חיבור מגבר אוזניות


חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
כמו שזה נראה, נגזר עלי (טוב, זו אשמתי) להוסיף מגבר אוזניות לסט אפ אם ארצה מעתה ואילך להאזין בשלווה בלי שערימת יורשים ינזפו בי להנמיך. אחרת, שעות ההאזנה יצומצמו לבערך חמש דקות בשבוע, וגם זה לא כולל את החופש הגדול המאיים ממשמש ובא.
הבעיה: חיבור מגברי אוזניות למערכת נעשה בכניסות הטייפ אין/אאוט, שאצלי תפוסות ע"י האיקולייזר, עליו אין לי כוונה לוותר.
מה עושים? האם ניתן לחבר את מגבר האוזניות לאיקולייזר?
:מבולבל:
31716585131813tt.JPG
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אפשרות 1:
לחבר את מגבר האוזניות,כשאתה רוצה להאזין דרכו,במקום האקולייזר להאזין ולשוב ולחברו כשתרצה להאזין דרך הרמקולים.
אפשרות 2:
תבדוק אם למגבר האוזניות שלך יש כניסה ויצירה (יש כאלה ולא מעט) אם כן את ה Line Out של האקולייזר חבר ל Line In של מגבר האוזניות ואת ה Line out של מגבר האוזניות ל Line In של מגבר האודיו. בצורה כזו גם שתאזין לאוזניות האות יעבור באקולייזר וגם....תצטרך שמגבר האוזניות יפעל (לא חובה צריך לקרוא הספרות המצורפת אליו) כשאתה רוצה שהאקולייזר יעבוד בהאזנה לדרך הרמקולים.
מנחם
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תודה מנחם - אלה בשורות קשות (זה בסדר, לא מענישים פה שליחים של בשורות קשות :p).
ראה הצילום למעלה - הואיל ולאיקולייזר יש טייפ אין/אאוט, אתה חושב שאפשר פשוט לחבר את מגבר האוזניות לשם?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
למה בשורות רעות?

לפי הצילום אני מניח שכרגע צמד כניסות/יציאות מחובר לכניסות והיציאות של הטייפ במגבר. נניח שמדובר בצמד השמאלי בתמונה.
אם כך את ה Output (החיבור הכי ימני בתמונה) חבר ל IN PUT במגבר האוזניות.
מה שתשמע,במגבר האוזניות,זה מה שעובר באקולייזר. אם תרצה לשמוע בלי האקולייזר תעשה שימוש בפונקציית ה Bypass או הדומה לה באקולייזר.

מנחם
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
בשורות קשות כי החיבור בשיטה הזו מחייב את מגבר האוזניות לעבוד גם כשאני מאזין דרך הרמקולים (אני זומם על מגבר אוזניות היברידי, עם מנורה, ולא בא לי שהיא תמות לי כל שני וחמישי).
מצד שני - נאמר לי שאוכל להשתמש בטייפ לופ של האיקולייזר עבור מגבר האוזניות, וזה מה שקיוויתי לשמוע כי לא בא לי שמגבר האוזניות יעבוד נון סטופ.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
לא,הבשורות לא רעות:

נסתכל רק על מגבר האוזניות ולאור זאת שיש לך באקולייזר שני לופים כפי שיש בתמונה:
1. מגבר האוזניות שתרכוש או שיש לו רק כניסה אחת או שיש לו כניסה ויציאה,בשני המקרים חובה לחבר את ה OUT של האקו ל IN של מגבר האוזניות ואם יש יציאה,במגבר האוזניות,אז להשאירה יתומה - זה לא יגרע דבר.
2. מבחינת מגבר האוזניות שלך,כשהוא דולק הוא מחכה לאות מהיציאה של האקולייזר כלומר: אם אתה רוצה להאזין דרכו אז האקו חייב להיות עובד והאודיו זורם דרכו,עם או בלי מעורבות שלו (מצב Bypass או לא).
3. עכשיו,אתה רוצה להאזין לסט והשתמש באקו אבל שמגבר האוזניות יהיה כבוי:אין שום בעיה. מגבר האוזניות,בקונפיגורציה שציינתי,הוא בעצם פאסיבי - קרי: אם יש משהו שיציאה של האקו שמחוברת אליו והוא עצמו דולק אז ינגן,אם יש משהו ביציאה של האקו אליו אבל הוא כבוי אז לאקו זה לא ישנה דבר וחצי דבר ומגבר האוזניות כבוי יען כי לא יגרע זמן העבודה של שפורפרות הריק.

בשורה תחתונה עד פה:
חבר את מגבר האוזניות ההיברידי ליציאה בצד ימין (של התמונה) לכניסה שלו וזהו. בקונפיגורציה הזו אם אין שימוש במגבר האוזניות לא צריך להדליקו ובזה נגמרה הסאגה הזו.

עכשיו נניח ש"תיפול" על טיפולוגיה שמחייבת מעבר של אודיו דרך מגבר האוזניות ברגע שהוא מחובר למערכת לא משנה אם הוא פועל או כבוי: ברמת העקרון כל מכשיר שיש לו לופ המוכר לנו כ Tape in ו Tape out למעשה מתוכנן כך שהלופ הזה פעיל ללא קשר לעובדה שהמכשיר דולק או לא. אסביר:
נניח שיש לך טייפ קסטות שמחובר לכניסה והיציאה של המגבר. כשאתה רוצה לנגן קסטה אתה בוחר בבורר המקורות TAPE וכשאתה רוצה להקליט ממקור אחר לטייפ עצמו אתה צריך לבחור את המקור האחר וללחוץ על כפתור שבד"כ נקרא MONITOR מה זה? זה בעצם כפתור שמקשר פנימית,בתוך המגבר,בין הכניסה ליציאה של הטייפ ומאפשר הקלטה.

במגברי אוזניות (ולא משנה הטיפולוגיה שלהם) יש שתי אסכולות תיכנוניות: כאלה שחושבות שיתכן ותרצה לחבר ליציאה/כניסה של הטייפ עוד מקור כלשהו ולהפעיל את אותו המקור או ישירות למגבר האוזניות או כשהוא כבוי ואז אותו כפתור MONITOR נעדר ובמקומו היצרן מחבר בין הכניסה והיציאה על לוח האם של המגבר וכך אם,למשל,תחבר,למגבר אוזניות בטיפולוגיה הזו,את האקו שלך תוכל להשתמש בו כשמגבר האוזניות כבוי.
טיפולוגיה אחרת מדברת על זה שבמגבר האוזניות תהייה רק כניסה ללא יציאה ללופ. יש לזה חיסרון אם משהו שמצריך את הלופ של כניסת הטייפ ואז מגבר האוזניות כובש אותה ומכריז עליה שטח צבאי סגור,אבל אם אין כזו קומפוננטה אז אין בעיה.

כאמור: במקרה שלך אם במגבר האוזניות שתקנה יש כניסה ויציאה ותחבר אותן ללופ הפנוי באקו שלך (נניח לימני בתמונה המצורפת) או שיש רק כניסה או שלא תרצה לחבר אותו בקונפיגורציה של לופ ותחבר את ה OUT של האקו (הפנוי מימין כאמור) ל IN של מגבר האוזניות תוכל,בשני המקרים,להאזין לרמקולים כשמגבר האוזניות....כבוי.

עוד הערה: אינני מכיר את האקו שלך אבל,סביר להניח, שאם תחבר שני מכשירים לשני הלופים שבאחוריו צריך להיות בורר על גבי האקו שבוחר מאיזו כניסה/יציאה אתה רוצה להשתמש כי אחרת עלול להיווצר לופ אין סופי בתוך האקו והוא ינפח את נשמתו. אז תבדוק בהוראות ההפעלה של האקו כי יתכן ואם תרצה לחברו ל OUT של הלופ הפנוי,מימין,ולנגן דרך האקו תצתרך כפתור דומה ל MONITOR שדיברתי עליו קודם כדי שיזרים ליציאה הזו את האודיו אחרת מגבר האוזניות לא ישמיע דבר. אני לא מאמין שאין פונקציה כזו,ושוב אינני מכיר את המכשיר שלך,אבל אם נניח שאין אז אתה חייב מגבר אוזניות שיש לו גם כניסה וגם יציאה ואם לא תיפול על איזה יצרן שמסרב לעבוד לפי סטנדרטים מקובלים בתחום התיכנון האלקטרוי של מקורות אודיו תוכל להשתמש באקו כשמגבר האוזניות כבוי וזה עדייו...ינגן.

במגברים בכלל,ובמגברי אוזניות בפרט יש שתי קונפיגרציות שקשורות למצב כבוי או לא. הראשונה:כבוי או דלוק. השנייה:כבוי,בהמתנה ודלוק. בד"כ בטיפולוגיה של שפורפרות ריק תופיע הקונפיגורציה השנייה כלומר:כבור,בהמתנה,דלוק. במצב המתנה נכנס חשמל למגבר אבל לא עובר במעגלי ההגברה קרי:שפורפרות הריק לא פועלות. והמצב הזה קיים בדיוק למה שצריך פה,כלומר: במצב המתנה הכניסה והיציאה של מגבר האוזניות מחוברת ומה שיעבור דרכה יגיע למגבר וינגן. אם תכבה היה שקט גם במגבר האודיו וגם במגבר האוזניות. בכל מקרה לפני שתרכוש ברר את זה עם יצרן המגבר.

שבת שלום.

מנחם
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
וואו מנחם - תודה!

סחתיין על ההשקעה, יופי של הסבר מפורט ומנומק. אזכירך בצוואתי :שתוי:.

מגבר האוזניות שאני זומם עליו באוקטובר הוא ה Schiit Vali 2 שיש לו גם כניסות כניסה וגם יציאה, כיסית את הקונפיגורציה הזו בהסבר הכל כך מפורט:
Vali-2-rr-1920.jpg

Vali-2-front-1920.jpg
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אתייחס לתמונות:

אתה לוקח כבל ומחבר ל Output באקו - זו היציאה הכי ימנית בתמונה.
את הקצה השני אתה מחבר ל In ב Schiit זו הכניסה שבימן התמונה העליונה של המועמד.
באקו אתה בוחר את הקונפיגורציה שתשלח את כל מה שיש באקו ל Output שציינתי (כפתור מוניטור או משהו כזה) ובהנחה וה Schiit דולק הוא גם יניע את האוזניות שלך.

אם אתה לא רוצה שיפעל,כלומר האזנה דרך הרמקולים,פשוט כבה אותו ודאג לנתב את האות באקו ישר למגבר (אותו מוניטור שדיברתי עליו קודם).

בגלל הקונפיגורציה של האקו אין כל צורך בשליחת משהו מה OUT של ה Schiit למגבר הסטריאו תשאיר אותה יתומה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
"
6 Preamp output jacks.
Optionally, connect the preamp outputs to powered monitors or an
external power amp. Note that preamp outputs are muted when headphones are plugged in"

מנחם
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
זהו. משהוסדרה סוגיית החיבור - מגבר האוזניות הוזמן.
עכשיו לא נותר אלא לחכות בחוסר סבלנות בולט לאוקטובר (!) שכידוע נמצא מעבר להררי החושך במושגים של המתנה לצעצוע.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
בהצלחה ותהנה.

מנחם
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
מנחם, הצילו.
הגיע מגבר האוזניות מוקדם מהצפוי, קטן וחמוד, עם משקל די טוב ביחס לגודל הקטנטן שלו. בנוי מאוד יפה ומוקפד אני חייב לומר.

DSC_0445.jpg

DSC_0446.jpg

כך נראה החיבור של המערכת לאיקולייזר:
DSC_0447.jpg

ניסיתי לחבר את מגבר האוזניות לכניסה והיציאה הנותרות של האיקולייזר, ה Tape mon וה tape out, אבל הסאונד לא מושפע מהקדמגבר, במובן של ימין שמאל, ובאופן מוזר, גם לא מהאיקולייזר - קרי, אם האיקולייזר מופעל או נמצא מחוץ ל"לופ" הסאונד אותו סאונד.
רעיונות?
 
נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
הי חומוס.
לא מכיר את האקו שלך - תרשה לי לנחש.
והניחוש שלי,על סמך זה שיש שני סטים של כניסה ויציאה,אני מניח/מנחש שהכניסה/יציאה שחיברת אליהם היא bypass שמנטרלת את האקו וגם את הקדם.
מה לעשות? תחליף לכניסה יציאה השמאליות בתמונה הצלב אצבעות,בבצע לחש לבורא האקוליזרים ובדוק אם זה...עובד.
מנחם
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
חומוס,
עשה טובה לי ולך:כשאתה מחליף כניסות/יציאות וודא שהאקו כבוי וגם מגבר האוזניות וששום דבר לא מנגן.
האקו יכו להרביץ פיק רציני למגבר האוזניות ולהסב נזק...

מנחם
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
חומוס,
מצאתי באינטרנט סכימת חיבור שלהאקו שלך (
ADC Frequency Stereo Graphic Equalizer Model SS-2)

המסמך...פה!

לפיה החיבור שבחרת נועד לחבר לקדם מגבר,תעיף משם את החיבורים,באקו,לצמד שבצד השמאלי של התמונות ונסה.....וכן:כשהאקו והמגבר אוזניות:כבויים.
עדכן .
תודה.
מנחם
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
מנחם, מיליון תודות.
הסתדר, אחלה הסברים מדוייקים.
התוצאה? נשמע פצצות עם אוזניות הסוני הענתיקה החבוטות שלי. נראה לי שקרב היום בו השדרוג הבא למערכת יהיה זוג אוזניות הולמות.
ההבדל בסאונד עם ובלי מגבר האוזניות, זה שמיים וארץ - אין מילים. רמת הפירוט פשוט מטורפת, והעובדה שבמגבר האוזניות הזה יש מנורה, מעגלת את הפינות החדות של הסאונד כדי שהאוזניים לא יתחילו לדמם. יצא לי לתת חצי שעה עד כה, וזה פשוט תענוג.
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
:כל-הכבוד::כל-הכבוד::כל-הכבוד::כל-הכבוד:
ותהנה.

מנחם
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור