התקנת שדרוג במזדה 2 פיור וויט


מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
שלום
הסאונד ברכב לא היה לטעמי. למרות שהגיע עם מערכת מולטימדיה חביבה ו-6 רמקולים.
שלב ראשון החלפתי את הרמקולים המקוריים, ב-2 סטים של HERTZ. אחד קומפוננט קדימה ואחד רגיל FR מאחורה.
עכשיו הגיע השלב הבא:
  • מגבר הספק של Infinity Kappa 4 שיספק 4X125W RMS ל-4 אוהם. (הגיע מקנדה ב-1/2 מחיר)
  • קבל 1F של Audioson / Connection. (נרכש בבודפשט ב-1/4 מחיר)
  • ממיר Hi Level ל-Line (4 ערוצים) גם של Audioson / Connection.(נרכש בבודפשט ב-1/4 מחיר)
  • סאב מוכלל (כולל הגברה) של Alpine תחת מושב הנהג.
בנוסף, חיווט של 4# בין המצבר למגבר. וסט חוטים של BOSS (הוזמן ב-eBay).

ההתקנה מחר. בתקווה שיצא טוב.
 

תמונות מצורפות

  • 1F.JPG
    1F.JPG
    KB 45.6 · צפיות: 600
  • Connection SLI 4.JPG
    Connection SLI 4.JPG
    KB 24.2 · צפיות: 533
  • boss 4 gauge amp kit.JPG
    boss 4 gauge amp kit.JPG
    KB 47.7 · צפיות: 627

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
תתחדש ומקווה שיצא טוב .
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
הרבה לבטים היו עד היום...

עיקר הלבטים היו סביב הנדסת מערכת של ההתקנה ועלויות.
הנדסת מערכת:
מאחר ולסאב (Alpine PWE-V80) קישור: http://www.ebay.com/itm/Alpine-PWE-...759784?hash=item2105e429e8:g:V7gAAOSwnGJWTmcH
יש בקרה על תדר החיתוך, רציתי הגברה עם יכולת כזו לכל 4 הערוצים. בד"כ, בהגברה משתמשים בזוג ערוצים (גשר) או בערוץ יעודי לסאב. במקרה שלי אני זקוק ליכולות של HPF כדי לחתוך את התדרים לסאב תחת 80Hz, ולרמקולים מעל 80Hz.
כך שאני יכול במגבר הזה לבחור לכל זוג ערוצים את התדר חיתוך ואת האפשרות ל-FR,או HPF או LPF.
הנושא הבא הוא הקבל. לטובת העצמה של 4X125W RMS נחוץ קבל של 1F. המגבר יותקן בתא המטען, ועד לשם המרחק מהמצבר ארוך מ-1.20 מ' וע"פ יצרן המגבר לשם החיווט נחוץ כבל 4#. הקבל יותקן בסמוך למגבר, והחשמל יחובר לקבל ומשם בכבל קצר למגבר. כל החיווט יהיה 4# תקני.

לחיבור בין יח' הראש להגברות:
הסאב יודע לקבל גם Hi Level וגם Line Level. מקווה שהמתקין ישתמש בממיר ומשם ילך על זוג הקדמיים בחיבור Y עם
Line Level לסאב לצד אחד ולהגברה לצד השני. גם חיבור ישיר ליציאת הרמקולים בסדר לי.
עלויות:
למרות שיצרתי קשר חברי עם המתקין, המחירים פה קצת גבוהים. במיוחד לחלקים איכותיים כמו Audioson / Connection.
על הממיר LSI-4 דרשו פה 800 ש"ח. על הקבל דרשו 1,000 ש"ח. כבל 4# של Audioson / Connection עולה פה 800 ש"ח.
כל אילו הובאו מחו"ל. את הסאב ארכוש פה, מאחר ואני רוצה את האחריות וזה מוזיל לי את ההתקנה. ההבדל במחיר אחרי הנחה זניח.
ב-KIT של BOSS הכבל 4# לא באמת 4#! (נראה לי יותר כמו 8#) זה חמור למכור אותו כשכזה, וטוב שעליתי על זה והזמנתי כבל 4# אמתי. התרמית הזו שכיחה בקיטים של חיווט הגברה לרכב.
הקבל והממיר נרכשו בבודפשט. מעניין ששם למרות שיש מע"מ של 27%, המוצרים הנ"ל זולים כדי 1/4 עד 1/5 מהארץ. הבדל מהותי. בשל צורתו של הקבל (דומה לפצצה) עשו לי קצת בעיות בבידוק הביטחוני של אל על. יאמר לזכותם שהם יסודיים וטובים.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
ההתקנה בוצעה - רשמים אחרי

התקנה - (ראה תמונות)
ההתקנה לקחה כחצי יום (9-13). ראשית הוחלט על המיקומים. הסאב נכנס מתחת המושב שע"י הנהג.
המגבר והקבל הורכבו על משענת הגב של המושב האחורי. הממיר SLI-4 נכנס באזור הרגליים של הנוסע, תחת הריפוד.
גם ה-Crossovers של הקומפוננט שם. נתיך עם בית נתיך של Componnent הותקן ע"י המצבר, עם נתיך של 100A.
כל נעלי הכבל כוסו בבידוד מתכווץ שהבאתי למטרה זו. כמו כם נעשה שימוש ב-2 כבלים קצרים של 4# שחורים לחיבור האדמה. החיווט של הסאב הגיע עם הסאב והיה שלם. הסאב חובר לבסוף ברמת Hi Level במקביל לכניסות מהיח' ראש,
ב-LSI-4. לא נעשה בקיט של BOSS. הוא לא התאים. אז מי שרוצה הוא למכירה.
נוספו 2 כבלים זוגיים RCA שחוברו מה-LSI-4 עד למגבר. השלט של הסאב נכנס לתא כפפות.
המתקין עבד מאוד יפה, כל החיווט שעבר בתחתית הדלתות נרתם עם אזיקונים, הכבל 12V+ קיבל שרוול פלסטיק שחור
להגנה באזור המצבר.

כיול:
כל הבקרים ביח' הראש כוונו לאמצע (באס וגבוהים על אפס, כך גם ה-Balance וה-Fader)
תדרי החיתוך בסאב והמגבר כוונו ל-80Hz. רמות העצמה כוילו למינימום בכל המכשירים. אחרי הפעלה, העצמה של ההמגבר
עלתה לכ-1/3. הסאב עלה עד ל-Max. נבדקו ארבעת הערוצים לכיוון נכון. בסאב עם Rev נשמע לי עדיף (היפוך מופע).
עדיין מחכה לבצע בדיקה עם רעש לבן ואפליקציית SA שיש לי בטלפון. מצפה לקבל עקום Flat.

איך שומעים?
שומעים טוב. בעיית רעידות בבאס מהדלתות נעלמו, גם בעצמות גבוהות. הבאס הדוק, מורגש אבל לא משתלט. הצליל מאוזן.
לרמקולים (הרץ) יש הדגשה יפה של ה-Mid. אך כל תחום התדרים נשמע היטב. כאילו שה- Way 3 הוא עולם חדש
לעומת ה-2 Way. הרמה (Level) בעצמה (Volume) ירדה ל-20. בעצמה של 30 שומעים ממש חזק. והעצמה יכולה לעלות
עד ל-60! לא משנה כמה חזק הגברתי, הסאונד נותר נקי וצלול. אין שום סימן לעיוות או מאמץ.
מקטעים נבחרים שהצלחתי לשמוע, יש שיפור ניכר בכל התחומים. המערכת שקטה ודוממת בין הקטעים.
ברמת הפירוט, מידע רב צץ מאחורי הקלעים, כאילו שרצפת הרעש ירדה (עוצמת ה-SPL עלתה).
נמנע בכל מחיר מהסאונד הכבד של באס עצמתי מוגזם.
מקורות: CD: בעיקר שמעתי מדיסק הסמינר.
USB: חלק נשמע מעולה, חלק פחות...
רדיו: חל שיפור אך עדין זה רדיו ישראלי (FM).

הסאונד שיש עכשיו ברכב, רחוק כמזרח ממערב מהסאונד המקורי. וטוב שכך...
 

תמונות מצורפות

  • 20171008_132244.jpg
    20171008_132244.jpg
    KB 283.3 · צפיות: 573
  • 20171008_154332.jpg
    20171008_154332.jpg
    KB 215.5 · צפיות: 591
  • 20171008_154340.jpg
    20171008_154340.jpg
    KB 306.5 · צפיות: 606
  • 20171008_154412.jpg
    20171008_154412.jpg
    KB 130.8 · צפיות: 578
  • 20170419_133126.jpg
    20170419_133126.jpg
    KB 114 · צפיות: 573

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור