יהורם גאון נגד הזמר המזרחי: "זבל ובושה"

  • פותח הנושא oferT
  • פורסם בתאריך

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
ואני מתגעגע לזמנים הטובים של המוזיקה פה בארץ . פורטיסחרוף , הגל החדש ברוק הישראלי של תחילת שנות ה-90 , עם כל הלהקות של אז . מתגעגע למוזיקה של אריק איינשטיין ושלום חנוך . פעם היתה מוזיקה טובה. לא פלא שהיום אני כבר לא מתחבר לכלום , לא לאלה שלא "עובדים" , ובמיוחד במיוחד במיוחד לא לאלה שכן , אלה שנגדם השתלח אדון גאון .

מסכן , לא ידע שבמדינה לבנטינית מיותר ומזיק לחרוץ לשון כנגד משוש ליבם ואוזנם של האספ ... ההמונים.
 
נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
נמר, לא משנה מה תאמר על אומנים אחרים וכמה הם לא "מצליחים" לדעתך
וכמה הכתיבה שלהם נגד הזמר המיזרחי באה ממקום "נחות" -לא תשנה את דעתם של אילו שחושבים הפוך ממך
וחבל על המאמץ לשכנע מישהו שיחשוב אחרת.

מה שאמר גאון אולי לא היה מתאים -אבל דיבר אל הרבה אנשים שחושבים בדיוק כמותו.

למי שמחפש רדיו "נטול" מוזיקה כזו (כמוני למשל) יש את 88 FM
מקום נדיר ואיכותי בים של המוניות ששוטף את גלי הרדיו...


אגב, גם אני מתגעגע למוזיקה האיכותית שעשו פעם -איפה הילד,משינה,נקמת הטרקטור,
בנזין,תערובת אסקוט,סטלה מאריס,תיסלם,סחרוף פורטיס,אריאל זילבר,תמוז ועוד כמה
היום כבר לא עושים מוזיקה כזו לצערי.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
בדיוק

לא מענין אותי אם יהורם גאון מופיע, מרוויח, במרכז הבמה או על התוף, מתוסכל או רץ מאושר בגשם ......
בעצם יהורם גאון לא מעניין אותי בכלל בהקשר זה אבל מה שהוא אמר זה מה שאני חושב ומרגיש ועוד הרבה אחרים
ירון


זו בדיוק מהות הנושא ולא האיש מאחורי האמירה -שהיא אולי אומללה
אבל משקפת את דעתם של רבים.
 

ALMA

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
0
נקודות
6
הבעיה היא שהכללה שבדבריו של גאון הטיפש.
מוזיקה רעה יש בכל הסגנונות וכך גם מוזיקה טובה
כן גם בצג המזרחי.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אגב, גם אני מתגעגע למוזיקה האיכותית שעשו פעם -איפה הילד,משינה,נקמת הטרקטור,
בנזין,תערובת אסקוט,סטלה מאריס,תיסלם,סחרוף פורטיס,אריאל זילבר,תמוז ועוד כמה
היום כבר לא עושים מוזיקה כזו לצערי.



כי זה לא "מסחרי" . זה לא עושה כסף .
המוזיקה המזרחית שכבה עשרות בשנים בצד , בשוליים . רק אחרי שנשברה ההגמוניה המסורתית של ערוצי ההשמעה הממשלתיים (הטלויזיה הישראלית , תחנות הרדיו הממשלתיות) , ונכנסו למשחק כל תחנות הרדיו האיזוריות וכל הערוצים המסחריים , היא זקפה את קומתה ופשט/תה בכל מקום אפשרי . כי נערי הרייטינג יודעים מה העם רוצה באמת , ומה עושה פה את הג'ובות , וזה בדיוק מה שקיבלנו מהם.

כל הלהקות לעיל הבליחו כניצוץ באפילה בתקופה שקדמה לכך . היו כאלה שהצליחו יותר, וכאלה שהצליחו פחות , אך אותה הצלחה קצרת ימים נשענה על האחוז הקטן מהמאזינים שכן יודע לברור את המוץ מהתבן , וכיוון שכך הן לא היו מספיק מסחריות להאריך ימים , והקו המוזיקלי שלהן אינו רלוונטי היום , למרבה הצער.

העם פה תמיד אהב ורצה מזרחית . פשוט הז'אנר דוכא ע"י האליטה התקשורתית , מכיוון שבאותם ימים לא היתה מודעות לרייטינג וכאלה , ומכיוון שהם נגעלו ממנה ומה שהיא מייצגת.


מבחינת ההתייחסות לגופו של עניין, יהורם גאון צודק.
אין כל רלוונטיות מהיכן מגיעה ההתבטאות הזו של האיש. מקסימום הוא מצטייר כקנאי שלא יודע להפסיד בכבוד , אם רק כעת , כאשר הוא בתחתית , הוא נותן פומבי למה שחשב קודם אך בחר שלא לומר .
אפשר גם לראות אותו כאדם שאין לו כבר מה להפסיד . אם היתה לו קריירה כלשהי היום , זה היה מחסל אותה, לעומת ימיו הגדולים ,שאז הוא היה זוכה לחיזוק חיובי בתקשורת.
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אגב, גם אני מתגעגע למוזיקה האיכותית שעשו פעם -איפה הילד,משינה,נקמת הטרקטור,
בנזין,תערובת אסקוט,סטלה מאריס,תיסלם,סחרוף פורטיס,אריאל זילבר,תמוז ועוד כמה
היום כבר לא עושים מוזיקה כזו לצערי.

וכן נושאי המגבעת, וכל מה שקשור ביוסי אלפנט, כמובן אהוד בנאי ,
סיאם, ז'אן קונפליקט, ענבל פרלמוטר, ועוד
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
וכן נושאי המגבעת, וכל מה שקשור ביוסי אלפנט, כמובן אהוד בנאי ,
סיאם, ז'אן קונפליקט, ענבל פרלמוטר, ועוד

בוודאי.

ורוקפור, הקליק,החברים של נטאשה,גן חיות וכמה ששכחתי - אני עד היום לא תופש איך כישרון
כמו שרון מלדאבי הלך להיות עיתונאי- חבל.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
שני סנטים:
בכתבה של מעריב יש ציטוטים קטנים שלא בהכרח (ורוב הסיכויים שזה רחוק ממה שכתוב) שבכלל לא מספרים את כל הסיפור.
מזמן למדתי לא להאמין למה שאומרים בעיתון , אלא עד שאני אשמע את האדם בעצמו.
כמו כן אם למישהו יש את הכתבה האמיתית שנעשתה בעיתון הסטודנטים זה ישפוך אור.
אם שמתי לב היום בדיוק למה שאמר גאון בהקלטת הראיון בערוץ 10 : "מוזיקה מזרחית פופלרית" ולא "כל המוזיקה המזרחית".
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני מציע להפריד בין מוזיקת פופ, או סתם נוננסנס, לבין מוזיקה שבאה להגדיר קבוצה מגדרית ולייצג אותה.
מוזיקת פופ, ברוב המקרים, היא מוזיקה ששמה פחות דגש על המילים. הרבה להיטי פופ כתובים בשפה נמוכה עד כדי דבילית, וזה "בסדר". אני לא חושב שליידי גאגא או להבדיל דנה אינטרנשיונל, שרות טקטסים עמוקים. אבל לכולם ברור שזו מוזיקת פופ, או מוזיקת ארוויזיון (דינג דונג) או מוזיקת ריקודים עם להיטים אופנתיים שבאים והולכים, ולכן זה "בסדר".

לעומת זאת כשז'אנר מוזיקלי-תרבותי שלם, ששנים טען - ועדיין טוען - לקיפוח, מבקש לייצג עדה או תרבות, ועושה שימוש בטקסטים נמוכים, שלא לומר אינפנטיליים, באופן כמעט קבוע, אז יש לנו בעיה. אם הטקסטים האלה מייצגים את תרבות המזרח של היהודים בארץ, אז סביר שלחלק גדול ממי שמגדרים עצמם כ"מזרחיים" יש בעיה, כי מה שמייצג אותם ואת המורשת שלהם זה תת תרבות אינפנטילית-נמוכה. אוי ואבוי לתרבות יהודי המזרח אם מכל המטען התרבותי העשיר והעמוק שלה, שנוצר לפני מאות שנים ויחזיק מעמד עוד אלפי שנים, מה שמייצג אותה היום זו השירה עם הטקסטים העלגים האלה. אני חושב שעדיף ליהדות המזרח שתיוצג על ידי הרמב"ם, יהודה הלוי ואחרים. לא על ידי כותבי להיטי החתונות של הדור הנוכחי.

מבחינה זו יהורם גאון גם צודק, וגם עושה שירות טוב להרבה מזרחיים שחשים בושה כשמכנים את המוזיקה הזאת כ"מוזיקה מזרחית". כולה מוזיקת פופ קצבית, די מונוטנית ובטח לא מתוחכמת, עם טקסטים די מפגרים, שטובה להרקדות המוניות בשמחות. לא שונה מכל מוזיקת מועדונים בכל מקום אחר בעולם. אם היא תוגדר ככזו, הכל יהיה בסדר. אבל האם זה מה שאמור לייצג את תרבות המזרח של היהודים? חס וחלילה....


ונמר, בויכוח הזה כבר היינו. כדאי שתזכור שמכירות ועשיית כסף הם לא מדד לשום דבר שקשור לתרבות. ההמונים תמיד הלכו וילכו למכנה המשותף הכי נמוך, ומי שיעשה תרבות של מכנה משותף נמוך תמיד יהיה הכי עשיר. תוכניות הטלביזיה הכי מפגרות עושות מיליונים כי רובינו אוהבים להציץ או להסתלבט אחד על השני. יש בנו יצר חולני שנהנה לראות אנשים סובלים ולכן אנחנו מיצרים לתוכניות מסוימות רייטניג שמייצר כסף. אז מה זה אומר על התרבות שלנו? זה בטח לא אומר כלום על האיכות.

כל עושי המיליונים במה שקרוי בטעות "זמר מזרחי", לא מתקרבים לקצה של השפיץ של הבוהן של חוה אלברשטיין, שיוצרת מוזיקה עוד מלפני שהם נולדו, מחדשת ומתחדשת ותמיד תמיד מקורית ומעניינת, ואם יהיה צורך היא תרעב ללחם ולא תתפשר על העשייה האומנותית שלה ועל הטקסטים הבהירים והברורים, או של ברי סחרוף (כנ"ל), או יהודה פוליקר (כנ"ל), או שלום חנוך (כנ"ל) או אהוד בנאי (כנ"ל) או עמיר בניון (שמבחינתי רחוק ממה שקוראים כאן "זמר מזרחי", כרחוק מזרח ממערב). כולם יוצרים שמסרבים להתפשר ומייצרים מוזיקה עם אמירה אישית ואיכות גם בטקסטים וגם בלחן.

 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
למרות שזה לא יעזור למעריצי הז'אנר לזנוח אותה,חלילה



לעומת זאת כשז'אנר מוזיקלי-תרבותי שלם, ששנים טען - ועדיין טוען - לקיפוח, מבקש לייצג עדה או תרבות, ועושה שימוש בטקסטים נמוכים, שלא לומר אינפנטיליים, באופן כמעט קבוע, אז יש לנו בעיה. אם הטקסטים האלה מייצגים את תרבות המזרח של היהודים בארץ, אז סביר שלחלק גדול ממי שמגדרים עצמם כ"מזרחיים" יש בעיה, כי מה שמייצג אותם ואת המורשת שלהם זה תת תרבות אינפנטילית-נמוכה.

אוי ואבוי לתרבות יהודי המזרח אם מכל המטען התרבותי העשיר והעמוק שלה, שנוצר לפני מאות שנים ויחזיק מעמד עוד אלפי שנים, מה שמייצג אותה היום זו השירה עם הטקסטים העלגים האלה. אני חושב שעדיף ליהדות המזרח שתיוצג על ידי הרמב"ם, יהודה הלוי ואחרים. לא על ידי כותבי להיטי החתונות של הדור הנוכחי.

.



כתבת את זה כל כך יפה שאין צורך להוסיף דבר - אלא רק להפנים.(ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
קח אחד. לא נכון ולא כי אתה או עופר לא צודקים. שניכם, על פי הצהרתכם לא מאזינים למוסיקה הזו.

קרא את המילים הנ"ל. שיר מזרחי חדש.

מה לך מלאך
כי חרש התעלמת ממני
מה לי
אבדה לי אהבה תמה
אוהב אותך יותר
ואת רק משתנה

מה לך מלאך
כי עננים כיסו עיניים
מים הציפו את נחלתי
ואת מנוחתי הפרה תמתי

בואי בואי יפתי
והשיבי לי אהבתי
בואי שובי אל חיקי
אל תגידי ששכחת
לא רק אל תגידי שעבר

מה לך כל כך
חזקו ממני שתיקותייך
מה לי
חזקה ממך תשוקתי
כמו רוח מליבך
סוערת בתוכי


קח אחד.
אתה נתפס על בלבלי אותו, אני לא זמין ועוד שלל קיצ'ים נטולי עומק שהמטרה שלהם היא לשמח. יחד איתם יש את הבלדות השקטות המדהימות. בניהן "מלאך" של איל גולן, "צליל מיתר", "אבא" של שלומי שבת ועוד מלא בלדות מרגשות עד דמעות.

יש גם "חפלות" וזה בסדר גמור. זה חלק מהעניין וכדאי לקבל זאת באהבה. הזמרים הללו ושירי ה"חפלה" שלהם הם אלא שמשמחים את ליבם של הציבור גם בימים קשים, מרקידים אותם בשמחות ומעלים חיוך על פני הציבור. יש גם את שירי האהבה הבאנלים שהיו גם לביטלס, לאלביס פרסלי ולסטיבי וונדר. גם לשלמה ארצי יש כאלה, רובם יותר אדיוטים אבל עדיין, זה לא "שירה" זה "פיזמון" וזה אחרת במהות!

אין מקום לקלטילה מהסוג הזה בשום פנים ואופן. הזמר הים תיכוני מעולם לא יצא במלחמה כל כך פוגענית ותקשורתית כלפי הזמר המערבי, או כפי שהוא מכונה על ידי המלינים "המוסיקה הלבנה". מזה הגזענות הזו? אני שומע מוסיקה מזרחית לצד הקונצרטים. מעריך גם את מילות השיר הנ"ל שציטטתי וגם את הקיצ'ים שיש בז'אנר המזרחי. לפחות שם יש קולות שמימיים שאף זמר רוק אינו מסוגל להוציא מגרונו. וזה בסדר, הרי אף זמר מזרחי לא הלין על הקול הריק שיש בו רק 1 קילוהרץ של אבייתר בנאי, או הקול חסר המנעד של אריק ברגמן, או הקול המזעזע של יוני בלוך! למה? כי הם עושים מוסיקה. ומי שעושה מוסיקה מאהבה מבחינתי הוא מבורך. בלי קשר לדת, גוון קול או עדה.

המזרחית של היום זה פופ מזרחי. בניהם יש בלדות נשמה ויש קיץ' מדליק וקל. האמירות הללו של "להתרחק" ממנה או "מכנה משותף נמוך" וכאלה הן אמירות גזעניות שאין להם מקום בחברה הישראלית. אני מכיר אחד שמת על הז'אנר הזה, נהנה מכל דקת האזנה לקיץ' קל ומזרחי וגם מבלדות של אייל גולן, משה פרץ, קובי פרץ והוא רחוק שנות אור ממכנה משותף נמוך! אפשר להגיד שברמה האנטלקוטואלית אין כאן אף אחד שיכול להתמודד איתו.

מוסיקה זה לא ביאליק ולא שייקספיר. זה צריך לבוא בכייף ולא תמיד צריך להתעמק בשביל להינות. יש המון שירים כאלה בצד השני, לא המזרחי, שהם יותר דבילים מכל שיר מזרחי רדוד. אני מדבר על רמה אוטיסטית מוצהרת במתכוון. וזה יפה, זה מדליק.

אף אחד לא צעק רדוד כשסוסים לא דיברו עברית. {קורין אלאל}
אף אחד לא צעק רדוד כשכל אחד היה צריך קוקוס.{חווה אלברשטיין}
אף אחד לא צעק רדוד כשקראו לכלבלב אווווו בידי בם בם. {מתי כספי}
אף אחד לא צעק רדוד כששרו על גרעינים {דני רובס}
אף אחד לא צעק רדוד כשלאוטובוס נכנסה גברת עם סלים {יוני ריכטר}
אף אחד לא צעק רדוד כשהיא לא באה שישי שבת, זהו יום הבוחר {זיקני צפת}
אף אחד לא צעק רדוד כשגבר הלך לאיבוד דרך מרפסת {שלמה ארצי}.
אף אחד לא צעק רדוד כשהגיע נחליאלי, נחליאלי, נחלי, נחלי, אלי {מתי כספי}
אף אחד לא צעק רדוד כשחתולים חישבו את קיצם לאחור {שלמה ארצי}.

רוצים עוד דוגמאות? אביא לכם בסיטונאות. ימבה דוגמאות. וכולן רדודות יותר מכל שיר מזרחי רדוד ככל שיהיה. מבטיח לכם.

ואתם יודעים מה? גם נחליאלי זה יפה, וגם כלבלב בידי בם בם וגם הסוסים שמדברים עברית. למה יפה? כי גם ברדוד הזה יש משהו מיוחד שכן מעלה בי חיוך. הכל יפה, זה תלוי לאיזה מצב ולאיזו מטרה. ואם באה בי רוח שטות אז מוסיקה שטותית יכולה להיות ממש במקום.

רדוד יש אצל כולם. וזה לפעמים במתכוון. לא צריך לשחק אותה נפגעי תרבות. הרי בסופו של יום, כשאתם עוברים על יד פלאפל, ומריחים את הריח של השמן והטיגונים, למרות שזה לא "איכותי" אתם דוחפים את זה בתאווה! הרי אם באיכות עסקינן אז כנראה גבינת עובש עם ריח של גופה סרוחה נחשבת לאנינות טעם.

השאלה היא פשוטה. עולמו של מי כאן צר כעולם נמלה?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אני לא מכיר שום סיגנון מוזיקה שאין בו חומר מצוין ,חומר טוב
וחומר נחות.דיסקו,רוק כבד,סוגים שונים של ג'ז,קלאסי
פופ,כל סוגי הרוק למינהם והרשימה ארוכה...
תמיד כולם הישמיצו וישמיצו את אלה ש"מכאיבים להם "
מכל מיני סיבות.
ללא קשר לפרנסה ועם קשר לפרנסה.
למרות שלעניות דעתי ,יהורם גאון ימלא בקלות
את היכל התרבות כמה וכמה פעמים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אכן יכול למלא את היכל התרבות.
למרות שאחרי האמירה הזו הוא עלול למלא מקסימום חדר בדירת רווקים וחבל שכך.

כל אמירה גזענית, מכל ז'אנר פשוט מקוממת אותי. הייתי מקיב באותה רמה גם אם המקרה היה הפוך!
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
מה לכם כי נזעקתם?

יורם גאון זמר סוג ג', כנראה חיפש קצת פרסומת או משהוא.
זה כמו שאני אכתוב ביקורת על כדורגל...
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
כאן בדיוק הטעות שלך

אני מקווה שיקום ערוץ שינגן הכל. בלי שום אפליה. מה ששרים בשפה העברית צריך לקרוא לו מוסיקה עברית.
ישמעו גם שלומי ברכה וגם שלומי סרנגה, גם חווה אלברשטיין וגם מרגול, גם שלמה ארצי וגם שלמה בר, גם מירי מסיקה וגם זהבה בן, גם שרית חדד וגם קרן פלס, גם מתי כספי וגם אייל גולן.
.

אני רוצה ערוץ רדיו שישדר רק מוזיקה שתהיה לטעמי. מי שאוהב מוזיקה רגועה למה צריך
לשמוע מזרחית באמצע? ומי ששומע מוזיקה מזרחית אני בטוח שהוא לא רוצה לשמוע את
אסף אמדורסקי בין לבין. (אין לי הפילו ספק שבקטן)

מי שהיה בארצות הברית (הייתה שם כמה חודשים בניו יורק ופלורידה) קיבל
שעור מה זה שידורי רדיו -תחנות שמשדרות כל היום רוק אמריקאי ( דברים שרק הם אוהבים אני לא כל כך)
תחנה למוזיקת קאנטרי,תחנה מוזיקה שנות השמונים,תחנה למוזיקה שחורה,בלוז,רוק קלאסי
להיטי פופ ועוד ועוד. למה לא כאן? מדוע לזעוק ישר גזענות?
אני רוצה תחנה נטולה לחלוטין מוזיקה מזרחית (קשה היום למצוא) למה שלא אקבל את זה?
כמובן ביחד עם תחנה שתשדר אך רק מזרחית בוקר ערב למי שאוהב
למי זה צריך להפריע. (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא מפריע לאף אחד.
שתהיה גם תחנה של מוסיקת רוק {מה שהיה בעצם ב-50 שנים האחרונות בכל הרדיו}, תחנה אחת של מזרחית ותחנה שתשלב את כולם.

למה? בגלל אנשים כמוני ששומעים הכל ומעריכים הכל. אני נהנה גם מפלאפל ושווארמה וגם מפירות ים. {גם במזרח וגם במערכת יש את שווארמה ופלאפל ופירות ים, גם בחדש וגם בישן}.
 

זורו44

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
0
נקודות
16
תרשו לי "להעליב" אותכם :שלופים.;)
*יורם כבר לא ילד,עוד מעט 71-אולי יקלט בבית אבות.
את הראיון נתן לסטודנט,היום אף אחד לא מראיין אותו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זה לא משנה למי נתן את הראיון.

יהורם גאון תמיד היה שוויצר שחצן שחושב שמה שהוא עושה זה מוסיקה וכל השאר זה זבלה ואף אחד לא יודע לשיר.

לפני שלוש שנים, אולי שלוש וחצי, ישבתי על ידו באירוע של חבר {חתונה בצהריים}. כל שיר שהתנגן ברקע היה לו איזה הערה בסגנון של "הוא לא שר, הוא לא מנגן, הלחן לא מתאים למילים, העיבוד בלי נשמה, המילים עיגלות, היום אין זמרים" וכ"ו. כשהתנגן איזה שיר של משה פרץ הוא אמר "אני חייב לצאת, אני לא מסוגל לשמוע את המוסיקה הזו. איכס"

הסתכלתי עליו מהצד ופשוט נגעלתי לראות אדם כל כך מלא בעצמו שחושב שהשמש זורחת לו מה...!
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
שוב הנושא הוא לא האיש והאמירה הדי אומללה שלו
אלא המגמה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
שתהיה גם תחנה של מוסיקת רוק {מה שהיה בעצם ב-50 שנים האחרונות בכל הרדיו}, תחנה אחת של מזרחית ותחנה שתשלב את כולם.

(Y)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור