התאמה לחדר


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תמיד יש "מחדל"
א. מדדת פעם מערכת שלך?
ב. או לחליפין, הרצת תדרים והשוואת עוצמות (למשל, אם כי זה ממש לא הכל)?

טעות נפוצה אצל אודיופילים. לכאורה רוצים "לשמר" את הסיגנל הטהור (אבל שוכחים על ההחזרים ובעיות אקוסטיות אחרות). ואם נכנסים להתגוננות, אז אומרים שיש להם חדר "מיוחד" ואין להם בעיות אקוסיות.. חחח

עד שאני לא אראה מלכודות באס בחדר, דיפוזרים ופאנלים אחרים, לא קונה את זה..

חדר צריך להיות טוב בבסיסו.

אצלי החדר מטופל אקוסטית למרות שזה לא אסטטי. לפני הטיפול המצב לא היה כל כך רע, אפילו מעולה.

חשיבותו של טיפול אקוסטי היא אדירה, אין ספק. אבל אם אתה לא חש במחדל אין שום סיבה להריץ מדידות. מחדל הוא דבר שחשים מיד.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עד שאני לא אראה מלכודות באס בחדר, דיפוזרים ופאנלים אחרים, לא קונה את זה..

מה דעתך על לשמוע מבלי לראות?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אם כבר, המדידות הם אף פעם לא למערכת אלא לחדר :)
רום קורקשיין זה עוד משהו שמשנה את הסיגנל המקורי, לטוב ולרע.
ה"טעות" (כפי שאתה מכנה אותה) הנפוצה אצל אודיופילים היא מסלול סיגנל קצר עם כמה שפחות מניפולציות. אין כאן טעות, זו הדרך לסאונד כמה שיותר טוב תיאורטית.
כפי שכתבתי, מציאות לחוד ותיאוריה לחוד ואם "להתערב" עוזר אז סבבה.

אין הרבה מערכות שיודעות להפריד בין חדר למערכת (עולה ל-Trinnov לראש כרגע). בדרך כלל, כיוון שאתה מזריק סיגנל למערכת, אתה מודד את התוצאה הסופית, מערכת+חדר.

חדר, אם הוא לא מטופל, מוסיף המון רעש לסאונד. יותר מזה, חדר גם יכול לחסום תדרים מסוימים לגמרי (ע"י comb filtering למשל) - כלומר, תדרים מסוימים פשוט לא תשמע - עוצמה אפס.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
זאת אינה השאלה.
השאלה איך אותה מערכת הייתה נשמעת ללא RC ועם טיפול אקוסטי פסיבי טוב או / ו התאמה טובה יותר בין הרכיבים, ו / או שימוש ברכיבים טובים יותר.

שמעתי את המערכת של שניצל גם עם נטרול ה- Room Correction . עם תיקון נשמע הרבה יותר טוב, הרבה מאד.

לעניין איכות הרכיבים במערכת שלו – הלוואי והייתי יכול להרשות לעצמי מבחינה כספית מערכת כזאת.

כדאי שתשמע במו אוזנייך לפני שאתה מעלה השערות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מה דעתך על לשמוע מבלי לראות?

כמה טוב שחדר לא יהיה (ישנם למשל מידות "טובות" לחדר האזנה), תמיד נדרש לשים פתרונות אקוסטיים פאסיביים. כולל פתרונות לתחום ה-40-120הרץ
 

תמונות מצורפות

  • Jan-Petter-3.jpg
    Jan-Petter-3.jpg
    KB 58.9 · צפיות: 227

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מיכאל.

אצלך יש טיפול אקוסטי?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
כמה טוב שחדר לא יהיה (ישנם למשל מידות "טובות" לחדר האזנה), תמיד נדרש לשים פתרונות אקוסטיים פאסיביים. כולל פתרונות לתחום ה-40-120הרץ

מה דעתך לשמוע בלי לראות?
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
שניצל,
בוא ניקח חדר בגודל 2X3 מ'.
1. נשים בו סט שיכלול רמקול מדפי נחמד עם מגבר מנורות איכותי שמניע אותו בקלות.
2. אחר כך נשים בו סט עם זוג אוטופיה או VR7 או טריאנגל מגלן, ווילסון אלכסנריה וכד', מחובר לשני מנובלוקים גדולים, קדם וכד'.
נניח שבחדר בכל מקרה יש "טיפול" אקוסטי הכי בסיסי- וילון, שטיח, ספריה וכד'.
מה יישמע יותר טוב?
מה יותר סביר לכיס של מי שיש לו חדר האזנה של 2X3?

מסכים איתך שבחדרים של 5X4 - שחלקם בדכ' גם פתוחים לפינות אוכל/מטבח/ מבואה/ מדרגות לקומה שנייה - ההבדלים לא תמיד יהו משמעותיים ורוב המערכות ישתלבו.
אבל בחדרים קטנים, כמובהרבה בתים בארץ, המפלצות לא ישבו טוב, וסט צנוע בגודלו יישמע מתאים יותר.

אגב, אצלי בבית (80 מ"ר חלל האזנה - כולל סלון פתוח לפינת אוכל ואזור מטבח) ישבו דובל ונוס שאצל עופר נשמע נהדר ואצלי בבית הלך לגמרי לאיבוד, VR4JR שהרגיש קצת מתאמץ למרות שנשמע נהדר. לעומתם ישבו שם זוג B&W 804 הקודמים שלי ועכשיו VR4SR שנשמעים מושלם ולרגע לא מתאמצים.
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
615
מעורבות
10
נקודות
18
שניצל,
בוא ניקח חדר בגודל 2X3 מ'.
1. נשים בו סט שיכלול רמקול מדפי נחמד עם מגבר מנורות איכותי שמניע אותו בקלות.
2. אחר כך נשים בו סט עם זוג אוטופיה או VR7 או טריאנגל מגלן, ווילסון אלכסנריה וכד', מחובר לשני מנובלוקים גדולים, קדם וכד'.
נניח שבחדר בכל מקרה יש "טיפול" אקוסטי הכי בסיסי- וילון, שטיח, ספריה וכד'.
מה יישמע יותר טוב?
מה יותר סביר לכיס של מי שיש לו חדר האזנה של 2X3?

מסכים איתך שבחדרים של 5X4 - שחלקם בדכ' גם פתוחים לפינות אוכל/מטבח/ מבואה/ מדרגות לקומה שנייה - ההבדלים לא תמיד יהו משמעותיים ורוב המערכות ישתלבו.
אבל בחדרים קטנים, כמובהרבה בתים בארץ, המפלצות לא ישבו טוב, וסט צנוע בגודלו יישמע מתאים יותר.

אגב, אצלי בבית (80 מ"ר חלל האזנה - כולל סלון פתוח לפינת אוכל ואזור מטבח) ישבו דובל ונוס שאצל עופר נשמע נהדר ואצלי בבית הלך לגמרי לאיבוד, VR4JR שהרגיש קצת מתאמץ למרות שנשמע נהדר. לעומתם ישבו שם זוג B&W 804 הקודמים שלי ועכשיו VR4SR שנשמעים מושלם ולרגע לא מתאמצים.

מה זה מתאמצים , אתה מעביד את הרמקולים . ולא נשאר להם יותר כוח להשמיע מוזיקה.
או שיש הסבר פיזיקלי או אדיופילי להאנשה הזו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה שאלדר אומר זה שחדר נורמלי {לא פיצי} לא אמור לסבול מבעיות אם מטפלים נכון.
במקרה בחלל שלי עמדו המון רמקולים, חלקם התאימו לחלל וחלקם לא התאימו עד ששיחקתי קצת עם אלקטרוניקה וא התאימו כמו כפפה. האמת היא שיצא לי לשמוע גם המון מוניטורים שאמורים להתאים לסלון בקלות, גם שם גודל הרמקול לא היווה שום יתרון לעומת ריצפתי בכל הנוגע להתאמה.

חדרים נורמלים במימדים של 5 על 4 ופתוחים לפינת אוכל ומטבח יוכלו להסתדר מעולה גם עם גראנד אוטופיה. מה שצריך זה לדעת לשדך לו אלקטרוניקה מתאימה, למקם נכון, אקוסטיקה והכל יהיה בסדר.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
חדרים נורמלים במימדים של 5 על 4 ופתוחים לפינת אוכל ומטבח יוכלו להסתדר מעולה גם עם גראנד אוטופיה. מה שצריך זה לדעת לשדך לו אלקטרוניקה מתאימה, למקם נכון, אקוסטיקה והכל יהיה בסדר.

תלוי מה ברצונך להפיק מהם, סביר שלא תצליח הרבה בחדר הנ"ל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תלוי מה ברצונך להפיק מהם, סביר שלא תצליח הרבה בחדר הנ"ל.

תצליח ועוד איך.
עם סבלנות, טיפול אקוסטי טוב, רכיבים מתאימים וזמן הכל אפשרי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
שמעתי את המערכת של שניצל גם עם נטרול ה- Room Correction . עם תיקון נשמע הרבה יותר טוב, הרבה מאד.

לעניין איכות הרכיבים במערכת שלו – הלוואי והייתי יכול להרשות לעצמי מבחינה כספית מערכת כזאת.

כדאי שתשמע במו אוזנייך לפני שאתה מעלה השערות.
עם כל הכבוד לרכיבים של שניצל, ויש כבוד (אע"פ שאינני יודע מה הם רובם), כסף אינו דווקא מדד לאייכות.
אז אם זה לא עובד בלי RC, אז מה הבעיה?
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
חדר קטן, רמקול קטן. חדר גדול, רמקול גדול. פיזיקה פשוטה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אבל ניסיתי את הפיסיקה הזו והרבה פעמים היא לא ממש תופסת.

הדוגמא לכך היא הרמקול הרצפתי הקטן של אודיו פיסיק שהוא די גדול והוא מתאים לחללים קטנים כמו שהוא מתאים לגדולים. דוגמא נוספת היא פוקאל דיאבלו אוטופיה שהוא רמקול מוניטור לא גדול כלל {בגודל ממוצע} ולא ניתן להאזין לו בחדר קטן.

במקרה שלי רמקול קטן לא בא בחשבון מכמה סיבות שהעיקרית שבהן היא שרמקול קטן הוא רמקול קטן. צליל קטן, בס קטן, מיד קטן. נו, קטן.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
האמת היא שאני התיחסתי לקבוצת רמקולים באותו הגודל,שחלקנו טוענים שיש לבדוק הסינרגיה לחדר ,מה שטענתי הוא במקרה בזה אין דבר שכזה.
 

Dr dB

אוהב את התחום
הודעות
59
מעורבות
0
נקודות
0
RC זה לא איקווליזר על סטרואידים?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אם כך ובהסתמך על השירשור המקביל אפשר להתחיל לסכם:
אין קשר ישיר בין גודל רמקול והחדר אליו הוא משודך , לא
משנה כמובן אם צד אחד פתוח או לא הכל הולך..
משדכים אלקטרוניקה מתאימה והכל מסתדר
אפשר להוליך את האבסורד הזה לעוד כיוונים -יש
אחרים שעושים זאת טוב יותר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא עופר.

דיברנו גם על טיפול אקוסטי, כבלים, חשמל איכותי ומיקומים נכונים.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
שימו רום קורקטיין ותיראו איך אין מושג כזה שנקרא סינרגיה.


"שימו רום קורקשן"
"שימו וילונות וטיפול אקוסטי"
"חברו קדם מגבר של אודיו רסרץ' רפרנס"

רב האנשים לא שמים רום קורקשן בעשרות אלפים, אין להם כסף לפרה רפרנס (שאכן פותר הרבה בעיות סינרגיה) וגם לא משקיעים באקוסטיקה יותר מדי (בגלל אילוצים כאלו ואחרים, או סתם טיפשות)
ד"א , בעיות סינרגיה הן בגלל רכיבים לא "מושלמים" , שבשילוב אחד עם השני המגרעות פחות בולטות. בעיקרון ככל שהציוד מושלם יותר, אמורות להיות פחות בעיות סינרגיה.
זה נכון לגבי חיבור בין מכשירים אלקטרוניים, ונכון לגבי שילוב רמקולים בחדרים מטופלים היטב .
השילוב של רמקול עם חדר הוא מאוד חשוב, כי רב האנשים אינם יכולים למקם את הרמקול שלהם באמצע החדר... או להעיף את המזנון שהאשה קנתה...

יש לי מגוון רמקולים שאני יכול לאמר לך על עיוור, איזה מהם ישמע טוב יותר בחדר נתון...
יש כאלו שחייבים לעבוד 60-70 ס"מ מקיר אחורי, וב3.5 מטר אחד מהשני הבמה פגז
אחרים עובדים טוב יותר במרחק של 2.4 מ' אחד מהשני, וצריכים את הקיר מאחור קרוב יותר
יש רמקולים שלא יודעים לנגן רחוק (מעל 4 מ') וכאלו שמפזרים ל6-7 מ' ללא בעיה

אם החלל הנתון שלך לא מאפשר לרמקול את המקסימום שלו... לדעתי זה פספוס

גם ידידנו יספר לך כמה קש(י) הוא אכל עד שהוא הוציא את מה שהוא מחפש מהAG
ועדיין ברור לך שבחדר פי 3 יותר גדול זה ישמע עוד יותר טוב...

ובמציאות של סלונים קרים, לא מטופלים, עם חוסר סימטריה ויטרינה בצד , אישה שלא מרשה להוציא את הרמקול החוצה וילדים שאוהבים טויטרים
יש סינרגיה ויש רמקולים שישמעו טוב יותר מאחרים בתנאים מגבילים אלו ללא קשר בין טיבם בחלל "מושלם"
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור