LCD טלוויזית סמסונג חדשה שהותקנה על תקרה - קיבלה כיפוף...


ל13

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
שלום חברים,

רציתי לשתף אתכם במקרה חריג שקרה לנו עם טלוויזית סמסונג חדשה שרכשנו לאחרונה, ולבדוק אם למישהו כאן יש ניסיון עם מקרה דומה ואולי גם פתרון.

אנחנו אחרי שיפוץ כללי בדירה ורכשנו טלוויזיית סמסונג 55" דגם Q60B עבור חדר שינה. מאחר שבתכנון החדש אין קיר פנוי לתליית טלויזיה, בחרנו באפשרות להתקין אותה על תקרת החדר עם מתקן (חשמלי) מיוחד. ההתקנה בוצעה ע"י מתקינים שמומחים בהתקנות מסוג זה, שגם מספקים את המתקן.

אציין שעדכנתי מראש את סמסונג על הצורך בהתקנה מיוחדת על תקרה ונאמר לי, כמו שכבר ידעתי מטלויזיות קודמות שלהם, שטכנאי סמסונג מבצעים התקנה קירית רגילה בלבד ולכן אצטרך לפנות למתקין באופן עצמאי, לא דרך החברה.

לאחר ההתקנה, כשהמתקינים כבר סיימו את עבודתם והלכו, שמנו לב שהטלוויזיה, כאשר המתקן במצב סגור והיא במצב "שכוב" על התקרה, קיבלה כיפוף בצד אחד שלה, כלומר כשליש מגוף הטלויזיה מכופף מעט כלפי מטה ושאר הגוף נשאר במצב ישר.

פנינו למתקינים עם הבעיה, והם באו, בדקו ואמרו שהם מתקינים טלויזיות על מתקני תקרה בתדירות גבוהה, בעיקר של סמסונג, גם מסכים גדולים יותר מזה שהותקן אצלנו, ולא נתקלו בתופעה כזו שהטלוויזיה מקבלת כיפוף לאחר התקנה כזו. הם הסבירו שהם משתמשים להתקנה ב-4 חורי הברגה בגוף הטלוויזיה שמיועדים להתקנתה על כל סוג של מתקן, וטוענים שאין שום דבר בהתקנה שיכול היה לגרום נזק כזה לטלוויזיה.

אציין שהייתי איתם צמוד כמעט במשך כל זמן ההתקנה, שארכה כשעתיים ולא ראיתי שום אירוע חריג.

פניתי לשירות הלקוחות של סמסונג (אלקטרוניקס פרו) עם הבעיה, שלחו אליי הביתה טכנאי, הסתכל על הטלוויזיה, עשה שיחת טלפון קצרה עם המנהל שלו וקבע באופן מוחלט שהנזק נגרם מהתקנה לקויה וסמסונג לא נושאת באחריות על נזקים שנגרמו (לכאורה...) מהתקנה לא סטנדרטית ושלא בוצעה ע"י טכנאים שלה.

מאז פניתי שוב ושוב לשירות הלקוחות כדי לערער על הקביעה הזו ולבקש מהם לקחת אחריות בעניין, וגם ביקשתי להעביר את הפניה שלי למנהל, אבל כל ניסיונותיי לשכנע אותם שיש פגם בטלויזיה מלכתחילה, שגרם לכיפוף, לא עזרו, והתשובה היא נחרצת. הנזק נגרם מהתקנה לקויה ואין אחריות על מקרים כאלו.

אציין עוד שבמהלך ההתקנה, גיליתי שברים קטנטנים בפלסטיק החיצוני של החללים המיועדים להתקנת הרגליים של הטלוויזיה, ועוד דבר שנראה קצת חריג בעיניי, הפינה התחתונה של גוף הפלסטיק של הטלויזיה הייתה טיפה "פתוחה" (אולי מילימטר), והידקתי אותה בלחיצה ב-2 אצבעות עד ששמעתי קליק קטן של סגירה.

הנחתי שמדובר בדברים קטנים וזניחים שמיותר להתלונן עליהם, אחרי שגם ווידאנו שהטלוויזיה פועלת באופן תקין, מה גם שהיא כבר בתהליך התקנה, וגם ככה אין לי שימוש ברגליים, וגם אם הייתי צריך להשתמש בהן, השברים כל כך זניחים שהייתי יכול לעשות זאת ללא שום בעיה.

אציין שהטלוויזיה המקורית שקיבלתי לאחר הרכישה, התגלתה עם שבר קטן אבל משמעותי יותר בגוף הפלסטיק האחורי, וגם הניילון הדביק של המסך שהיה מקולף בחלקו התחתון ומלא בבועות, העיד על איזשהו נזק שנגרם לטלוויזיה לפני האספקה.
אחרי מאמצים להוכיח שכך הטלוויזיה הגיעה, סמסונג נאותה להחליף אותה, כך שכל הסיפור הנ"ל על הכיפוף הוא על הטלויזיה החדשה שקיבלנו במקום הראשונה עם השבר...

עכשיו נותרנו עם טלויזיה פגומה, מכופפת על התקרה, שהכיפוף שלה עלול להחמיר עם הזמן, אפילו שבשלב זה הוא קטן יחסית, אולי עד כדי סיכון בטיחותי שהמסך יישבר.

טלויזיה שקנינו בכמעט 3,500 ש"ח, ואפס לקיחת אחריות מצד סמסונג.
זה ליפול בין הכיסאות בחוסר אונים ועם עוגמת נפש גדולה... מתסכל!

אשמח לכל התייחסות ממי שחווה או שמע על מקרה דומה, שיכולה לעזור לנו בפתרון מול סמסונג או בכלל.

תודה מראש
 

תמונות מצורפות

  • IMG-20221123-WA0029.jpg
    IMG-20221123-WA0029.jpg
    KB 37.5 · צפיות: 97
  • IMG-20221123-WA0027.jpg
    IMG-20221123-WA0027.jpg
    KB 47 · צפיות: 98

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
806
מעורבות
179
נקודות
43
תוכל לצלם את מסגרת הטלוויזיה שלך?
אני שואל כי יתכן שלא כל טלוויזיה מתאימה להתקנה על התקרה. הטלוויזיות החדשות של סמסונג דקיקות בשוליהן ובניות כך שכוחות הגזירה יופעלו עליהן כשהן מוצבות אנכית.
אתה לעומת זאת התקנת את הטלוויזיה בשכיבה, ויתכן שהמסגרת של חלקן פשוט לא בנויה לכוחות כאלה.
ככל שזכור לי, ישנן טלוויזיות שבנויות אחרת ושיש להן מסגרת מתכתית שעוטפת אותן מסביבן. הן מתאימות יותר לתליה בשכיבה.
 

ל13

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
תוכל לצלם את מסגרת הטלוויזיה שלך?
אני שואל כי יתכן שלא כל טלוויזיה מתאימה להתקנה על התקרה. הטלוויזיות החדשות של סמסונג דקיקות בשוליהן ובניות כך שכוחות הגזירה יופעלו עליהן כשהן מוצבות אנכית.
אתה לעומת זאת התקנת את הטלוויזיה בשכיבה, ויתכן שהמסגרת של חלקן פשוט לא בנויה לכוחות כאלה.
ככל שזכור לי, ישנן טלוויזיות שבנויות אחרת ושיש להן מסגרת מתכתית שעוטפת אותן מסביבן. הן מתאימות יותר לתליה בשכיבה.
תודה על ההתייחסות. מצרף צילומים של המסגרת... לא יודע להגיד אם זה מתאים או לא מתאים לתלייה על תקרה. זה משהו שבכלל לא לקחתי בחשבון כשתכננתי את הנישה הזו בתקרה לטלויזיה. ראיתי שיש בשוק מתקנים ייעודיים לכך וגם מתקינים שמומחים בהתקנות כאלו, וגם דיברתי עם כמה... אף אחד לא חשב לשאול אותי או להגיד לי, כולל המתקין שהזמנתי בסוף, אולי הטלויזיה לא מתאימה, אולי כדאי לבדוק... כלום. כאילו שזה מובן מאליו שניתן לתלות בלי שום בעיה וחשש כל טלוויזיה מכל סוג וגודל...
רק אם היה לי מושג קטן לפני כן שיכולה להיות בעיה עם זה, אז או שהייתי מחפש פתרון חלופי למיקום הטלוויזיה, או שהייתי עושה בירור מעמיק לפני שבוחר טלויזיה לתלייה על תקרה...
 

תמונות מצורפות

  • 20221124_210725.jpg
    20221124_210725.jpg
    KB 53.1 · צפיות: 108
  • 20221124_210712.jpg
    20221124_210712.jpg
    KB 52.6 · צפיות: 113
  • 20221124_210653.jpg
    20221124_210653.jpg
    KB 81.3 · צפיות: 101

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
תתחיל לחפש פתרון אחר..
לא סמסונג אשמים, לא אלקטרוניקס פרו
אלא רק אתה והמתקין שלך..
שילמת שכר לימוד. לא נורא. כל יום לומדים משהו חדש.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
806
מעורבות
179
נקודות
43
מתקן התליה של הטלוויזיה בו השתמשת פשוט מזמין את הכיפוף שלה.
העיגון של המתקן בוצע במרכז הטלוויזיה ולא נאחז בצידיה, כך שכשהפכו את הטלוויזיה על פניה, לא נותר לה אלא להתקפל.
אם תציץ במתקן התליה בקישור הבא, הוא תופס את הטלוויזיה לכל רוחבה, ועל כן מונע את הכיפוף שחווית.
 

leirus

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
2
נקודות
3
צודקים שני החברים למעלה. המתקן ממש לא מתאים לטלויזיה ואם המתקינים מקצועיים הם אמורים לדעת זאת. אם הם אילו שהציעו את המתקן, אני חושב שיש לך קייס לתבוע מהם את הנזק. לכל טלויזיה מצויין איזה תקן VESA נדרש. בכל טלויזיה מעבר לכך שהחיבור הוא במרכז, כדי ליצור איזון של עומסים, החיבור נעשה על ידי 4 ברגים. המתקן ששמו לך משתמש רק ב-2 מ-4 הנקודות המיועדות לתליה ופשוט מזמינים את הבעיה.
אם אתה בחרת את המתקן, אז בהחלט שילמת שכר לימוד רציני. אבל אם פנית למתקין והוא הציע את הפתרון ותלה את הטלויזיה באופן המצולם, אני אני חושב שהמתקין צריך לשאת בעלות הנזק.
 

ל13

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על כל התגובות וההתייחסויות. אני מקבל את כל הנאמר לגבי מתקן שמזמין את הכיפוף ועמידה בתקן vesa, ואכן לא הייתי מודע לדברים האלה וגם נטיתי לסמוך על המתקינים, שאגב גם סיפקו את המתקן (יש להם חנות אינטרנטית שמוכרת קשת רחבה של מתקני תלייה מסוגים שונים מהזול ביותר ועד היקר ביותר), כשהם ביררו איתי ויודעים מראש שהם מגיעים להתקין טלויזיה 55" וגם ציינו שהמתקן הזה שהביאו נועד לתליית טלוויזיות עד 55", כך שזה מתאים ולא אמורה להיות שום בעיה איתו. אני לא בחרתי את המתקן. הם פשוט הביאו אותו איתם, חדש באריזה, ללא אפשרות בחירה. ועוד אגב, הם עוד ציינו שזה אחד המתקנים היותר זולים שלהם ואין טעם שארכוש מתקן יקר יותר שמתאים לטלויזיות גדולות יותר (75") וחבל סתם לזרוק את הכסף. אני מבין שטעיתי כשסמכתי עליהם כשלא לקחתי בחשבון אפשרות של אי התאמת הטלויזיה למתקן או לאופן התלייה, ואכן למדתי בדרך הקשה...
רק חייב הבהרה קטנה לגבי הערותיכם לאופן ההתקנה. המתקן הותקן לטלויזיה באמצעות שימוש ב- 4 חורי הברגה שבגב הטלוויזיה הייעודיים לתלייה. בפירוש לא 2. ראיתי בעיניי. וזו אפשרות ההתקנה היחידה בטלוויזיה זו. 4 החורים ממוקמים בחלק האמצעי של הטלוויזיה ואלו החורים היחידים עבור תלייה. אין עוד כאלה בצדדים שאפשר להשתמש בהם כדי לעגן את הטלוויזיה טוב יותר כדי למנוע כיפוף.
גם במהלך ההתקנה,, וגם לאחר שהכיפוף התגלה והמתקין חזר לבדוק את הדברים, הוא הסביר לי בצורה הכי ברורה שאין לו איך לתפוס את הטלוויזיה מעבר ל4 הברגים הללו. ויותר מזה, המתקן הגיע עם תוספת של חלק בצורת X שאכן מיועד לעגן טלוויזיות גם בצדדים שלהם ולא רק במרכז. אבל זה רק בטלוויזיות שיש בהן חורי הברגה לתליה גם בצדדים, שבסמנוג הזו אין...
כמובן שעכשיו אני מבין שהעובדה הזו לא אמורה לפתור את המתקין לבוא ולהגיד לפני התקנה בצורה הכי ברורה וגלויה שנראה שיכולה להיות בעיה שכל חורי ההברגה של הטלוויזיה מרוכזים באמצע שלה ואין שום אפשרות תמיכת הטלוויזיה בצדדים, ועל כן יש סכנה שהיא תתכופף...
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
806
מעורבות
179
נקודות
43
בטלוויזיות של סמסונג מדגמי UHD בגודל 55 אינטש, המרחק בין חורי ה- VESA הוא 20 על 20 ס"מ.
זה פחות או יותר מרכז הטלוויזיה.
בהוראות ההתקנה של סמסונג רשום לא להטות אותם יותר מ- 15 מעלות, כנראה מכיוון שהן מותאמות להתקנה אנכית, ולא בשכיבה.
 

ל13

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
1
הי חברים,
בהמשך להתייעצות שלי כאן לגבי טלוויזיה חדשה שהותקנה על התקרה וקיבלה כיפוף, רוצה רק לספר לכם שהעניין הפך בן רגע ללא כך רלוונטי, כי ברגע קט של חוסר תשומת לב מצער ובעיקר תכנון לקוי של המיקום (כחלק משיפוץ דירה...), הטלויזיה נתקעה בדלת הארון שנותרה בטעות פתוחה לידה, כשהייתה בשלב של סגירה, מה שגרם לשבירה פנימית משמעותית של המסך ויציאתה מכלל שימוש :(

עכשיו למה אני משתף אתכם במקרה ההזוי הזה?
כן, אני יודע, אתם יכולים לחסוך ממני את האמירות של "איך הזמנו את הכיפוף עם התליה הלקויה... איך לא נזהרנו (אוהו כמה שנזהרנו!)... איך נתנו לתכנון לקוי כזה לצאת לפועל...".
‏אלו שאלות שאנחנו כבר מתחבטים בהן, בודקים את האחריות למחדלים הללו ופועלים לתיקונם.

מכם, מביני העניין כאן, אשמח להבין האם אתם יודעים על מותג/דגם של טלויזיה (בגודל 50") שכן יכולה להתאים לתליה על תקרה במאוזן, ושנפתחת ע"י מתקן לצפייה במאונך?
שתתאפשר בה תליה בטוחה שתחזיק את כל גוף הטלויזיה בצורה ישרה, ללא חשש מכיפופים?

תודה מראש!
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
806
מעורבות
179
נקודות
43
בעיקרון הטלוויזיות מתוכננות על ידי היצרנים כשהן ניתלות בעמידה ולא בשכיבה.
למרות האמור, הסיכוי לכיפוף יורד במידה וחיבורי ה- VESA של הטלוויזיה הם 400 על 400 או אפילו 400 על 600.
נזכיר ששלך היו 200 על 200, כלומר כל המתקן תפס את ה- 20 ס"מ המרכזיים של הטלוויזיה והותיר את הכנפיים ללא אחיזה.

אלטרנטיבה אחרת שתעבוד בטוח, הן צגי השלטים הדיגיטליים, Digital Signage. המסכים שם בנוים חזק יותר ונועדו גם לתליה בשכיבה. הצגים הללו אינם כוללים ממיר עידן פלוס מובנה, או אפליקציות, אבל אם כל מה שאתה רוצה הוא לחבר את הטלוויזיה לממיר חיצוני, אז אין בעיה.
כאופציה יש את סדרת Philips P line, Sharp/NECE557Q וגם ל- LG יש דגמים מקבילים.
כשתראה אותם בעין, תראה שהמסגרת שלהם מאד עבה וקשיחה.
בהצלחה!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור