ווליום נחלש


liranz

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
היי
דבר ראשון אחלה פורום
דבר שני, הייתי רוצה לקבל את עזרתכם.
ברשותי מערכת שכוללת מגבר 4 ערוצים, סאב, קומפוננטים בדלתות הקדמיות וזוג רמקולים מאחורה.
לאחרונה אני נתקל בתופעה שבזמן האזנה, הווליום נחלש בפתאומיות עד לרמה ממש נמוכה, אחרי מספר שניות מוגבר שוב, אך התופעה חוזרת על עצמה.
התופעה מתרחשת גם בהאזנה לדיסק וגם לרדיו.
לפעמים זה קורה בלי שאני אגביר או אנמיך ולפעמים זה קורה כשאני מגביר את הווליום.
האם התופעה מוכרת וכיצד ניתן לטפל בה ?
נ.ב
בדקתי את החיווט במגבר וגם מאחורי המערכת עצמה ולא מצאתי חוטים רופפים או משהו כזה.
כמו כן, בזמן שהתופעה מתרחשת לא מופיע שום חיווי של הווליום במערכת.
תודה מראש על העזרה,
לירן.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
זה קורה בכל הרמקולים במקביל?
 

liranz

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
כן

הווליום מונמך בכל הרמקולים
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יש הרבה אפשרויות.
א.מי הרדיו דיסק שלך? והמגבר?

תקלות אפשריות:
א.פיוז לקוי.
ב.רדיו דיסק לקוי.-יש סיכוי טוב שהפוטנציומטר דפוק.
ג.מגבר לקוי.- אם זה רק בחודשי הקיץ אז יכול להיות שזה מנגנון הגנה עקב החום.
ד.מצבר לקוי.למצבר נפילות מתח ולוקח לו זמן להטען כל פעם מחדש.
ה.אלטרנטור לקוי.
ו. בעית פאזות ברכב שמדיי פעם בתדרים מסויימים או בווליומים מסויימים או שירים מסויימים תופסת פיקוד ומנחיתה הכל בהתאם לאקוסטיקת הרכב.
 

liranz

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
מגבר ורדיו דיסק של פיוניר

החלפתי את הפיוז שנמצא במגבר אך הבעיה לא נפתרה.
האם יכול להיות שזה הפיוז שנמצא ליד המצבר ?
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
היי לירן,
הבעיה לא תהיה טמונה (לצערנו) בפיוזים, וזאת מאחר שאם אחד מהם
יהיה תקול/פגום/שרוף/לא תקין הרי שהמערכת היתה מתנתקת לחלוטין.
עליך למעשה לבודד את הבעיה שטמונה:
או במגבר, או ברדיו דיסק
בידוד ברדיו דיסק: ניתוק המגבר וחיווט הרמקולים ישירות לרדיו דיסק.
אם אין בעיות שם, זה המגבר שהינו בעייתי.
בידוד במגבר: אין לי משהו להציע מאשר החלפה (זמנית) של רדיו דיסק
ולו רק בכדי לבדוק אם יש שינוי עם הרדיו דיסק הנוסף.

שתי אפשרויות הבידוד הינן מורכבות כפי ששמת לב ומצריכות הרבה עבודה.
אולי רגע לפני שאתה נכנס לזה, תנסה לשחק עם ה"גיין" של המגבר,
אולי קצת להעלות אותו (או להוריד) ותקווה שהוא פשוט היה במצב ביניים
כזה שעשה לך בעיות.

בהצלחה
גל
 

liranz

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
היי גל

אם הבנתי אותך אתה מתכוון לכפתורים שעל המגבר עצמו
אני אבדוק את זה
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
נכון, הכפתורים הללו.
אין צורך לשחק עם זה שתוחם את התדרים, תוודא שהוא על 80HZ,
או משהו באיזור שלו, אלא אם כן אתה עובד ב FULL RANGE בקרוס.
עם האחר/ים אתה יכול לשחק ולראות אם יש תוצאות אחרות.
היה לי מגבר מאוד ישן שסבל מתופעה דומה, אבל מדובר על מגבר משנות
התשעים כך שזה די סביר והגיוני שיקרה אחרי תקופה כו ארוכה.
 

liranz

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
0
נקודות
1
בשעה טובה ומוצלחת פתרתי את הבעיה !!
מסתבר שהכבל של הסאב בתא מטען (שנגנב מהרכב לפני כמה זמן...) גרם לקצר (הפלוס והמינוס של הכבל התקצרו ביניהם).
סוף טוב - הכל טוב (חוץ מזה שאין סאב... :-( )
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
שמח לשמוע.
וכן, חשוב מאוד שאם הכבלים נשארים מחוברים - לסגור את הקצוות שלהם עם איזולירבנד.

גל
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור