השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לא טענתי שזה אופטימלי.
עניתי לשאלה איך משלבים סאב בלי RC וזה, מן הסתם, לפי האזנה.
אם זה מספיק טוב לבעל המערכת (למרות חוסר היכולת לזהות גבעות ועמקים) והוא לא חש צורך להיעזר ב RC אז זה מה שיש...
בכלל לא התייחסתי לעניין האופטימליות, רק לעניין ההשוואה בין טיפול אקוסטי לתוספת תבלינים, שאינה מתאימה כאן.


ההיגיון בזה הוא שיכולת השמיעה שלנו שונה ובהחלט יש מצב שעבור אדם מסוים שמתקשה לשמוע תדרים מסוימים (נמוכים או גבוהים) , עוצמת הסאב תהיה בהתאם על מנת לפצות על הליקוי בשמיעה.
סביר ש RC ייתן כיוון עוצמה שונה שמתאים לאדם ששמיעתו תקינה בכל תחומי התדרים וזה פחות מתאים לאדם עם יכולת שמיעה לא שווה בכל תחומי התדרים .
אין קשר בין RC לבין יכולות השמיעה. RC מטפל רק בשילוב מערכת/חדר, ללא שילוב המאזין.

בכל מקרה, נראה שנקודת פתיחה טובה, גם עבור בנאדם עם מגבלות שמיעה, היא לשמוע את המערכת עם אותו איזון טונלי בסיסי כמו שהוא שומע כל דבר אחר ב-live, בלי התוספות, ההחסרות והעיוותים של החדר. כלומר תוצאת RC עדיפה עקרונית גם במקרי ליקויי שמיעה למיניהם.

כדי לפצות על בעיות שמיעה, יש צורך ב-EQ מעבר ל-RC, שזה סיפור אחר.

חלק/רוב ממכשירי ה-RC מטפלים רק בעניין הטיפול בבעיות האקוסטיות.
למכשיר RC כמו טרינוב יש גם יכולות מעבר לפונקציונאליות של RC בלבד, כולל גם הגדרה מדויקת של ה-EQ הרצוי, שאפשר לבנות על פי הטעם.


בסופו של יום, את הדייסה הזאת בעל המערכת אוכל והיא צריכה להיות לו טעימה, עם מלח ולימון לפי הטעם שלו.
נכון לגמרי, ועם זאת, רוב האנשים אינם מודעים לכך שיש חלקים רקובים וחלקים מזוהמים באוכל שלהם, בצורה ובמידה שהם לא מודעים לזה בטעם, כי זה מה שהם מכירים, והם רק מבחינים שתוספת התבלינים משפרת, אבל בפועל, יש בעיה גדולה יותר שכדאי לטפל בה קודם, ואם עושים זאת כראוי, הטעם והבריאות משתפרים הרבה מעבר לעניין התבלינים.

לרוב (כמעט כל) האנשים אין מושג ירוק לגבי מה וכמה החדר שלהם מוסיף, מוריד ומעוות, וההצעה היא לתת למישהו שמבין למדוד ולראות האם התערבות החדר בעייתית ובאיזו מידה. משם כבר אפשר להחליט באופן מושכל אם לטפל ואיך, ואחר כך להמשיך עם fine tuning לפי הטעם.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
אם מישהו מחליט שהוא מקשיב לסטריאו , כאשר רמקול אחד בסלון והשני עומד בעצם הפוך במטבח ולטעמו שומעים אדיר, אז צריך להטיל ספק בזה, עם כל הכבוד לדעה שלו
מסכים לחלוטין, יש פרמטרים בסיסיים שבהם אדם נכנס לתחום הזה, אחרת אין ערך בכלל לעיסוק בתחביב הזה. מסתייג מהשימוש במילה מדע ויחד עם זאת אתך במאבקך הצודק להגדרה בסיסית של מה זה היי אנד ומה זו מערכת סטראו ותוצאה של צליל והרמוניה שראויה לדיון והתייחסות.
אותו דבר באמנות- לא כל יצירה זו אומנות. למרות שכל מי שיוצר רשאי לקרוא לעצמו אמן...אבל חייב להיות גבול והגדרה שמזהים אמנות כאומנות. חייב. בכלל כמעט בכל תחום בחיים. אחרת הכל אותו דבר ואין ערך לכלום... טוב עזבו, נסחפתי פילוסופית...:ישן::ישן:
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
היי, מה כוונתך "נבדקו" ?
האם שם נחתך הרמקול על פי יצרן ?
האם מדדת את התגובה בחדר ?
גם וגם, האלמנט שלי lowther dx4 בתוך הקופסא שלי hedlund horn זה מה שהם מסוגלים צמד השובבים הללו.
נניח ההורן הקידמי oris 150 /250 קרויים לפי התדרי מינימום שלהם- 150 250 הרץ בהתאמה.
הרבה לא מצליחים בהורן קידמי לטפל בחיבור בבאס, ובמיד באס כי המרווח גדול מאוד והנצילות גבוהה. שים לב שבפורומים עניין התאמת הבאס הוא הנושא המרכזי. צריך סאב באמת גמיש מהיר וממזרי כדי לכסות את ה"בור" הזה שמשאיר לו הורן קידמי... ולא שמעתי , מהמעט ששמעי, כמעט אף תכנון יקר של חברות בתחום שנותן מענה לתחום הזה.

אני עם הורן אחורי, פחות נציל קצת פחות effortless ואולי גודל , אבל, וזה אבל חשוב מאודדד, הרמקול שלי יורד יותר למטה ומאפשר חיבור יותר נח לסאב נכון .
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
גם וגם, האלמנט שלי lowther dx4 בתוך הקופסא שלי hedlund horn זה מה שהם מסוגלים צמד השובבים הללו.
נניח ההורן הקידמי oris 150 /250 קרויים לפי התדרי מינימום שלהם- 150 250 הרץ בהתאמה.

הרבה לא מצליחים בהורן קידמי לטפל בחיבור בבאס, ובמיד באס כי המרווח גדול מאוד והנצילות גבוהה.
אני עם הורן אחורי, פחות נציל פחוץ effortless, אבל, וזה 4בל חשוב מאודדד, הרמקול שלי יורד יותר למטה ומאפשר חיבור יותר נח לסאב נכון .
אם מדדת אז נהדר.
כי אין קשר בין נתוני יצרן לכמה הרמקול יורד בחדר.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
אני מודע לעובדה שהחדר והרמקולים מגיבים שונה במקצת בגלל מיקום וכולי. אבל...בנקודה של ההאזנה , וזה הכי חשוב, הרוב מסתדר על הסנטימטר. באמת חושב שהכי נכון זה לשמוע ולהתרשם לבד. אין לי צל של ספק שטיפול אקוסטי בחדר שלי זומהמשימה הכי חשובה העתידית שלי.


האלמנט שלי יש לו הנחתה טבעית באזור ה 70hz, אבל עד 70 הרץ הוא עובד כמו שצריך. לכן ההומגניות עם הסאב.. הסאב מכוון לנקודה הזאת. בחירת הסאב נעשתה בהתאמה ללאותר- זריזות ומוסיקליות. הסאב עצמו עובד בשיטת ace bass, והוא למעשה פוש,פול שדוגם את עצמו ומשדר למגבר וקצת עושה מניפולציה על גודל התיבה- באס יותר גדול ממה ש" צריך" להיות בפיזיקה של הקופסא. אבל הדבר שהכי מעניין בסאב זה הattack , שלו והיכולת להגיע ממש נמוך. הוא יכול לפעול עד 220 הרץ , אבל אזור הנוחות הוא 100 הרץ ומטה, בדגש על תדרי הסאב של 50 הרץ ומטה.
יש לי קצת בומיות בחלל לפעמים ותלוי בהקלטה, אני צריך למצוא את המיקום הנכון מבחינת מרחק כדי לשמוע את הסאב עד למטה למטה ( בפינת אוכל בצד המערכת שנמצאת כ 6.5 מטר מהסאב אני מזהה יותר ניואנסים ופירוט ו attack של בייס דראם לדוגמא מאשר בנקודה שאני יושב כ 4 מטר מהסאב)
נדיר שאני משחק עם הסאב ( למעט רדיו). וכפתור הווליום בד" כ אני נוגע בו בתחילת השמעת הדיסק ואו שיש טלפון פתאומי...
באס זה אורך גל ודי קריטי היכן מרחק ההאזנה. אקוסטיקה טובה יכולה לעזור לדעתי בנושא הזה על ידי מניעת התאבכות , הגברת הצלילות של המערכת ועל ידי זה שימת לב לעוד פרטים.
יחד עם כל הליקויים הללו, אני עדיין נהנה לשמוע את השאלה , בפעמים הבודדות שמאזין אורח שאינו מהקבועים שלי שואל " הסאב לא עובד... נכון? " וואלה, הוא עובד תמיד ובלעדיו הייתי מאפסן את כלל המערכת שלי בבוידעם...
משתדל בכלל הרכיבים יישמרו על איזון מרמת ההגברה ועד הקדם הפאסיבי והחיווט, ואז הכל יותר קל לריסון.
מה שבטוח אוהבי הגוון של הצליל in your face, או בהיר / פתוח/ דינמי או כל הגדרה דומה ייתכן ולא ימצאו הרבה עניין בסטאפ שלי, למרות שלטעמי הוא דינמי/ פתוח/ ובהיר במידה הנכונה שמאפשרת להנות מוורסטליות של כל ז'אנר בהנחה שהוא מוקלט טוב.

הבהרה: לא טוען ולא אטען ושלא ישתמע ברמז בסוד ואו מישרין או בעקיפין, ואו בקריצה, שיש לי הכי גדול והכי טוב. מה שבטוח רק שזה שלי ובדרך שלי.

כל מה שכתבת זה סבבה לגמרי, אבל לא אפשרי לביצוע, לטעייה, להבנה, למיקסום, באמצעות האוזן האנושית שלנו.

וכמובן, לא ממקמים ככה סאבוופרים.

הנחתה טבעית באזור 70 הרץ?
מי אומר את זה היצרן? אתה?

אתה מודע לזה שיש לך כרגע (כדוגמא) רמקול בחלל, המסוגל לנגן עד 65 ורמקול המסוגל לנגן עד 85, הכל בגלל המיקומים שלהם בחלל.

אתה מודע לזה ששניהם לא מנגנים את אותם תדרים באופן אחיד?

יתכן ורמקול אחד יש לו דיפ גדול מאוד שמתחיל ב 90 הרץ ומגיע לשיא שלו בעוצמה של 15DB ולעומת זאת, הרמקול השני חף מהבעיה הזאת.
יש רמקול אחד שמנגן יותר גבוהים, יש רמקול אחד שיש לו בעיה בגבוהים.

לדוגמאות האמורות, יש בערך עוד 10 דוגמאות שונות, אשר כולן נוגעות לשונות האפשרית בין שני הרמקולים הקדמיים שלך. שונות בפרמטרים שונים, אשר בכלל לא קשורים ל Frequency Response.

בגלל העובדה הזו, שכל אחד מהם מגיב שונה לגמרי בחלל, אוזן אנושית לא מסוגלת בכלל לבצע התאמות בינם לבין מוצר שלישי, והוא הסאבוופר, כי זה ישמע לה בכל שיר, בכל טסט טון, משהו שונה לגמרי.

גם הזיכרון האנושי לא מסוגל לעזור בפעולה כאמור.

אני לא מבין מה זה אומר שהסאבוופר מסוגל לפעול עד 220 הרץ והאזור נוחות הוא אזור ה 100 הרץ, צר לי שאני לא מבין את המשפט הזה.

מאיפה הנתונים הללו של הרצים? זה סוג של מדידה שביצעת? האוזן החליטה שזה 100 הרץ?

ומה זה אומר עובד עד X ונוח לו עד Y, הרי זה בכלל לא נתון לשליטתך, כי אתה לא משתמש בתיקונים דיגיטלים, אז איך שולטים על מה "נוח או לא נוח" , כל זאת בזמן שהסאבוופר מנגן, אם אין לך בכלל שום שליטה עליו?

אתה רשאי להתעקש כפי שכבר נאמר על הדרך שלך זה בסדר וזו זכותך המלאה, רק להבין שהיא לחלוטין מנותקת מהמדע ומההנחיות של יצרן הסאבוופרים שלך, כמו כל יצרן סאבוופרים אחרים בעולם, שיסבירו לך שהדרך שלך היא שגויה.

אני מציע לך, אתה לא ממש חייב, לפנות לאתר של minidsp ולבדוק בין המוצרים שלהם, איזה מהם יכול להתאים לשימוש שלך.

אתה כרגע רחוק מרחק גדול ממיצוי הפוטנציאל.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
כל מה שכתבת זה סבבה לגמרי, אבל לא אפשרי לביצוע, לטעייה, להבנה, למיקסום, באמצעות האוזן האנושית שלנו.

וכמובן, לא ממקמים ככה סאבוופרים.

הנחתה טבעית באזור 70 הרץ?
מי אומר את זה היצרן? אתה?

אתה מודע לזה שיש לך כרגע (כדוגמא) רמקול בחלל, המסוגל לנגן עד 65 ורמקול המסוגל לנגן עד 85, הכל בגלל המיקומים שלהם בחלל.

אתה מודע לזה ששניהם לא מנגנים את אותם תדרים באופן אחיד?

יתכן ורמקול אחד יש לו דיפ גדול מאוד שמתחיל ב 90 הרץ ומגיע לשיא שלו בעוצמה של 15DB ולעומת זאת, הרמקול השני חף מהבעיה הזאת.
יש רמקול אחד שמנגן יותר גבוהים, יש רמקול אחד שיש לו בעיה בגבוהים.

לדוגמאות האמורות, יש בערך עוד 10 דוגמאות שונות, אשר כולן נוגעות לשונות האפשרית בין שני הרמקולים הקדמיים שלך. שונות בפרמטרים שונים, אשר בכלל לא קשורים ל Frequency Response.

בגלל העובדה הזו, שכל אחד מהם מגיב שונה לגמרי בחלל, אוזן אנושית לא מסוגלת בכלל לבצע התאמות בינם לבין מוצר שלישי, והוא הסאבוופר, כי זה ישמע לה בכל שיר, בכל טסט טון, משהו שונה לגמרי.

גם הזיכרון האנושי לא מסוגל לעזור בפעולה כאמור.

אני לא מבין מה זה אומר שהסאבוופר מסוגל לפעול עד 220 הרץ והאזור נוחות הוא אזור ה 100 הרץ, צר לי שאני לא מבין את המשפט הזה.

מאיפה הנתונים הללו של הרצים? זה סוג של מדידה שביצעת? האוזן החליטה שזה 100 הרץ?

ומה זה אומר עובד עד X ונוח לו עד Y, הרי זה בכלל לא נתון לשליטתך, כי אתה לא משתמש בתיקונים דיגיטלים, אז איך שולטים על מה "נוח או לא נוח" , כל זאת בזמן שהסאבוופר מנגן, אם אין לך בכלל שום שליטה עליו?

אתה רשאי להתעקש כפי שכבר נאמר על הדרך שלך זה בסדר וזו זכותך המלאה, רק להבין שהיא לחלוטין מנותקת מהמדע ומההנחיות של יצרן הסאבוופרים שלך, כמו כל יצרן סאבוופרים אחרים בעולם, שיסבירו לך שהדרך שלך היא שגויה.

אני מציע לך, אתה לא ממש חייב, לפנות לאתר של minidsp ולבדוק בין המוצרים שלהם, איזה מהם יכול להתאים לשימוש שלך.

אתה כרגע רחוק מרחק גדול ממיצוי הפוטנציאל.

רן

תתפלא. ומדדתי את הרמקולים שלי, הלאותר בקופסא הזאת מת מתחת ל 70 הרץ.
גמיש עד 220 הרץ אומר שהוא מסוגל להוציא תדרים עד התחום הזה. האם אופטימלי? לא, כי הוא מתאמץ ולא טוב להביא לקצה.
אזור נוחות, הכוונה שמתחת ל 100 הרץ הוא פשוט במיטבו, ומנגן בצורה מוסיקלית ברורה וצלולה. הסאב אגב זה אודיופרו b2-70 ,שעבר שדרוג חלקים ברמת המגבר הטרנזיסטוטרי שלו. בכלל, בנו טוב הסקנדינבים במאה הקודמת. השיטה / פטנט שלהם מאוד מעניין ותוכל לקרוא אם מעניין אותך.
יש לי ממיר שנמנע מ dsp, טרנספורט שקורא דיסקים,פרה פאסיבי מנחת נגדים והגברה של 2 וחצי ואט מנורתית . אין לי עניין להכניס לסיגנל שלי שום התערבות בסיגנל , טוב לי עם מה שהגעתי אליו, גם ברמה האובייקטיבית נראה לי שיש רמה. אולי לא לכל טעם.
ניסיתי לפני זמן מה קצרות ממיר של chord אחד מתחת לדייב- tt2 . ממיר מרשים ואני ממליץ לשמוע אותו כי יש לו המון יתרונות ואיכות שהיא מעל לטעם.
האם יותר טוב ונכון משלי בן ה 10 הנחות טכנולוגית ברמת עיבוד הצליל הדיגיטלי? לא לאוזניי לטעם שלי ויכולת ההבחנה שלי.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
לגמרי לא כמו מאכלים, לא דומה.

באוכל, אין שום דבר אובייקטיבי ו/או מדיד. הכל טעם.

באודיו, יש גם טעם וגם אלקטרוניקה/פיזיקה.

האוזן אינה מסוגלת לזהות מה באמת קורה מבחינה פיזיקלית עם גלי הקול, באיזה תדרים יש גבעות ובאיזה עמקים ובאיזו מידה, איזה הדהודים יש, האם יש ביטולים, וכו', בוודאי שלא ברמה שמאפשרת לטפל בבעיות מסוג זה באופן ממוקד ומדויק. כל זה אינו תלוי ביכולת השמיעה של המאזין לתדרים כלשהם.

כמעט כל השינויים שאודיופילים עושים הם ברמת טונליות, לא ברמת פתרון בעיות אקוסטיות.

הטענה היא שכדי להביא את הסאונד לאופטימום, כדאי קודם כל למדוד, כדי שאפשר יהיה לראות האם ובמה יש צורך לטפל.

לפי תוצאות המדידות אפשר להכניס תיקונים מתאימים בעזרת טיפול פאסיבי ו/או אקטיבי.

ואחר כך אפשר וכדאי להכניס fine tuning ברמת הטונליות והטעם.
ברמת הפרט שני המשפטים הראשונים הם המשרתים את מי ששומע.מה זה משנה הניתוח שלאחר מכן.
אני אחדד.שמעתי את המערכת של רן,וואלה אהבתי...אני כפרט לא פוסל כלום עד התוצאה.אמר לי הבחור שזה מה עושה מכשיר דיגיטאלי...נו אז מה אכפת לי...שומעים טוב,אני אוהב..
וכמובן להפך...
עכשיו אפשר לומר" אבל אם תשים מכשיר טרינוב היכן ששמעתה,אתה תבין שלא שמעתה..."
אוקיי,לא מתווכח אבל אני כרגע נהנה,אז למה להזיז...
צריך להבין שזו גם גישה.
ואנחנו כמובן מדברים על אנשים עם מערכות מושקעות...
לא איזה רוטל או פטיפון של סוני מהשקם...
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
בוקר טוב שלמה. מה קורה?

הדיון הוא לא על מערכות RC ובוודאי לא על טרינוב ואין כאן שום נסיון להמיר את דתו של אף אחד.

הדיון כאן הוא על אודיו, על הבסיס ועל מה חשוב יותר ומה חשוב פחות.

ונסיון להסביר, שקבוצת העזרים עוסקת ב......עזרים ולא במהות, היא לא עוסקת בבסיס של הבסיס, מבלי להמעיט מחשיבות העזרים.

לחדר, ישנה משמעות פי כמה וכמה גדולה יותר, מכל החלפת אלקטרוניקה שנעשה בימי חיינו, מכל החלפת מגבר, מכל החלפת פרה, מכל רכישה של רזונטור, בין אם נעבור מדיגיטל לאנאלוג וחזרה, בין אם נקנה כבל כזה או כבל אחר, כל אלו יהיו מיניאטורים, ביחס להשפעה של החדר על הסיגנל שלנו.

החדר/אקוסטיקה היא זו שתקבע ותעצב ותשפיע על הסאונד שאנחנו מקבלים ביום יום והנסיון של קבוצת האקוסטיקה, במהלך הדיון הזה, הוא להבהיר ולחדד את הנקודה הכל כך טריוויאלית הזאת.

ונראה לי שהגיע הזמן לעבור קצת לפרקטיקה ואני אעשה את זה בפוסט הבא.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עכשיו אפשר לומר" אבל אם תשים מכשיר טרינוב היכן ששמעתה,אתה תבין שלא שמעתה..."
אוקיי,לא מתווכח אבל אני כרגע נהנה,אז למה להזיז...
צריך להבין שזו גם גישה.
ואנחנו כמובן מדברים על אנשים עם מערכות מושקעות...
לא איזה רוטל או פטיפון של סוני מהשקם...
טריוויאלי לגמרי שזו גישה, אבל הכוונה אינה לכפות על מישהו להזיז משהו.

מדובר ב:
  1. להבהיר שהאוזן יכולה להבחין בפרטי פרטים בטונליות, אבל לא יכולה לאבחן או אפילו להרגיש בבעיות אקוסטיות, אפילו חמורות, אבל בהחלט מסוגלת להבחין כשהבעיות נפתרות
  2. מכיוון שההשפעה החיובית עשויה להיות עצומה מעבר לכל סוג אחר של שינוי, להציע לבדוק אותה
  3. ולהציע להתחיל בלמדוד האם יש בעיה, ואיפה וכמה, לא להתחיל בלהזיז משהו
  4. ורק אם בכל זאת מתגלות בעיות משמעותיות, להציע לשקול אם ואיך לפתור אותן.
זה פתאום הזכיר לי משהו לא לגמרי מקביל, אבל יש דמיון -- אם כי זה סיפור מהתחת :) -- מקרה של מישהו שפוחד לעשות בדיקת קולונוסקופיה, שמא יגלו שחס וחלילה יש לו סרטן, ובינתיים הוא מרגיש נהדר, אז הוא לא רוצה להתעסק בזה. שיהיה בריא, אבל נראה שאם יש בעיות שהגוף לא יודע להבחין אם הן קימות או לא, עדיף לבדוק אותן בכלים מדעיים, ואם יש בעיה, לפתור אותה בהקדם.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
טריוויאלי לגמרי שזו גישה, אבל הכוונה אינה לכפות על מישהו להזיז משהו.

מדובר ב:
  1. להבהיר שהאוזן יכולה להבחין בפרטי פרטים בטונליות, אבל לא יכולה לאבחן או אפילו להרגיש בבעיות אקוסטיות, אפילו חמורות, אבל בהחלט מסוגלת להבחין כשהבעיות נפתרות
  2. מכיוון שההשפעה החיובית עשויה להיות עצומה מעבר לכל סוג אחר של שינוי, להציע לבדוק אותה
  3. ולהציע להתחיל בלמדוד האם יש בעיה, ואיפה וכמה, לא להתחיל בלהזיז משהו
  4. ורק אם בכל זאת מתגלות בעיות משמעותיות, להציע לשקול אם ואיך לפתור אותן.
זה פתאום הזכיר לי משהו לא לגמרי מקביל, אבל יש דמיון -- אם כי זה סיפור מהתחת :) -- מקרה של מישהו שפוחד לעשות בדיקת קולונוסקופיה, שמא יגלו שחס וחלילה יש לו סרטן, ובינתיים הוא מרגיש נהדר, אז הוא לא רוצה להתעסק בזה. שיהיה בריא, אבל נראה שאם יש בעיות שהגוף לא יודע להבחין אם הן קימות או לא, עדיף לבדוק אותן בכלים מדעיים, ואם יש בעיה, לפתור אותה בהקדם.
ממש לא אותו דבר...:)
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
לפי האוזן בהאזנה למספר קטעים שמייצגים את המוזיקה שאוהבים.

זה כמו להוסיף למאכל לימון לפי מתכון או לפי הטעם….
האם זה אופטימלי ?
מן הסתם לא ניתן לומר שזה אופטימלי אבל זה לפי אוזנו של בעל המערכת.
ההיגיון בזה הוא שיכולת השמיעה שלנו שונה ובהחלט יש מצב שעבור אדם מסוים שמתקשה לשמוע תדרים מסוימים (נמוכים או גבוהים) , עוצמת הסאב תהיה בהתאם על מנת לפצות על הליקוי בשמיעה.
סביר ש RC ייתן כיוון עוצמה שונה שמתאים לאדם ששמיעתו תקינה בכל תחומי התדרים וזה פחות מתאים לאדם עם יכולת שמיעה לא שווה בכל תחומי התדרים .
בסופו של יום, את הדייסה הזאת בעל המערכת אוכל והיא צריכה להיות לו טעימה, עם מלח ולימון לפי הטעם שלו.
פעם ניסיתי ככה, סט של קבאס בלטיק עם סאב תואם, פשוט לא הצלחתי, אני מניח שלא העמקתי מספיק ולא התאמצתי מספיק אבל שורה תחתונה מכרתי בהפסד ורכשתי רמקולים אחרים.
זה לא מספיק להזיז קצת פה ושם, צריך או להשתמש באמצעי עזר או בעל מקצוע שיודע איך לעשות את זה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,236
מעורבות
784
נקודות
113
תתפלא. ומדדתי את הרמקולים שלי, הלאותר בקופסא הזאת מת מתחת ל 70 הרץ.
גמיש עד 220 הרץ אומר שהוא מסוגל להוציא תדרים עד התחום הזה. האם אופטימלי? לא, כי הוא מתאמץ ולא טוב להביא לקצה.
אזור נוחות, הכוונה שמתחת ל 100 הרץ הוא פשוט במיטבו, ומנגן בצורה מוסיקלית ברורה וצלולה. הסאב אגב זה אודיופרו b2-70 ,שעבר שדרוג חלקים ברמת המגבר הטרנזיסטוטרי שלו. בכלל, בנו טוב הסקנדינבים במאה הקודמת. השיטה / פטנט שלהם מאוד מעניין ותוכל לקרוא אם מעניין אותך.
יש לי ממיר שנמנע מ dsp, טרנספורט שקורא דיסקים,פרה פאסיבי מנחת נגדים והגברה של 2 וחצי ואט מנורתית . אין לי עניין להכניס לסיגנל שלי שום התערבות בסיגנל , טוב לי עם מה שהגעתי אליו, גם ברמה האובייקטיבית נראה לי שיש רמה. אולי לא לכל טעם.
ניסיתי לפני זמן מה קצרות ממיר של chord אחד מתחת לדייב- tt2 . ממיר מרשים ואני ממליץ לשמוע אותו כי יש לו המון יתרונות ואיכות שהיא מעל לטעם.
האם יותר טוב ונכון משלי בן ה 10 הנחות טכנולוגית ברמת עיבוד הצליל הדיגיטלי? לא לאוזניי לטעם שלי ויכולת ההבחנה שלי.

למה גם פרה פסיבי וגם מנחת נגדים?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
למה גם פרה פסיבי וגם מנחת נגדים?
הפרה הפאסיבי הוא מנחת נגדים : dell rn-60d סוג נגדים, ladder type 23 steps. כלומר זה עיקרון הפעולה שלו.
יש כל מיני פאסיביים, מגוון שיטות, זה הקדם שהכי מקדם אותי. לפעמים הייתי רוצה עוד איזה קליק או שניים למעלה, אבל לרוב ההקלטות זה מספק אותי מאודד.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,236
מעורבות
784
נקודות
113
אה סבבה, חשבתי חיברת קדם פסיבי ומנחת בטור.
אם אתה עובד xlr, יש לי טורטוגה פסיבי מבוסס ldr שלא משתמש בו, קח בכיף עד שיבוא לי עליו שוב.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
אה סבבה, חשבתי חיברת קדם פסיבי ומנחת בטור.
אם אתה עובד xlr, יש לי טורטוגה פסיבי מבוסס ldr שלא משתמש בו, קח בכיף עד שיבוא לי עליו שוב.
היי תודה רבה רבה , אני נעול על מה שיש לי...ניסיתי כמה וזה מה שעובד אצלי הכי טוב. היציאות שלי הן rca רגילות. טרם מצאתי הגיון ב xlr בבית. חוץ מהסאב שלי ששמה שמתי xlr במקום DIN פשוט , כי זה תופס יותר טוב את כניסת האינטרקונקט שנמצא פיזית תלוי במאונך באוויר ומשתחרר מכח הכבידה. לא חושב שיש איזה יתרון ל xlr בשימוש ביתי, אם כבר...טןב לא אמשיך ;)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,236
מעורבות
784
נקודות
113
הכל טוב, מה שעובד עובד,
זה יותר קשור לציוד הספציפי והתאמות אימפדנסים מאשר הכבל/מחבר.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
202
מעורבות
184
נקודות
43
חדר האזנה שמטופל נכון אקוסטית ומערכת אכותית הוא טוב לכל סוגי המוזיקה.
אין ממש סטנדרט להקלטות וזה כניראה "אומנות" של המפיק ושל מהנדס מסטרינג , בעיקר בהקלטות ישנות.
אבל אין צורך לסבול.
מי שמאזין כמוני מ HTPC ולא מסטרימר יכול לשפר את זה בהאזנה.
שתי שיטות, אחת על ידי תכנת DESKFX אם מאזינים לטידל או ספוטיפי. השניה עם משמיעים קובץ שנימצא במחשב, אני ממליץ להאזין לו עם VLC שיש לו איקיוליזר שאפשר בעזרתו לתקן בקלות חוסר או עודף בס צרחנות של זמרים וזמרות וחוסר או עודף גבוהים.
זה מתאים למי ששומע הופעות או דיסקים שלמים ולא פליליסט מהקלטות שונות.
לחובבי מוסיקה קלסית אני ממליץ על האתר של הפילהרמונית של ברלין, https://www.digitalconcerthall.com/en/concerts שם ההקלטות מעולות וצריכות להשמע טוב במערכת והחדר אם הוא מטופל אקוסטית ללא פשרות עם WAF. אם דורש פשרות הוספת ROOM CORRECTION ישפר בהרבה את הסאונד. WAF פחות תיתנגד להוספת מכשיר קטן נוסף לעומת טיפול אקוסטי מלא.
שבוע טוב,
איסי
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור