nkorah
חבר משקיען
- הודעות
- 530
- מעורבות
- 75
- נקודות
- 28
ספייקים יציבים יותר, בעיקר כשמשתמשים בהם על גבי רצפות לא ישרות, או על שטיחים. לכך יש משמעות מדידה לגבי איכות הצליל, בעיקר מרמקולים.
השימוש שלי בשלושה ספייקים מיועד ביסודו לאפשר פילוס מדוייק של הפטיפון, ולא חיפשתי שום תועלת אחרת.
לגבי בסיסים לציוד, ובמיוחד לפטיפונים, יש שתי אסכולות (!)
א) לבודד זעזועים - לדוגמא, פטיפונים כמו Thorens, Linn LP12 ודומיהם דוגלים בשיטה הזו ומשתמשים בה באפקטיביות מרשימה. גם שלל משפרי ה- Thorens הקלאסיים בד"כ הולכים בדרך זו.
ב) לא לבודד ויברציות - יש לזכור שמוסיקה על גבי תקליט היא ביסודה אוסף של ויברציות שהזרוע עוקבת אחריהן והראש ממיר לאות חשמלי. כל בידוד או ספיגה של ויברציות בפטיפון, בסופו של יום "סופגת" חלק מהמוסיקה. האסכולה הזו (שמשמשת את רוב משפרי האידלרים למיניהם - ובעיקר Lenco) טוענת שקיבוע החלקים הנעים לגוש מסה "מת" (כמו בלוק עץ מורכב שכבות) מותיר את כל הויברציות איפה שהן מיועדות להיות - בין הפלטה והתקליט לזרוע - בלי לספוג או לשכך אותן.
מה עדיף? - קטונתי. יכול לומר ששיפרתי פטיפונים, בתוצאות מאוד מרשימות, בהסתמך על שתי האסכולות.
השימוש שלי בשלושה ספייקים מיועד ביסודו לאפשר פילוס מדוייק של הפטיפון, ולא חיפשתי שום תועלת אחרת.
לגבי בסיסים לציוד, ובמיוחד לפטיפונים, יש שתי אסכולות (!)
א) לבודד זעזועים - לדוגמא, פטיפונים כמו Thorens, Linn LP12 ודומיהם דוגלים בשיטה הזו ומשתמשים בה באפקטיביות מרשימה. גם שלל משפרי ה- Thorens הקלאסיים בד"כ הולכים בדרך זו.
ב) לא לבודד ויברציות - יש לזכור שמוסיקה על גבי תקליט היא ביסודה אוסף של ויברציות שהזרוע עוקבת אחריהן והראש ממיר לאות חשמלי. כל בידוד או ספיגה של ויברציות בפטיפון, בסופו של יום "סופגת" חלק מהמוסיקה. האסכולה הזו (שמשמשת את רוב משפרי האידלרים למיניהם - ובעיקר Lenco) טוענת שקיבוע החלקים הנעים לגוש מסה "מת" (כמו בלוק עץ מורכב שכבות) מותיר את כל הויברציות איפה שהן מיועדות להיות - בין הפלטה והתקליט לזרוע - בלי לספוג או לשכך אותן.
מה עדיף? - קטונתי. יכול לומר ששיפרתי פטיפונים, בתוצאות מאוד מרשימות, בהסתמך על שתי האסכולות.