ללא מראה או DSLR? - זו השאלה


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כרמי, טכנית אה צודק, אבל צרכים זה לאוו דווקא עניין טכני. ב 95% מזמן הצילום שלי - תאורה טובה.
ב 4% אחרים, באמצעות העזרים הטכנולוגיים לצילום בתאורה חלשה שהסוני נקס 7 מאפשרת לי - אני מפיק תמונות מצויינות. 1% אני מפקשש. בשביל ה 1 % הזה אני לא אלך להוציא 70,000 ש"ח על גוף ועדשות.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כאשר צלם מתקדם מחפש פלטפורמה הוא מחפש מצלמה שיש לה ציוד משלים וכן עדשות שיכולים לספק לו פתרון למצבי צילום שונים.

החוסר בנוחות תפעול וחוסר בעדשות הוא נקודות שצלמים מתקדמים צרכים לקחת בחשבון. להגיד שעבורך המצלמה מספקת זה נכון, ויכול להיות שגם לאחרים, אבל אסור להסיק מכך שזה צריך לספק כל אחד. ולא להבין למה אחרים בוחרים בפלטפורמה dslr זה לא לראות את כל התמונה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני רוצה לציין שאני חסיד גדול של מצלמות ללא מראה, אבל להגיד שזה פתרון מוצלח עבור כל אחד זה רחוק ממה שאני חושב.

עדיין לדעתי רבים מידי רוכשים מצלמות dslr מסיבות לא נכונות, אבל צריך לשים דברים על דיוקם
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
_DSC0004-S.jpg


הסמטאות של רודוס, 1:00 לפנות בוקר צילום ביד חופשית.

אריה
 

תמונות מצורפות

  • _DSC0004-S.jpg
    _DSC0004-S.jpg
    KB 64.3 · צפיות: 314

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כרמי, אני בהחלט מסכים שמה שמספיק עבורי יכול להיות לא מתאים עבור אחרים.

רוב הצלמים הם צלמים חובבים. משפט כמו "אין מבחר של עדשות" שהוא משפט נכון ומי שכותב סקירה חייב לכתוב אותו, מי שרוצה לרכוש מצלמה צריך לבחון מהי המשמעות עבורו של המשפט "אין מבחר של עדשות".

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יופי של תמונה ויפי של עיין,
מה זה אמור להגיד לי לצורך הדיון?
ברצינות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תרשה לתת לך דוגמה, עבור חובב שמצלם אנשים חלקן לא בתאורה אופטמלית בתקציב יפה של 3000 ₪.
אני יכול להציע לו מצלמת dslr נחמדה מאוד שלקנון או ניקון עם עדשת 17-50 עם צמצם גדול של f2.8 ויש לו יופי של סט.

אין לי שום פתרון בטווח מחיר הזה עם מצלמות ללא מראה וזה מאוד מאוד חבל, אבל זו המציאות.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
התמונה היא דוגמה למה שאני מצלם בתנאי תאורה חלשים.

אני לא מצלם אנשים ובטח שלא בתנאי תאורה קשים. מכאן אתה רואה שאם אני הייתי מתייעץ איתך, הנושא של צילום אנשים כלל לא נוגע אלי.

אגב, וזה מעניין אותי מבחינה פסיכולוגית לגבי עצמי, אני לא מצלם אנשים כיי אני מרגיש לא בנוח עם זה. אני מרגיש שאני חודר לפרטיות של מישהו ברחוב אם אני מצלם אותו. אשתי אומרת לי פעמים רבות כשהיא קולטת דמות מעניינת - תצלם, אבל אני לא מסוגל. דפקט - אבל עם הדוגמה שהבאת כנראה שהדפקט הזה חוסך לי כסף...

אריה
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
בלי קשר לשם המשתמש שלי SONYES
המצלמה A6000 SONY מצלמה ממזרית קטנה. מהירה .קלה מאד ,קלה לתפעול ברגע שאתה לומד אותה .וצריך ללמוד אותה !!!!!!!! במחיר מעולה היום בערך 3000+ קיט מצלמת פגז .
ללא ספק - עם כל כך הרבה פרמטרים -שאתה פותר הכל בצילום אחד אוטומטי +.
אבל
החוכמה לצלם בלילה אורות מדורה וברקע אורות בית שאן והרי הגלעד ישובים ירדנים וחושך מצריים .
כאן הנכנס .
הידע היכולת שלך לראות בעינית מה ומי, ולהחליט ככה ISO .ככה מהירות תריס , ככה
AWB או לצאת ממנו לפרמטרים אחרים המשנים מהותית את הגוון האור וכו
ואני עם הידע הכל כך מצומצם שהיה לי בהתחלה בנושא צילום בכלל -הכל חדש אצלי רק 4 חודשים
הגעתי לתוצאות - מרהיבות,
ואני עוד טירון בצילום .
בצילום רגיל . ללא עיבוד כלשהו - לא צילמתי הכל בRAW שדורש עיבוד .
ועדיין לא מסתדר עם זה טוב - אז בשלב מאוחר יותר .
התמונה הרגילה לאחר שרואים במסך 75" סוני - כל מילה מיותרת - כמובן גם בTV יש כיול מיוחד למצלמות סוני. ככה התמונה אין מילה אחרת פשוט מפילה לי את הלסת כל פעם מחדש .
אין מה להאשים את הTV או המצלמה . הכל קיים רק לדעת איך לצלם .
ואם אתה יודע אז התוצאה מפילה גם ללא RAW.
ומה גם.
אפילו עם חיבור לעדשה מקצועית כמו 70-200 F4 סידרת G שחורה
כיף בלתי רגיל לצלם בה .
שלא נדבר על העדשות היותר קומפקטיות .
בלי בעיה לצלם בכיף בלי סירבול . כמו מצלמות גדולות של קנון וניקון
כן כן הבעיה בטריות
זה עקב האכילס שלהם
אז לוקח ספר
ובעיית חימום אחרי 20 דקות
היתר
התמונות שהפקתי עד כה אחרי כמובן כ1000 צילומים לפחות נסיונות -
שווה כל גרוש הסוני .

סמוך על סוני שהם מחליטים להוציא משהוא כמו, A6500 Uכבר הוציאו את 6500 אחרי 6300 ממש בהפרש
כמה חודשים . יהיה מתקדם כמו מייצב מיוחד ועוד ועוד .
הדור הבא יהיה עם 2 כרטיסים ושאר דברים קטנים או גדולים .USB-3 ועוד ועוד יהיה
עדיין לא נכנסתי לסידרת A7.. היכולות שלהם מעבר לפינה אצלי בקרוב יתכן .
אבל
במחיר של מצלמה שלי + עדשה נאותה 70-200MM - עושה את העבודה של מצלמה פי חמש במחיר .
{2000$ לעומת 12000$ בציוד של חברות אחרות }
- אך יש גם תמונות יפות הנוצרות על ידי קנון וניקון .אולימפוס
ואפילו פנסוניק G5 או מעבר לזה .ואין לקחת את הקרדיט מחברות מכובדות אלו שהיו בתחום הצילום .
הרבה לפני סוני -לא בתחום הוידאו .
אבל מה שסוני עשתה ב10 שנים שנכנסו לתחום .
משאיר הרבה מקצוענים וחובבים משתהים .
באין ספור השוואות שראיתי על יד אנשים יש להם זה וגם זה וגם זה .
התמונות של סוני מעולות אפילו בהשווה לD4 {של קנון או הניקון לא זוכר בדיוק }
הסוני בלי בעיה ברמה אחת /מעל / או שווה מבלי להכניס לזה וידאו בכלל הD810 בהשוואה ישירה A6000 סוני . בחדות עושר הצבעים קונטרסט .
אולם גם כאן אני ההיתי נזהר לומר כי . רק שזה אצלך ממש באותם תנאים - יכולים לקבוע מה ומי .
ואין זה אומר כי לאחרים , נחותים או טובים , יותר .
קנון ידוע בעדשות הסופר איכותייות שלהם - למשל מצלמות סוני בטלוייזה תקופה מסויימת היו עם עדשות קנון.
או יצרן מעולה לעדשות כמו סיגמא יפן . המיצרים במיוחד למגוון רחב של מצלמות -וליצרנים שונים .


עם המבחר העדשות המעולות שסוני מוציאה עכשו GM -מה אין לסוני עדשות ????? קיימות ועוד איך אבל נכון, היו כולם ל-A מצלמות DSLR שלהם A99II שעכשו יצאו .כאשר היום עוברים לE.
ש6000/6300/6500 או סידרת ה A7 לדורותייו.
סוני מורידה את טכנולוגיה שכבר קיימת אצלה בליין המקצועי- לעם במחיר סביר .
ויש להם 4 פסי יצור של עדשות
הרגילות -רמת כניסה
קראל צייזס גרמניה טופ קלאס - רמה הראפראנס שלהם עד להופעת GM
G שחורה - רמה איכותית מקצועית גם במגוון לכל דרישה .למגוון המצלמות {סידרה הלבנה מיוצרת ביפן בלבד }
G MASTER כתומה -רמת הטופ של סוני היום ביפן . עם מגוון עדשות הנושקות לאוקטוס והמיטב של לייקה או צייס או קנון .

כל אחד יבחר את המצלמה ועדשה שלו העיקר שיצאו תמונות יפות .
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
SONYES אני מאוד מאוד שמח שאתה מרוצה ונכנס חזק לתחום - זה כיף לראות שבפרק זמן קצר נשאבת לנושא :בעד:
מצב שני קצת מוזר לי שאתה עושה השוואות למצלמות אחרות שלא בדקת וניסתי
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
SONYES אני מאוד מאוד שמח שאתה מרוצה ונכנס חזק לתחום - זה כיף לראות שבפרק זמן קצר נשאבת לנושא :בעד:
מצב שני קצת מוזר לי שאתה עושה השוואות למצלמות אחרות שלא בדקת וניסתי
אמרתי כי כל עוד שזה לא אצלי לא אוכל לומר מי יותר טוב ממי
באין ספור השוואות שראיתי על יד אנשים יש להם זה וגם זה וגם זה .
התמונות של סוני מעולות אפילו בהשווה לD4 {של קנון או הניקון לא זוכר בדיוק }
הסוני בלי בעיה ברמה אחת /מעל / או שווה מבלי להכניס לזה וידאו בכלל הD810 בהשוואה ישירה A6000 סוני . בחדות עושר הצבעים קונטרסט .
אולם גם כאן אני ההיתי נזהר לומר כי . רק שזה אצלך ממש באותם תנאים - יכולים לקבוע מה ומי .
ואין זה אומר כי לאחרים , נחותים או טובים , יותר

אם וכאשר יהיה לי אחד ליד השני באותם תנאים אוכל לומר מי ומה .סוני לעומת קנון או ניקון התותחים בצילום ,
ללא ספק בכלל...
בנתיים כל מה שאני רואה ,יפה מאד לטובת סוני .אבל יש אבל גדול אצלי {פריק של סוני אך ראלי מאד }
מתעוררת השאלה אולי זה מכוון אולי לא -לכן אני זהיר בזה .
והשוואת שלי רק לפי מה ראיתי אצל אחרים ביו טיוב שאינו מסמך /או דעה מוסמכת . למרות שמוצג עי .
לשם כך פניתי לאתרים שמתמחים , בכך הם יותר מוסמכים מכל הנראה פה ושם .
כל מצלמה טובה ברמת מחיר +- דומה למתחרות .
צלמים שעברו לסוני מניקון או קנון .גם כאן אני זהיר , הפקטור של המשקל משמעותי כנראה .
היפנים אלופים אמרתי כבר פעם .
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ניקון וקנון גם יפנים :)
 

ydd

אוהב את התחום
הודעות
78
מעורבות
14
נקודות
8
כרמי ענה את התשובה הנכונה ביותר.......

אני למשל חובב. ואותי מאוווווד מושך עינית VF שתראה און ליין מה החיישן רואה. (שמבחינתי זה "היתרון" האמיתי של חסרות מראה.חלום!!!)

אבל למה שאני מגיע עם ה D5500 + פריים 35 1.8 + 17-50 2.8 . אני לא יוכל להתקרב אפילו בתקציב הזה בחסרות מראה. (אם בכלל יש להם עדשות עם צמצמים כ"כ פתוחים במחירים שפויים) בהתחשב בכך שאני מצלם כתחביב ומוגבל בכסף למטרה הזו הבחירה ברורה.......

רוצה מחירים- המצלמה כיד שניה עם אחריות נמכרת ב1500ש"ח!!!! שתי העדשות יחד סביבות ה1200-1500ש"ח. ואני מדבר שהכל במצב ח-ד-ש!

תמצא לי סוני במחירים כאלו ונשקול העברה. וזה נראה לי החסם העיקרי במצלמות האלו.

נקודה נוספת לי הא פחות משמעותית. אני בעל ידיים קטנות יחסית ולי הגוף של הD5500 מרגיש גבולי. אם אתה מתחיל לשחק במצלמה גוף גדל ונוח יותר זה כבר הכרח כך שצלמים שעובדים עם המצלמה חייבים "גוף" ביד ולא מיני מצלמה.
וחוץ מזה העדשות הרציניות שמתאימות לסוני לא מאוזנות על הגוף ונראות מפלצות ליד העדשה ואז כל יתרון הקומפקטיות נגוז.....
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
@ydd
יש משהו במה שאתה אומר .
אבל המחיר שלך המצלמה שלך לא רחוק מסוני A6000 . כחדש עוד 800 שח ויש לך סוני 6000
ויש לה D5500חיישן זהה או דומה לסוני.
גם המחירים יד 2 בסוני עם עדשות יותר טובות משלך{אולי} כבר 1800/2000 שח 18-105MM סידרת G האיכותית יותר .
F4
או עדשת 50MM /F1.8 בסביבות 950 שח יד 2
או או A6000 1800 ביד שניה , גם בערך וממש לא ממעיט ביכולת העדשת הקיט 16-50MM
ויש עדשות מעולות של סיגמה 1.4/2.8 במבחר 19-30-60MM חדשות במחיר מדהים אפילו משומשות
נכון הגודל קומפקטי .מתאימות במיוחד לסוני E .
כמובן בניקון וקנון ותיקות בשוק יש יותר מבחר .
לא ירחק היום שסוני תוציא עדשות . לפורמט הE וכבר יש מבחר אבל יקר סידרת GM האדומה הטופ. או זייס
כי פורמט A יש מספיק לכל המטרות רק צריך הרבה כסף ויש לך מה שאתה רוצה.

אבל התוצאה שאני מקבל בA6000 לצלם חובב כמוני מעבר לצפיות שלי עם מהירות צילום
11 תמונות בשניה .-עם יכולות צילום לילה מרהיבות -מילמטר מהמציאות כמעט בלי בעיה עם F4 18-108MM

אם ניקח את שנהם זה לצד זה - המון המון הבדל לא היה בצילום .
אולי רק בגוונים מיקוד בפינות -בתנאים שווים עם עדשות זהות פחות , או יותר .
לא נסיתי .
אין כאן מי יותר עליון ממי -סוני כרגע ממש בהתחלה של כמה שנים שהדביקה פער, שחברות גדולות לוקח
עשרות שנים -סוני ב7 שנים הוציא ברבע מחיר , איכות של מצלמות יקרות ביותר מחברות אחרות.
אם לשפוט לפי אתרים מקצועיים ,
וגם הפוך לא כל מה שסוני הוציאה -יקלע לטעם העין של צופה זה או אחר .
אין נכון ולא נכון .
כל אחד מה הוא אוהב .
אני אישית חובב גדול של ניקון -לאחר שראיתי תוצאות של תמונות -לפחות לפי מסך הTV
יש לניקון תמונה שיותר התחברתי מאשר לקנון -המעדיף טיפה אדום וחום בתמונות .
איזון הצבע הוא בDNA של החברה קנון .
כבר בדקתי את הנושא לעומק .
זה דומה למצב של מסך של סמסונג או סוני .
קיימים הבדלים כאלו גם - מן הסתם גם בתמונה בצילום עם אותו חיישן אך לא אותו מעבד יתן,
תוצאה דומה או שונה בגוונים בעומק בפירוט ברעש תמונה .
למשל ISO לשם הדגמה של סוני 1000 אולי יהיה זהה או שונה לאותו ISO 1000 אצל ניקון או קנון או פנסוניק .
שבו הניתן להבחין את ההבדלים .
שוב הכל בעין המתבונן מה הוא אוהב יותר .
אותה תמונה אני יכול להביא בכמה וכמה , גווונים
מכיר את זה מתחום המקרנים לקולנוע ביתי אצלי - גם סוני ES
אותה תמונה כל כך הרבה אפשרויות .
וכל אחת מהם יכולה להיות התמונה שלך
ככה גם בצילום .
ראה כאן {בצילום המצורפים למטה בקטן}
את את הגודל של A6000 עם עדשה 70-200MM סידרת G המקצועית שלי .

והתוצאות מפילות את הלסת שלי כל פעם מחדש , בצפיה במסך סוני 75" . בלי עריכה בלי הוספה או הדגשה בכלום .כאשר TV מכויילת עם כוון מיוחד לתמונה של מצלמה בפרט סוני .

כרמי ממריץ אותי לצלם בRAW - עדיין אין לי תוכנה המתאמה
התוכנה של סוני הורדתי - לא מסתדר איתה - ויתרתי
ומהתוצאה שאני מקבל אפילו FIN -משאיר כמו שהוא לא מוסיף או מוריד -נטו כפי שהחיישן ראה והעין שלי

VF זה כלי מדהים - און לין תיקונים פשוט שווה אפילו לא היה לי בכלל מסך LCD שבו ממש לא עושה בו שימוש - לקבל דיוק של תמונה \ צבעים חדות , עומק ובפרט גוונים של תאורה , רק בעינית .
 

תמונות מצורפות

  • IMG_5719.JPG
    IMG_5719.JPG
    KB 74.6 · צפיות: 316
  • IMG_5721.JPG
    IMG_5721.JPG
    KB 41.7 · צפיות: 381
  • IMG_5722.JPG
    IMG_5722.JPG
    KB 46.8 · צפיות: 450
  • IMG_5718.JPG
    IMG_5718.JPG
    KB 85.7 · צפיות: 449

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
SONYS, בנושא עדשות סוני מאוד חלשים - לא רק במבחר גם בעולות שלא יהיה ספק יש להם כמה עדשות מדהימות, אבל הן יקרות והן עדשות גדולות וכבדות

כאשר רוכשים מצלמה לא רוכשים רק גוף בוחרים פלטפורמה וכאן עדיין סוני צרכים לעשות שיפור - מעבר לכך הגוף של סדרה A6000 נראה ומרגיש כמו מצלמה קומפקטית וזה לא יתרון עבור צלם מתקדם.

נכון שהמצלמה מסוגלת להפיק תמונות טובות וכן גם דגמים מתקדמים של סדרת A7, אבל עד שמבחר הציוד המשלים יהיה מספק ועד שסוני לא ילמדו לעשות גוף נוח לשימוש - אני פשוט לא יכול לעבור לשם. עבור אחרים שמחפשים עדשות זום עם צמצם גדול גם עבורם קשה לקבל את הכיוון הזה.

אתה יכול לכתוב שעות על איכות התמונה ועל עדשות ה FF של סוני, אבל באמת זה עדיין לא פתרון שרבים מחפשים - אתה יכול להבין זאת ואתה יכול להמשיך לראות בנו עוף מוזר, אבל הדיון הזה לא מתקדם, אני מרגיש שאתה פשוט מקבל זאת אישית שלא כולם מרגישים כמוך וחבל.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
אני מצטער אבל הויכוח שלסוני אין עדשות או אין מבחר או השד יודע מה נמצא רק בפורומים ולא בעולם האמיתי. ניקון וקנון נמצאות בשוק הרבה הרבה הרבה הרבה יותר זמן מעל היצרניות האחרות פנסוניק, פוג'י וסוני. ובגלל זה מבחר העדשות הקיים למצלמות ה DSLR גדול בהרבה מאלו של מצלמות ללא מראה. אבל אם נתחיל לפרק את נושא מבחר העדשות לכמה גורמים נתחיל לראות שמבחר העדשות שאכן קיים במלאי ה DSLR לא בדיוק תואם למצלמות החדשות. קחו בחשבון את הקנון 5DSR עם חיישן ה 50MP. יש רשימה של עדשות קנון בנות 6 שנים שלא מתאימות למצלמה הזאת כמו למשל ה Canon 16-35 f/2.8 II עדשה מצויינת אבל לא מתפקדת על המצלמה החדשה... ואם נעבור לתאימות לצילום ודיאו שם צריך עדשות STM כמה עדשות STM יש בליין של קנון? 6-7? והאם לאחת מהם יש צמצם פתוח? נאדה... האם לניקון יש בכלל פתרון לוידאו? שום כלום...
כל היצרניות של מצלמות ללא מראה נאלצו לתכנן ליין חדש של עדשות שיכול להתמודד עם וידאו ורזולוציה ואין להם מורשת ארוכת שנים של עדשות. ליין מצלמות ה FF של סוני קיים "רק" 3 שנים וכבר היום יש מבחר של 18 עדשות של סוני וזה לא כולל עדשות של צייס, עדשות צייס ידניות, עדשות ידניות של חברות אחרות. והליין הזה רק הולך וגדל ואני בכלל לא מכניס את ליין עדשות ה CINE שמיועדות למקצועי הוידאו שהביונט של סוני הופך להיות ברירת המחדל בתחום הזה לפי כל ההכרזות שהיו לאחרונה. (Zunow, Veydra Angénieux Tokina ATX, Sigma Rokinon Xeen, Schneider Xenon, Zeiss)
לפוג'י לקח 4 שנים להגיע לליין העדשות המצויין שלהם.
פיתוח של אופטיקה חדשה לוקח זמן ומכיוון שמדובר ביצרניות צעירות המבחר שלהם רק ילך ויגדל עם הזמן.
קראתי פה בפורום כמה פעמים על נושא עדשות כמו טמרון 17-50 צמצם 2.8 שחסרות בליין של סוני למשל. בתכלס, ויסלחו כל בעלי העדשה הזאת... זאת לא עדשה שבגללה אני אבחר DSLR על מצלמה ללא מראה. זאת עדשה בינונית, בנייה של עדשת קיט עם צמצם 2.8 שלא הכי שמיש בצמצם 2.8 כי צריך לסגור צמצם בשביל חדות טובה, עם איכות תמונה סבירה מינוס, AF זוחל ורועש ו QC ירוד עם אחוז לימונים גבוה. אז בגלל שאין לסוני עדשה עם צמצם 2.8 למצלמות קרופ צריך להתפשר על העדשה הזאת? בכל רגע נתון אני אעדיף מצלמה ללא מראה של פוג'י עם ה 18-55 או מצלמה ללא מראה של סוני עם עדשת 16-70 צמצם 4 על העדשה הזו.
האם סוני צריכה להשקיע יותר בליין העדשות שלהם במיוחד לפורמט הקרופ? בהחלט! האם לפסול בגלל שאין עדשות זום 2.8 זולות? ממש לא...
מכיוון שרוב דיירי הפורום הזה לא מתפרנסים מצילום, כל אחת מהיצרניות של מצלמות ללא מראה מציעות פתרון של 98% לכל הצרכים. למעט עדשות טלה פוטו ארוכות לצילומי ספארי וספורט או עדשות T&S המבחר הקיים של עדשות יכול לספק כל אחד ואחת.
ליאור
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
רק צריך כסף ויש לך מבחר עדשות מעולה
של סוני ללא בעיה ומכוון למקצוענים וחובבים .
סידרת G-MASTR או סידרת G
גם למצלמות DSLR של סוני
וגם למצלמות APS-C המבחר הולך וגודל עם הכנסה של 3 עדשות חדשות FF
Sony FE 85mm f1.4 GM
Sony FE 50mm 1.8
Sony FE 24-70 F2.8 GM

זה רק חלק קטן
כל זה שאין עדשות לסוני E ?????
רק צריך כסף יש לך מבחר גדול ורחב.
עם שילוב של
מצלמת האחות הקטנה A6000 והמשך הסידרה .
או מצלמות הבכירות סידרת A7.

שהלכתי לבחור עדשות ,מעבר לקיט - ההיתי מבולבל.......
קניתי רק סוני בגלל תאמות מושלמת בלי מתאמים -יוצא מן הכלל סיגמא בגלל המחיר ואיכות התמונה רק ללא מייצב .
פשוט לקחתי את האהבה שלי לצילום. מה אני רוצה - ואין בעיה יש הכל מכל .
ולא היה בעיה לקנות את הטווח מ18 MM ועד 200 MM ללא בעיה בכלל סידרה G
כאן בארץ יש הכל.

אני לא מתפרנס מצילום . רק תחביב וכבר יש לי ציוד שלא מבייש מקצוען
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני מצטער אבל הויכוח שלסוני אין עדשות או אין מבחר או השד יודע מה נמצא רק בפורומים ולא בעולם האמיתי. ניקון וקנון נמצאות בשוק הרבה הרבה הרבה הרבה יותר זמן מעל היצרניות האחרות פנסוניק, פוג'י וסוני. ובגלל זה מבחר העדשות הקיים למצלמות ה DSLR גדול בהרבה מאלו של מצלמות ללא מראה. אבל אם נתחיל לפרק את נושא מבחר העדשות לכמה גורמים נתחיל לראות שמבחר העדשות שאכן קיים במלאי ה DSLR לא בדיוק תואם למצלמות החדשות. קחו בחשבון את הקנון 5DSR עם חיישן ה 50MP. יש רשימה של עדשות קנון בנות 6 שנים שלא מתאימות למצלמה הזאת כמו למשל ה Canon 16-35 f/2.8 II עדשה מצויינת אבל לא מתפקדת על המצלמה החדשה... ואם נעבור לתאימות לצילום ודיאו שם צריך עדשות STM כמה עדשות STM יש בליין של קנון? 6-7? והאם לאחת מהם יש צמצם פתוח? נאדה... האם לניקון יש בכלל פתרון לוידאו? שום כלום...
כל היצרניות של מצלמות ללא מראה נאלצו לתכנן ליין חדש של עדשות שיכול להתמודד עם וידאו ורזולוציה ואין להם מורשת ארוכת שנים של עדשות. ליין מצלמות ה FF של סוני קיים "רק" 3 שנים וכבר היום יש מבחר של 18 עדשות של סוני וזה לא כולל עדשות של צייס, עדשות צייס ידניות, עדשות ידניות של חברות אחרות. והליין הזה רק הולך וגדל ואני בכלל לא מכניס את ליין עדשות ה CINE שמיועדות למקצועי הוידאו שהביונט של סוני הופך להיות ברירת המחדל בתחום הזה לפי כל ההכרזות שהיו לאחרונה. (Zunow, Veydra Angénieux Tokina ATX, Sigma Rokinon Xeen, Schneider Xenon, Zeiss)
לפוג'י לקח 4 שנים להגיע לליין העדשות המצויין שלהם.
פיתוח של אופטיקה חדשה לוקח זמן ומכיוון שמדובר ביצרניות צעירות המבחר שלהם רק ילך ויגדל עם הזמן.
קראתי פה בפורום כמה פעמים על נושא עדשות כמו טמרון 17-50 צמצם 2.8 שחסרות בליין של סוני למשל. בתכלס, ויסלחו כל בעלי העדשה הזאת... זאת לא עדשה שבגללה אני אבחר DSLR על מצלמה ללא מראה. זאת עדשה בינונית, בנייה של עדשת קיט עם צמצם 2.8 שלא הכי שמיש בצמצם 2.8 כי צריך לסגור צמצם בשביל חדות טובה, עם איכות תמונה סבירה מינוס, AF זוחל ורועש ו QC ירוד עם אחוז לימונים גבוה. אז בגלל שאין לסוני עדשה עם צמצם 2.8 למצלמות קרופ צריך להתפשר על העדשה הזאת? בכל רגע נתון אני אעדיף מצלמה ללא מראה של פוג'י עם ה 18-55 או מצלמה ללא מראה של סוני עם עדשת 16-70 צמצם 4 על העדשה הזו.
האם סוני צריכה להשקיע יותר בליין העדשות שלהם במיוחד לפורמט הקרופ? בהחלט! האם לפסול בגלל שאין עדשות זום 2.8 זולות? ממש לא...
מכיוון שרוב דיירי הפורום הזה לא מתפרנסים מצילום, כל אחת מהיצרניות של מצלמות ללא מראה מציעות פתרון של 98% לכל הצרכים. למעט עדשות טלה פוטו ארוכות לצילומי ספארי וספורט או עדשות T&S המבחר הקיים של עדשות יכול לספק כל אחד ואחת.
ליאור

ליאור אני מאוד מעריך אותך ואת הידע שלך, אבל...
אתה צודק כאשר מדברים על מצלמות FF ושם יש לסוני הרבה אפשרויות, ואופן מפתיע במצלמות הקרופ APS-C, שם הם חלשים עם מגוון עדשות חלש ובתחום זה וכן עם מבחר של של מצלמות.

מצלמות ה DSLR כן מביאות מבחר גדול של עדשות אטרקטיבות מאוד (לא מבין למה אתה לוקח דוגמא אחת של מצלמות כמו קנון 5D R/S שהיא יוצאת דופן ומכליל על כל ה DSLR) ומניסיון שלי עדשת סיגמא או טמרון הן תמורה נהדרת לכסף (מה לעשות אלו עדשות של 1100 ש"ח והן לא מושלמות ואף אחד לא חשב כך) מה שקשה לי להגיד על עדשות ניקון עבור בתחום הזה (בנושא התמורה לכסף). עבור חובבים שרוצים עדשות עם צמצם גדול ולא רוצים להיכנס לעדשות פריים יש כעת בעיה.

נכון שסוני חדשים בתחום ויכול להיות שבעתיד יהיה מבחר גדול (נכון שיש כעת מבחר, אבל נראה שסוני משקעים יותר בתחום ה FF שיכול להיות שעבור צלמים רצינים יותר זה טוב), היו עדשות לסוני מבחר עדשות עם מחבר A, אבל הם עבורו למחבר E וכעת צריך להמתין שהמבחר יחזור.

יותר מכך למרות שסוני מוציאים מצלמות חדשות בקצב מדהים, השיפורים של מבנה המצלמה ממש לא מספקים והם רחיקים ממובילי השוק בנושא הזה.

כך שהמצב עדיין רחוק מלהיות מושלם וכמו שרשמת לוקח זמן לחברה ליצר עדשות אז בנתיים אני ממתין ויכול להיות שבעתיד המצב יהיה שונה ומקווה שגם אז המצלמות של סוני יהיו יותר נוחות לתיפעול - פוג'י מקשיבה לקהל והמצלמות שלהן משתפרות ממש מתחת לידים שלנו עם עדכוני גרסאות ובטח עם כל דגם חדש - כך שהתקווה היא ההימנון שלי גם כאן.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לסוני נכון להיום יש את מגוון החיישנים הטובים ביותר בשוק, עם מחברים זאת לעדשות מעולות שיש להם ועם מצלמות בעלות שפע של יכולות - לא מפתיע שיש להם קהל מערצים גדול (כמו גם לפוג'י :) )
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור