השפעת הסטנד על המערכת


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
בנוסף לשיכוך הויברציות החיצוניות, יש גם את נושא הויברציות שיוצר הרכיב עצמו:
http://highfidelity.pl/@main-389&lang=en
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,484
מעורבות
394
נקודות
83
אולי התשובה דווקא בציוד העוטף את האלקטרוניקה, המארז והחיבורים לכבלי הרמקולים והאינטרקונקטים.
יכול להיות שיש מוצרים מווברצים יותר מהרגיל עקב חיבורים לא מושלמים ולכן בחיבור בין הכבלים למכשיר יש מיקרו תנודות שמשפיעות בפועל על איכות החיבור ונשמעות ברמקולים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לאו דווקא עושה הגיון.
עלות קניית הרכיב אינה קשורה לעלות הכללית אלא לתמורה ולערך המוסף שלו.

מסכים איתך, השאלה עד כמה נרגיש הבדל בסטנד יקר על מערכת לא יקרה?
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
מסכים איתך, השאלה עד כמה נרגיש הבדל בסטנד יקר על מערכת לא יקרה?

הבדל כנראה תרגיש,
אבל באותה מערכת של 50K שאתה הזכרת, בהנחה שהתקציב מחולק באופן סביר, כנראה נמצא רמקול ב 20K-30K.
בהנחה שיש בידינו 20K להשקיע ואם אנחנו מנצלים אותו למוצרים ביד שניה, 20K האלו שקולים בעצם ל 40K למחיר חדש.
כלומר יותר מ 10K$ כתוספת לריטייל של המערכת שלנו וזה המון! ופוטנציאלית נותן קפיצה אדירה.
עכשיו בא נמר, עם המערכת האולטרא מושקעת שלו ויגיד לך שבלי חשמל, סטנד וכו' המערכת לא שלמה.

אחלה, אבל ב 10K$ - אני קופץ מ Hegel ל ASR, מ Wyred 4 Sound ל DCS ומה Zu שלי לרמקול שעולה חדש 80K, שזה באזור של הטידל, מג'יקו, הפיאגה הגדולים, החדשים של לורנס וכו' וכו' וכו'... לאו דווקא שאוהב אותם יותר, אבל זה כסף שקונה איכות, או שאני יכול לקנות ב 20K האלו סטנד שיטפל בכל הרזוננסים שיש אצלי (שהיום אני לא שומע אותם :))

אז מה עדיף?
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
עפ"י רוב, לטיפול אקוסטי יש את ה-VFM הגבוה ביותר.

עלות של תקרה אקוסטית Best of Breed לסלון ישראלי ממוצע לא אמורה להיות גבוהה יותר מ-30K ש"ח
פנלים אקוסטיים בליעה/פיזור - בואו נגיד עוד 15K ש"ח

לעניות דעתי הלא קובעת טיפול אקוסטי ב-45K ש"ח ישפר את המערכת פי כמה מהחלפה של כל סוג ציוד אחר בסכום אפילו גבוה יותר, וזה מבחינתי השדרוג האולטימטיבי.

אני מקבל לחלוטין את הנחת היסוד שמעמד = אקוסטיקה.
אממה?
שכמו ש-stereophile כבר כתב, וע"ס ניסיוני בלבד, אני לא רואה צורך להשקיע עוד 20K ש"ח וצפונה
בסטנד אודיופילי, כשניתן להשתמש במקום בפלטות ייעודיות זולות (הרבה) יותר מתחת לציוד ולשים
אותן על רהיט טוב וחזק, אבל לא "אודיופילי", ומן הסתם גם פחות יקר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר,

על זה, קבל לייק ענק :אצבע מורמת;)

:כל-הכבוד:

אז בעצם אתה מייעץ לאנשים להשקיע באקוסטיקה וזה מצויין.

חבל שלא התחלת כך את השרשור ;)

(ואגב, לא טענתי שאין הבדלים, טענתי שהם זניחים ביחס להחלפה של רמקול/הגברה/טיפול אקוסטי, ששם נמצא 90 אחוז מהסאונד של כולנו - ההתעסקות משום מה ב 10% הנותרים גוזלת הרבה יותר מדי אנרגיה וחשיבות מאודיופילים, אולי שם נמצאת ההנאה האמיתית או מה שמבדיל בין רמות שונות של אובססיה - אני בגישתי לא שולל כלום, אבל כנראה שיעברו הרבה מים בנהר, או הרבה ציוד עד שאקנה סטנד יקר ברמה של 10K שקלים נניח... כנראה עד שאותם 10K לא יעשו שום דבר מבחינת קפיצה באיכות לרכיבים - תוסיף לזה שזה מוצר שכמעט לא ניתן לבדוק את יעילותו על המערכת ועצם העובדה שהוא משנה את התנאים האקוסטיים במרחב וזה מרחיק את היום הזה עוד יותר :) - אם לא הייתי מוגבל בשום צורה בתקציב אולי הייתי מזמין משהו מ Nasa ואולי עוד היום הזה יגיע... ).

ברור שזו אקוסטיקה. צימצום רזוננס הוא חלק מזה.
אני תמיד בעד להשקיע באקוסטיקה בבית. גם השקעתי בזה לא מעט כסף.

מעמד יעודי אינו 10 אחוז מהצליל. הוא 10 אחוז מאוד חשובים בצליל. מעמד יעודי הוא זה שמביא את המערכת שלי לעשות את ״זה״. הוא גם תמיד ניקה לי את המערכות הקודמות.

יש גם את העניין של האופי. אני לא מסתכל על המערכת באחוזים. אני מסתכל עליה בשיפורים. כמה שיפור אני מקבל והאם זה שווה לי. אני מוכן לשלם המון בשביל עוד קצת. יש כאלה, מה לעשות, שאינם מוכנים לזה. לא בגלל שחסר להם - זה פשוט לא בעדיפות שלהם. וזה בסדר גמור.

לגבי כסף על רכיבים אחרים. ב-10k אתה יכול לשדרג המון דברים חוץ מסטנד. אבל שוב, לסטנד יש שיפור יחודי שאף מכשיר או כבל לא יידע לתת אותו. ולכן, על מנת לקבל את המיקרו דינמיות הזו, השקט, הנקיון והשקיפות, אין מנוס מזה. ולכן, מעמד יעודי הוא אינו רכיב שרוכשים רק כשמסיימים לבנות את המערכת. מעמד יעודי הוא הרכיב שמאפשר לך לסיים לבנות את המערכת. כלומר, הוא חלק מהמסע הזה של הבדיקה. ישנם מכשירים שסטנד יעודי שינה את התוצאה של הביקורת שכתבתי. ממש ככה.

מאחל לך שהיום בו תזמין מ-nasa מוצר יחודי יגיע במהרה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נמר. תשמע.
אני וגם רונן מתעסקים במדידות שלעומתן מה שציוד אודיו חווה הוא בטל בשישים. מה זה בטל, אפילו לא באותה נשימה.
ועדיין, אין שום , אבל שום השפעה על כל הדברים האלו.

מה שכן, זה נורא יפה, ונורא "נראה" וכו..

כן, מעמד ללא ספק ישפיע על טייפ, על פטיפון, על מגבר מנורות וזה מכיוון שיש שם חלקים מכנים.
הוא יכול גם להשפיע על כבלים שמחוברים ע"י מחברים זכר-נקבה שלא יושבים כמו שצריך .

על רכיב אלקטרוני, שמולחם כמו שצריך , אין, אבל אין, אבל.....אייייןןןןןן שום השפעה.

פשוט אין.

אני אסביר לך את זה בצורה פשוטה יותר. הכח הפועל על הדברים "הנעים" (הגדרה בעייתית) הוא חזק בכמה וכמה וכמה סדרי גודל מכוחות פיזים, דהיינו כוח הכבידה שהוא בעצם הכח שמזיז את הסטנד והחלקים שיושבים על הסטנד.

זה נחמד שאתה ועוד כמה אלפי אנשים החלטתם שאתם יודעים מה טוב לאודיופילים וש"יאללה בוא תשמע".

אבל לא נראה לי ששום אודיופיל על סמך הדברים האלו ישלח חללית לפלוטו או יריץ את המאיץ ב CERN.

למדע, להנדסה, לפיזיקה , למתמטיקה יש חוקים, יש מעבדה, יש ניסויים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר. תשמע.
אני וגם רונן מתעסקים במדידות שלעומתן מה שציוד אודיו חווה הוא בטל בשישים. מה זה בטל, אפילו לא באותה נשימה.
ועדיין, אין שום , אבל שום השפעה על כל הדברים האלו.

מה שכן, זה נורא יפה, ונורא "נראה" וכו..

כן, מעמד ללא ספק ישפיע על טייפ, על פטיפון, על מגבר מנורות וזה מכיוון שיש שם חלקים מכנים.
הוא יכול גם להשפיע על כבלים שמחוברים ע"י מחברים זכר-נקבה שלא יושבים כמו שצריך .

על רכיב אלקטרוני, שמולחם כמו שצריך , אין, אבל אין, אבל.....אייייןןןןןן שום השפעה.

פשוט אין.

אני אסביר לך את זה בצורה פשוטה יותר. הכח הפועל על הדברים "הנעים" (הגדרה בעייתית) הוא חזק בכמה וכמה וכמה סדרי גודל מכוחות פיזים, דהיינו כוח הכבידה שהוא בעצם הכח שמזיז את הסטנד והחלקים שיושבים על הסטנד.

זה נחמד שאתה ועוד כמה אלפי אנשים החלטתם שאתם יודעים מה טוב לאודיופילים וש"יאללה בוא תשמע".

אבל לא נראה לי ששום אודיופיל על סמך הדברים האלו ישלח חללית לפלוטו או יריץ את המאיץ ב CERN.

למדע, להנדסה, לפיזיקה , למתמטיקה יש חוקים, יש מעבדה, יש ניסויים.

זה לא ממש חשוב לי במה אתם עובדים.
כאן באתר יש פיסיקאי, אחד כזה מאוד נחשב, שמו יאיר תמם.

התקשרתי אליו עכשיו. הוא ידבר איתי מאוחר יותר ואני (בתיאום איתו כמובן), אשתמש בידע שלו על מנת להעביר לכם את המשמעות וההשפעות של סטנד יעודי על כל רכיבי המערכת.

מתאים לכם?
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
שורה תחתונה:
כיום אני יכול לומר שאם הייתי מתחיל לבנות את הסט האודיופילי שלי, הצעדים הראשונים שהייתי עושה
בסדר הבא הם: בניית חדר אקוסטי, מדידות על ידי איש מקצוע, סטנד ברמה סבירה ורצוי מיצרן שלא מפחד להציג סימוכין
(מדידות) למוצר שלו. אחרי זה הייתי מתחיל לבחור את שאר הרכיבים לפי סדר הגיוני. מבחינתי זה ככ רמקול+הגברה
וכל השאר כל אחד לפי טעמו הוא.
לפי ההגיון הפשוט שלי? אין כמעט אף אודיופיל שיוציא מהכיס 40 50K וזה עוד לפני שהוא שומע ציוץ מהמערכת,
או לפחות לא בהתחלה..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לפי ההגיון הפשוט שלי? אין כמעט אף אודיופיל שיוציא מהכיס 40 50K וזה עוד לפני שהוא שומע ציוץ מהמערכת,
או לפחות לא בהתחלה..

אני עשיתי את זה בבית שלי עוד לפני שהכנסתי מערכת.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אני עשיתי את זה בבית שלי עוד לפני שהכנסתי מערכת.
כן, ככה נכון לעשות, אבל אל תשכח כמה ציוד החלפת עד שהגעת לתובנה הזו.
מקנא בכל ה"סטנד אפיסטים" ומקווה להצטרף אליהם בזמן הקרוב מאד!
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
יש הבדלים ברורים וגדולים על מכשירים טרנזיסטורים לא נעים.
נסה ותווכח
דרך אגב, מהנדסי חשמל צוחקים שאומרים להם שיש הבדלים בכבלי חשמל...
לא כולם יודעים הכל ובטח לא התנסו בהכל
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לדעתי, שאלה פחות מעניינת אם סטנד משפיע כן/לא (מבחינתי הוא כן משפיע).

הטענה כאן היתה שהוא משפיע משפיע כמו רכיב, דהיינו: כמו רמקול, מגבר, מקור.

במילים אחרות, לחדד, הטענה היתה, שאם נחליף סטנד זה כמו שהחלפנו רמקול/הגברה.

עם זה אני לא מסכים!

לדעתי,
בהנחה שהמקור איכותי (נו, כזה שמספיק מפורט, לא צורם ומתאים להגברה), אז השידוך חדר-רמקול-מגבר הוא בעל ההשפעה הגדולה ביותר - כלומר 90 אחוז מהסאונד שאנחנו שומעים נובע מהשידוך הזה.

יש עוד 10 אחוז, חשובים מאוד (לא מזלזל בהם חלילה) של פיין-טיונינג.
10 אחוז שתכל'ס יכולים בקטנה לשפר ולהפוך הצליל למהנה לאורך שעות לא מעייף, לתת יותר שקט ופרטים.
10 אחוז של כיף.

השאלה איפה אנחנו נמצאים מבחינת בניית הסט-אפ, אם אנחנו מחפשים קפיצה/שדרוג לדעתי עדיף לשדרג רמקול ולא סטנד.במיוחד אם הסטנד המיועד עולה כמו הרמקול שלנו.

אם אנחנו רוצים עוד קצת מיקרו/מאקרו מאותו סט-אפ ולהוציא ממנו עוד קצת מיץ ויודעים שאת הרמקול והמגבר כבר לא נחליף אז סטנד זה מוצר מצויין לשפוך עליו כסף.

(ורד)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
סטנד, חשמל, אקוסטיקה, אילו בעצם התשתית, שאם היא לא מספיק טובה,
כל השידרוגים לא ממש יביאו את האיכויות של המכשירים.
רמקול מדהים ויקר בסביבה אקוסטית לא טובה, או נגן על יוקרתי אך מושפע מויברציות, לא יעזרו למערכת להישמע טוב יותר ( אלא רק שונה) , ואולי להיפך, המערכת תישמע רע יותר.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
564
מעורבות
195
נקודות
43
דרך אגב, מהנדסי חשמל צוחקים שאומרים להם שיש הבדלים בכבלי חשמל...
או שאתה צוחק על עצמך או שאתה חושב שהאנשים פה לא מבינים כלום או שהתייעצת עם מהנדס חשמל רק בשם הוא מהנדס ולא מבין שום דבר בהנדסה ובמדע.

כל מהנדס ופיזיקאי לאו דווקא מהנדסי חשמל יכול להסביר מבחינה תאוריטית מה המשמעות של כבל חשמל, אך במציאות יש גורמים אחרים שתלויים במערכת עצמה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
564
מעורבות
195
נקודות
43
סטנד, חשמל, אקוסטיקה, אילו בעצם התשתית, שאם היא לא מספיק טובה,
כל השידרוגים לא ממש יביאו את האיכויות של המכשירים.
רמקול מדהים ויקר בסביבה אקוסטית לא טובה, או נגן על יוקרתי אך מושפע מויברציות, לא יעזרו למערכת להישמע טוב יותר ( אלא רק שונה) , ואולי להיפך, המערכת תישמע רע יותר.
מסכים חלקית, לאקוסטיקה חשיבות רבה שבלעדיה הסאונד לא נשמע משהו אפילו נשמע פח.
לדעתי הצנועה ומנסיון האישי, התרומה מגיעה מהרכיבים הבאים בסדר הבא:
רמקולים.
מגבר.
מקור.
כבלים (רמקולים, אינטרקונקט וכבל דיגיטלי כמו usb...).
סטנד (תורם לתוצאה הסופית).
* אישית, ניסיתי כל מיני כבלי חשמל והתוצאה שום תרומה, לעומת כבל רמקולים, אינטרקונקט ו usb שתרומתם הייתה משמעותית ומורגשת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לדעתי, שאלה פחות מעניינת אם סטנד משפיע כן/לא (מבחינתי הוא כן משפיע).
הטענה כאן היתה שהוא משפיע משפיע כמו רכיב, דהיינו: כמו רמקול, מגבר, מקור.
במילים אחרות, לחדד, הטענה היתה, שאם נחליף סטנד זה כמו שהחלפנו רמקול/הגברה.
עם זה אני לא מסכים!

אף אחד לא אמר שהוא משפיע כמו. אבל מה שהוא עושה למערכת הוא משהו יחודי שאף רכיב אחר לא יודע לעשות.
דהיינו, בלעדיו לא תשיג את סוג השיפור הזה.

לדעתי,
בהנחה שהמקור איכותי (נו, כזה שמספיק מפורט, לא צורם ומתאים להגברה), אז השידוך חדר-רמקול-מגבר הוא בעל ההשפעה הגדולה ביותר - כלומר 90 אחוז מהסאונד שאנחנו שומעים נובע מהשידוך הזה.

לא יודע אם 90 אבל בהחלט ההשפעה העקרית.

יש עוד 10 אחוז, חשובים מאוד (לא מזלזל בהם חלילה) של פיין-טיונינג.
10 אחוז שתכל'ס יכולים בקטנה לשפר ולהפוך הצליל למהנה לאורך שעות לא מעייף, לתת יותר שקט ופרטים.
10 אחוז של כיף.

סטנד הוא לא פיין טיונינג. סטנד יעודי הוא חלק ממערכת. בלעדיו שום רכיב שתבחן לא ישמע במיטבו.

השאלה איפה אנחנו נמצאים מבחינת בניית הסט-אפ, אם אנחנו מחפשים קפיצה/שדרוג לדעתי עדיף לשדרג רמקול ולא סטנד.במיוחד אם הסטנד המיועד עולה כמו הרמקול שלנו.

אז למה להגיע למצב בו אתה שם סטנד ומגלה שאין שיפור במיקרו ומאקרו? אולי הפוך? שים את המכשיר בתנאים מעולים ותבדוק איזה מהמכשירים יש לו מיקרו ומאקרו...

שורה תחתונה.
מכשיר אמור לעמוד על מעמד יעודי המתאים לו. איקאה לא מייצרים כאלה. גם לא הום סנטר ולא המרכז הישראלי לריהוט.
ולכן, על מנת לשמוע את המכשיר במיטבו, מה שיאפשר לך להחליט אם אתה רוצה אותו, עלייך להישתמש בסטנד יעודי למכשירי אודיו.

זו לא הביצה והתרנגולת כאן. זה בניית בסיס על מנת שתוכל להתחיל לשחק את המשחק הזה כמו שצריך.
חדר טוב ופלטפורמה נכונה להניח עליה את הרכיבים שאתה רוצה לבחון עבורך.

סטנד הוא לא הסוף. בדיוק הפוך - ממנו מתחילים.

סטנד הוא לא פיין טיונינג. סטנד יעודי הוא חלק ממערכת. בלעדיו שום רכיב שתבחן לא ישמע במיטבו.

אם אנחנו רוצים עוד קצת מיקרו/מאקרו מאותו סט-אפ ולהוציא ממנו עוד קצת מיץ ויודעים שאת הרמקול והמגבר כבר לא נחליף אז סטנד זה מוצר מצויין לשפוך עליו כסף.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
או שאתה צוחק על עצמך או שאתה חושב שהאנשים פה לא מבינים כלום או שהתייעצת עם מהנדס חשמל רק בשם הוא מהנדס ולא מבין שום דבר בהנדסה ובמדע.

כל מהנדס ופיזיקאי לאו דווקא מהנדסי חשמל יכול להסביר מבחינה תאוריטית מה המשמעות של כבל חשמל, אך במציאות יש גורמים אחרים שתלויים במערכת עצמה.

צודק.
ולכן היה עדיף שיכתוב ״יש מהנדסי חשמל״ ובזה למשל, הוא צודק.
בקיצור שניכם צודקים אבל במקרה הזה, אתה צודק יותר.

מוסיף לך עוד 3 נקודות לפרופיל. :כל-הכבוד:;)
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
צודק.
ולכן היה עדיף שיכתוב ״יש מהנדסי חשמל״ ובזה למשל, הוא צודק.
בקיצור שניכם צודקים אבל במקרה הזה, אתה צודק יותר.

מוסיף לך עוד 3 נקודות לפרופיל. :כל-הכבוד:;)
נכשלתם בהבנת הנקרא
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
יש הבדלים ברורים וגדולים על מכשירים טרנזיסטורים לא נעים.
נסה ותווכח
דרך אגב, מהנדסי חשמל צוחקים שאומרים להם שיש הבדלים בכבלי חשמל...
לא כולם יודעים הכל ובטח לא התנסו בהכל

לא,אתה נכשלת,אחריות עליך שאחרים
יבינו מה רצית להביע בפוסט שלך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור