כיצד לבחור מצלמת רפלקס דיגיטלית – מדריך


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,356
מעורבות
724
נקודות
113
 

ead

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
1
נקודות
16
הסבר מעולה ונעים לקריאה

תוכל להסביר עוד בבקשה לגבי הקרופ וכו'?

מה זה כל נושא ה FULL FRAME וכו'?

האם אני רוצה יותר רחב או יותר זוום? ומה ההבדלים בין FF וכו'?
כלומר מבחינת איכותיות ולאיזה מקרים יותר מתאים מה וכל זה?

כמו כן, תוכל לרשום המלצות למצלמות/דגמים למתחילים? וכנל לגבי עדשות?

ומה דעתך על עדשות קבועות? (בלי שום זום לדוגמא)

בהחלט יש מקום לתת עוד הסברים לגבי הכל

אבל התחלה נפלאה וטוב לראות בעברית קצת הסברים לשם שינוי :)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תודה, זה מדריך למתחילים עם עיקרי התורה על רגל אחת.

במצלמות SLR דיגיטליות, נקודת הייחוס הינה 35 מ"מ פילם, שטח חיישן המצלמה מושווה לשטח בפילם שנחשף לתמונה.
FULL FRAME שווה בשטחו לאותו שטח בסרט הפילם שמוקדש לתפיסת הפריים, מה שאומר CROP FACTOR = 1, רוב מצלמות ה- DSLR מגיעות עם חיישן קטן יותר מ- FF, מה שמשפיע על ה- CROP FACTOR ומקנה לו ערך גבוה יותר מ-1.

החישוב ביחס ל- FF הוא פשוט: לוקחים את נתוני אורך המוקד של המצלמה ומכפילים אותם בנתון ה- CROP FACTOR של אותו הדגם, כך מקבלים את נתוני האורך שהיו מקובלים בשימוש עם מצלמות פילם 35 מ"מ.
אם ניקח, לדוגמא, עדשת 50 מ"מ, על מצלמת ניקון עם קרופ פקטור של 1.5, החישוב יהיה 50X1.5=75, היא תהפוך למעשה לעדשת 75 מ"מ.

כך, על כל עדשה, מרוויחים זום גדול יותר, אבל מקבלים זוית ראיה צרה בהשוואה לאותה עדשה על מצלמת פילם. בגלל זה, עדשות ה- 50 מ"מ שהיו פופולריות מאוד בעבר, איבדו מכוחן, בגלל שעל מצלמה דיגיטלית, 75 מ"מ מהווים זוית צרה מדי בכדי לצלם במקרים רבים, למשל בתוך בית.
עדשה קבועה (PRIME) לעומת זום? כתבתי הסבר קצר על ההבדלים בהקדמה לביקורת על Nikon AF-S DX 35mm f/1.8 G

לגבי דגמי מצלמות DSLR למתחילים, על איזה תקציב אתה מדבר?
 

ead

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
1
נקודות
16
אני לא יודע לגבי תקציבים מה דעתך? איך היית מסווג גופי מצלמות ועדשות מבחינת מחירים? על מה היית ממליץ באמת לאנשים שעוברים בפעם הראשוה ל DSLR ? משהו טוב שיחזיק כמה שנים טובות ויספק אותם גם כאשר "יתקדמו" ברמת צילום שלהם?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
דגמי כניסה:
ניקון D40 - D60
קנון 1000D - 450D
אולימפוס E450 - E520
 

igal.l

עוסק בתחום
הודעות
531
מעורבות
40
נקודות
28
כתבה מעולה ליאור

אני לפני קניה של מצלמה עדיין לא יודע אם זה ניקון או קנון

אעדכן בהמשך
 
ד

דביר99

אורח
קנון מול ניקון ... השאלה והויכוח הנצחי...
 

א

אורח

אורח
מה לגבי הניקון D90 ? מה היתרונות והחסרונות? תודה

מה לגבי הניקון D90 ? מה היתרונות והחסרונות? תודה
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
זו שאלה כללית מאוד... מה הצרכים ומה חשוב לך במצלמה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה לגבי הניקון D90 ? מה היתרונות והחסרונות? תודה

חבר טוב וצלם אירועים משתמש ב-D90 כגיבוי. לדבריו {והוא מבין עיניין} מדובר במצלמה מעולה שמהווה יתרון על הקנון באיזון לבן יעיל יותר במקומות עם תאורה משתנה אך לקנון יתרון בפוקוס אוטומטי טוב ומהיר יותר. בנוסף חשוב מאוד להרגיש את המצלמה, אני אישית מתחבר יותר לקנון והסיבה הפשוטה היא שפשוט התחלתי איתה, כנראה זה היה שונה אילו הייתי מתחיל עם הניקון.

יש שיגידו שהצבעים של הקנון טבעיים יותר בעוד הצבעים של הניקון מרשימים ועזים יותר.
יש שיגידו שיש יתרון למנוע פוקוס על המצלמה בקנון ולכן העדשות מעט יותר זולות. מהצד השני יגידו ניקוניסטים שזה ממש לא משנה ואפילו עדיף שהבודי יהיה עם פחות מנועים.

בקיצור - ה-D90 היא מצלמה מעולה. תחזיק אותה ביד ותשווה אותה לקנון המתחרה. מי שתהיה נוחה יותר לאחיזה היא זו שתשאר איתך.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
(Y) רק תיקון קטן, במצלמות ניקון יש מנוע פוקוס פנימי, חוץ ממצלמות הכניסה בדגמים D40 / D60 / D5000
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
כתבה נחמדה ליאור!
רק כמה נקודות, תרשו לי להגיב... בקנון אין מנוע פוקוס פנימי, רק בתוך העדשות, ואלה לא זולות יותר מעדשות ניקון.
ניקון לפעמים מתמחרים "יוקרתי" כדי למתג את עצמם, זה כן. ניקון הלכו בתחילה על מנוע פנימי, עם כל בעיות האיטיות, רעש והסירבול, מה שעלה להם ביוקר, בעוד קנון בחרו בשיטה הנכונה וכבשו את תחום הצילום המיקצועי, עיתונאות וספורט בזכות פוקוב "אינסטנט".
לניקון יש בד"כ, צבעים יותר טבעיים עקב כיול רגוע יותר, בעוד בקנון התלונה היא שהצבעים קצת מוגזמים, לא בעייה
לסדר את זה איך שרוצים כמובן.
היתרון הגדול של הניקון החדשות הוא במערכת אוטופוקוס טובה יותר, ביחוד בדגמי הביניים, כ D300, שם קנון "שידרגו" למטה כדי להבדיל מהמודלים המקצועיים, בעוד ניקון צ'יפרו את המשתמשים החובבים במערכת מתקדמת מהדגם היקר.
למשל ל 5D ול 50D מערכת פוקוס עייפה, שלא מתאימה לצילומי ספורט, בעוד בניקון D300 המערכת זהה לזו של ה D3. יש לניקון גם טכנולוגיית עקיבה ונעילה יעילים מקנון, כרגע.
בשנה שעברה, ניקון עברו את קנון במכירות DSLR ביפן, בזכות ה D40, שזה כמובן משבר גדול לקנון שנהנו משליטה 10 שנים.
ניקון נכנסו חזק לתחום המיקצועי עם עדשות פוקוס פנימי טובות, ועכשיו הפייט פייר בינהם.
הקנון בד"כ עדיפות לאחיזה, ארוגומית הן נוחות יותר, בעוד לניקון יש בד"כ יותר ככפתורים לשליטה פשוטה ונוחה יותר.
לסיכום, ניקון זה לצלום חובבני, קנון למיקצועי.
:)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
כתבה נחמדה ליאור!
רק כמה נקודות, תרשו לי להגיב... בקנון אין מנוע פוקוס פנימי, רק בתוך העדשות, ואלה לא זולות יותר מעדשות ניקון.
ניקון לפעמים מתמחרים "יוקרתי" כדי למתג את עצמם, זה כן. ניקון הלכו בתחילה על מנוע פנימי, עם כל בעיות האיטיות, רעש והסירבול, מה שעלה להם ביוקר, בעוד קנון בחרו בשיטה הנכונה וכבשו את תחום הצילום המיקצועי, עיתונאות וספורט בזכות פוקוב "אינסטנט".
לניקון יש בד"כ, צבעים יותר טבעיים עקב כיול רגוע יותר, בעוד בקנון התלונה היא שהצבעים קצת מוגזמים, לא בעייה
לסדר את זה איך שרוצים כמובן.
היתרון הגדול של הניקון החדשות הוא במערכת אוטופוקוס טובה יותר, ביחוד בדגמי הביניים, כ D300, שם קנון "שידרגו" למטה כדי להבדיל מהמודלים המקצועיים, בעוד ניקון צ'יפרו את המשתמשים החובבים במערכת מתקדמת מהדגם היקר.
למשל ל 5D ול 50D מערכת פוקוס עייפה, שלא מתאימה לצילומי ספורט, בעוד בניקון D300 המערכת זהה לזו של ה D3. יש לניקון גם טכנולוגיית עקיבה ונעילה יעילים מקנון, כרגע.
בשנה שעברה, ניקון עברו את קנון במכירות DSLR ביפן, בזכות ה D40, שזה כמובן משבר גדול לקנון שנהנו משליטה 10 שנים.
ניקון נכנסו חזק לתחום המיקצועי עם עדשות פוקוס פנימי טובות, ועכשיו הפייט פייר בינהם.
הקנון בד"כ עדיפות לאחיזה, ארוגומית הן נוחות יותר, בעוד לניקון יש בד"כ יותר ככפתורים לשליטה פשוטה ונוחה יותר.
לסיכום, ניקון זה לצלום חובבני, קנון למיקצועי.
:)

תודה איתי. השכלתי! וכבעל קנון נהנתי במיוחד מהסיכום.
 

י

יוגב מאיר

אורח
אני רוצה לקנות מצלמה כניראה שאני אלך על קנון...

אבל ההתלבטות נעה בין ה450D ל1000D מה שגם רואים בחנויות יותר את הדגם של ה-1000D ואת ה450D אני מוצא רק באינטרנט...
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
את ה- 450D מחליפה ה- EOS 500D, ה- 1000D ממותגת כסדרה זולה יותר.

איתי, גם מצלמות ניקון החדשות ממשיכות עם מנוע פוקוס פנימי, חוץ מסדרות הכניסה.
למען האמת, אם תשווה בין עדשת ה- F1.4D 500mm שמסתמכת על המנוע בגוף, בהשוואה לעדשה החדשה F1.4G 50mm שכוללת מנוע פוקוס בעדשה, תגלה שהחדשה מפקסת הרבה יותר לאט מאשר הקודמת שמסתמכת על המנוע בגוף.

לגבי נוחות אחיזה / ארגונומטריה, תמצא שסדרות הכניסה של ניקון D40 / D90 הרבה יותר נוחות מהמקבילות של קנון עם גריפ בולט ומעוצב יותר, בסדרות הגבוהות יותר זה כבר תלוי דגם.
באופן כללי, שתי החברות מצויינות, לכל אחת יש הברקות מידי פעם וגם אכזבות ולרוב, מה שמשאיר את הצלם "נעול" במחנה שלו הוא מאגר העדשות הגדול והיקר שלו ולא תמיד גוף המצלמה...
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
ניקון ממשיכים כדי לתמוך בעדשות הישנות שלהם. זה המוטו שלהם. להגן על ההשקעה של הלקוח.
באיזה קנון ראית מנוע פוקוס בגוף המצלמה? לא זכורה לי חיה כזו. עדשות הפוקוס אוטומטי של קנון הן בעלות מנוע פנימי מיום אלף כשהן יצאו.
לגבי ה 50MM (לא התכוונת ל 500 אני מניח) החדשה שיותר איטית מהקודמת, אני משתתף בצער של בעלי הניקון.
אל תסיק מזה מסקנות לגבי עדיפות למנוע בגוף המצלמה. ה G פשוט מתוכננת איטית יותר, לטובת פוקוס ידני איכותי יותר. החלטה מוזרה של ניקון.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לא כתבתי שבמצלמות קנון יש מנוע פנימי, איפה ראית את זה?
הנקודה העקרונית שחשוב היה לי להדגיש בכתבה היא לא ההבדל בשיטות (מנוע בגוף או בעדשה) אלא כל ענין התאימות לעדשות: בעלי מצלמות קנון, לא צריכים לדאוג בענין תאימות לעדשות מודרניות, כמו גם בעלי מצלמות NIKON עם מנוע פנימי.
היוצאות מן הכלל הן מצלמות הכניסה של ניקון שאינן כוללות מנוע פוקוס פנימי ולכן מוגבלות במבחר העדשות המתאים, זה מידע חשוב עבור רוכשים פוטנציאליים שמתכננים לרכוש אחד מן הדגמים הללו.
 

avnerlaskin

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
0
שאלה לליאור?

שלום ליאור ,
אני מאוד נהנה לקרוא את הכתבות שלך וחשוב לי מאוד לשמוע את דעתך על התלבטות שיש לי .
אני רוצה להכנס לתחום הdslr ואני מתנדנד בין שני דגמים של ניקון הדי 90 והדי 300 .
ישנם שני תחומי צילום שאותם אני מתכוון לצלם. אחד זה צילום מזון מדוייק ומיקצועי באיכות גבוהה והשני זה צילום ספורטיבי דינמי.
מהבירורים שערכתי הדי 300 היא מצלמה ברמה הרבה יותר גבוהה מהדי 90 אולם אני חסר ניסיון בתחום ומתכוון ללמוד את הנושא מצלם מיקצועי.
העם די300 כמצלמה ראשונה או די 90 כמצלמה ראשונה ?
אשמח מאוד לשמוע את דעתך .

בברכה,
אבנר
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שלום,
יש סתירה מסויימת בצרכים שלך, מצד אחד, אתה מגדיר עצמך כמתחיל בעולם ה- SLR, מצד שני יש לך צרכים מקצועיים להם מתאימה יותר מצלמת ה- D300.
אם, בסופו של דבר, אתה יודע שתכנס לעולם הצילום המקצועי בתחומים שציינת, לא רואה טעם בהשקעה ב- D90 ואח"כ ביצוע שדרוג.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יפה. השכלתי.
מה שכן , הדבר החשוב ביותר בכל המצלמות זה האופטיקה.
לאופטיקה לא טובה לא תעזור שום מצלמה .
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור