ובשביל שלא יהיה כאן משעמם(במיוחד לשניצל)מצ"ב המאמר הבא,לקרוא ולהפנים


falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
יש הבדל בין לא לשמוע הבדלים לבין טענה שהכל רמאות.

קודם כל, המאמר הזה עתיק, עוד מהתקופה שלנמר היו רמקולי מדבקה ומיכאל הפיק סמינרים לאודיופילים. המאמר מייצג דעה. מי שרוצה יקבל אותה במלואה, מי שלא, יכול לבור לעצמו מה הוא לוקח מהמאמר ומה לא, ואפשר גם לדחות את כולו על פניו.

אני, לדוגמא, לקחתי הרבה מהגישה הטכנוקרטית בזה שלמדתי להטיל ספק במה שאני כן או לא שומע. אני מכיר בעובדה שהשמיעה והתפיסה האנושית רגישות להטייה. בגלל זה שניתי מאוד את האופן בו אני בוחן ציוד, והרווחתי הרבה. האם זה אומר שאני שותף לכל הדעות שבמאמר?
לא.

אני לא מבין למה מישהו מרגיש מאויים מזה שלא מקבלים את השקפותיו או מאשרים את חוויותיו.
 
נערך לאחרונה ב:

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
פלואאה
התכוונת בדולר או ביורו?

אני חושב שהתייחסת לשקלים.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
שלום
האג'נדה אינה כפי שאתה מתאר, מפני שיש פרמטרים חשובים שאתה מדלג עליהם משום מה, והם חלק מהעניין. חלק חשוב!
1. קח 2 כבלי (רמקול), בעלי אותו אורך ושטח חתך, אחד יוקרתי ויקר, השני מהחנות לחומרי חשמל. לא אמור להיות הבדל ביניהם.
2. כאשר התוצאות הנ"ל מדווחות, חשוב מאוד לכתוב במקום: "פלוני שמע הבדל..." את האמת שמאחורי האמירה:
מה ההבדל הפיזי בין 2 הכבלים (אורך ועובי).
האם הניסוי נעשה באופן מיטבי (מיתוג A/B) או מהזיכרון השמיעתי בלבד.
האם נוסה הכבל הישן שוב (אפילו כמה ימים אחרי, להשוואה חוזרת (אימות)
ואחרון, פלוני תמיד יעד איזה כבל מחובר.
האמת היא שבאמירה הסתמית של "שמעתי הבדל..." חוץ מהגאווה שאוזני המדווח הצליחו לאבחן משהו, אין שום מידע או
הסבר. ורק שימוש בשמות המותג של יצרני המוצר והדדגם, לא ישפכו אור על הנושא. לפחות לא למי שאינו יודע במה מדובר.

ככל שהדבר ישמע מאתגר, אמירה של שמעתי הבדל, ללא הנתונים שהוזכרו, אינם אמורים לתת לקורא שום יחוס.
כך שעבורי כאשר אני קורא פוסטים כאילו, אני פשוט מדלג. מפני שמישהו מנסה לתאר רק 1/2 תמונה. ואת החצי החסר,
הוא מחביא היטב.

החסר מוחסר, מסיבות שונות, שגם אותן קשה לי לקבל (כאילו היו אמת החסרה בעדות משפטית!) האם היא נובעת מכוונת תחילה להסתיר, או מחוסר הבנה, או חוסר ידע, או חוסר הגיון או מה...?
מבקר פלפלים מקדיש יותר תשומת לב לפיתה (שעולה חצי שקל) מאשר חובב אודיופילי מוערך, על כבל באלפי ש"ח ויותר.
היכן ההיגיון?
האם החובב האודיופילי חייב לירות ליגיון בראש ולהשמיד ראיות לפני שהוא נכנס לתחביב?

מיכאל, אם מישהו היה מדווח באופן כזה חוויתיעל הבדלים בין מגברים, גם היית דורש קורלציה טכנית ממנו?
אני חושב שלא, כי אתה מקבל את העובדה שיש הבדלים ברורים, שמיעים, בין מגברים. מצד שני, אתה לא מקבל שיש הבדלים כאלו בין כבלים, להוציא בפרמטרים שאתה מכיר בהם.

עכשיו, אני לא נכנס לדיון אם יש או אין, אין לי את הכלים לעשות כן, מבחינת ידע. אבל אני חושב שמבחינת העקביות האבחנה שלי נכונה (אם לא, תקן אותי בבקשה).
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
המאמר מייצג דעה. מי שרוצה יקבל אותה במלואה, מי שלא, יכול לבור לעצמו מה הוא לוקח מהמאמר ומה לא, ואפשר גם לדחות את כולו על פניו.

מסכים איתך.
הוא אכן מייצג דיעה ואין בו שום הוכחה לשום דבר.

ארז
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
שלום
האג'נדה אינה כפי שאתה מתאר, מפני שיש פרמטרים חשובים שאתה מדלג עליהם משום מה, והם חלק מהעניין. חלק חשוב!
1. קח 2 כבלי (רמקול), בעלי אותו אורך ושטח חתך, אחד יוקרתי ויקר, השני מהחנות לחומרי חשמל. לא אמור להיות הבדל ביניהם.
2. כאשר התוצאות הנ"ל מדווחות, חשוב מאוד לכתוב במקום: "פלוני שמע הבדל..." את האמת שמאחורי האמירה:
מה ההבדל הפיזי בין 2 הכבלים (אורך ועובי).
האם הניסוי נעשה באופן מיטבי (מיתוג A/B) או מהזיכרון השמיעתי בלבד.
האם נוסה הכבל הישן שוב (אפילו כמה ימים אחרי, להשוואה חוזרת (אימות)
ואחרון, פלוני תמיד יעד איזה כבל מחובר.
האמת היא שבאמירה הסתמית של "שמעתי הבדל..." חוץ מהגאווה שאוזני המדווח הצליחו לאבחן משהו, אין שום מידע או
הסבר. ורק שימוש בשמות המותג של יצרני המוצר והדדגם, לא ישפכו אור על הנושא. לפחות לא למי שאינו יודע במה מדובר.

ככל שהדבר ישמע מאתגר, אמירה של שמעתי הבדל, ללא הנתונים שהוזכרו, אינם אמורים לתת לקורא שום יחוס.
כך שעבורי כאשר אני קורא פוסטים כאילו, אני פשוט מדלג. מפני שמישהו מנסה לתאר רק 1/2 תמונה. ואת החצי החסר,
הוא מחביא היטב.

החסר מוחסר, מסיבות שונות, שגם אותן קשה לי לקבל (כאילו היו אמת החסרה בעדות משפטית!) האם היא נובעת מכוונת תחילה להסתיר, או מחוסר הבנה, או חוסר ידע, או חוסר הגיון או מה...?
מבקר פלפלים מקדיש יותר תשומת לב לפיתה (שעולה חצי שקל) מאשר חובב אודיופילי מוערך, על כבל באלפי ש"ח ויותר.
היכן ההיגיון?
האם החובב האודיופילי חייב לירות ליגיון בראש ולהשמיד ראיות לפני שהוא נכנס לתחביב?

מיכאל,
אני לא שומע פרמטרים וחבל.
זה היה מקל עלי בבחירת ציוד.
ביום שתמצא קורלציה בין פרמטרים לבין איכות הסאונד המופקת מהציוד אשמח לשנות את גישתי.
אני גם לא עוסק בניסויים מדעיים שמטרתם להוכיח משהו לכן אוותר מראש על "נוהל הגשת ניסוי".

ארז
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני חושב שהתייחסת לשקלים.
היכן?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
כן. אני גם מתאר לעצמי, על פי גישתו, שבמה זה קשור לפאזה וכ"ו וכ"ו ועוד כ"ו.

מר לנג לא מצא כלום. אני יכול למצוא לך המון מוצרים שהפרמטרים שלהם לא מספרים דבר על איך ישמע המוצר. יחד עם זאת, על פי פרמטרים בלבד אינך יכול לחזות צליל בשלמותו. מקסימים לדעת אם הרמקול קשה, קל, עם בס נמוך או חסר בס, בהיר או סגור. יותר מזה נאדה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
קודם כל, המאמר הזה עתיק, עוד מהתקופה שלנמר היו רמקולי מדבקה ומיכאל הפיק סמינרים לאודיופילים. המאמר מייצג דעה. מי שרוצה יקבל אותה במלואה, מי שלא, יכול לבור לעצמו מה הוא לוקח מהמאמר ומה לא, ואפשר גם לדחות את כולו על פניו.

אני, לדוגמא, לקחתי הרבה מהגישה הטכנוקרטית בזה שלמדתי להטיל ספק במה שאני כן או לא שומע. אני מכיר בעובדה שהשמיעה והתפיסה האנושית רגישות להטייה. בגלל זה שניתי מאוד את האופן בו אני בוחן ציוד, והרווחתי הרבה. האם זה אומר שאני שותף לכל הדעות שבמאמר?
לא.

אני לא מבין למה מישהו מרגיש מאויים מזה שלא מקבלים את השקפותיו או מאשרים את חוויותיו.

יש להזכיר כי פיור אקוסטיק אינם רמקולי מדבקה. מדובר בחברה קיימת שמציגה את מוצריה בתערוכות בחו"ל.
יחד עם זאת, גם בתקופה שמיכאל עשה סמינרים הוא לא הבחין בהבדלים בין מגברים, כבלים, נגנים, חשמל, מדפים ועוד. זה אומר שאני לפחות התקדמתי. (-:
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
כן. אני גם מתאר לעצמי, על פי גישתו, שבמה זה קשור לפאזה וכ"ו וכ"ו ועוד כ"ו.

מר לנג לא מצא כלום. אני יכול למצוא לך המון מוצרים שהפרמטרים שלהם לא מספרים דבר על איך ישמע המוצר. יחד עם זאת, על פי פרמטרים בלבד אינך יכול לחזות צליל בשלמותו. מקסימים לדעת אם הרמקול קשה, קל, עם בס נמוך או חסר בס, בהיר או סגור. יותר מזה נאדה.

שלום נמר
אני לא מוטרד ממה שאתה שמעת.
למה אני מתרשם שאתה מוטרד ממה שאני יודע?

אגב, שים לב שיש עדין דברים שאני לא יודע (לא טענתי שאני יודע הכל). ולכן אני עדין בתחביב...:מרענן:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מוטרד!? אני!? ממך!? 0-:

לא לא חביבי. שחרר את עצמך מההתרשמות הזו. (-:

בכל מקרה.
אם כבר אנחנו בעניין של לשוחח.
האם אתה יכול לחזות תוצאה בצורה מדויקת על פי נתונים טכנים בלבד?
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
יש להזכיר כי פיור אקוסטיק אינם רמקולי מדבקה. מדובר בחברה קיימת שמציגה את מוצריה בתערוכות בחו"ל.
יחד עם זאת, גם בתקופה שמיכאל עשה סמינרים הוא לא הבחין בהבדלים בין מגברים, כבלים, נגנים, חשמל, מדפים ועוד. זה אומר שאני לפחות התקדמתי. (-:

זה לא נאמר לשלילה, אלא בהומור.
דווקא ההעדפה שלך לפיור אקוסטיקס על פני סונוס , שעלו פי 4, היא בעיני הסימן לאודיופיל ששומע עם האוזניים, לא עם הארנק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זה לא נאמר לשלילה, אלא בהומור.
דווקא ההעדפה שלך לפיור אקוסטיקס על פני סונוס , שעלו פי 4, היא בעיני הסימן לאודיופיל ששומע עם האוזניים, לא עם הארנק.

אהבתי. זו היתה תקופה מעניינת.

נראה לי שסיפרתי כבר את הסיפור הזה בכמה הזדמנויות בניהן כאשר סיפרתי איך הגעתי לאודיו.

את הסונוס הכרתי טוב, לעופר חברי היקר (שאני מכיר אותו הרבה לפני שנכנסתי לתחביב) יש והיה גם אז סונוס גווארינרי שממש לא הבנתי מה הוא מתלהב ממנו כל כך. כשרכשתי את הפיור אקוסטיק בזמנו, מצאתי שאנשים באתר ההוא זילזלו בו לחלוטין. טענו שמדובר במוצר מדבקה, שלא שווה שקל, בנוי זוועה ובמילים אחרות "זבל סיני".

אני, שעוד הייתי "בתול" בתחום, החלטתי להרשם לפורום, לספר לכולם שיש לי כזה והרמקולים שהם רכשו באלפי שקלים שווים ל*** (את הכוכביות אני הוספתי) לעומת הרמקול "מדבקה" שלי. כמובן שהמטרה היתה "לעשות בלאגן וללכת" ולכן השתמשתי בגווארינרי של עופר שאז, באמת חשבתי שהוא רמקול קטן שלא נותן בס (כי בס זה הכי אחי) לעומת הרמקול שלי שעלה שמינית ממנו והוא מרעיד ומרקיד לי את הבית.

משום מה, מצאתי את עצמי נישאב לנושא, מאזין למוצרים ומתחיל להבין מהו אודיו איכותי וכל מה ששמעתי אז היה פשוט לא טוב. הראשון שבא איתי לרכוש רמקולים היה אביעד (בירדפאריס) שבאמת עזב הכל (באמצע אריזות למעבר דירה) ובא איתי לרכוש את הרמקול האודיופילי הראשון שלי.

בקיצור. פיור מול סונוס היה רק בשביל להראות להם שאני מכיר מוצר נחשב ולא מחזיק ממנו בכלל ואפילו מעדיף את הפיור אקוסטיק שהיו לי. האמת, שבאמת העדפתי אותו בזמנו. היום לא הייתי חי עם אף אחד מהם.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
אנינות טעם זה עניין של ניסיון. זה נכון בכל תחום.
אבל, בסופו של דבר, אם באס חשוב למישהו יותר משקיפות, באופן מובחן (בגלל טעם, בגלל סוגי המוסיקה), אז בהחלט יכול להיות שפיור אקוסטיקס עדיפים בשבילו.


אבל תגיד, באמת, עכשיו כשאתה יודע מהו אודיו איכותי, אתה נהנה יותר ממוסיקה? לא חסרים לך הימים שפשוט נהנית מהרמקול "מדבקה" שלך, בלי דאגות?
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
אנינות טעם זה עניין של ניסיון. זה נכון בכל תחום.
אבל, בסופו של דבר, אם באס חשוב למישהו יותר משקיפות, באופן מובחן (בגלל טעם, בגלל סוגי המוסיקה), אז בהחלט יכול להיות שפיור אקוסטיקס עדיפים בשבילו.


אבל תגיד, באמת, עכשיו כשאתה יודע מהו אודיו איכותי, אתה נהנה יותר ממוסיקה? לא חסרים לך הימים שפשוט נהנית מהרמקול "מדבקה" שלך, בלי דאגות?

הוא נהנה יותר מהבנות שהביא יעני לשמוע קצת רוק או אלביס, ימים שלא ישובו עוד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הוא נהנה יותר מהבנות שהביא יעני לשמוע קצת רוק או אלביס, ימים שלא ישובו עוד.

אתה לא יודע כמה שאתה צודק. זו היתה תקופה שסדום ועמורה היתה נראת כמו בית אבות לחובבי שח מט לעומת מה שהפיור אקוסטיק האלה ראו.

falou
אני שומע הרבה יותר מוסיקה וגם נחשפתי ליותר סגנונות. אפשר להגיד שהיום המערכת שלי לא מפסיקה לנגן כשאני בבית. מה שפעם לא היה קרוב לכך.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור