טעינת מצלמה Sony DSC-W830 דרך USB tank

  • פותח הנושא Yev
  • פורסם בתאריך

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם,

אני שוקל לרכוש את המצלמה המצויינת לעיל כאשר חשוב לי שהמצלמה תהיה קלה וקומפקטית לצורך טיולים ושאוכל להטעינה דרך USB TANK (כמו סוללה גדולה שמספיקה לכמה טעינות ואפשר להטעין ככה את הפלאפון והמצלמה) - אני לא מצליח להבין באופן חד משמעי האם ניתן להטעינה בצורה זו, למרות שכן יש לה חיבור USB, האם יכולה להיות בעיה?
כמו כן אשמח לחוות דעת על המצלמה עצמה ואולי הצעות לדגמים נוספים שיכולים להתאים לצרכי טיול והטענת USB.

תודה מראש לעוזרים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
באופן עקרוני אני חושב שלא צריכה להיות בעיה לטעון מצלמה שהטעינה שלה דרך USB עם POWER BANK - אבל בדרך כלל בזמן הטעינה המצלמה לא יכולה לעבוד.

אפשר לשאול למה הדגם הזה? לא שהוא רע, אבל בטח יש סיבה שבחרת בו.
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
תודה! זו גם התחושה שאני מקבל ממה שאני קורא.

אענה לך בשמחה - אני מחפש מצלמה לטיולים, כיוון שאני עושה טיולים עם משקל כבד לפעמים - חשוב לי שהמצלמה תהיה קלה וקומפקטית ככל הניתן. אני לא צלם מקצועי אבל חשוב לי שאיכות התמונות תהיה טובה, שהמצלמה בסה"כ תהיה איכותית. ע"פ הרושם שקיבלתי, הסדרה הזו יכולה להתאים - המשקל של W830 הוא 120 גרם והמימדים שלה אכן קומפקטיים מאוד, היא 20MP אני מסיק מזה שאיכות התמונה צריכה להיות טובה, והיא נטענת בUSB שזה דיי נוח לצרכים שלי. אני מנחש שאלה שיקולים שטחיים אבל לצערי אני לא מכיר מצלמות הרבה מעבר לזה.

מצלמה נוספת שמצאה חן בעיני היא RX100 על מספריה השונים בסדרה. זו מצלמה פחות קומפקטית וקלה אך אני מבין שיותר מתקדמת ותאפשר לי איכות תמונה יותר טובה - הבעיה שאני לא ממש מבין עד כמה האיכות טובה יותר ואם זה שווה לי את הפשרה בגודל ובמשקל, ובכסף כמובן. מצד שני אני רואה שה-zoom שלה הוא 3.6 לעומת 8 ב-W830.

אני יכול להשקיע יותר כסף בשביל מצלמה שתתאים לי יותר - אני פשוט לא מכיר מספיק וקראתי ביקורות חיוביות על הדגם הזה לכן התמקדתי עליו (W830). אני בהחלט אשמח לקבל המלצות אם יש דברים שאתם חושבים שיכולים להתאים יותר לצורך שלי.

תודה!
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ה RX100 הרבה יותר טובה בגלל חיישן גדול של 1'' מול 1/2.3 ב W830 וזה מאוד חשוב בנוסף יש לה עדשה נהדרת שגם זה מאוד חשוב - אבל היא הרבה יותר יקרה כך שזה לא ממש כוחות
לא ברור לי מה התקציב - אם RX100 נכנסת לתקציב היא מצלמה מעולה וכן ניתן לחשוב על פנסוניק LX100

אני ממליץ לחשוב על רכישת סוללה נוספת או יותר למצלמה ואז אין לך בעיה עם טעינת USB, אחרי הכך בזמן הטעינה המצלמה לא יכולה לעבוד - אני מאוד אוהב את הממשק של קנון ואני חושב שה SX610 היא אופציה אפשרית נוספת לבדיקה.
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על הרעיונות!

קראתי כמה מדריכים מתוך האתר, בפרט זה שמשווה בין מצלמת הסמארטפון למצלמות קומפקטיות - זו באמת התלבטות שהייתה לי בהתחלה - מבחינת איכות הצילום, הייתי מוכן להסתפק בזו של הסמארטפון שלי, פשוט על כל תמונה אחת טובה שאני מצליח לצלם איתו אני מקבל 3 מטושטשות לגמרי וקשה לפעמים בתאורת יום לראות מה יצא וזה מסורבל לתפעול - זה קצת הורס את החווית הצילום מבחינתי, למרות שמבחינה לוגיסטית זה מושלם - לא מוסיף משקל כסף או מקום. אבל כן, קורה מדי פעם שאני רוצה לצלם תמונה שאני מצטער שאין לי מצלמה אמיתי וטובה.

לגבי תקציב - לא קבעתי רף, כפי רשמתי אני מוכן להשקיע סכום נוסף אם הוא משרת את צרכיי.

לגבי LX100 - כבדה מבחינתי - כמעט 400 גרם זה הרבה יותר ממה שהייתי רוצה שהיא תשקול (מול 120 גרם של W830 או ה200+ של RX100) והיא באזור המחירים של RX100 אותה הייתי מעדיף במקרה הזה (על בסיסית הבנתי המועטה מאוד). אני מבין אבל שהחיישן של LX100 קצת יותר גדול (4/3) שנראה כמו סיבה טובה למחיר קצת גבוה יותר.

SX610 - בהתבסס על ההשואה כאן הדבר היחיד שמשמעותי מבחינתי הוא הזום (18 לעומת 8) כאשר היא שוקלת קצת יותר ועולה קצת יותר, אני לא בטוח שהנושא של הזום יותר חשוב לי מאשר המשקל והתוספת כסף יחד.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אם ה RX100 בתקציב שלך - היא יופי של מצלמה
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
אני קורא עוד ועוד בנסיון להבין אם אני רוצה להשקיע ב-RX100 (אני מבין שגם במצלמה זו אפשר טעינת USB) ואין ספק שכמעט בכל פרמטר כפי שהגדרת יפה זה אפילו "לא כוחות". אבל אם הייתי רוצה לחוש את ההבדל באיך שהתמונה יוצאת בסופו של דבר, כי זה מה שחשוב - איך אני יכול לעשות השוואה הוגנת בין תמונות שלהן? ניסיתי להסתכל ב-flickr באלבומים ואני אכן רואה הבדל ברמת האיכות אבל אני מבין שזה צילומים שונים, של אנשים שונים, וכ"ו - האם יש דרך יותר אותנטית לחוש את ההבדל?

אגב, בנוגע ל-W830 - מה אתה חושב עליה ביחס למחיר שלה ובאופן כללי? אני חושב על זה שאולי ה20MP שלה לא באמת באים לידי ביטוי הודות למגבלות אחרות שלהם כמו חיישן קטן ושאני לא בטוח כמה היא רחוקה מהמצלמה של סמארטפון.

מצטער על הנסיון האולי חובבני שלי להבין מצלמות, אני מתאר לעצמי שאני כותב הרבה שטויות תוך כדי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
באמת באמת לא להתיחס לכמות ה MP אין לזה עבורך שום משמעות - זה חשוב רק למי שרוצה להגדיל תמונות (אבל אז גם צריך מצלמה רצינית)
רציתי להציג לך תמונה זהה של שני המצלמות, אבל יש בעיה באתרים רציניים כלל לא מתיחסים ל W830
אז אני מביא לך תמונה זהה ב ISO 400 שהוא קצת יותר גבוהה והרגיל מול מצלמת קנון SX720 שהיא לדעתי מצלמה קומפקטית מוצלחת ועולה יותר מכפול מה W830 ואיכות התמונה שלה היא קצת יותר טובה - רק שיהיה לך יכול לראות את ההבדל

RX100
http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-rx100/FULLRES/RX100hSLI0400NR2D.HTM

SX710
http://www.imaging-resource.com/PRODS/canon-sx710/FULLRES/SX710hSLI0400.HTM
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
מצויין, ככה אני יכול להתחיל לקבל תחושה על ההבדלים האלה, תודה.
האמת שכן יצא לי להדפיס כמה תמונות שצילמתי על דף A4 אז אני לא בטוח שאני צריך 20MP אבל אולי זה כן רלוונטי עבורי.
אגב, אם ניק את SX710 בהשוואה לW830 - אני מנסה להבין למה אתה אומר של-SX710 איכות תמונה טובה יותר, שתיהן עם חיישן 1/2.3 ו20MP - סוג החיישן הוא שונה (CMOS\CCD) אבל אני מבין ש-CCD הוא חיישן יותר יקר אם כבר. ל-SX710 יתרונות בדברים הקשורים ל-ZOOM, צילום רציף ווידאו, מה שלהבנתי לא משפיע על איכות התמונה ברמה הבסיסית. אשמח אם תוכל לכתוב קצת על זה.

תודה רבה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בעבר היה נהוג להגיד שחיישני CCD טובים יותר מ CMOS, אבל גם יקרים יותר ליצור.
כך שרוב בחברות עבורו לחיישני CMOS והיום הטנולוגיה של CMOS מאוד מתקדמת ורוב המצלמות בעולת חיישן זה - גם במצלמות ה DSLR המתקדמות והיקרות ביותר היום יש חיישני CMOS.

אז היום להגיד שחיישן כזה או אחר טוב יותר זה ממש לא נכון צריך לבדוק כל חיישן בפני עצמו - היתרון הגדול של מצלמות קומפקטיות במיוחד זה שהן קטנות ודקות (כן, קל יותר לקחת אותן וזה יתרון גדול), אבל עבור כך עושים פשרות והאופטיקה זה לא אלקטרוניקה שניתן להקטין - אופטיקה איכותית הוא קצת יותר גדולה וקצת יותר כבדה - להסיר ספק מה העדשה לא מעבירה למצלמה המצלמה לא יכולה לקלוט, כך שאופטיקה טובה יותר בהחלט קשורה בקשר ישיר לאיכות התמונה.

אני כלל לא מדבר על נושא הזום, שלדעתי זום גדול פוגע באופטיקה - פשוט היה לי קל לשלוף תמונה של הדגם הזה. זה לא שאני ממליץ לך עליו לדעתי SX620/SX610 יספקו אותך גם כן - פשוט רציתי להדגים לך עד כמה שונה איכות התמונה בין מצלמה עם חיישן קטן של 1/2.3 אניצ' (SX720/W830) לזה של 1 אינצ' כמו בסני RX100
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
אני מבין. אז מה בעצם הסיבה ש-SX710 (או SX620) מניבה תמונה טובה יותר מ-W830? סוג אחר של חיישן, משהו שאני לא יכול להסיק מתוך ה-spec של המצלמה ללא ידע נוסף?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתה צודק לחלוטין קשה לדעת מה הנתונים את איכות התמונה.

יש אתר מדרג את איכות החיישנים של מצלמות אפשר לבדוק שם dxomark.com

אבל אם זה באמת על כך משנה לך?
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
עניין אותי להבין את ההפרש במחיר, בסופו של דבר כן חשוב לי להבין על מה אני משלם כדי להיות מסוגל לבחור את מה שיותר מתאים לי, אפילו שההבנה לי בתחום הצילום, לפחות כרגע, מאוד מוגבלת, אבל ככה אני לומד.
אני נוטה ל-RX100 בגלל שאני רוצה לצלם תמונות באיכות יותר גבוהה - יצא לי להדפיס כמה תמונות שצילמתי עם מצלמה עוד יותר ישנה מ-W830 (Canon A530) וזה יוצא דיי גרוע, זה לא משחזר את הנופים באמת (אגב, אני בטוח שיש דרך יותר טובה ליצור תמונה מאשר דרך מדפסת צבע רגילה, איך כדאי לעשות את זה?), אז אני בעצם שוקל לקנות אותה בתור מצלמה יותר איכותית למרות שבכל ביקורת עליה אני קורא שהיא מצלמה ברמה מקצועית - אני לא יודע כמה אני אשתמש בפונקציונליות הרחבה שלה מעבר לפוקוס ידני - אולי כן, אבל אני גם לא מוצא שום מצלמה עם חיישן סביב 1 אינץ' שהיא משמעותית יותר זולה מזו, אולי Canon G9X שהיא טיפה פחות יקרה.
אני רוצה להיות מסוגל לצלם איתה במשך 40-50 יום בלי שתהיה לי האפשרות להוריד תמונות למחשב (בלית ברירה) אז אני מבין שצריך כרטיס זכרון גדול, לפי החישוב שלי (כל תמונה 20 מגה מקסימום) סביב 64GB-128GB (תחת הנחה של 100 תמונות ביום), צריך להקפיד על משהו מיוחד מבחינת הכרטיס? האם יש דרך יעילה יותר להתמודד עם זה, אולי איכשהו בעזרת הWIFI של המצלמה?

תודה על העזרה בדיון הדינאמי הזה!
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
קודם כל אפשר לרכוש כמה כרטיס זיכרון - זה יותר זול לרכוש כמה כרטיסי זיכרון מאשר אחד מאוד גדול, ומיד כדי שיהיה עוד כרטיס זיכרון, אם אחד נדפק - חשוב לרכוש ממקום אמין כי יש הרבה מאוד זיופים של כרטיס זיכרון
ותמיד כדי לעשות גיבוי של תמונות
מעבר לכך סוללה גם עם בנק חיצנוי לא תחזיק 40-50 יום

אני לא מבין מה השאלה בקשר למצלמה - היות ולא הבנתי את זה אתה מביא כאן מצלמה ב 500 ש"ח ואחת ב 2500 ש"ח או יותר, מה התקציב שלך בכלל
 

Yev

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
היי,

ראשית תודה על העזרה. יכול להיות שבאמת לא התנסחתי באופן ברור, אני אנסה שוב:

1. כרטיסי זכרון - אם החישוב לעיל שלי נכון (את נושא הסוללה נשאיר בצד כרגע) אז אני צריך כרטיס עם כמה עשרות ג'יגה. יש (לפחות) 2 פרמטרים שאני צריך להבין כדי לדעת איזה צריך - class ו-מהירות כתיבה - מה עלי לוודא מבחינת הנתונים האלה בכרטיס? (20MB/s מספיק? 95MBPS? האם class 6 מספיק? 4? גם כאן - אשמח להבין למה כן או למה לא, אם אפשר).
2. איך אני יכול לוודא שהכרטיס אכן לא מזוייף? למשל הכרטיס הזה.
3. נושא התקציב לא רלוונטי, אני מחפש את מה שאני צריך, יכול להיות שאני יכול להוציא גם 5K אבל אני לא אעשה את זה כי אין לי צורך במצלמה כזאת כרגע. מה שאני מנסה להבין זה אם המצלמה הזו תשרת אותי באופן יותר יעיל מאשר מצלמה אחרת, אבל זו לא שאלה, זה יותר ברמת השיקולים.
4. לגבי סוללה - לא יהיה לי מחשב (להעברת תמונות), אבל כן יהיו לי שקעי חשמל זמינים לכן אוכל להטעין את הPower bank שלי מדי כמה ימים למשל. רשום שהסוללה מספיק ל-300~ תמונות, אני לא מאמין שאצלם יותר מזה ביום לכן אני יכול תמיד להטעין את הסוללה בלילה מה-power bank ועקרונית אני לא צריך סוללה נוספת אפילו, זו התכנית לפחות.

תודה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
1) המהירות שרשומה על הכרטיס זה לקריאה, פחות חושב עבורך - אם אתה לא מצלם וידאו 4K ולא מצלם ב RAW כל כרטיס של חברה ידועה יספק אותך מהקשר של מהירות
2) קשה לי להאמין שרשת קמרה תמכור ציוד מזויף - דרך אגב זה כרטיס מעולה
3) עדיין לא ברור לי מה בדיוק אתה מחפש
4) לא מבין את נושא ה power bank אם יש לך אפשרות לטעון אותו למה לא לטעון את הסוללה של המצלמה - ועדיף מצלמה עם מתקן טעינה נפרד וגם עם סוללה נוספת
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור