arye.gur
חבר משקיען
- הודעות
- 2,592
- מעורבות
- 882
- נקודות
- 113
אני רואה בפורום פה לא מעט חברים ש"מתעקשים" על קניית מצלמת DSLR גם כשמוצעת כאופציה מצלמה ללא מראה, ואני תוהה למה.
למערכת האופטית שמאפשרת צפיה דרך העדשה במצלמת DSLR אין קשר לאיכות התמונה. יתרה מזאת, לדעתי אפשר לכנות את המערכת הזו כהכרח מזיק (בייחוד המראה ה"קופצת" עם המנגנון שמפעיל אותה). הצלם רואה את התמונה המתקבלת על מסך מיקוד והוא צריך לצפות כיצד תיראה התמונה שתתקבל על החיישן. במצלמה ללא מראה הצלם רואה את התמונה שנוצרת על החיישן עצמו ולא צריך "לנחש" כיצד תיראה התוצאה הסופית.
על היתרון שבהפחתת מנגנוננים במצלמה ללא מראה בהשוואה ל DSLR לא צריך להרחיב. אבל למה שלדעתי כן כדאי לשים לב, וככל שנסיוני בשימוש במצלמה ללא מראה גדל אני מכיר ביתרון הזה יותר ויותר - התמונה שהצלם צופה בה ב- VF זהה ב 100% לתמונה שתתקבל.
אתן דוגמה אחת - תאורת רקע חזקה.
אני רוצה לצלם גוף על כל פרטיו כשהשמש מאירה מאחוריו.
את השיטות במצלמת DSLR כולנו מכירים -
במצלמה ללא מראה? מביטים ב VF, משנים למשל את המהירות ומול העין רואים על החיישן כיצד מושפעת התוצאה. כל כך פשוט וכל כך אמין. צריך לנסות כדי להאמין.
יתרון נוסף מאוד משמעותי של המצלמות ללא מראה (אולי למעט מצלמות ה FF של סוני) הוא גודלן ומשקלן. יש ברשת תיאורים של צלמים מקצועיים שמשתמשים במצלמות כאלה בצילומי רחוב. אני לא מצלם צילומי רחוב, אבל על פי אותם התיאורים, אנשים לא אוהבים שתוקעים להם "תותח" מול הפרצוף. מצלמות ללא מראה פותרות את הבעייה הזו.
כמי שהשתמש שנים ארוכות במצלמות רפלקס, אני מציע לכל רוכש מצלמה חדשה לשקול מצלמה ללא מראה. ההיצע אדיר וכולל מצלמות סופר מקצועיות שאינן נופלות במאומה מהמשוכללות שבמצלמות ה DSLR.
אריה
למערכת האופטית שמאפשרת צפיה דרך העדשה במצלמת DSLR אין קשר לאיכות התמונה. יתרה מזאת, לדעתי אפשר לכנות את המערכת הזו כהכרח מזיק (בייחוד המראה ה"קופצת" עם המנגנון שמפעיל אותה). הצלם רואה את התמונה המתקבלת על מסך מיקוד והוא צריך לצפות כיצד תיראה התמונה שתתקבל על החיישן. במצלמה ללא מראה הצלם רואה את התמונה שנוצרת על החיישן עצמו ולא צריך "לנחש" כיצד תיראה התוצאה הסופית.
על היתרון שבהפחתת מנגנוננים במצלמה ללא מראה בהשוואה ל DSLR לא צריך להרחיב. אבל למה שלדעתי כן כדאי לשים לב, וככל שנסיוני בשימוש במצלמה ללא מראה גדל אני מכיר ביתרון הזה יותר ויותר - התמונה שהצלם צופה בה ב- VF זהה ב 100% לתמונה שתתקבל.
אתן דוגמה אחת - תאורת רקע חזקה.
אני רוצה לצלם גוף על כל פרטיו כשהשמש מאירה מאחוריו.
את השיטות במצלמת DSLR כולנו מכירים -
- מדידת אור מהאזור הכהה, הקפאת המדידה וצילום.
- שינוי מדידת האור של המצלמה (פיצוי).
- צילום רצף תמונות עם חשיפה משתנה בקפיצות מתוכננות מראש.
- ניסוי וטעייה: צילום, בחינת התמונה המתקבלת, שינוי מהירות או צמצם, צילום חוזר עד להשגת החשיפה הרצוייה.
במצלמה ללא מראה? מביטים ב VF, משנים למשל את המהירות ומול העין רואים על החיישן כיצד מושפעת התוצאה. כל כך פשוט וכל כך אמין. צריך לנסות כדי להאמין.
יתרון נוסף מאוד משמעותי של המצלמות ללא מראה (אולי למעט מצלמות ה FF של סוני) הוא גודלן ומשקלן. יש ברשת תיאורים של צלמים מקצועיים שמשתמשים במצלמות כאלה בצילומי רחוב. אני לא מצלם צילומי רחוב, אבל על פי אותם התיאורים, אנשים לא אוהבים שתוקעים להם "תותח" מול הפרצוף. מצלמות ללא מראה פותרות את הבעייה הזו.
כמי שהשתמש שנים ארוכות במצלמות רפלקס, אני מציע לכל רוכש מצלמה חדשה לשקול מצלמה ללא מראה. ההיצע אדיר וכולל מצלמות סופר מקצועיות שאינן נופלות במאומה מהמשוכללות שבמצלמות ה DSLR.
אריה