התערוכה עבורי


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
התחברתי להגדרה של שלמה שהתערוכה עבורו היא בעיקר האנשים.
בתור לקוח שבזבז לא מעט כסף אצל מספר לא מבוטל של יבואנים, ובתור אחד שמאמין שמעבר לקופסאות גם מייצרים חיבור אנושי , שמחתי לתת חיבוק ללסרי, לערן, לקאשי ולהכיר סוף סוף את רועי מקודו שרק בלבלתי לו את המוח בטלפון עד היום.

אותי פחות עניינו קופסאות עץ וצלילי מנורות. אין לי כוח לדברים האלה. מעטים המקרים שבהם זה משאיר אותי עם פה פעור. באתי עם סבלנות וזמן מוגבלים, לתת בראש וללכת. כן, היה נחמד לשמוע משהו שיפתיע אותי, אבל לא ציפיתי לזה ולא באתי עם רשימת ציוד. באתי למטרה אחת: לבדוק מגברי אוזניות, בשאיפה משולבי סטרימר ודאק. ובינינו, יש רק מכשיר אחד כזה: המגבר הגדול של IFI.

אז דבר ראשון התמקמתי אצל ירון מצור סחר, ולקחתי בעלות על הטלפון שלו כדי שאוכל להזרים דרך טידל את המוסיקה שרציתי לבחון.
אכן המגבר הציע שיפור משמעותי, עם האוזניות שלי, על המגבר הקטנצ'יק הנייד, גם הוא של IFI, שאני משתמש בו כרגע. חמוד. שווה את הכסף? קשה לדעת. היה כ"כ הרבה רעש מסביב שאי אפשר היה באמת להתרשם.
אז ניסיתי לנצל את ההזמנות ולשמוע את ה- meze emperian שהיו מונחות שם. אוזניה ענקית עם הרבה פאסון ועור. אני מניח שעוד אציק לירון בבסיס הבית שלו ברחוב יהודית בת"א, בקרוב...

המשכתי לטייל, היתקלויות מהירות ואקראיות באנשים שלא ראיתי שנים.
את חדרי המלון מיציתי די מהר, וחבל שפיספסתי את YG ונגרה. טעות קשה.
כשחזרתי לבנין הראשי, קלטתי בזוית העין את השולחן הצנוע של אלרון, יבואני האוזניות של פוקאל. היות וגיל, היבואן של LAVRY היה עסוק, החלטתי לנצל את מעט הזמן שנותר בלנסות להבין על מה המהומה עם האוזניות. בשביל זה יש תערוכה, לא?

הבחור הנחמד הציג לי את כל ליין האוזניות, שמשום מה זכרתי שמורכב רק מ- 2 אבל היה מורכב מ- 5 דגמים. ראשית שמעתי את הורודות. 12,900 שח. סגורות.
הלסת נפערה קלות. איזה דיוק. איזה חוסר התייפייפות. איזה חוסר וואסח שופוני כמו שיש בכל יצירות העץ הגרנדיוזיות שהשוק מציג בשנים האחרונות. חוץ מהצבע המאתגר (אבל היפה לכשעצמו), אוזניה שבהחלט נותנת בראש ל- HD800 ולבייר T5P שלי, בלי בעיה.

ואז עשיתי טעות ושמתי את האוטופיה.

אני זקן. לכל היותר אני יכול לצפות להנות ממערכת, לשבח את בעליה, ולנהל עליה שיחה. ברוב המוחלט של המקרים זה בכלל לא מזיז לי את המחט. ויזואלית, אולי. אבל סאונד?
אצל ערן היתה תחושה של בית. הצליל המוכר של לקסמן ומג'יקו, השונים, אבל הדומים לקרמיים של טידל שבבעלותי. אז... זה היה כמו לחזור הביתה. אצל לסרי, הורדתי את הכובע בפני החדר המושקע והסאונד הבאמת מרשים שהזיז מחט. אם רק היה שם מוסיקה... ולא אונניה אודיופילית. אבל זה היה כמעט בכל מקום. למרות זאת, זאת איכות שלא שמעתי עדין.

אבל האוזניות של פוקל? הפוקל אוטופיה הפילו לי את הלסת, את האוזניים וכל איבר אחר המושפע מכח הכבידה.

אולי אני עף על עצמי יותר מדי בהצהרה הבאה, אבל אחרי 2 שניות איתן הבנתי שזה סדר גודל שונה לגמרי של איכות; כזאת שצריך אוזן מנוסה עם הרבה שעות אוזניות על הראש כדי לתפוס. היציבות והדיוק של האוזניות האלה לא מכה בך בפרצוף. צריך להתרגל אליו כמה שניות. (במקרה שלי בדיוק 2, אולי כי אני רגיש לזה)
יש באוזניות האלה במה מפגרת שמתחילה מאחורי הראש ונמשכת קדימה, הצידה, קדימה ולמטה. יש בהן דיוק, פירוט, מהירות ונכונות שלא שמעתי בחיים. הכל ... במקום. מסודר. ממושמע. נכון. אמת מוסיקלית. בלי זיוני שכל של עצים ומוסיקליות. בלי זיוני שכל של ריבונים, אלקטרוסטטיים, דינמיים או whatever. וכל זה, בלי שמץ של חריפות. בלי שמץ של אובדן מוסיקליות. לא מחפשים את הרגש. הרגש מגיע מהמוסיקה. הרטיטות של המיתרים והווקאל, המהירות של המיתרים, הכל מגיע מהמקור. לא מהאוזניה. היא לא צובעת. לא מייפייפת. לא עושה פוזות. פשוט לוקחת כל דבר אחר ששמעתי עד היום ונקרא "אוזניה", ומביישת אותו בקלילות.
לא ציפיתי לזה. לא הייתי מוכן לזה. זה סוג של אמת היי-פייאית שלדעתי בפעם האחרונה נתקלתי בה בגיל 24-25 כשלסרי נתן לי ולחבר בראש אצלו בבית עם פרה-פאוור של אנסמבל, והרמקולים המוניטוריים שלהם.

כל הזמן קפצה לי המילה "אמת" לראש.

כן, יש דברים שנשמעים אחרת או אפילו טוב יותר, אבל אתה לא מרגיש שאתה מתקרב יותר למוסיקה. זה פשוט אחרת. למשל, כשהיה אצלי הלמפיזייטור הכי גדול דאז, לפני כמה שנים, והשוויתי מול הוייס 202 הצנוע שלי: יותר טוב? כן, בטח. יותר גדול, יותר דינמי, אולי קצת יותר מפורט. יותר "מוסיקלי". שווה להוציא עליו עוד 40,000 ש"ח? עבורי, אז, לא. עוד 10,000? לא. זה לא קירב אותי לאמת המוסיקלית. פשוט נשמע אחרת. אבל זה לא היה פורץ דרך. והאמת שכן, בדאקים זה קשה.

בראשים של פטיפונים זה קל יותר. האורטופון A95 שעולה פי 3.5 כמעט מהשלטר 5000 שהיה לי לפניו, היה בחזקת התגלות אלהית.
כנ"ל הפוקל. זה משהו פסיכי. מאיפה הם באו אלה, לפני כמה שנים, וייצרו משהו ששום דבר אחר לא מתקרב אליו. הזיה.

גילוי נאות: שמעתי אותן עם המגבר הייעודי שלהן, שמכוונים אותו בנפרד עבור כל דגם. לא הספקתי לשמוע אותן עם ה-LAVRY (זאת היתה טעות. זה אחלה מכשיר והשאיר לי טעם של עוד).

בקיצור, רק ענין של זמן עד שיהיו לי כאלה. פעם ראשונה שאוזניות עושות משהו כ"כ טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
גם לי הספיקו כמה שניות להבחין שהאוזניות האלה הרבה יותר טובות מה-HD800 שהייו לי. הפער פשוט ענק.

אני לא קונה כי אני לא איש של אוזניות, וגם בלעדיהן אני יכול לשמוע ברמקולים בקולי קולות בלי להפריע לאחרים, בזכות הבידוד האקוסטי של חדר המוזיקה.

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
בתערוכה הקודמת האזנתי קצרות לאוזניות של פוקאל, טעות יקרה :)
זמן קצר לפני התערוכה הזמנתי מחו"ל אוזניות, אחרי ההתנסות עם הפוקאל לא היה מנוס מרכישתם, לא זול אבל קלעו בול לטעמי.
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
המגבר הגדול של IFI.
אז זהו גם המגבר הזה צד את עיני,
הכוונה לדגם pro idsd
נראה קטן איכותי וממזר,
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,303
מעורבות
772
נקודות
113
אכן גם אני מכיר את ״כמה שניות״ עם הפוקאל , אומנם clear - אך לאחר צליל ראשון משכתי כ״א... חחחח - אין על פוקאל!!!
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
492
מעורבות
177
נקודות
43
הי מתנוש..
מתחבר לפוקאל, הספיקו לי פחות מ 30 שניות להבין שזה משהו אחר ולא דומה לשום אוזנייה אחרת . בהחלט חוויה

וכן אני מדבר על האוטופיה, השאר היו בסדר אבל יש משהו באוטופיה שלא דומה לשום דבר אחר.

חזרתי הביתה שמתי את ה T1 של באייר (שהם נהדרים לכשעצמם) בתקווה שיחזירו לי קמצוץ מהחוויה. בקיצור לא דובים ולא יער, לא מתקרבים לאוטופויה. עברת ל hifi man 560, כנ״ל, נעים, הרבה אוויר א ל שוב לא מתקרב.

התנחמתי לבסוף בימאהה שאף פעם לא מאכזבים (Hph MT 220) אוזניות אולפן מאוד נייטרליות מאוזנות וקלילות. ממליץ בחום, אבל שוב לא מתקרב לאוטופיה.

הגברה הייתה dark voice מנורות .


צריך לציין שגם המגבר עשה עבודה טובה ...

יאללה ממתין לביקור איש יקר
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
677
מעורבות
269
נקודות
63
אהבתי את ה"אמת".
רמקולים מתמודדים עם יותר אתגרים- חלוקה לערוצים, אקוסטיקה, התאבכיות, בלאגן אחד גדול.
באוזניות החיים הרבה יותר פשוטים.
אני חושב שבמבחן עלות vs איכות אפשר לקבל תוצאות מצוינות בעשירית עלות ביחס לרמקולים.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור