רמקולים כמה רציני יכול להיות פיתוח רמקול ולמה דווקא אלומיניום


איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
במקרה זה PIEGA.

http://www.sempre-audio.at/Zu_Besuch_bei---_Piega_SA_in_Horgen_bei_Zuerich.id.3219.htm


מפתיע משהו ש- 5 מ"מ עובי אלומיניום שווה ל - 4 אינץ !! של MDF ??
"תגליות" נוספות בכתבה

תהנו
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
איתי,
5 ממ אלומיניום מקנה לתיבה קשיחות תהודה נמוכה ומשקל נמוך זה היתרון,מצד שני מחיר אלומיניום תעופתי והעיבוד יקרים מאוד,
השאלה איזה השפעה יש לאלומיניום על הסאונד והריגוש, אין גם כלי נגינה כגון מיתר עשויים מאלומיניום מיכיוון שאין מסורת
כזו
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
איתי,
השאלה איזה השפעה יש לאלומיניום על הסאונד והריגוש, אין גם כלי נגינה כגון מיתר עשויים מאלומיניום מיכיוון שאין מסורת
כזו

אז מה, אתה מאלה שמחזיקים בדעה שרמקול צריך להיות בנוי כמו כלי נגינה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני גם לא מכיר טויטר שעשוי מהחומר של המצילה. ואם הוא כן, האם הוא יצלצל הכי טוב באובר הד של התופים?
ומה עם רמקול שעשוי מעור. האם הוא יחשוף תוף ג׳מבה הכי טוב?
יש כלי נגינה העשוים מתכת (חליל צד למשל). אז זה הדבר הנכון לבנות ממנו רמקול שידמה הכי טוב חליל צד?

אלומניום הוא אחד החומרים ממנו בונים תיבה ״מתה״ לרמקולים. ישנם רמקולים שהתכנון שלהם הוא שהתיבה תשיר יחד עם הרמקול. יש רמקולים כמו וילסון, טידל, הנסן, אסטלון ועוד כמה שמוסיפים חומרים אקרילים למבנה התיבה וכך הם ״ממיתים״ את התיבה.

ישנם רמקולים העשויים זכוכית. גם הוא חומר מת. יש כאלה מקוריאן, משיש, מעץ מאוד צפוף, mdf, hdf. כל אחד והטכניקה שלו. yg למשל מייצרים את הרמקולים שלהם מפלטות אלומניום. כיום, את הדגמים הבכירים שלהם מרכיבים בבית הלקוח. מדוע פלטות ולא פלטה אחת לכל צלע? משום שהטכניקה של yg היא לעבוד עם פלטות אלומניום ברזוננסים שונים לכל חלק מהרמקול. על ידי כך הם משיגים (שימו לב!) סינרגיה (רחמנן ליצלן) בין האיזורים השונים בתיבה וכך מגיעים לאיזון בין התדרים השונים. מג׳יקו לעומת זאת עובדים בצורה אחרת עם האלומניום. יש הטוענים שהם עובדים יותר ״נכון״ משום שכמעט ואין חיבורים במג׳יקו. ממש כאילו הוא יציקה אחת שאין סיכוי שתווברץ.

רמקולים מסויימים בנויים מקרבון (מוראל) שגם הוא חומר חזק מאוד ומת אקוסטית.

בקיצור. כל רמקול נבנה בטכניקה אחרת, מחומרים שונים אך המטרה של כולם היא להגיע לאיזון והתאמה בין התיבה ליחידה.
אין חומר עדיף כל עוד מדובר במלאי החומרים המתאים לבניית תיבת רמקול (חזק, נפח, משקל) אך יש טכניקות עדיפות בהחלט.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
אז מה, אתה מאלה שמחזיקים בדעה שרמקול צריך להיות בנוי כמו כלי נגינה?

איפה זה נאמר?, כתבתי שכלי מיתר לא בונים ממתכות כדי לא לפגוע בצליל המיוחד של כינור ,(אין מסורת כזו)
יש יצרנים שמיצרים רמקולים בעלי דפנות דקות בטענה שהתיבה מנגנת בדומה לכינור עם מיד בנד חם וקסום, אך האמת היא
אחרת , היצרן רוצה למכור מה שיותר, והרמקולים יחסית זולים,הבס לא קיים, הבס הוא הכרחי הוא הבסיס ועליו יושבת כל
המוזיקה,זה כמו לאכול פיצה שהבצק דפוק ולא אפוי
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
אלומיניום , זכוכית וכל חומר קשיח אחר אינם "מתים" . יש להם רזוננסים בתדרים מסויימים וגם איתם צריך להתמודד
בדרך כלל הם מצלצלים בתדרי מיד גבוה / גבוהים.
 

EREZ100

אוהב את התחום
הודעות
124
מעורבות
48
נקודות
28
במקרה של Piega אין צילצולים לא במיד ולא בגבוהים.
יש לי לא מעט ניסיון עם הרמקולים האלה .
שבת שלום ,
ארז
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
לדעתי, אם ליצרן רמקולים מעץ היה את הידע לעשות מאלומיניום ... הוא היה זורק העץ למדורת לג בעומר או מחמם את הבית.

מה לעשות שהידע והיכולת נמצאים אצל מעטים... ומי שאין לו את היכולת הזו אומר שהם מזמזמים ומצלצלים.

אפרופו, לפני כשבוע נדמה לי שניצל הזכיר את עניין הדינמיות בעקבות ההופעה החיה אצל עופר ואמר שאולי צריך מגבר 3000 ואט.... נו .. מה הבעיה חבר לרמקול מאלומניום 3000 ואט. אין בעיה.
חבר לרמקול מעץ - לא ממליץ.


(מיועד רק לשניצל: אם היית שם כמונובלוקים את מה שיש לידידך מפ"ת (ראשי תיבות של שמו בגימטריה =31) קרוב לוודאי שלא היית מתלונן על דינמיות))
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
גיא,

האזנתי לפני כ-10 ימים לרמקולים של פיאגה, התיבה הייתה מאוד נייטרלית ולא משכה תשומת לב לעצמה, הרמקולים מאוזנים להפליא, הבאס מאוד מוגדר, בקיצור רמקולים פנטסטים.

תומר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לדעתי, אם ליצרן רמקולים מעץ היה את הידע לעשות מאלומיניום ... הוא היה זורק העץ למדורת לג בעומר או מחמם את הבית.

לא נכון. גם החלק הראשון וגם החלק השני.

מה לעשות שהידע והיכולת נמצאים אצל מעטים... ומי שאין לו את היכולת הזו אומר שהם מזמזמים ומצלצלים.

גם לא נכון.

אפרופו, לפני כשבוע נדמה לי שניצל הזכיר את עניין הדינמיות בעקבות ההופעה החיה אצל עופר ואמר שאולי צריך מגבר 3000 ואט.... נו .. מה הבעיה חבר לרמקול מאלומניום 3000 ואט. אין בעיה.
חבר לרמקול מעץ - לא ממליץ.

בכלל לא נכון.


(מיועד רק לשניצל: אם היית שם כמונובלוקים את מה שיש לידידך מפ"ת (ראשי תיבות של שמו בגימטריה =31) קרוב לוודאי שלא היית מתלונן על דינמיות))

אני מבין שרכשת רמקולים של פיאגה...
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
נמר,
על סמך מה אתה מבין ???
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
גיא,

האזנתי לפני כ-10 ימים לרמקולים של פיאגה, התיבה הייתה מאוד נייטרלית ולא משכה תשומת לב לעצמה, הרמקולים מאוזנים להפליא, הבאס מאוד מוגדר, בקיצור רמקולים פנטסטים.

תומר
האזנת לרמקולים או למערכת?
אחד הדברים הבעייתיים בתחביב הזה, שרמקולים יכולים להישמע נהדר במערכת א, ונוראים במערכת ב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לדעתי, אם ליצרן רמקולים מעץ היה את הידע לעשות מאלומיניום ... הוא היה זורק העץ למדורת לג בעומר או מחמם את הבית.

מה לעשות שהידע והיכולת נמצאים אצל מעטים... ומי שאין לו את היכולת הזו אומר שהם מזמזמים ומצלצלים.

אפרופו, לפני כשבוע נדמה לי שניצל הזכיר את עניין הדינמיות בעקבות ההופעה החיה אצל עופר ואמר שאולי צריך מגבר 3000 ואט.... נו .. מה הבעיה חבר לרמקול מאלומניום 3000 ואט. אין בעיה.
חבר לרמקול מעץ - לא ממליץ.


(מיועד רק לשניצל: אם היית שם כמונובלוקים את מה שיש לידידך מפ"ת (ראשי תיבות של שמו בגימטריה =31) קרוב לוודאי שלא היית מתלונן על דינמיות))
אתה חושב שהחכמה ניתנה למעטים?
אני חושב שצריך לצאת מהקטע של הכיטוב...
לכל חומר כנראה יש יתרונות וחסרונות, והתכנון והיישום חשובים מסוג החומר.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אתה חושב שהחכמה ניתנה למעטים?
אני חושב שצריך לצאת מהקטע של הכיטוב...
לכל חומר כנראה יש יתרונות וחסרונות, והתכנון והיישום חשובים מסוג החומר.

1. אני לא חושב שהחוכמה ניתנה למעטים אבל הידע (ויותר מזה - היכולת) נמצאים אצל מעטים.
2. אני לא דיברתי על "הכי טוב". עשיתי השוואה לעץ.
3. מסכים שהתכנון והיישום חשובים מהחומר. (ואני לא חושב שיש סתירה עם 2)

בכלל , לא התכוונתי ליצרן מסויים אלא לעלות דיון על "החומר" (והתכונות הפיזקליות שלו הקשורות לאודיו)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
אני שמעתי רמקול קרבון אצלי בבית ,לא עמד בלחץ שאני צריך ,לרמקול מעץ שלי אין בכלל בעיה כזו ,בקשר לדינמיקה ומגברים ,המגברים שלי מתנהגים יותר חזק מהמגבר הפתח תקואי ,ולמרות זאת לא הייתי מתנגד לעוד דינמיקה .אגב הוא מגבר נהדר!
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
הכי טוב מגפון.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
במקרה של Piega אין צילצולים לא במיד ולא בגבוהים.
יש לי לא מעט ניסיון עם הרמקולים האלה .
שבת שלום ,
ארז


לא טענתי שאי אפשר להתמודד עם זה, טענתי שזה לא מת לגמרי ביסוד.
חברות מתמודדות גם עם דרייברים קשים בתכנון רמקולים , יש כאלו שמצליחים ואחרים שלא.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
לא טענתי שאי אפשר להתמודד עם זה, טענתי שזה לא מת לגמרי ביסוד.
חברות מתמודדות גם עם דרייברים קשים בתכנון רמקולים , יש כאלו שמצליחים ואחרים שלא.

לכל חומר יש תדירות עצמית אופינית לאותו חומר, מכירים את הסיפור שחיילים צעדו על גשר בקצב אחיד עלו על
תדירות עצמית של הגשר והגשר היתמוטט,אז בתכנון הרמקול צריך להיתרחק מהתדירות עצמית של החומר ממנו בנוי
הרמקול, ואכן החיזוקים משנים את התדירות עצמית, החומר המצוי האטום ביותר היא העופרת אך משקל הסגולי 11.3
משתמשים עם עופרת בכורים גרעיניים נגד הקרינה, לעומת האלומיניום. 2.7,לכן העופרת לא רלוונטית לבניית רמקולים
תדירות עצמית= resonance נטית המבנה לרעד
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
1. אני לא חושב שהחוכמה ניתנה למעטים אבל הידע (ויותר מזה - היכולת) נמצאים אצל מעטים.
2. אני לא דיברתי על "הכי טוב". עשיתי השוואה לעץ.
3. מסכים שהתכנון והיישום חשובים מהחומר. (ואני לא חושב שיש סתירה עם 2)

בכלל , לא התכוונתי ליצרן מסויים אלא לעלות דיון על "החומר" (והתכונות הפיזקליות שלו הקשורות לאודיו)

אתה משווה מבנה בנוי מקונסטרוקציה מחובר עם ברגים ללוחות שהכל מיוצר בפס ייצור בסרט נע,
לעומת עבודה ידנית של סונוס פבר שבנה רמקולים מ26 חלקים מעץ אגוז יצירות מופת, זה ידע ייחודי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אתה משווה מבנה בנוי מקונסטרוקציה מחובר עם ברגים ללוחות שהכל מיוצר בפס ייצור בסרט נע,
לעומת עבודה ידנית של סונוס פבר שבנה רמקולים מ26 חלקים מעץ אגוז יצירות מופת, זה ידע ייחודי.

אכן. ולא רק הם. גם צ׳ריו בונים כך, גם ארטוס. איזופון בונים שילדת אלומניום ועליה עץ. אבולושיין אקוסטיק בונים מעץ.
רוקפורט בונים מ-hdf ונקישה על הרמקול שלהם מרגישה כמו נקישה על אבן.

בקיצור. איתי כתב דברים שהם אינם נכונים במהות. החומר הטוב ביותר לבניית רמקולים הוא החומר שהמתכנן יודע לעבוד איתו הכי טוב. יש כאלה שהידע שלהם בעץ הוא היסטרי ויש כאלה המעדיפים להישתמש בחומרים אחרים.
לא מצאתי יתרון באף חומר. כן מצאתי יתרונות בטכניקות שונות לבניית רמקולים.

יחד עם זאת. הרמקולים הטובים בשוק מתחלקים לכל החומרים. הפוקאל גראנד אוטופיה בנוי מעץ, גם האיזופון ברלינה.
המג׳יקו 7 בנוי מאלומניום, טידל אגורה בנוי מאקריל, גם הקונטריבה. הסונוס פאבר איידה בנוי מעץ, הגברת השמנה בנוייה מקרבון. בקיצור, משולבים כל החומרים ומהם עושים את הרמקולים הטובים ביותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור