וינטאג' VS הווה!


yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
קשה לשפוט עכשיו, יש תנועה לכיוון של Class D, גם במוצרי Consumer (מסיבות ברורות) וגם ב-High End. קשה כרגע לדעת עד כמה התנועה הזו גורפת, רק הזמן יגיד. הרבה מזה תלוי בפיתוחים טכנולוגיים וזמינות של רכיבים מוכללים (צ'יפים) שעונים לדרישות. תהליך דומה עבר על רכיבים מסוג Op Amp שתפקידם לתת הגברה או חציצה אלקטרונית - לפני 20 שנה היה השימוש בהם מוקצה מחמת המיאוס עקב ביצועים עלובים למדי. היום אפילו יצרני על כמו ASR או בורמייסטר משתמשים בהם כחלק ממסלול הסיגנל של המגברים שלהם.
ממה שאני רואה, יש נטייה להוציא רכיבים המקבלים אודיו דיגיטלי, ומגבירים אותו באופן דיגיטלי טהור, ללא תרגום לאנלוג בשום שלב. אני מניח שזה Shape of the things to come.
 

אלוהיםאדירים

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
0
נקודות
0
מעניין. אז אולי באמת הכיוון הולך לשילוב: לנסות למצוא את הטוב שבשני העולמות.
איזה חברות מעדיפות בשלב הזה להתמקד בתהליך "דיגיטלי טהור" ואיזה חברות מנסות לשלב?
יש הרי חברות שעובדות עם מעגלים של outsourcing ויש כאלה שמתכננות ובונות לבד in house
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
תמיד הראשונים עושים הכל In House, זה כדי להיות ראשונים ולהשיג את כולם. כדאי לציין כאן את Tact Millennium שנמכר בזמנו כמוצר אזוטרי למדי וזכה לתגובות מאד חלוקות - יש שאהבו אותו ויש שממש סלדו מהרעיון. לא מזמן גם NAD הוציאה מגבר יקר שגם הוא על טהרת הדיגיטלי. חברות הרכיבים ראו שיש כאן עניין ו-Burr Brown מצידה הוציאהן רכיב שהוא מגבר דיגיטלי טהור בצ'יפ יחיד. אני מניח שזה עניין של זמן שיצרנים סינים קטנים ירימו את הכפפה ויתחילו להוציא מגברים סופר-זולים עם כניסה דיג'
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
לגבי הגברה, KENSONIC שהיום נקראת ACCUPHASE הוקמה ע"י מהנדסים שעזבו את KENWOOD, ועד היום המגברים שלה מאותה תקופה מבוקשים, בייחוד ACCUPHASE 202 משנת 72 שעדיין נסחרים מצוין ב- AUDIOGON.

בגדול, מהמעט ששמעתי, אני לא חושב שאפשר להשוות את המוצרים של היום לאילו של לפני 20 -30 שנה.
הסאונד של היום יותר "אמיתי", של אז יותר "רומנטי".

לא מסכים.

האזנה לפרה מקינטוש או מרנץ או סוני אספרי מהסדרות הגבוהות מול פרה מעשר השנים האחרונות (יצא לי לשמוע כמה מצויינים, השניים הבולטים שתפסו את תשומת אזני היו אחד של NAIM והשני של אודיולאב. איכשהו נפלתי על האנגלים :)) עשתה כבוד וכבוד ועוד כבוד לזקנים ויש לדעת שהזקנים לפני חידוש של קבלים ושאר ירקות.

בעוד שהצליל של החדשים (בעיקר ה NAIM, חבל"ז) היה מעולה שבמעולים (גם ההגברה היתה של NAIM, לא זוכר מה היתה ההגברה באודיולאב ומה היו הרמקולים), הצליל של הזקנים מלא יותר. אולי לזה היתה הכוונה בצליל "רומנטי", אבל לפחות לטעם שלי, הצליל של הצעירים היה קצת מעייף.

אפשר לייחס את זה לאקוסטיקה, למוזיקה ולשאר הגורמים שמשפיעים על הסאונד בכל מערכת, אבל זה עובד בשני הכיוונים. אני אישית מעדיף את הווינטאג' לחלוטין.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור