אקוסטיקה חלק רביעי: חלום חלומי


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
אז כאמור חיפשתי איזון רב תדרי וחיפשתי באס נכון ואמיתי - וקיבלתי הכל, ועוד יותר בפלא השני - חדר האזנה וצפייה מתוקתק להפליא. הדיפטיק DP 160 מצאו בו את מקומם, חוברו למגברי המונו של SPL ולפרוססור שכוייל להפליא של חברת סטורם אודיו (איך הם עושים כאלה קסמים שם, בצרפת?) ולזוג סאב וופרים אקטיביים (שתי יחידות 12 אינץ׳ בכל אחד מהם) מתוצרת פרליסן דגם D212S ומציע לכל מאזין להיכבש בידי אחד מ-16 כיולים שונים, לכל טעם בצליל.
הכיול שהעדפתי הביא את העומק והאיזון המוחלט בכל התדרים, עם תמונת המוסיקה הענקית שהושגה עוד קודם.

התמוגגתי באותם שלושת קטעי כינור ועוד הוספתי שירים, וקטעים לאורך שעות מהפנטות. היה לי קל מאוד להתחבר לתוצאה משום שזהו הפרוססור בתוספת אותו סאב (אצלי יחיד) שפועלים גם בסלוני הבלתי סלחני, והדברים ידועים ופורטו כאן בעבר.

שאר התפריט לקדם-הסדר היה עשיר ומגוון מכל טוב סגנונות המוסיקה: פסנתר סולו קלאסי (אטיודים ונוקטורנו של שופן בנגינת לאנג לאנג כאשר שומעים דרך הדיפטיק איך הוא מהמהם לעצמו תוך כדי נגינה, סונאטה מס׳ 29 של בטהובן בביצוע פאול באדורה סקודה בהקלטת מופת של חברת ג׳ניואין), תזמורת קלאסית (מארש רדצקי בתוספת ואלס הדנובה הכחולה מקונצרט השנה החדשה 2023 של הפילהרמונית הוינאית בניצוח פרנץ וולזר-מוסט). אופרות (הפתיחה התזמורתית ושיר היין ברינדיזי באופרה לה טרוויאטה מאת ורדי בקוליות מופלאה של אנה נטרבקו ורונאלדו וילאזון, וילאזון חוזר ומקסים בהקלטה של האופרה החטיפה מן ההרמון מאת מוצרט עם המנצח יאניק נזה-סגאן) ג׳ז להאזנה קלילה עם דיאנה קרל, אביתר בנאי עם מתי נתנשק המופתי ולסיום שני אבני דרך של להקות ששינו את חיי המוסיקליים. המופע האחרון של כוורת בפארק הירקון 2013, וההופעה האחרונה שבה ניגן דון פלדר, ממציא ומבצע דו-קרב הגיטרות האייקוני ב״הוטל קליפורניה״ יחד עם איגלס ב-31 בדצמבר 1999.

מה נגיד בפתיחת ההגדה:.מופת מופתי של חוויית שמע. ובחלק האחרון - שי לחג, הפתעת ההפתעות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור