חוויה אצל הד"ר.


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הבוקר נפגשתי עם האדם הכי צבעוני ומסקרן בפורום, אלדר הידוע בכינויו שניצל.
אלדר איש שיחה מקסים ושועל קרבות וותיק בתחום האודיופליה הזמין אותי לשמוע מערכת הגברה דיגיטלית ולעבור חוויה מתקנת בכל הקשור לקרמיקה.

את הבניין של אלדר אפשר לזהות כבר מהצלילים הנשמעים מהרחוב, שכנים כאלה רגועים הם אוצר.
הסאונד אצל אלדר ענק, מפורט, דינמי, לא צורמני, מלטף היכן שצריך ונכנס חזק בבטן בדיוק במקומות שצריך. על ההגברה היו אחראים זוג מונובלוקים קלאס D מחוברים לפרה של VAC כשבין המקור הדיגיטלי לפרה מערכת רום קורקשיין. הסאונד אצל אלדר כיפי מהסוג שניתן להאזין לו שעות ולא להרגיש שהאוזניים מרימות דגל לבן.

מספר חוויות מהעבר עברו אצלי תיקון, ראשית, רמקולים קרמיים שהסאונד שלהם לא מעייף את האוזניים, בפעם הראשונה חוויתי קרמיקה שהייתי מוכן לאמץ בשתי ידיים.
שנית הגברה קלאס D אינה מילה גסה, והזיכרונות שהיו לי מניו פורס שלפני כמעט שני עשורים לא רלוונטיים להגברה דיגיטלית מודרנית.

לבסוף, רום קורקשיין הוא דבר מגניב, מעולם לא התנסיתי במערכת כזו בדו ערוצי, האפשרות לעקומות שונות הזכירה לי שבשנות ה 80 השתמשתי באקיולייזר לתת "אופי" לסט אף שהיה בחדר נעורי, אבל כאן זה ליגה שיכולה להפוך מערכת טובה למערכת מצוינת.

אלדר היקר, תודה רבה על האירוח, החוויה והשיח המרתק ממנו החכמתי.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אין שום קרמי שהסאונד שלו מעייף. הסאונד המעייף מגיע כשלא מתאימים לו אלקטרוניקה טובה.
צא מהשטות הזו של קרמי זה בהיר. קרמי זה שקוף, השקיפות הזו דורשת התאמות. במיוחד כשרוצים להגיע לביצועים מקסימלים.

אמצא לך טונה של רמקולים לא קרמים שהם בהירים ומעייפים בטירוף. קצת עבודה ואיזונים, עם תשומת לב רבה, ותקבל סאונד מאוזן ונכון. המטרה היא להגיע לכמה שיותר קרוב להופעה חיה בסלון. הגעת לזה? אתה שם.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אין שום קרמי שהסאונד שלו מעייף. הסאונד המעייף מגיע כשלא מתאימים לו אלקטרוניקה טובה.
צא מהשטות הזו של קרמי זה בהיר. קרמי זה שקוף, השקיפות הזו דורשת התאמות. במיוחד כשרוצים להגיע לביצועים מקסימלים.

אמצא לך טונה של רמקולים לא קרמים שהם בהירים ומעייפים בטירוף. קצת עבודה ואיזונים, עם תשומת לב רבה, ותקבל סאונד מאוזן ונכון. המטרה היא להגיע לכמה שיותר קרוב להופעה חיה בסלון. הגעת לזה? אתה שם.

איני זוכר באיזו הופעה ישבתי על ספה, לגמתי מספל האספרסו ונגסתי בהנאה בעוגיית טחינה, רוצה לומר, שכח מזה שתצליח לשחזר הופעה חיה, זו (אם אתה לא באופרה) כוללת דחיפות, זיעה, רחשי קהל ופריטים שפורטים על כל החושים.

רשמתי מעייף את האוזניים, לא רשמתי בהיר, אתה צודק בכך כשאתה רושם שיש רמקולים בהירים מכל המינים.
הניסיון שלי עם מערכות בהם רמקולים קרמיים הוא פרטיקולרי שלי, למי שזה מתאים ועובד, לבריאות מלבד הסטאפ ששמעתי אתמול כל סטאפ שהיו בו רמקולים קרמיים עייף את האוזן שלי מהר מאוד.

מבחינתי אחת החוויות החשובות בהאזנה, יכולת להקשיב ולהנות זמן רב מבלי שהאוזן מתעייפת, את החוויה הזו עד אתמול לא קיבלתי בכל מקום בו שמעתי סט אפ בו היו רמקולים קרמיים, לא קשר לסוג ההגברה, הפרה או המקור שחוברו. שוב זו החוויה הפרטיקולרית שלי, לא של אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
גיא אתה מוזמן אלי בגמר הברייק של "הקרמיים" שלי. תרשום לך הזמנה פתוחה.
ואגב לגבי הרמקול ששמעת אצל הד"ר,
אתה מודע לכך שמכל 7 היחידות שיש ברמקול הזה רק 2 יחידות המיד הן קרמיות, כן?
הוופרים אומנם של אקוטון אך הן מסדרת האלומיניום. הטוויטר למיטב זכרוני יהלום.
"הסטיגמה" הזאת על קרמיים שייכת להיסטוריה. לא יודע היכן ומה שמעת אבל קרמי הוא לא בהיר. קרמי טוב הוא פלסטלינה, הוא יהיה מה שתרצה שהוא יהיה.
תבוא תבוא...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
ממה שהבנתי, גיא כבר חווה כמה וכמה מערכות טובות יותר וטובות פחות עם רמקולים מהסוג שמדבר, והרגיש בקומבינציה משהו לא לרוחו, כל אדם והאוזן והפרשנות שלו והיכולת לנתח את התוצאה שהוא שומע, דווקה גיא (פותח השרשור) יודע לנסח עצמו טוב.

שמעתי לא מעט "קרמיים", שהיו, אהמממ, לא הייתי משקיע ולא שקל אחד עליהם,
ושמעתי "קרמיים" שמאוד אהבתי!

אבל אנחנו חוזרים שוב לשרשור ש"מוציא" אלמנטים מהרמקול ולא את כל הרמקול/תוצאה...
לדעתי לא נכון כך לשפוט.

שופטים תוצאה ולא רכיב.

נהניתי לקרא גיא :שתוי:

מערכת ה-RC אגב שאצל אלדר, זה לא "אקולייזר" (יש כמובן איזון טונאלי), אך הרבה מעבר.

עד לפני חצי שנה השתמשתי גם אצלי עם RC של Accuphase (אמנם שם מדובר יותר על Voicing EQ)
השימוש היה בעיקר לתחום התחתון עם הרמקלים הקודמים, התחום התחתון עשה לי מעט "בלאגן",
להפתעתי ולשמחתי הרבה עם החדשים, אין את הבעיה הנ"ל (או משמעותית פחות מורגשת/מציקה).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
גיא אתה מוזמן אלי בגמר הברייק של "הקרמיים" שלי. תרשום לך הזמנה פתוחה.
ואגב לגבי הרמקול ששמעת אצל הד"ר,
אתה מודע לכך שמכל 7 היחידות שיש ברמקול הזה רק 2 יחידות המיד הן קרמיות, כן?
הוופרים אומנם של אקוטון אך הן מסדרת האלומיניום. הטוויטר למיטב זכרוני יהלום.
"הסטיגמה" הזאת על קרמיים שייכת להיסטוריה. לא יודע היכן ומה שמעת אבל קרמי הוא לא בהיר. קרמי טוב הוא פלסטלינה, הוא יהיה מה שתרצה שהוא יהיה.
תבוא תבוא...

ראשית תודה על ההזמנה, תמיד שמח לשמוע סטאפים של חברים בפורום.
לגבי הרמקולים, שמעתי יותר מסט, שניים או שלושה או ארבעה, מחברות שונות (טידל, גאודר, מרטן) ששודכו להגברות שונות, עד אתמול, כל סטאפ הכולל רמקולים קרמיים ששמעתי עייף את האוזניים שלי בתוך זמן קצר. אין קשר לבהירות (לא הזכרתי את הנושא בהקשר), האם זה אומר שזה תמיד המצב, לא ולא - עובד שאתמול שמעתי סטאפ שנעם לאוזני.

לגבי RC זה משתנה מסטאפ אחד ותלוי חדר האזנה, יש כאלה שצריכים יש כאלה שלא, בכל מקרה מדובר בטכנולוגיה שעושה את העבודה כאשר נדרשים לכך.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אז הבנת מהביקור שחדר של אלדר צריך RC ואחרים - לא?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מיכאל אתה מכניס מילים לפה שלי, היכן רשמתי את מה שרשמת?


לגבי RC זה משתנה מסטאפ אחד ותלוי חדר האזנה, יש כאלה שצריכים יש כאלה שלא


אין חדרים שלא צריכים RC, גם חדר שבונה אקוסטיקאי מדופלם יצטרך תיקונים קטנים עם RC,
ובטח ובטח חדרים פה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אין חדרים שלא צריכים RC, גם חדר שבונה אקוסטיקאי מדופלם יצטרך תיקונים קטנים עם RC,
ובטח ובטח חדרים פה

האם אתה יכול לשלול אופציה של שקיים חדר שלא יצטרך RC - לא, גם אם הסיכוי לכך שואף לאפס הוא אינו אפס.

יום טוב מיכאל.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שניכם צודקים, אני נמנע ככל האפשר משימוש בתרופות אך לפעמים אין מנוס וזה מה ש RC עושה, להתרוצץ ולהחליף ציוד, להפסיד כסף, לתלות אביזרי אקוסטיקה ולהורידם עם חתיכות טיח לעומת RC וגמרנו...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
כל סטאפ הכולל רמקולים קרמיים ששמעתי עייף את האוזניים שלי בתוך זמן קצר.

מה גרם לעייפות הזו? מה היה בסאונד שהביא אותך לתחושה הזו?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
מה גרם לעייפות הזו? מה היה בסאונד שהביא אותך לתחושה הזו?

וואלה, אני רע במינוחים האלה.
הכי קרוב להסבר שאני יכול לתת לתחושה, הרגשה של מאמץ של האוזן כאילו משהו "תוקף אותה", זו הרגשה שחזרה על עצמה בכל פעם שהאזנתי, יכול להיות שמדובר במהירות הדרייברים או סתם האוזן הדפוקה שלי, אחרי 20 - 30 דק' האוזן שלי מרגישה כאילו עברה "אימון קארדיו" ומבקשת ממני מנוחה.

לכל אחד מאיתנו שמיעה קצת שונה ומה שטוב/רע לאחד לא משליך על אחר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
וואלה, אני רע במינוחים האלה.
הכי קרוב להסבר שאני יכול לתת לתחושה, הרגשה של מאמץ של האוזן כאילו משהו "תוקף אותה", זו הרגשה שחזרה על עצמה בכל פעם שהאזנתי, יכול להיות שמדובר במהירות הדרייברים או סתם האוזן הדפוקה שלי, אחרי 20 - 30 דק' האוזן שלי מרגישה כאילו עברה "אימון קארדיו" ומבקשת ממני מנוחה.

לכל אחד מאיתנו שמיעה קצת שונה ומה שטוב/רע לאחד לא משליך על אחר.

אני מבין למה אתה מתכוון. כשמתרגלים לסאונד מנומס ופתאום מקבלים רזולוציות, פרטים, דינמיקה ואנרגיה זו בעיה.
כשמתרגלים לזה, הסאונד המנומס הופך להיות מטרד. חכה שהרמקול שלך יעבור הרצה, אתה תתרגל לסאונד הזה. והרמקול שלך, מה לעשות, הוא בדיוק כזה.
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
כל פעם שבנאדם רושם כאן שהוא לא אוהב קרמי, מנסים להוציא אותו כעוף מוזר וחריג וכו וכו..
אין פה מה לנתח חברים וחברות. בנאדם לא חייב להתחבר לקרמי או לשופר או לאלקטרוסטטי או ללא יודע מה...
משיחה שלי עם גיא הצלחתי להבין במהרה מה הבנאדם מחפש ומה הוא פחות אוהב.
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
גיא אתה מוזמן אלי בגמר הברייק של "הקרמיים" שלי. תרשום לך הזמנה פתוחה.
ואגב לגבי הרמקול ששמעת אצל הד"ר,
אתה מודע לכך שמכל 7 היחידות שיש ברמקול הזה רק 2 יחידות המיד הן קרמיות, כן?
הוופרים אומנם של אקוטון אך הן מסדרת האלומיניום. הטוויטר למיטב זכרוני יהלום.
"הסטיגמה" הזאת על קרמיים שייכת להיסטוריה. לא יודע היכן ומה שמעת אבל קרמי הוא לא בהיר. קרמי טוב הוא פלסטלינה, הוא יהיה מה שתרצה שהוא יהיה.
תבוא תבוא...

אם הבנאדם לא עף על התוצאה אצל הנמר אז אני בספק אם יאהב שילוב של טידל עם סט קומפלט של avm. וזה לא כי אצל הנמר יותר טוב אלא כי הבנאדם בנה את המקור הכי טוב בארץ ככל הנראה עם הדה וינצ'י ועדיין הבנאדם לא התמוגג מהתוצאה.
 

goe1951

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
142
נקודות
43
שאלה לא קשורה. האם ההגברה של AVM היא קלאס D ?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני מבין למה אתה מתכוון. כשמתרגלים לסאונד מנומס ופתאום מקבלים רזולוציות, פרטים, דינמיקה ואנרגיה זו בעיה.
כשמתרגלים לזה, הסאונד המנומס הופך להיות מטרד. חכה שהרמקול שלך יעבור הרצה, אתה תתרגל לסאונד הזה. והרמקול שלך, מה לעשות, הוא בדיוק כזה.

אני לא חושב שהרמקול שלי מפורט או רזולטיבי פחות מהרמקולים שכיוונתי אליהם, לרמקול שלי אני יכול להקשיב שעות מבלי להתעייף וזו הסיבה מדוע העדפתי אותו על פני אחרים - לא נראה לי שהיחשפות שלי לרזולוציה היא הבעיה כאן.

זה וויכוח עקר, שכן מדובר ב"אישו" פרטי שלי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,118
מעורבות
1,124
נקודות
113
שאלה לא קשורה. האם ההגברה של AVM היא קלאס D ?

תלוי בדגם. יש גם D וגם AB.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני לא חושב שהרמקול שלי מפורט או רזולטיבי פחות מהרמקולים שכיוונתי אליהם, לרמקול שלי אני יכול להקשיב שעות מבלי להתעייף וזו הסיבה מדוע העדפתי אותו על פני אחרים - לא נראה לי שהיחשפות שלי לרזולוציה היא הבעיה כאן.

זה וויכוח עקר, שכן מדובר ב"אישו" פרטי שלי.

בדיוק. יש הרבה אנשים עם אי סבילות או היפראקוזיס לתדר מסוים, פה דווקא כן יש יתרון למבחר רמקולים גדול שאפשר למצוא את המתאים לאוזן.
יש אנשים שיכולים לרצוח מישהו שלועס להם מסטיק ליד האוזן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור