מבחן עיוור מעניין

  • פותח הנושא mokes
  • פורסם בתאריך

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
בעקבות כמה שרשורים פה, הנה מבחן עיוור מעניין. כל אחד והמסקנות שלו.
מערכת של $700 מול $12000, משודכים לרמקולים זהים.
http://www.matrixhifi.com/contenedor_ppec_eng.htm
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אז מה אתה אומר?
 

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
213
מעורבות
69
נקודות
28
הנתון ש37% מהנוכחים לא הצליחו להבדיל בין 2 מערכות השונות בינהם מהיסוד, מראה מה כל המיבחנים העיוורים, או לפחות המיבחן הנוכחי שווה,

כי הרי ברור לכל, שיש הבדלים בין מקורות והגברות שונות,
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אז מה אתה אומר?
כלום, חוץ מזה שזה מעניין. לא ניתן להסיק יותר מדי ממבחן אחד, אבל אין ספק שהנושא (מבחני אודיו עוורים) מרתק, ושווה להשקיע בזה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מה מרתק?
א.ברור לגמריי שיש הבדל בין מכשירים. כיוון שהעולם הוא עולם אנלוגי חסר סימטריה.
ב.מי האנשים האלו בדיוק ומי שם אותם כנק' רפרנס למשהו?
ג.38 איש זה קבוצת מבחן קטנה לשאלה בבחינה בסטטיסטיקה א'. אפילו שם התשובה תהיה "מעט מדיי בשביל להסיק משהו".
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אני אומר מה זה אומר : כלום !
היו שם אנשים שלא מהתחביב , זה אומר אנשים עם שמיעה כמו של אשתי ! שלא מבדילה עם המוזיקה מנגנת מהמערכת או מהרמקולים של הטלויזייה .
זה כמו שתיקח 2 זקנות למיבחן של הונדה ומרצדס בלי שהם ידעו מי זו מי . אחת תריח את העור במרצדס ותחליט שהיא יותר טובה לשנייה יהיה יותר קל להחנות עם ההונדה והיא תחליט שהיא יותר טובה .
אנשים שלא מורגלים בהקשבה למוזיקה דרך מערכות מושקעות מערכת היחוס שלהם שונה לדוגמה חברים שלי ששומעים את המערכת שלי פעם ראשונה לעולם לא יומרו איזו במה מרשימה או שהמיד בס מיתחבר למיד בצורה מושלמת ולעולם לא ידברו איתי על דינמיקה או אימג' אפילו לא יומרו איזה מיד חלומי . רובם מתייחסים לטרבל (בעיקר כי הם שומעים פעם ראשונה ריבון ) או שאני מקבל תגובה של וואו איזה בס ( כולם חיים בעולם של מועדונים או מקסימום מערכת דופקת של אוטו ).

גם מערכת היחוס של אודיופילים שונה : חלקם מחפסים סאונד אנלוגי נטו וחלקם אוהבים פרוט אין סופי ויש כאילו שבס חייב להיות מאוזן ורגוע ........... והמבין יבין .

הכותב הנ"ל דיסלקט ומערכת תיקון השגיאות עדיין ישנה !
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אני אומר מה זה אומר : כלום !
היו שם אנשים שלא מהתחביב , זה אומר אנשים עם שמיעה כמו של אשתי ! שלא מבדילה עם המוזיקה מנגנת מהמערכת או מהרמקולים של הטלויזייה .
זה כמו שתיקח 2 זקנות למיבחן של הונדה ומרצדס בלי שהם ידעו מי זו מי . אחת תריח את העור במרצדס ותחליט שהיא יותר טובה לשנייה יהיה יותר קל להחנות עם ההונדה והיא תחליט שהיא יותר טובה .
אנשים שלא מורגלים בהקשבה למוזיקה דרך מערכות מושקעות מערכת היחוס שלהם שונה לדוגמה חברים שלי ששומעים את המערכת שלי פעם ראשונה לעולם לא יומרו איזו במה מרשימה או שהמיד בס מיתחבר למיד בצורה מושלמת ולעולם לא ידברו איתי על דינמיקה או אימג' אפילו לא יומרו איזה מיד חלומי . רובם מתייחסים לטרבל (בעיקר כי הם שומעים פעם ראשונה ריבון ) או שאני מקבל תגובה של וואו איזה בס ( כולם חיים בעולם של מועדונים או מקסימום מערכת דופקת של אוטו ).

גם מערכת היחוס של אודיופילים שונה : חלקם מחפסים סאונד אנלוגי נטו וחלקם אוהבים פרוט אין סופי ויש כאילו שבס חייב להיות מאוזן ורגוע ........... והמבין יבין .

הכותב הנ"ל דיסלקט ומערכת תיקון השגיאות עדיין ישנה !
ידידי אתה טועה.... ציטוט מהכתבה:
The human testers were all trained ears and used to extensively listening to high end equipments, a good number of them participated, each with his own conception of the high end world, some totally subjectivists, some completely objectivists, some in between.
בכל אופן אני חושב שמאזין פחות "מנוסה" בהשוואות ציוד עדיין יכול להבחין בין מה נשמע טוב ללא טוב. אולי הוא לא ידע להסביר זאת במונחים אודיופילים, אבל הוא ידע להגיד מה הוא מעדיף.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
ל-WADIA יש צליל מעניין, חוסר יכולת להבדיל בינו לבין נגן DVD של סוני מעיד רק על אוזניים סתומות, חוסר ניסיון או גם וגם. [לא נאמר איזה דיסקים הושמעו אבל]
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
לא חסרים אנשים שמתיימרים להיות "מאומנים" בהאזנה ולמעשה מקשיבים עם העיניים בלבד...
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
360
מעורבות
1
נקודות
18
אתם כנראה שוכחים פרט אחד חשוב- הרמקולים!!!

הם כנראה לא ממש מצליחים לשקף משהו!!!
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
דווקא לא הייתי מזלזל בדעתם של אנשים שאינם מהתחביב.
אישתי, שבעבר ניגנה על פסנתר ואורגן והיתה איתי בלא מעט קונצרטים קלאסיים היא מבחינתי רפרנס מעולה.
אולי בגלל שדעתה היא בסה"כ דעה נטולת דעות קדומות, היא לא יודעת מי המרצדס ומי ההונדה אלא רק האוזן קובעת, גם ההסברים הטכניים והעובדה שהיה שנאי נפרד לכל חלק במגבר לא ממש מעניינים אותה :)

לעומת זאת, אודיופילים, מעורבים יותר בתחום ולפעמים יש לנו כבר דעה על הציוד (לחיוב או לשלילה) עוד לפני שטרחנו להאזין אליו.
יובל.
 

Avant-garden

אוהב את התחום
הודעות
145
מעורבות
1
נקודות
18
למה הדבר דומה ?

מבחן חרש...
2 תמונות של קנדינסקי... אחת מקורית, אחת נסרקה ע"י סורק שנקנה אצל אלטע-זאכען. את שתיהן הצופים רואים באמצעות מצלמת אינטרנט ברזולוציה 120X200...;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
טוב.

אני רואה שיש כאן פילוג דיעות. זה בסדר גמור ואפילו מעניין לעיתים. אבל הפילוג בעניין הזה הוא רע מאוד. אסביר מדוע.

רוב האודיופילים המסתובבים כאן באתר מבינים את התחום, יודעים מהי מערכת טובה ומהי מערכת פחות טובה. יודעים מהו מגבר מנורות ומהו בס נכון {לא העיקר להרעיד}. אנחנו גם יודעים מהי מערכת מאוזנת ומהי מערכת נפוחה, מהי מערכת מהירה ומהו צליל איטי, אנחנו יודעים מהי מערכת "יבשה" ומהי מערכת "צבעונית". אנחנו יודעים איך נשמע מגבר דיגיטלי מול מנורות, איך נשמע טרנזיסטור בהמה מול SE מנורתי על רמקול קשה לדחיפה.
אנחנו יודעים שיש לחתן את המוצרים אחד עם השני ואנחנו מודעים לעובדה שזה חשוב {יותר מהמחיר}, אנחנו יודעים איפה ומי היצרנים הטובים, אנחנו יודעים את השימות של היבואנים בעל פה ומה הם מיבאים.

השאלה היא איך אנחנו יודעים את כל זה? איך אנחנו מכירים את כל הדברים האלה בלי שום תואר באודיופיליה.

על מנת לענות מדוע אנחנו הרפרנס האמיתי לבדיקת מוצר אנחנו קודם כל צריכים לשאול את עצמינו מי מסוגל להבין שיש הבדל ומהו ההבדל שאנו נשמע, מי מסוגל לפרק את מה שהוא שומע לגורמים ולהתייחס לפרמטרים חשובים, מי מסוגל להבין שאודיו איכותי זה לא פירלס או קודה משקם אלקטריק שעלולים להרשים את המאזין ההדיוט שאינו מכיר את התחום ואינו יודע להעריך את האיכות ועלולים בהחלט לבחור בקודה מאשר במוניטור של רוג'ר רק בגלל שהקודה הרעיד להם את הספה.

בחייכם. באמת נראה לכם שהשכן שלי שעובד בגינון ושומע כל היום דידי הררי ונתן זהבי דרך רדיוטייפ ישן יכול לעמוד למבחן עיוור ועוד להשפיע עם העמדה שלו?

חשוב להבין שהנבחן צריך להיות אחד שמבין את החומר, אחרת תוצאת המבחן תהיה שגויה!
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
נמר,
להבין זה אכן נחמד אבל אוזן טובה לדעתי חשובה יותר.
בסופו של דבר כל הציוד וזה כלל לא משנה הטופולוגיה שלו, מטרתו להשמיע מוזיקה באופן איכותי.
אדם המבין "מוזיקה" שהיה בכמה קונצרטים וניגן על כמה כלי נגינה וניחן באוזן טובה לא ייפול בפח עם קודה :)
האודיופיליה היא העטיפה של המטרה שלעיתים לאו דווקא מוסיפה לנו בשיקול הדעת.
יובל
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא יובל ידידי. אתה טועה.

גם אני מוסיקאי, אני מנגן ואני יוצר ואני טכנאי. כשאני מנגן אני משתמש באוזן שלי לפענח דברים מסויימים, כשאני עובד באולפן {מאסטר, מיקס} אני חושב אחרת ושומע אחרת מאשר שאני מנגן. כשאני מאזין למערכת אני משתמש באוזן בצורה אחרת מאשר שאני מנגן או עובד.
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
mokes כתב
ידידי אתה טועה.... ציטוט מהכתבה:
The human testers were all trained ears and used to extensively listening to high end equipments, a good number of them participated, each with his own conception of the high end world, some totally subjectivists, some completely objectivists, some in between.
בכל אופן אני חושב שמאזין פחות "מנוסה" בהשוואות ציוד עדיין יכול להבחין בין מה נשמע טוב ללא טוב. אולי הוא לא ידע להסביר זאת במונחים אודיופילים, אבל הוא ידע להגיד מה הוא מעדיף.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יהודה.

נניח שאתה אינך מנוסה. מהו סאונד טוב ומהו סאונד לא טוב?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
עם ניסיון יודעים להבחין יותר
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לא יובל ידידי. אתה טועה.

גם אני מוסיקאי, אני מנגן ואני יוצר ואני טכנאי. כשאני מנגן אני משתמש באוזן שלי לפענח דברים מסויימים, כשאני עובד באולפן {מאסטר, מיקס} אני חושב אחרת ושומע אחרת מאשר שאני מנגן. כשאני מאזין למערכת אני משתמש באוזן בצורה אחרת מאשר שאני מנגן או עובד.

אתה רק מחזק את טענתי שמוזיקאים יכולים להיות "אודיופילים" טובים, כנ"ל כל בעל אוזן עם רפרנס טוב מוזיקלית (הופעות חיות, קונצרטים, ניגון על כלים אקוסטיים).

נמר, אצלך זה אולי מקצוע אבל ל 99% מהחברים כאן זהו תחביב.
הכל תלוי מהי נק' הרפרנס של אותו אדם.

אחרי שאתה מבלה בכמה קונצרטים קלאסיים אתה מבין שהמערכת שלך היא חבילת פשרות וסה"כ צוהר אל המוזיקה לכן סאונד טוב לדעתי מוגדר ככזה שמספק למאזין את התחושה שהוא באולפן/בהופעה עם הלהקה או ההרכב המוזיקלי.

אין קשר מנוסה או לא מנוסה. המונח סאונד "טוב" הוא סובייקטיבי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור