למה צמצם פתוח בעדשות רחבות


Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
אז למה בעצם יש עדשות רחבות עם צמצם מאוד פתוח (1.8, 2.8 לדוגמה) שהמטרה העיקרית של עדשות רחבות לצלם נוף, ועוד יותר שהנוף יצא חד ועמוק ככל האפשר (לכן מצלמים בf "גבוה") אז אני מבין את העניין החשוב של תאורה, שבעיקר בלילה או מקומות סגורים זה פשוט לא אפשרי לצלם בצמצם סגור, אז השאלה שלי איך התמונות לא יוצאות רדודות אם אני מצלם עם צמצם פתוח והעדשה לא מתפקסת מעצמה על אובייקט מסויים בנוף, כמו בפורטרים שעם עדשה עם צמצם ממש פתוח לפעמים הפוקוס על האף למשל ואפשר לראות טשטוש אפילו באוזניים (עד כדי כך רגיש)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
שאלה מעולה, בגדול אפשר לדבר על כך הרבה, אבל בקיצור עדשת סיגמא 16-50 עם צמצם קבוע של f2.8 פשוט עדשה טובה וזולה למה שהיא מספקת והיא עדשת כול בו מעולה עם צמצם פתוח ועם טווח זום מאוד נוח עבור רוב השימושים לכן רבים משתמשים איתה כעדשה בודדת על המצלמה.

מעבר לכך עדשות עם צמצם פתוח לא זולות בדרך כלל ובאמת עבור מי שרוצה לצלם נוף צמצם סגור הינו גישה נכונה.

בדרך כלל נהוג לצלם עם עדשות שהצמצם קצת סגור מהמקסימום שלו כדי לקבל חדות טובה יותר, כמו כן עדשות עם צמצם גדול גם מספקות בוקה איכותי יותר וכמובן את היכולת לצלם בתאורה חלשה או במהירות גבוהה ועדשות רחבות יכולות להתאים גם לצילומי רחוב ואחרים ולא רק לנוף
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
כשאתה מצלם נוף כשהפוקוס הוא על האופק, הכל יהיה בפוקוס גם בצמצם גדול מאוד כמו F1.4. העדשות הרחבות המודרניות חדות כבר מהצמצם המקסימלי. יש לזה גם יתרון בצילומי לילה של נוף עם כוכבים.
 

Nikond3400

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
כשאתה מצלם נוף כשהפוקוס הוא על האופק, הכל יהיה בפוקוס גם בצמצם גדול מאוד כמו F1.4. העדשות הרחבות המודרניות חדות כבר מהצמצם המקסימלי. יש לזה גם יתרון בצילומי לילה של נוף עם כוכבים.
הבנתי, אז בגדול אם אני מצלם נוף של הרים, מצד שמאל לדוגמה יש ביקתה, יחסית קרובה ואני עושה פוקוס עליה, בf1.8 בעדשה ממש רחבה (מנסה לתת נתונים קיצוניים בשביל ההבנה), הרקע של ההרים והכל ישאר חד ?? גם ההרים גם העננים (להבדיל מצילום פורטרטים)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם הבקתה מרוחקת ממך כמה מטרים אז אכן הכל יהיה בפוקוס. בעדשה רחבה ממש - מ-24 מ"מ ורחב יותר, האובייקט צריך להיות קרוב יחסית (בחישוב גס כ- 1-3 מטרים) בשביל לקבל רקע מטושטש ברקע.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור