כמה מוזיקה יש בפחות מ 40 HZ ?


yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
סוף שבוע טוב לחברי הפורום .
יוצא לי לראות לא מעט רמקולים היי אנד ויקרים ,
שנראה שבנויים לעילא לעילא וכן כבדים לא מעט .
אבל עם כל זה , בנתונים שלהם קורה שהם יורדים "רק" עד איזור ה 40 HZ .

השאלה שלי האם מישהו בדק כמה מוזיקה\באס יש בפחות 40 הרץ ?
קרוב לוודאי יש איזה שירים שיורדים נמוך מזה , השאלה היא מה היא היחס לעומת אלו שלא ?
יש למישהו איזה מידע או השערה ?

תודה לעונים .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
רוב הרמקולים שהם "full range" יורדים מתחת ל-35 ואפילו מתחת ל-30 ב-3dB±.

יש הרבה טבלאות/תרשימים עד כמה נמוך כלים מסוגלים לרדת. הנה דוגמה:
main_chart.jpg

יש כמה כלים שמסוגלים לרדת מתחת ל-30, אבל לא מרבים להשתמש בצלילים האלה.

אם אני זוכר נכון, הצליל הנמוך ביותר של פסנתר הוא 27 הרץ, אבל לא תמצא את התו הזה כתוב בהרבה יצירות, וקיימים אורגאנים כנסייתיים גדולים שיכולים לרדת מתחת ל-20 הרץ.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
תודה על התגובה , כן ידוע לי שיש אפשרות לרדת נמוך מ 40 .
השאלה היא כמה משתמשים בזה בשירים ? לעיתים קרובות או שלמעשה לעיתים רחוקות ?
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
564
מעורבות
195
נקודות
43
תשמע קטע כזה בבית וכל השאר לא מעניין.


כמובן בכנסייה זה משהו אחר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
רוב הרמקולים שהם "full range" יורדים מתחת ל-35 ואפילו מתחת ל-30 ב-3dB±.

יש הרבה טבלאות/תרשימים עד כמה נמוך כלים מסוגלים לרדת. הנה דוגמה:
main_chart.jpg

יש כמה כלים שמסוגלים לרדת מתחת ל-30, אבל לא מרבים להשתמש בצלילים האלה.

אם אני זוכר נכון, הצליל הנמוך ביותר של פסנתר הוא 27 הרץ, אבל לא תמצא את התו הזה כתוב בהרבה יצירות, וקיימים אורגאנים כנסייתיים גדולים שיכולים לרדת מתחת ל-20 הרץ.

עמיר

הבאת את זה כדרך אגב אבל זה לדעתי אחד התרשימים הכי אינפורמטיביים שנראו כאן לאחרונה. תודה. ולדעתי, צריך להדביק אותו איפשהו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
לי אין מושג לגבי שירים. ראיתי רק שגיטרה באס יורדת ל-31 הרץ.

השאלה אינה רק מה התדר ב-spec שהרמקולים יורדים אליהם -- בצליל סינוס בחדר ללא הד -- אלא התוצאה בחדר מגורים במוסיקה, והאופי של הבאס שמתקבל, האם יש לו נפח ו/או slam ו/או punch וכד' -- את זה לא תוכל לדעת מהנתונים.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
תשמע קטע כזה בבית וכל השאר לא מעניין.


כמובן בכנסייה זה משהו אחר.
אולי את מי ששומע שירים לא מעניין איך נשמע אורגאן כנסייתי בבאך.
אולי מעניינים אותו יותר כלים אחרים, כמו גיטארה באס, תוף רגל גדול, חיות כאלה.

קונטראבאס חמישה מיתרים יכול לרדת ל-31 הרץ, וארבעה מיתרים ל-41.

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
סוף שבוע טוב לחברי הפורום .
יוצא לי לראות לא מעט רמקולים היי אנד ויקרים ,
שנראה שבנויים לעילא לעילא וכן כבדים לא מעט .
אבל עם כל זה , בנתונים שלהם קורה שהם יורדים "רק" עד איזור ה 40 HZ .

השאלה שלי האם מישהו בדק כמה מוזיקה\באס יש בפחות 40 הרץ ?
קרוב לוודאי יש איזה שירים שיורדים נמוך מזה , השאלה היא מה היא היחס לעומת אלו שלא ?
יש למישהו איזה מידע או השערה ?

תודה לעונים .

כן :) יש הרבה. ותבדוק.. עם האוזניים.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
לי מפריע שה- רק הוא בגרשיים.
הגרשיים מציין שיש מגבלה.

למה הדבר דומה - לפרסום לרכב שנוסע "רק" עד 130 קמ"ש
אבל כשצריך להמלט מסכנה בעקיפה במהירות גבוהה יותר - תאונה.(חו"ח)
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
450
מעורבות
85
נקודות
28
... קורה שהם יורדים "רק" עד איזור ה 40 HZ .
רמקול ש"עושה" 40HZ לא נעצר ב-39HZ. הוא יכול ל"תת" גם 35HZ עם הנחתה קטנה.
רמקול SEALED מנחית מ"הברך" ב-12DB לאוקטבה, זאת אומרת שב-20HZ הוא "יתן" 12DB פחות - סה"כ.
רמקול עם פורט מנחית מ"הברך" 24DB לאוקטבה, ב-20HZ פחות 24DB.
אם הנתונים של היצרן אמינים, אפשר להניח שלממברנה גדולה יש סיכוי גדול יותר ל"רדת" ל-30HZ ושעדיין
תשמע בעצמה "סבירה".
מה שחשוב הוא שטח הממברנה והמהלך שלה = נפח האויר הנדחף.

גם אם אין הרבה מידע מוזיקלי מתחת ל-40, רצוי שהרמקול יבצע את זה בצורה נקיה (עיוות נמוך)
רמקול שיורד ל-30 מבצע את ה-40 יותר נקי.

(ורד)
R.
 

נערך לאחרונה ב:

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
הבאת את זה כדרך אגב אבל זה לדעתי אחד התרשימים הכי אינפורמטיביים שנראו כאן לאחרונה. תודה. ולדעתי, צריך להדביק אותו איפשהו.
:בעד: תודה רבה!
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

אני אוהב באס נמוך, עם תדירויות בין 20 הרצים ועד 50 הרצים, תחום כזה שאתה מרגיש אותו בחזה, יותר מאשר אתה שומע אותו באוזניים. כפי שכתב ידידי איל (ז"ל), "באס נכון ומדויק הוא אחד הדברים היקרים והקשים ביותר להשגה במערכת סטריאו טיפוסית. כדי להפיק את התדירויות הנמוכות בצורה משכנעת, בשל אורך הגל של תדירויות אלה, חייב המתכננים נצמדים לפחות לשני עקרונות תכנוניים, שהם פועל יוצא של חוקי הפיזיקה: תיבת רמקול גדולה ושטח נע גדול של היחידה או היחידות המפיקות תדירויות אלה".
יש מעט קטעים מוזיקליים "שיורדים" מ-40 הרצים, אבל שהם קיימים במוזיקה, הם נותנים את המהירות בבאס, העובי של הצליל והדינמיקה המתפרצת.

תומר
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
הזמר האמריקאי טים סטורמס מחזיק בשיא גינס לקול הנמוך ביותר.
הוא מצליח להפיק צליל בתדר 0.189 Hz שאומנם לא ניתנים לשמיעה באוזן האנושית אבל לטענתו הוא מרגיש את זה בגוף.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tim_Storms
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
שלום,

אני אוהב באס נמוך, עם תדירויות בין 20 הרצים ועד 50 הרצים, תחום כזה שאתה מרגיש אותו בחזה, יותר מאשר אתה שומע אותו באוזניים. כפי שכתב ידידי איל (ז"ל), "באס נכון ומדויק הוא אחד הדברים היקרים והקשים ביותר להשגה במערכת סטריאו טיפוסית. כדי להפיק את התדירויות הנמוכות בצורה משכנעת, בשל אורך הגל של תדירויות אלה, חייב המתכננים נצמדים לפחות לשני עקרונות תכנוניים, שהם פועל יוצא של חוקי הפיזיקה: תיבת רמקול גדולה ושטח נע גדול של היחידה או היחידות המפיקות תדירויות אלה".
יש מעט קטעים מוזיקליים "שיורדים" מ-40 הרצים, אבל שהם קיימים במוזיקה, הם נותנים את המהירות בבאס, העובי של הצליל והדינמיקה המתפרצת.

תומר

צריך חדר מטופל נכון
 

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
רמקול ש"עושה" 40HZ לא נעצר ב-39HZ. הוא יכול ל"תת" גם 35HZ עם הנחתה קטנה.
R.
תודה על ההסבר , כן עיניין זה ידוע .
רק תהיתי כמה באמת יורדים בשירים , בטח יש דרך לבדוק את זה .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
רק תהיתי כמה באמת יורדים בשירים , בטח יש דרך לבדוק את זה .
גם אם יש דרך לבדוק, יש הבדל בין הממוצע לבין מצבים נדירים יותר ויותר, ובכל מקרה, זה לא יעזור לך ליצור מיתאם בין מה שאתה קורא בנתונים של רמקולים לבין מה שתשמע באוזן במציאות.

לא רק שהמתאם הזה מראש לא מאוד גבוה, זה תלוי מאוד באקוסטיקה, בהגברה, במרחק מהרמקולים ובמוסיקה עצמה.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
שלום,
בשל אורך הגל של תדירויות אלה, חייב המתכננים נצמדים לפחות לשני עקרונות תכנוניים, שהם פועל יוצא של חוקי הפיזיקה: תיבת רמקול גדולה ושטח נע גדול של היחידה או היחידות המפיקות תדירויות אלה".
תומר

וחלל ( לא מגורים סטנדרטי )
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
וחלל ( לא מגורים סטנדרטי )
אני לא בטוח שאפשר לקחת בחשבון יותר מדי את החלל שבתוכו יימצא הרמקול כחלק מהתכנון. זה לא ידוע בשלב זה.

המתכננים נצמדים לפחות לשני עקרונות תכנוניים, שהם פועל יוצא של חוקי הפיזיקה: תיבת רמקול גדולה ושטח נע גדול של היחידה או היחידות המפיקות תדירויות אלה
נראה לי שייש כאן שילוב בין סך הכל השטחים של היחידות ומידת היכולת שלהן לנוע פנימה והחוצה.

כמוכן נדרש שהממבראנות יהייו קשיחות מאוד ולא יתקפלו/יקמטו בעת התנועה, ושהמאסה שלהן תהייה נמוכה, כדי שלא יתמידו לנוע אחרי הפסקת המתח מהמגבר, וצריכה להיות יכולת שיכוך לתנועה, אבל כזו שלא תפריע לתנועה.

וייש עוד בעייתיות עם האוויר שנדחס בתוך תיבת התהודה, מה עושים איתו -- פורט שמאפשר לו לצאת, אבל עלול לפגוע בגל הראשי באנטי-פאזה, או קופסה סגורה?

יש גם עניין שהמרחק מהרצפה משפיע על הגלים העומדים שנוצרים בחדר, כך שמבחינה זו ומבחינת המאסה הנמוכה עדיפות מספר יחידות קטנות.

בקיצור, יש כאן הרבה עקרונות תיכנון. לא פשוט העניין הזה, ומעטים מצליחים בו בצורה באמת טובה.

עמיר

נ.ב., וייש גם את האופצייה של מגבר נפרד ליחידות הבאס, שדורשות הרבה הספק
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
לדעתי הצנועה רמקול
לא יהיה יותר טוב מהבס שהוא
מסוגל להפיק,
כל המוזיקה נשענת על הבס.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור