מבחן הרמקולים הרצפתיים - כל הסקירות


hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
נמר,

לא באתי לזלזל. מאחר ואתה כבר משקיע בכך לא מעט זמן, ואתה מספיק מקושר עם יבואנים, כנראה שתוכל לקבל בהשאלה גם מגבר או כבלים שונים שיהפכו את המבחנים ליותר מקיפים.

מעבר לכך, היוזמה שלך ממש מבורכת. מקווה שתמשיך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
תודה גיא.

בכל מקרה כאשר אעשה מבחנים על ציוד יקר יותר ובכמות קטנה יותר אבחן אותו על מספר מגברים/ רמקולים/ מקורות/ כבלים בשמחה.

הבן ידידי שמבחן בסדר גודל כזה {הכי גדול שעשו בארץ ואפילו בעולם} הוא נותן כיוון כללי למחפש הרמקול ולא כיוון חד משמעי.

חשוב שהסקירות יתנו מבט חטוף ראשון על הרמקול.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נמר אני עדיין חושב שחייבים לחלק את המבחן הנ"ל לשניים.
ההפרשים גדולים מדיי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אורי.

המבחן יחולק ליותר משני חלקים ולא רק בגלל המחיר.

כאשר אעלה את הסיכום תבין שהושקעה מחשבה רבה ופיצול נכון של המתחרים לז'נרים, מחירים ועוד הפתעות נוספות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מעולה.
אני בטוח , פשוט הצעתי...
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני חושב שמה שאמרו סוסנוס והורנלס לא נכון . במבחן של רמקולים , כשאתה בא לנסות לעשות סינרגיה , אתה מגיע לשאלה האם הסינרגיה של נמר היא הסינרגיה שלי ? האם נמר שהסינרגיה המועדפת אישית שלו היא למשל ג'אז , ימצא סינרגיה שתתאים לחיית מועדונים ? והשלישי ישאל האם הסינרגיה הזו מתאימה לקלאסי ? הרי סינרגיה היא דבר יחסי למוסיקה שאתה שומע . כי עובדה אתה תמצא רמקולים X עם מגברים Y , למה ? כי לכול אחד יש סינרגיה שלו .
אז עם כול הכבוד זה כבר לא יהיה סקירה , זה יהיה תיאור מסע לסינרגיה X . זה בסדר , ואנו שמחים לשמוע על כתבות כאלו , אבל זה לא סקירה השוואתית

דבר שני . מי כבר אמר שהוחלט שכבלים יש להם ציוויון סאונד ? יש מספיק אודיופילים שמשקיעים המון במערכת אבל חושבים שכבלים זה וודו , וזה זיהוי של ציודופיל . אני למשל חושב שמעל רמה מסויימת זה כבר טמטום . כי לקנות כבלים ב5000 דולר ועוד טוויקים בכמה עשרות/מאות/אלפי דולר זה כסף מבוזבז . אז אני מודע לעובדה שאנשים שיש להם המון כסף זה כסף קטן , וההתעסקות בזה מהווה השכחת קדחת השידרוגיטיס שתעלה יותר , אבל זה עדיין ציודופיליה בעיני . ואני מניח שאת הלהבה הזו אם זה ציודופיליה או אודיופיליה אנו אפילו לא נצליח לכבות .

אבל דבר אחד ברור שלהכניס את זה למבחן זה אומר שנמר יעשה את המבחן , במקום מבחן שכולם יכולים לקבל ממנו , למעין מבחן לקייס סטאדי פרטי של כמה מקורבים , שיביאו את הכבלים שלהם והאלקטרוניקה שלהם .
אנני אומר לנמר מה לעשות או איך , אני מעריך מאוד את הצורה ואת מה שהוא עושה , אבל אם יוחלט לעשות כמו שאתם רוצים , זה לא מבחן ושלא יקרא לזה מבחן
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
שרק תהיו לי בריאים כולכם

כמה קל לצאת בביקורת וכמה קשה לפרגן.
אני יכול עכשיו, בחמש דקות ובקלילות רבה, להציג כאן לפחות 10 נימוקים משכנעים מדוע המבחנים של נמר לא מספיק 'מקצועיים', לא מספיק 'אודיופיליים' ולא מספיק 'מקיפים'.
חוכמה גדולה באמת.

אבל הייתי רוצה לפני כן לראות מי מכל המבקרים והמומחים ל"מבחנים אוביקטיביים" מוכן להרים את הכפפות ולעשות את זה בעצמו? וכמה מכל אלה, ומכל חברי האתרים האחרים, הרימו את הכפפה הזו עד היום והתמודדו עם המשימה? הרי עם מבחנים ברבע מההיקפים האלה אף אחד כאן עוד לא התעסק. אני מהמר שגם חלק ניכר מהיבואנים לא השקיעו בכאלה מאסות של בדיקות והשוואות בתקופה כל כך קצרה.

אם אני מבין נכון, המבחנים של נמר לא מתיימרים בכלל להיות מדעיים. הם חלקיים, קצרים יחסית וממוקדים בהתרשמות כללית, שלא לומר ראשונית, של האזנה ב"תנאים שיש". הוא לא לוקח מוצר לחודשיים הבייתה ולא נכנס להפקות גרנדוזיות כמו חלופות של הגברה ומקורות, החלפת כבלים והחלפת אקוסטיקות. נכון, זה לא מושלם, אבל מה היה כאן ובאתרים האחרים עד שהוא הרים את הכפפה? ומי בכלל בודק מוצרים שהוא שוקל לרכוש בתנאים אחרים מאשר יתר הסט-אפ שלו בבית?
נמר בודק רמקולים עם מה שיש לו, כמו שכל אחד מאיתנו, שרוכש רמקולים (ללא הגברה), בודק אותם עם מה שיש לו ולא עם מה שהוא אולי היה רוצה שיהיה לו. וכשמישהו מאיתנו רוצה לבדוק מגבר חדש, הוא עושה את זה עם מה שיש לו בבית ולא עם מה שיש אצל היבואן. נמר לא בודק סינרגיה בהתאם לטעם של כל אחד מאיתנו. זה הרי בלתי אפשרי. הוא בודק סינרגיה עם הסט-אפ שלו. יש לזה חסרונות, כמו כל בדיקה אחרת שמישהו אחר היה עושה.

כשאנחנו דנים בביקורות של המגזינים הגדולים בעולם, בד"כ אנחנו מבקרים אותם על היותם מוטים, משוחדים על ידי יצרנים ובעלי אינטרסים וכו'. וכאשר קם חובב - אדם אובייקטיבי לחלוטין, שאין לו אינטרס מול אף יבואן, שאינו מתפרנס מכך ועושה זאת בכלים הדלים שעומדים לרשותו - אנחנו לא מסוגלים לפרגן ולהודות לו על מה שאף אחד מאיתנו לא הצליח לעשות לפניו?
למה אי אפשר להגיד תודה על מה שיש, במקום לבקר ולרטון על מה שאין?

אני מציע לכולנו קודם כל להודות לנמר על המאמץ, ועל היותו חלוץ שמכניס לכאן סוג חדש של מדיום שלא היה בארץ הקודש עד היום. אחר כך, אם מישהו חושב שצריך לעשות את זה אחרת - שיעשה! שיעשה ויפרסם. אולי אז הוא גם יעריך את ההשקעה הנדרשת.

(ולמען הסר ספק: 1. אין לי מניות באתר ומעולם לא היה לי קשר עם בעליו או מנהליו 2. מעולם לא פגשתי, לא התכתבתי, לא דיברתי וגם לא שתיתי כלום עם נמר או עם מי מחבר מרעיו 3. אני לא מקבל גרוש מאף יבואן שמעונין בבדיקת המוצרים שלו באתר :) )
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
ל TAKEONE מסכים עם כול מילה שכתבת , פשוט עשית את זה טוב ממני
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אכן מהנה לקרוא (Y)
 

moranhoresh

חבר אתר
הודעות
18
מעורבות
0
נקודות
1
כל הכבוד

כל הכבוד לנמר על פרויקט, שבינתיים מתואר כהצלחה. יישר כח ידידי.
אשמח אם תוכל לבצע ביקורת על רמקולים רצפתיים של ELAC FS58.

תודה
 

צפיר

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
1
נקודות
8
תודה רבה רבה על המבחנים המעניינים ורציניים בנושא הרמקולים.

אישית, המבחנים והפורומים מחזקים אותי מאוד.
אמנם למיטב זכורני תמיד הסביבה הקרובה שלי הכירה והעריכה את אהבתי למוזיקה, ויעידו על כך המתנות שקיבלי מהמשפחה והחברים, מתנות ליום ההולדת , מתנות אחרות שרובם המוחלט עסק במוזיקה, באם לבר מצווה - מערכת סטראו, בגיל 15 אורגן חשמלי, ובינהם ועד היום המון המון תוכן של מוזיקה טובה. ועדיין לא מעט פעמים הרגשתי פחות נעים לספר לאותם אנשים אהובים שבנוסף לאהבה למוזיקה קיים לו תחביב נוסף של אהבה לאיכות המוזיקה והתעניינות בציוד אודיופילי. כך יצא, שמאט מאוד אנשים ידעו, שכאשר הייתי מגיע מהצבא, עבודה, לימודים מאוחר הביתה זה בעיקר בגלל סיבובים חוזרים ונשנים בחנויות האודיו בתל אביב, ושיחות עם המוכרים, התעניינות בציוד חדש, חברות ציודים. מאז שהכרתי את הפורומים ואת נמר אישית , ואפשר לציין בברור את סט המבחני הרמקולים והציוד המקיף של נמר, התחושה שהתחביב אינו "סתם סריטה אישית במח", אלא משהוא נכון, תחביב שמגיע מהרגשה אמתית שכוללת סביבת אנשים רחבה, ובטח סביבת אנשים חמים ונעימים כמו נמר, שמוכנים להשקיע בהבאת רמקולים לבית, התקנה, האזנה, כתיבה, והוצאות מספר כול כך מרשים של סקירות רמקולים וציודים אחרים. אז כן גם קצת התבגרתי מאז אותם תקופות, ונוספו מספר תחומי עיסוק אחרים, אבל עדיין היום כבר אין לי בושה, באם החברים או המשפחה מביעים התעניינות, לספר על המערכת בביתי, לתאר את הרגשות שיש לי כלפיה, ואפילו אם מישהו שואל בנימוס אף לעדכן במחירים שהושקעו בה. כי ככל שאתה יודע על המערכת ומבין את התחביב, יותר מאשר "קניתי כי אהבתי את הצליל", אלא אילו דגמים עקריים יש בשוק, מהם ההדלים הטכניים והמוזיקליים בין ציוד כזה ואחר ואיך לתאר את אותם הבדלים באופן מילולי בין הדגמים השונים וכל זאת לעשות בצורה מעניינת ומשכנעת, ולא בנאלית ומשעממת, כך גם הבטחון העצמי מתחזק ועולה.

שוב תודה רבה, ישר כח,
בידידות,
צפיר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
תודה רבה חברים על הפירגון.

באותה מידה אני אומר גם תודה על ההערות, הארות שקיבלתי.

הבעיה העיקרית במבחנים גדולים היא שלאף אחד מהחברים כאן אין נסיון עם זה, אני יודע שבכדי להיות כתב צריך עור של פיל ואני יודע שאי אפשר לרצות את כולם.

אני מרוצה שלפחות לפי מה שאני יודע הרוב נעזר במבחנים מהסוג הזה, בינתיים רק אני עושה אותם ואני אשמח אם מישהו באמת ירים את הכפפה ויצליח לרצות את כולם מבחן בסדר גודל הזה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
נמר, מה שלא ברור לי מה אתה עושה ער ב 9:35?
:)
 

Ozen

חבר משקיען
הודעות
854
מעורבות
2
נקודות
18
וואו! באמת מה נמר עושה ער =S
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
:):)זה נדיר שאני ער בשעות האלה, אל חשש אני חוזר למצבי הרגיל ואתחיל לכתוב מ-13:00 .
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
איפה שאר הסקירות?

איפה שאר הסקירות?
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
איפה שאר הסקירות?
בקישור שמופיע בעמוד הראשון של השירשור:
http://www.dtown.co.il/speakers_review
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא זו הייתה הכוונה.
נמר הבטיח לי אישית מעל 20 רמקולים.
אני מחכה לשאר.
משום מה פעם היה מאמר בשבוע. עכשיו אין. :(
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
זכור לי שנמר כתב שהמבחן בקטגורייה הזו וברמת המחירים הזאת הסתיים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש עוד רמקול אחד וסיכום.

ממש בקרוב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור