מגבר חיפוש מגבר לAURUM CANTUS - VOLLA


איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מגבלות

אין ברירה - יש חוקים פיזיקליים שאי אפשר לעקוף.

תיבה קטנה ויחידה קטנה מוגבלים בכמות האויר שהם יכולים להזיז, וכל התכנון והטיעונים לא יכולים לשנות זאת.

הסובלים מכך יהיו התדירויות הנמוכות - גם אם המתכנן ינסה להבליט את המיד באס ליצירת אפקט דמוי באס (מה שמתכננים של רמקולים רבים עושים ואולי בצדק) וכמובן המקרו דינמיקה.

יש בהחלט רמקולים קטני מימדים מצוינים, אבל גם הטובים ביניהם לא מכופפים את החוקים.
 

Rubi

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
0
נקודות
0
רובי היקר!כבעליו לשעבר של אמטי הרבה שנים,ומהכרות טובה של הגוורינרי אין ספק שמדובר במוניטור טוב מאוד,אולם הרמקול הזה משול למכונית חשמלית קטנה וזריזה שמתאימה לשימוש עירוני,ואילו רובנו רוצים מכונית גדולה וכבדה ,שאפשר לשבת בה בשקט בלי לשמוע רוח או לחוש מהמורות ושאפשר להאיץ אותה בקלות כשמגיעה מוזיקה מורכבת.
בקיצור הרמקול הזה לא מתאים בתור רמקול ראשון,בקשר ל"כת הגוורינרי" גם לי היא לא ברורה למרות שחברי עופר מגיע מידי פעם לביתי ומודע היטב להבדל בנפח, בדינמיקה ,בפירוט,ובשקיפות.
אבל אז תמיד עולה המישפט "כן אבל הצילצול יותר פרחוני" או "המוסיקליות שלו ממכרת" וכך גאוות היחידה נשארת לנצח ולכן נגזר עליו לשמוע את "העדינות" הזו לנצח.
תראה אולי אצלי זה לא שיא השיאים אבל יש לי זוג רמקולים גדולים וכבדים(קרוב ל450 ק"ג)
שמופעלים עיי מגבר טרנזיסטורי מאוד חזק ואיכותי,ועכשיו בוא ותנסה להכניס לי לחדר גוורינרי עם איזה מגבר מנורות קטן ומלטף,
מה יהיה עם הדינמיקה איך נחזיק הבמה על 7 מטר.
בנוסף יש לזכור שקימים אנשים שרוצים לשמוע סמפוניה במלוא האימפקט שלה או סתם קונטרבס שלא ישמע כאילו מלאו אותו בסמרטוטים.
בקיצור הגוורינרי הוא מכונית חשמלית קטנה וזריזה ולא איזה מרצדס 3 טון באוטוסטרדה.
כמו כן לגבי האלמנט המשמש את הרמקול של אאודיוטכנולוגי,נכון שיש לו צליל יפה להפליא וגם בוריטי הוא נשמע אפילו יותר טוב,
אבל גם לו יש חסרונות רבים,באם שמעת מימך רמקול קרמי (לדוגמה אלמנטים של אקוטון) ועוד הרבה סוגים לאו דוקא קרמים שהיית יודע שהצליל מעט סגור ולא מפורט ,מה שהחברה קוראים בשם חיבה "סתום" ובנוסף שיש לו בטן קטנה במיד התחתון שרובנו אוהבים אבל לא כולם מכיוון שזה "צבע" תמים ומלטף ויכול להביא קריזה לחלק מהאדיופילים שפתאום כל המוזיקה נשמעת אותו דבר ואיך זה שהסקסופון של קולטרן נשמע קרוב לבן וובסטר.
שהיה לנו שבת שלום.
אני הייתי משווה את הגוארינרי למכונית ספורט קטנה וזריזה שבתנאי שטח (אלקטרוני ורוק כבד) לא תתפקד כ"כ טוב ברם בתנאים של כביש פתוח קשה יהיה להתחרות בה.
 

Rubi

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
0
נקודות
0
אין ברירה - יש חוקים פיזיקליים שאי אפשר לעקוף.

תיבה קטנה ויחידה קטנה מוגבלים בכמות האויר שהם יכולים להזיז, וכל התכנון והטיעונים לא יכולים לשנות זאת.

הסובלים מכך יהיו התדירויות הנמוכות - גם אם המתכנן ינסה להבליט את המיד באס ליצירת אפקט דמוי באס (מה שמתכננים של רמקולים רבים עושים ואולי בצדק) וכמובן המקרו דינמיקה.

יש בהחלט רמקולים קטני מימדים מצוינים, אבל גם הטובים ביניהם לא מכופפים את החוקים.
לא מדובר פה על התחום התחתון וכמה נמוך הגוארינרי יורד, מדובר פה על היכולת של הרמקול לשחזר תזמורת פילהרמונית ולדעתי הוא עושה את זה באופן משובח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
רובי ידידי.

תזמורת סימפונית יכולה להגיע ללא פחות מ-1000 נגנים {אלף במילים, לא טעיתי}.
תזמורת סימפונית בגודל מלא מגיעה בלי בעיה ללמעל 100 נגנים.

הטענה שלך היא שעם רוק הוא לא יתמודד וכפי שידוע לי במוסיקת רוק מדובר ב-7 נגנים {במקסימום} אבל עם תזמורת סמפונית הוא יתמודד בלי בעיה.

אין לי מושג מה שמעת על הגווארינרי אבל אין לי צל של ספק שתזמורת סימפונית בגודל מלא הרמקול הזה לא מצליח להעביר.

הרמקול שלי שהוא רמקול ריצפתי גדול מאוד מתקשה בהעברת תזמורת גדולה כזו.

על מנת להעביר עשירית מהתחושה הזו צריך הרבה יותר מזוג רמקולים מוניטורים עם יחידה של 6 אינטש ותיבה של 20 ליטר.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
סימפוניות

מוזיקה סימפונית דורשת, בן השאר, טווח דינמי גדול מאוד ובאס משמעותי - לפחות עד 40 הרץ (רמקול שהספסיפיקציות שלו הן 40 הרץ +- 3 די.בי. אינו עומד בדרישה זו).

לרמקול קטן עם וופר קטן אין יכולת לעשות זאת, ומוזיקה סימפונית תשמע בו,לכן, פחות משכנעת.

זה לא דווקא בעיה של הגווארנרי, גם מוניטורים שאני מייבא יסבלו מאותה בעיה ומאותה סיבה.
 

Rubi

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
0
נקודות
0
איל, אני לא נכנס לספסיפיקציות של הרמקול.
התחום התחתון הוא חלק חשוב אך מוסיקה סימפונית לא נגמרת בזה, פירוט ודינמיות יש גם בתדרים הגבוהים יותר ושם הגוארינרי נותן פרזנטציה חלומית.
אגב, לגוארינרי לא "חסר באס", נכון שהוא לא יורד ל-20 הרץ הוא יורד ל-40 אבל ה-40 הללו מאוד נעימים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
רובי , אני לא רוצה להמשיך להתערב אבל הרמקול הזה לא יורד ל40.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כן, מה שטענתי.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אגב אם נקרא בדיוק את הסיכום:
his loudspeaker is another stellar blend of art and science from the house of Serblin. You'll pay dearly for outstanding engineering, superb build quality, and off-the-chart appearance. You can get greater extension, increased dynamics, and somewhat more revealing and airy upper-octave performance elsewhere. And if you listen exclusively or mostly to rock, you'll be wasting your money. But for those whose tastes run to small-ensemble classical music or jazz, don't have room for larger speakers, but need whatever speakers they buy to complement an elegantly appointed room, a pair of Sonus Faber Guarneri mementos will surely satisfy. While Sonus Faber's Guarneri memento won't play extremely loud, it played loud enough. While it doesn't go way down low, it went deep enough: just below 40Hz with conviction. And while it can't produce the dynamic slam of a bigger speaker, it provided a convincing spectrum of dynamics, particularly at the microdynamic end of the scale, where music lives and breathes.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מדידות

כתוב בפירוש: ירידה של 6 די.בי ב - 40 הרץ.

זה לא נקרא לרדת ל - 40 הרץ.

מעבר לזה, זה וויכוח עקר. מי שחושב שרמקול קטן יכול לנגן מוזיקה סימפונית כבדה עם הנוכחות, הגודל, העומק והבאס שמספקים אותו, שיהנה. אותי ורבים אחרים זה לא מספק בסוג מוזיקה זה.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
איל, אני לא נכנס לספסיפיקציות של הרמקול.
התחום התחתון הוא חלק חשוב אך מוסיקה סימפונית לא נגמרת בזה, פירוט ודינמיות יש גם בתדרים הגבוהים יותר ושם הגוארינרי נותן פרזנטציה חלומית.
אגב, לגוארינרי לא "חסר באס", נכון שהוא לא יורד ל-20 הרץ הוא יורד ל-40 אבל ה-40 הללו מאוד נעימים.

רובי ידידי.

כשאני שומע יצירה קלאסית אינני מתייחס רק לתדרים הגבוהים, התחום הגבוה הוא 33.3 אחוז מהכלל.

צריך גם אמצע וצריך גם בס.

כשתשב בהיכל התרבות ותשמע תזמורת מנגנת על חי אתה תבין שגם הרמקולים הגדולים שאנו "משוויצים" בהם אינם מצליחים להעביר את התחושה או את הכלים הללו כראוי.

אין ביננו ויכוח על גוון הצליל של הגוארינרי, הוא מוניטור מ ע ו ל ה! אבל מכאן ועד להגיד שהוא מסוגל לנגן תזמורת סימפונית המרחק רב.

הכי טוב זה פשוט להקשיב לו בריכוז ולאחר מכן להקשיב למערכת איכותית שמבוססת על רמקול גדול ביצירה מאתגרת ומוכרת כמו "העולם החדש" של דבוז'אק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
דרך אגב.

מה שלומך ירון? הכל בסדר, אתה עוקב?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כתוב בפירוש: ירידה של 6 די.בי ב - 40 הרץ.

זה לא נקרא לרדת ל - 40 הרץ.

מעבר לזה, זה וויכוח עקר. מי שחושב שרמקול קטן יכול לנגן מוזיקה סימפונית כבדה עם הנוכחות, הגודל, העומק והבאס שמספקים אותו, שיהנה. אותי ורבים אחרים זה לא מספק בסוג מוזיקה זה.


אייל אני טענתי שהרמקול לא יורד ל40!
להפך.
תקרא אחורה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
גם לי יש חולשה לגוארינרי ולא הייתי מתנגד לרמקול כזה במערכת שנייה {חדר עבודה}
אבל למה מנסים לאתגר אותו במה שהוא לא מסוגל ולא מיועד? ממתי רמקולים עושים את כל מגוון
הספקטרום בצורה אופטימלית? יש מחיר לבס טוב שיבוא על חשבון מיד ממכר פירוט וכד'. ואת מה שהגוארינרי עושה
ניקיון,טבעיות, לא בר-ביצוע להרבה קולגות.

אגב בטרמולו גם האליפסה לא התמודד מי יודע מה עם סימפוניות מורכבות {בדקתי את זה באופן אישי}
ובאמת יכול להיות שהאלקטרוניקה שם לא עושה טוב לרמקולים.


מעבר לזה יש מרכיב שנקרא טעם אישי מותאם לצרכים,לכן אדם שרוכש את הגוארינר באמת שלא מעניין
אותו "לאתגר" את הרמקולים במוזיקה אלקטרונית - הוא פשוט ניהנה מהמוזיקה שמתאימה לו ולרמקולים.
(ורד)
 

נערך לאחרונה ב:

אבישי

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
1
נקודות
18
במפגש בטרמולו הגוארינרי נכשל בהשמעה של סימפוניה (תשיעית בטהובן פרק חמישי) ואופרה (כרמן). היה פשוט זוועה.

בניגוד לדעתו של עופר אני דווקא הוקסמתי מהאליפסה בקטעים הנ"ל.
 

בועז פז

אוהב את התחום
הודעות
194
מעורבות
10
נקודות
18
עופר -היגדרתה את כל השרשור שהתחיל משום מה על הגוורינירי בצורה הכי טובה,
אצלי הגוורינרי הם רמקולים ראשים עם מקור של מטרונום והגברה של בלדליוס.
אין ספק, רמקול זה צריך אלקטרוניקה אכותית בכדי להוציא ממנו את המיטב.
נכון הוא לא מתאים למוזיקה אלקטרונית ולרוק כבד זה לא היעוד שלו,
ומי שרוכש רמקול כזה לא מאזין לסגנונות הללו,
אבל סוגי מוזיקה אחרים-ווקאלי,ג'אז וקמארי וסגנונות קלים הגוורינירי עושה ללא מתחרים.
ולכל אלה שהציגו תרשמים וסכמות כאילו הם המתכננים הראשים של הגוורינרי,
זה לא מעניין כמה הרמקול יורד והיכן נמצא החיתוך בקרוס,
פשוט הגאוורינרי וזה לא קלישאה עושה מוזיקה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
בועז

את "הניתוח" של הגרפים אני משאיר לאחרים -כמו שאני מציין שוב ושוב
מי שרוצה לבחון רמקולי וציוד נלווה? שיכין זוג אוזניים טובות ויאזין בשקיקה ורק אז ייתן חוות דעת
כל משהו אחר לא תורם לי שום דבר. {אלא חיוך קטן }

מעבר לזה אני בטוח {חסר לך שלא} שלאחר מסע כל כך ארוך באמת הגעת לנירוונה מוזיקלית
ויגיע הזמן שאקח את ההזמנה שלך ברצינות ואממש אותה הלכה למעשה. (Y)
 

בועז פז

אוהב את התחום
הודעות
194
מעורבות
10
נקודות
18
עופר, ההזמנה עדיין פתוחה צור איתי קשר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,745
נקודות
113
תמיהותיים: :)

ראשית, פותח השירשור ביקש עזרה במציאת הגברה מתאימה לרמקול א', והדיון ניסחף לדיון על רמקול ב'.

האם לא הייה עדיף אולי לפתוח שירשור אחר לנושא הגוארנרי הנ"ל, ובשירשור הזה לנסות לעזור לבנאדם במה שהוא ביקש? אני לא מכיר את הרמקולים האמורים ולכן לא יכול לעזור בעצמי בזה.

שנית, האם הוויכוח על הגוארנרי אינו מסוג הוויכוחים על טעם וריח? אני מכיר אנשים שמעדיפים שלא יהייה הרבה אימפאקט גם במוסיקה סימפונית, שבאס מעיק עליהם וטימפאני וטרומבונים "מתקיפים" אותם, בתחושה האישית שלהם. לאנשים כאלה, הגוארנרי יכול אולי לעשות עבודה מופלאה גם עבור תזמורת סימפונית מלאה ואפילו ב"סימפוניית האלף" של מאהלר (ששם בתזמורת יש הרבה פחות מאלף נגנים, עיקר הכמות הוא במקהלות :)). לאותם אנשים, רמקול ריצפתי גדול עם כל האימפאקט והגודל יכול להיות חווייה ממש לא נעימה, אפילו ברמה הפיסית.

כך שייתכן שכולם כאן צודקים, כל אחד לפי טעמו :)

בברכה! (ורד)
עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור