרים, לא בתופעה.

אם כי למיטב נסיוני שלי ראיתי את הטכנולוגיה מגיעה למצב שמגבר הספק ברסיבר של דנון נאמר 2 מתוך 7 עולה הרבה פחות מ 500 דולר (כל הרסיבר הוא כ- 1500 בערך לא?) והוא מכסה את שמע עד 100K ומגיע לרמת דיוק של 99.9% לפחות.

אני יודע שדעתך בענין היא שונה ואני מכבד זאת. לא אנסה לשכנע אותך בכך אני מסביר זאת רק בשביל להסביר את עמדתי.
ואם יש אנשים כמוני שמציגים עמדה כזו, מבלי לפגוע באף אחד, אין שום סיבה לצאת נגדם באש.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור