ללא מראה או DSLR? - זו השאלה


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני רואה בפורום פה לא מעט חברים ש"מתעקשים" על קניית מצלמת DSLR גם כשמוצעת כאופציה מצלמה ללא מראה, ואני תוהה למה.

למערכת האופטית שמאפשרת צפיה דרך העדשה במצלמת DSLR אין קשר לאיכות התמונה. יתרה מזאת, לדעתי אפשר לכנות את המערכת הזו כהכרח מזיק (בייחוד המראה ה"קופצת" עם המנגנון שמפעיל אותה). הצלם רואה את התמונה המתקבלת על מסך מיקוד והוא צריך לצפות כיצד תיראה התמונה שתתקבל על החיישן. במצלמה ללא מראה הצלם רואה את התמונה שנוצרת על החיישן עצמו ולא צריך "לנחש" כיצד תיראה התוצאה הסופית.

על היתרון שבהפחתת מנגנוננים במצלמה ללא מראה בהשוואה ל DSLR לא צריך להרחיב. אבל למה שלדעתי כן כדאי לשים לב, וככל שנסיוני בשימוש במצלמה ללא מראה גדל אני מכיר ביתרון הזה יותר ויותר - התמונה שהצלם צופה בה ב- VF זהה ב 100% לתמונה שתתקבל.

אתן דוגמה אחת - תאורת רקע חזקה.

אני רוצה לצלם גוף על כל פרטיו כשהשמש מאירה מאחוריו.

את השיטות במצלמת DSLR כולנו מכירים -
  • מדידת אור מהאזור הכהה, הקפאת המדידה וצילום.
  • שינוי מדידת האור של המצלמה (פיצוי).
  • צילום רצף תמונות עם חשיפה משתנה בקפיצות מתוכננות מראש.
  • ניסוי וטעייה: צילום, בחינת התמונה המתקבלת, שינוי מהירות או צמצם, צילום חוזר עד להשגת החשיפה הרצוייה.

במצלמה ללא מראה? מביטים ב VF, משנים למשל את המהירות ומול העין רואים על החיישן כיצד מושפעת התוצאה. כל כך פשוט וכל כך אמין. צריך לנסות כדי להאמין.

יתרון נוסף מאוד משמעותי של המצלמות ללא מראה (אולי למעט מצלמות ה FF של סוני) הוא גודלן ומשקלן. יש ברשת תיאורים של צלמים מקצועיים שמשתמשים במצלמות כאלה בצילומי רחוב. אני לא מצלם צילומי רחוב, אבל על פי אותם התיאורים, אנשים לא אוהבים שתוקעים להם "תותח" מול הפרצוף. מצלמות ללא מראה פותרות את הבעייה הזו.

כמי שהשתמש שנים ארוכות במצלמות רפלקס, אני מציע לכל רוכש מצלמה חדשה לשקול מצלמה ללא מראה. ההיצע אדיר וכולל מצלמות סופר מקצועיות שאינן נופלות במאומה מהמשוכללות שבמצלמות ה DSLR.

אריה
 

דודיפלצת

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
29
נקודות
28
מסכים איתך לגמרי.
אני חושב שהסיבה העיקרית לכך היא שלרוב האנשים יש מצלמת רפלקס (של קנון או ניקון כמובן) ולכן לשם מכוונים.

יש גם את עניין המחיר. במחיר של רפלקס זולה, קשה למצוא מירורלס שנראית "מקצועית".
למשל - בדגמים הזולים של פוג׳י, סוני, אולימפוס וכו' אין עינית, רק מסך.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מסכים איתך לגמרי.
אני חושב שהסיבה העיקרית לכך היא שלרוב האנשים יש מצלמת רפלקס (של קנון או ניקון כמובן) ולכן לשם מכוונים.

יש גם את עניין המחיר. במחיר של רפלקס זולה, קשה למצוא מירורלס שנראית "מקצועית".
למשל - בדגמים הזולים של פוג׳י, סוני, אולימפוס וכו' אין עינית, רק מסך.

לא הייתי משקיע במצלמה ללא עינית - ואם כוונתך שאנשים קונים ניקון/קנון בגלל השם, אני נוטה להסכים איתך. (רק שלא יתקפו אותי בפורום דו ערוצי על רכישות מאהבה...).

אריה
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אריה .
לא יכול להתיחס לכל מה שכתבת אבל נקודה אחד חייב לחדד בקשר לענית VF בסוני 6000 ומשפחת סוני בכלל.
{עד לפני 4 חודשים לא ידעתי מה זה מצלמה DSLR או ללא מראה ולא הבנתי כלום בצילום פרט לאוטומטי }
הVF של סוני הקיים במצלמה שלי A6000.
ומתוך ניסיון של חודשים אלו מאז המצלמה הגיעה אלי 3 רק לפני שלושה חודשים .
אוכל לומר לך בוודאות כי .
הוא כלי מעולה להערכה כל פרמטר בצילום -כאשר בכלל אני לא משתמש בLCD להערכה זו.
במצלמות אחרות העינית היא מה אתה רואה במראה של המצלמה זה מה אתה רואה בעינית .
לצורך העניין אנלוגי רגיל - ואז אתה חייב לבדוק בLCD מה יצא ובהתאם לתקן .

VF שיש בסוני רואים בזמן אמת . את המתרחש .זה מה שהחיישן רואה וזה מה שיצא לך תמונה כאמור .
כך שאת כל החשיפות לאור , תנאי לילה , חושך אור , או כל דבר אחר כמו מיקוד כיוונים של המצלמה .
מהירות תריס /צמצם AWB או ISO .
כל שינוי פתאומי ניתן לתקן מידית עי אותם פרמטרים אלו .
גם במצב אוטומט ניתן לתקן פרמטרים כאלה ואחרים .
שהם כל כך קריטיים במצב של המצלמה M כל פרמטר ניתן לכוון נפרד .
VF
אתה רואה באון ליין הכל ובהתאם מת'קן.
יופי של כלי לקבלת תמונה מדוייקת - מה גם בגלל שאתה רואה רק את העינית כך אתה לא חשוף .
לתנאי הסביבה - מה שאתה לא יכול להעריך נכונה במסך LCD - אור חזק מדי בסביבה /חושך וכוכ
שבת שלום
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
המסה הקריטית של תמונות מיוצרות היום על ידי סמרטפונים.

המצלמה והעין האנושית אינם "רואים" אותו הדבר בלא קשר לטיפולוגיה.

צילום זו אומנות וככזו היא תלויה בעין המתבונן.

צילום זו אומנות ואי לכך תלויה בקשר גורדי במי שמציץ בעין המצלמה,ללא קשר לטיפולוגיה שלה,ומיצר הנצחה של רגע אחד ממליארדי אירועים/רגעים אחרים.

אם כולנו היינו מצלמים רק בטיפולוגיית הללא מראה,כי זו הטיפולוגיה ה"נכונה",אם כולנו היינו נוסעים בדגם אחד של רכב כי זה הרכב האמיתי,והשאר חיקוי עלוב,אם כולנו היינו טסים בדגם מטוס אחד כי כל השאר הם חקוי עלוב של מטוס,אם כולנו היינו מאמינים באל אחד כי רק ה"אחד" הזה הוא האל האמיתי,אם כולנו היינו מדברים שפה אחת כי כל השאר הן חקוי עלוב של שפה - אם כל זה,ועוד הרבה אחרים,אז כדור הארץ היה מפסיק לסוב על צירו וכעבור 8 דקות היה מתאבד בשריפה על השמש שלנו ------- מרוב שיעמום!.

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מעניין לראות את קהילת הללא מראה גדלה וחברים חדשים מתלהבים מהתחום, אבל...

יש לקחת את הנקודות בפרופורציה, למצלמות ללא מראה יש גם חסרונות ולא רק יתרונות מול ה DSLR.
בבקשה וידאו שמציג את הסוני A6500 החדשה שגם מדבר על מצלמות אחרות והיתרונות של כל אחת מהן

להסיר ספק לפני כשנה וחצי רכשתי מצלמה חדשה, סט עדשות, וכן פלאש - ציוד צילום מהתחלה ממש, אישית עבורי הדגם שהתאים הוא DLSR גדולה וקשה להגיד שחסר לי ידע או הכרות עם המצלמות החדשות בשוק ועדיין בחרתי ב DSLR היות ועדיין לא הצלחתי למצוא ללא מראה שתתאים לי יותר. אני תקווה שדגם כזה יגיע בקרוב עם יכולות שליטה תיפעול נוחים ומגוון עדשות וציוד נוסף שיתאים לצרכים שלי
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
חוץ מלייקה M, שגם היא עם הפוקוס הידני לא ממש מתאימה לכל אחד, מה עוד יש?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
המסה הקריטית של תמונות מיוצרות היום על ידי סמרטפונים.

המצלמה והעין האנושית אינם "רואים" אותו הדבר בלא קשר לטיפולוגיה.

צילום זו אומנות וככזו היא תלויה בעין המתבונן.

צילום זו אומנות ואי לכך תלויה בקשר גורדי במי שמציץ בעין המצלמה,ללא קשר לטיפולוגיה שלה,ומיצר הנצחה של רגע אחד ממליארדי אירועים/רגעים אחרים.

אם כולנו היינו מצלמים רק בטיפולוגיית הללא מראה,כי זו הטיפולוגיה ה"נכונה",אם כולנו היינו נוסעים בדגם אחד של רכב כי זה הרכב האמיתי,והשאר חיקוי עלוב,אם כולנו היינו טסים בדגם מטוס אחד כי כל השאר הם חקוי עלוב של מטוס,אם כולנו היינו מאמינים באל אחד כי רק ה"אחד" הזה הוא האל האמיתי,אם כולנו היינו מדברים שפה אחת כי כל השאר הן חקוי עלוב של שפה - אם כל זה,ועוד הרבה אחרים,אז כדור הארץ היה מפסיק לסוב על צירו וכעבור 8 דקות היה מתאבד בשריפה על השמש שלנו ------- מרוב שיעמום!.

מנחם

מנחם,
אין רק דגם אחד של מצלמות ללא מראה... נראה לי שאם כרמי יחליט שממחר הוא עוסק רק במצלמות ללא מראה, לא יחסר לו מה לבדוק.

אפשר להתווכח עם העמדה שלך. מערכות שיוווק סופר מתוחכמות מתכנתות אותנו להאמין שאין דבר אחד "נכון" כדי שנבזבז את מיטב כספינו על כל מה שמישהו אחר מספר לנו שהוא נכון.

"הלא משעמם" והנכון יותר והחדש יותר יוצרים את המצב הנוכחי שבו 20% מאוכלוסיית העולם מנצלים 80% מהמשאבים בעולם.

מה "נכון" לגבי 80% מהאוכולוסייה שגם סמארטפון מינימלי הוא בלתי מושג עבורם? מצלמה ללא מראה או DSLR?

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אני חושב שהמצלמות של סוני הן דוגמא טובה לתחום הללא מראה וה A6500 בפרט.
מבחינת אפשרויות ואיכות תמונה הדגם מביא נקודות זכות שהן מהטובות ביותר שניתן למצוא כעת ממצלמה עם חיישן בגדול הזה. מבחינת כמות פרטים, טווח דינמי, רעש נמוך ב ISO גבוהה וכן עיניית טובה, מערכת פוקוס מהירה עם מספר רב של נקודות פוקוס פוקוס עוקב, זיהוי פניים ועיניים, קצב צילום גבוהה, עוד לא דיברתי על מייצב בחיישן ווידאו 4K מעולה ועוד...

בעצם על הנייר נראת מצלמה מושלמת. כך שכל מי שרוצה לרכוש מצלמה עם חיישן בגדול הזה צריך לקחת אותה בחשבון ומי רוכש מצלמת DSLR במקום בטח פספס משהו - כמו שניתן לראות בוידאו שצרפתי בהודעה הקודמת הוא מראה לאיזה סוג צילמומים מצלמה זו טובה ולאלו סוג צילומים מצלמה זו פחות טובה מהמתחרות - יש עוד שתי נקודות שלדעתי חשובות מאוד והן חסרונות גדולים של המצלמה הזו:
כמה עדשות זום יש למצלמה הזו עם צמצם גדול של F2.8 לפחות? אני מרים אצבעות ביד אחת עם מספר העדשות שיש למצלמה זו עם צמצם גדול - אתם לא רואים? אז אולי בגלל שאין אפילו עדשה אחת, כן יש שתי עדשות שנבנו למצלמת ה FF עם צמצם גדול, אבל הן גדולות כבדות ולא כוללת את הטווח זום הרחב. נכול אפשר לחבר למצלמה מתאם ואז להשתמש בעדשות שיש למצלמות סוני האחרות או של קנון, עדיין מערכת הפוקוס תעבוד טוב עם מתאמים הטובים, אבל עדיין זו לא אותה רמה ומדובר על פתרון שהגדיל והכביד על הגוף הקטן של מצלמה זו.

וכן אני מגיע לגוף המצלמה חברת סוני החליטה להוציא דגמים של מצלמות הללא מראה שלה בקצב מאוד מהיר, אבל השינויים בגוף המצלמה הם קטנים ולי אישית מאוד קשה לתפעל מצלמות אלו מסדרת A וכן מסדרת ה A7 עם לחצנים מאוד קטנים וחסרי תחושה עם תפעול ממש לא נוח של המצלמה. אני אישית בחרתי במצלמת DSLR היות ונוחות התפעול ושימוש מאוד חשובים לי. כחובב אם המצלמה לא נוחה לי לשימוש ולא כיף לי לצלם איתה לא השתמש בה ולא הצלם איתה - אני לא צלם מקצועי ואני יכול רק לחשוב שגם להם זה בטח מפרייע מאוד שאין להם יכולת נוחה לשימוש הצורת צילןם מתקדמת עם המצלמה.

לא דיברתי עדיין על זמן סוללה מאוד קצר (כ 300 תמונות מול 1200 במצלמה שלי) שמצריך להסתובב עם 3 סוללות בשביל יום צילום וכמובן שיש צורך לפני כן לטעון שלוש סוללות - וכבר פגשתי חברים שהחליפו סוללה למצלמות ללא מראה שלהן לאחת ריקה ששכחו לטעון ביום קודם.

לא לשכוח את החוסר ביכולת לחבר שתי כרטסי זיכרון בו זמנית, שלקצועניים שמקבלים כסף עבור הצילום זו חובה, וכן יש עוד חסרונות בנוסף לים היתרונות

נכון יש חברות אחרות שמיצרות מצלמות ללא מראה אבל פרט לסוני רק פוג'י מיצרת מצלמות עם חיישן APSC (את המצלמה של קנון אני עדיין לא סופר בגלל מחיר יקר מגוון עדשות דל מאוד מאוד), אם כל הכובד לפוג'י עם המצלמות המעולות שלהן לא כל אחד אוהב את המצלמות האלו ווידאו שלהם הוא ממש לא ברמה של המתחרים, כך שבאמת אין הרבה מאוד מבחר של מצלמות ללא מראה עם חיישן זה.

למי שמוכן לרדת קצת בגדול החיישן יש מבחר יפה של פנסוניק ואולימפוס עם מספר מצלמות באמת מעולות - אבל לא כל אחד כאמור מוכן לרדת בגדול החיישן. ואז בסופו של יום רבים מוצאים היום את המצלמה המתאימה להם ב DSLR
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
אבל כל המצלמות אלה (שוב, מלבד לייקה M) לחובבים +
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אתה מוכן לפרט למה? אני בטוח שלא כולם מבינים למה אתה חושב כך
 

דודיפלצת

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
29
נקודות
28
לפוג׳י x-t2 יש 2 חריצים לכרטיסי זיכרון.
קראתי גם לא מעט פוסטים של צלמי חתונות ברחבי העולם שעברו לפוג׳י.

פה אני חושב שראיתי צלם חתונות עם סוני a7 כלשהי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
אתה מוכן לפרט למה? אני בטוח שלא כולם מבינים למה אתה חושב כך

בגדול, לכל צלם מקצועי יש מלא צעצועים.
אבל לצילום סטודיו קשה לי לחשוב על אותה לייקה למשל. אם כי היא בוודאות טובה יותר מקנון בחינת איכות תמונה. לסטודיו לייקה יש את סדרה S

גם צילום ספורט בדרך כלל נראה את המצלמות DSLR

צילום רחוב, טיולים - זה משהו אחר, פה חשוב גודל, משקל.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
חברת פוג'י כמו סמסונג מאוד טובה בשיווק כך שהם דואגים לפרסם שצלמים עברו לעבוד איתם, כך שזה לא מפתיע שקראת על כך.

בזמנו גם סמסונג עשתה הרבה רעש בתחום הצילום שצלמים עברו לעבוד ען מצלמות ללא מראה שלהן והמצלמות שלהן ממש לא משהו וכעת החברה בכלל יצאה מהתחום בכלל.

כך שמשפטים ראיתי צלם שעבר לעבוד עם .. או יש כתהות ש... זה לא אינדירציה לכלל
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
גם עדשות זה עניין של צורך. מה אכפת לי כמה עדשות יש לקנון או לניקון - אותי מעניין התחום שבין 10 לנניח 105 מ"מ. בתחום הזה יש עדשות טובות לסוני - גם של יצרנים אחרים - שהן גם יחסית מהירות.

אם אין לסוני עדשות זום טלסקופיות טובות - אז מי שזה חסר לו שיקנה מצלמה אחרת.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כמה עדשות זום יש לסוני בטווח הזה עם צמצם גדול עבור סדרת s6000?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני שמתי עין על אותה עדשה 18 - 105 F4 שעל פי מה שקראתי היא עדשה טובה, ועדשה 10 - 18 שיש אותה אם אני לא טועה גם לסיגמה, גם לטמרון וגם לסוני עצמם. זה מה שאני צריך.

אתה נתת הסבר נכון מאוד בפוסט אחר למישהו שרצה לשפר את התמונה על ידי החלפת גוף המצלמה. הסברת לו שהעדשה היא שתקבע. אותו ההיגיון בדיוק תופס לגבי רכישת מצלמה חדשה. אם מישהו צריך עדשת 250 מ"מ F2.8 שאין אותה לסוני לחיישן APS (סתם ניחוש) אז הוא צריך לקנות מצלמה אחרת.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
תן לי לחדד את הבעיה, אין עדשות זום לטווח רחב עם צמצם גדול לסדרת a6000.

טווח רחב זה עדשות עם ערכים שמתיחילם מתחת ל 20 עבור החישן הזה.
נייתי דמח לעדשה אחת טובה כזו
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
להסיר ספק f4 זה לא צמצם גדול עבור החיישן הזה ואין פתרון לכך גם מחברות צד ג
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור