כמה חומר יש ב"היי רז"?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ועדיין אני מעדיף את התקליט.

אבל זה לא משנה מפני שזה לא הויכוח ואנחנו לא הולכים להיכנס לזה.
לכל אחד זכות מלאה לטעם אישי שלו, ואם מישהו אוהב דברים אחרים ממני, זה לא מוריד מהערכתי אליו.

ואני בהחלט מקווה שלא נצטרך להיכנס שוב לוויכוח האינסופי והמיותר הזה.

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
גם לא נכון -- הרבה שנים הקליטו ב-16/44.1.

רק בהדרגה התקדמו ל-18 ביט, ל-20, מעט 22 וקפצו ל-24, וכיום הרבה פעמים ביותר resolution ובחלק מהמקרים אפילו ב-multichannel.

עמיר

נכון, 50% מכותרי SACD הם רמאות כיוון שנעשה upsampling מ-CD. לפעמים, הרמאות הזאת היא רק לגבי שכבת ה-STEREO של אותו דיסק, כאשר MC הוא היי-רז אמיתי...

אבל אני התכוונתי למצב היום, שבעריכה הדיגיטלית (מי שמבין לפחות) מייצר קובץ היי-רז "על" (לפעמים זה DXD - 384/32), ואחרי זה ממנו מייצרים למדיות אחרות - היי-רז להורדה, חנות של APPLE, דיסק CD, טלפון נייד וכו'.

לגבי דוגמה שהבאתי, EMI יצרו מאסטר פנימי ב-96/24, אבל גרסת USB היא ב-44.1/24
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
נכון, 50% מכותרי SACD הם רמאות כיוון שנעשה upsampling מ-CD. לפעמים, הרמאות הזאת היא רק לגבי שכבת ה-STEREO של אותו דיסק, כאשר MC הוא היי-רז אמיתי...

אבל אני התכוונתי למצב היום, שבעריכה הדיגיטלית (מי שמבין לפחות) מייצר קובץ היי-רז "על" (לפעמים זה DXD - 384/32), ואחרי זה ממנו מייצרים למדיות אחרות - היי-רז להורדה, חנות של APPLE, דיסק CD, טלפון נייד וכו'.

לגבי דוגמה שהבאתי, EMI יצרו מאסטר פנימי ב-96/24, אבל גרסת USB היא ב-44.1/24
הנחתי שלזה התכוונת, אבל הניסוח הייה בעייתי, כי היי-רז זה לא מקור ולא שידרוג ולא נעליים אלא בהקשר שלנו פשוט ייצוג של גלי מוסיקה ברזלוצייה גבוהה יותר משל CD. עד כמה יותר גבוהה לא מוגדר, כנראה -- ככל היידוע לי זה לא מונח "רשמי" אלא כינוי. למשל, הרבה הקלטות נעשו ב-16/88, היירז??

לגבי ה-50% וה-MC, אני בספק, במיוחד לגבי השנים האחרונות, כשההקלטות נעשות בהיי-רז, וכנראה מעל 90% הם "אמיתיים". חוצמזה, מגבי MC -- אם יש הקלטה "אמיתית" ב-MC, למה לעשות upsampling אם אפשר פשוט לעשות מיקס, או לפעמים פשוט לקחת את הערוצים הקדמיים כפי שהם?

אם כבר, הרבה מה-MC מהעבר הם לא "אמיתיים" אלא עיבוד אלקטרוני של שני ערוצים -- הרי את רוב המוסיקה בעבר, פרט לתקופה קצרה של קוואדרו, הקליטו רק בשני ערוצים. לפעמים לוקחים פשוט ערוצים שונים מהקלטת מולטי-מייקינג.

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
למשל, הרבה הקלטות נעשו ב-16/88, היירז??
א. לא ידעתי
ב. אני - וזה אולי רק אני - מחשיב את היי-רז כ-24ביט לפחות.


לגבי ה-50% וה-MC, אני בספק, במיוחד לגבי השנים האחרונות, כשההקלטות נעשות בהיי-רז, וכנראה מעל 90% הם "אמיתיים". חוצמזה, מגבי MC -- אם יש הקלטה "אמיתית" ב-MC, למה לעשות upsampling אם אפשר פשוט לעשות מיקס, או לפעמים פשוט לקחת את הערוצים הקדמיים כפי שהם?

נכון כי זה פשוט יותר לעשות downmix ל-2 ערוצים, אבל יכול להיות שזה נעשה עדי לקדם מסחרים MC?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
נכון כי זה פשוט יותר לעשות downmix ל-2 ערוצים, אבל יכול להיות שזה נעשה עדי לקדם מסחרים MC?
אני לא מבין בשיווק, אבל לעשות מוצר פחות טוב עבור 99% מהצרכנים (שאין להם MC) רק כדי לקדם מכירות MC דרך זה שבמקרה מישהו יטרח להשוות בין 2CH ל-MC, יגיע למסקנה ש-MC יותר טוב וייהייה מוכן להשקיע עבור ההבדל הזה בציוד הנוסף (מגברים, רמקולים) ו/או בהחלפות (למשל פרה סטריאו ל-MC) וכו' ואז יקנה את הדיסק????

לא יודע למה, אבל זה לא נשמע לי מאוד סביר.
אבל בעולם של היום? לך תדע.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור