הרמקול הבא שלכם.


TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
הנה, כשאתה רוצה אתה כותב בצורה מאוד ברורה ובהירה. שום דיסלקציה, לא ממש עולה חדש ואין שום בעיה.
מעט רצון טוב,הקפדה והשקעה למען מי שאמור לקרוא את הדברים וכבר יותר ברור (מקווה שזה גם מרגיע את איציק).

קצת מצחיק אותי להתווכח אתך, כי אני דווקא מאלה שמעדיפים בדכ' רמקולים גדולים וסטים שופעים דינמיות, בחלל המתאים כמובן.
אני בהחלט יכול להתווכח על הקביעה שלא הוכחת ולא פרטת ולא הבאת לה דוגמאות, לפיה - "
הקהילה האודיופילית מחפשת תוצאה שלדעתי לא נכונה ומושפעת מהרבה שיווק ויתר אינטרסים".


אם אני מכניס את עצמי לרגע למה שאתה מכנה "הקהילה האודיופילית" אין לי רבע מושג על מה אתה מדבר ולמה אתה משייך אותי כאן.......אשמח אם תפרט.

מעבר לזה מצטרף לבקשה של שניצל: ספר לנו קצת על הפרויקט שלך, ממה מורכבת המערכת וכו'. תמיד טוב ללמוד מניסיונם של אחרים.


 

maikey

עוסק בתחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
6
שבוע הבא מבטיח תמונות
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
שניצל שלום!
התוצאה שאני חולם עליה היא להרגיש בחדר ההאזנה את הדינמיקה והאוויר הזז שיש בהופעה.
הדרך לתוצאה שאני מקווה שתצליח אחרי מסע ארוך מהנה ובעיקר יקר היא כזו:
סאבים 18 אינטש בתיבות של 250 ליטר (יחידות של rcf שעברו מודיפיקציה)
רמקול ראשי: 13 אינטש פוקאל אודיום 13. 2 מיד באסים של אודיו טכנולוג'י 7 אינטש. דום מיד עדיין לא הוחלט איזה וטוויטר כרגע יש לי את הבריליום שיש בגרנד אוטופיה בדקתי את המוראל סופרים שלדעתי הרבה יותר טוב אבל כנראה בסוף יהיה שופר של jbl
הגברות: לסאבים classdaudio לבסים classdaudio למיד באסים עדיין מחפש הגברה לדום מיד krell ksa100 ולטוויטרים treshhold
קרוס: דיגיטלי של mini dsp עם room correction של dirac
מקור: מחשב סלוני ללא מאווררים
בניית הרמקולים תסתיים שבוע הבא
הקרוס והרום קורקשין יגיעו תוך שבוע שבועיים ואתחיל בכיוונים

אוקיי, אלמנטים/דרייברים טובים יש לך, הם גם גדולים פיסית, אז אתה תקבל את הבום בום של הופעה.

העניין הוא שיש בפניך אתגר שהוא להביא את הסאונד לנק' האזנה באופן לינארי, מאוזן וקוהרנטי וזה לא דבר של מה בכך... שם בעצם בא לידי ביטוי הפיתוח של חברות, ההשקעה בתיבה וכו'...
הרמקולים שתיארת, בתוספת הסאבים ייתפסו אצל רובנו כאן כחצי סלון ובנק' האזנה עלולים להישמע כמו 3 רמקולים ולא כמו אחד! כלומר טוויטר, מיד ובאס - במקום כ point source.

יכול להיות שזה פחות חשוב לך כרגע ומבחינתך לשחזר מצילה עם שופר ענקי זה ייתן לך מרבית החוויה של הופעה וזה בסדר אבל יש עוד הרבה ניואנסים ופרמטרים שהופכים צליל למצויין ושם בעצם האתגר מבחינתך.

(אגב, בתגובה שכתבתי לך קודם לא התכוונתי ל VFM אלא על WAF = Wife Acceptance factor, כלומר רמקולים גדולים בתיבות גדולות ומכוערות עלולות להביא לאי אילו מתח ביחסים עם האישה, קח גם את זה בחשבון...).

בכל מקרה, זה נראה מאוד מעניין...
שיהיה בהצלחה! :בעד:
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
אהלן מייקי.

דמינישט: לא התייחסתי לתקציבים אלא לרמקולים שאני "נפלתי" מהם
אני מעריך, ואת זה רק אתה יכול לאשש, כי הרמקולים 'שנפלת' מהם... קצת מעבר ל 20-30K
(בלשון המעטה).
מה גם, שבתגובתי אני יכול רק להתייחס לדבריך שלך. וכזכור לך, דיברת על רמקולים של 3.5 מ' גובה.
גם פה אני מעריך, שלא מדובר ברמקול זול.
ולמה בעצם אני 'מערב' את סוגיית התקציב, או לשיטתי היא כן רלוונטית לדיון שפתחת בו ?
בהשאלה :
פורום רכבים שהחברים בו מספרים ומשתפים, על איכות וביצועי הרכב ברשותם ....
(בתחום של 100-120K)
אז עולם המושגים שלהם לגבי 'אחיזת-כביש', תאוצה וכו .... היא בהתאם לדרגת הרכב.
יכול להיות מצב בו חבר מספר כי אחיזת הכביש של גולף פשוט מעולה, בניגוד לסובארו (דוגמה. אין לי מושג).
ואז אני אבוא לפורום ואסביר, שהם טועים. כי נסעתי בלמבורגיני, והגולף פשוט כרכרה.
נכון. אבל לא שייך בכלל לדבר בעולם המושגים של למבורגיני מול עולם המושגים של גולף.

אני יכול להתבטא על רמקול של 30K, כי הוא פשוט עושה מוזיקה.
איני חושב כי זו טעות. כי בעולם המושגים בדרגת מחיר האמורה לעיל, לעומת רמקול אחר, זה נכון.
וזאת למרות כי לעומת רמקול של מג'יקו ב 500K, אז הרמקול שלי עגלה.
(כן, ברור כי תמיד יש יוצאים מהכלל).

עוד הערה קטנה ברשותך.
לגבי דבריך על תפיסת או זוית הראיה של אודיופילים (מן הסתם, חלק מהם פה בפורום)....
אני לא יכול לקבל.
אלא אם כן - יצא לך להתארח אצל מס' לא מבוטל של חברים/אודיופילים....
ואחרי ששמעת את הסט שלהם, וראית (לטעמך) כי אין קשר בין דבריהם ולסאונד בפועל.
(אפילו שהם לא יסכימו איתך)
אבל, אם דבריך/הערכתך נאמרים רק מקריאה (של אחרים), אני לא יכול לקבל/להסכים איתך.

וכמו כולם, מחכה לתמונות.
נשמע וואחד פרוייקט מסקרן ומעניין. כל שכן איכותי.
בהצלחה כמובן.
: -)
 

maikey

עוסק בתחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
6
ערב טוב!

take one אני אנסה להסביר למה התכוונתי בקהילה האודיופילית ומה שאני חושב שהיא מחפשת, יש לי תחושה שהיום היצרנים וגם הצרכנים מחפשים רמקולים כירורגיים מדוייקים מהירים ואיפשהו בדרך נאבד לי קצת הfeel ההרגשה הקסומה של ההופעה, היום המון רמקולים הם כל כך מהירים שזה כבר לא נשמע לי מוסיקה בכלל, שוב זו רק דעתי וחווייתי, אני בכוונה לא נותן דוגמאות כי מנסיון שמישהו בא אליך הביתה ואומר על הבייבי שלך ביקורת אתה נפגע (לפחות אני) ומכאן שלדעתי לא צריך דוגמאות, שמעתי כמה וכמה מערכות הייתי בכמה תערוכות ושמעתי בסך הכל המון רמקולים נכון.... לא הרבה כמו רוב חברי הפורום ולכן אני כאן כדי ללמוד. פשוט חסר לי כמעט תמיד כדוגמא את הרגע הזה שיש הפסקה בשיר ואתה שומע את המארשל של הגיטרה מזמזם מאחורה היום הכל נשמע לי יבש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
ערב טוב!

take one אני אנסה להסביר למה התכוונתי בקהילה האודיופילית ומה שאני חושב שהיא מחפשת, יש לי תחושה שהיום היצרנים וגם הצרכנים מחפשים רמקולים כירורגיים מדוייקים מהירים ואיפשהו בדרך נאבד לי קצת הfeel ההרגשה הקסומה של ההופעה, היום המון רמקולים הם כל כך מהירים שזה כבר לא נשמע לי מוסיקה בכלל, שוב זו רק דעתי וחווייתי, אני בכוונה לא נותן דוגמאות כי מנסיון שמישהו בא אליך הביתה ואומר על הבייבי שלך ביקורת אתה נפגע (לפחות אני) ומכאן שלדעתי לא צריך דוגמאות, שמעתי כמה וכמה מערכות הייתי בכמה תערוכות ושמעתי בסך הכל המון רמקולים נכון.... לא הרבה כמו רוב חברי הפורום ולכן אני כאן כדי ללמוד. פשוט חסר לי כמעט תמיד כדוגמא את הרגע הזה שיש הפסקה בשיר ואתה שומע את המארשל של הגיטרה מזמזם מאחורה היום הכל נשמע לי יבש.
דומני שהבנתי מה קורה כאן.

מה שאתה מתאר במילים היפות "feel ההרגשה הקסומה של ההופעה", "דינמיקה והאוויר הזז שיש בהופעה" וכד' מדבר על פאב או הופעה של מוזיקה עם כלים מוגברים, לא אקוסטיים בלבד, כשמה שמאפיין את הצליל הוא ראשית עוצמה אדירה שגובלת בכאב אוזניים, המון באסים שמרעידים את הגוף, והמון ברק (גבוהים מדגשים).

לא הרביתי להאזין למוזיקה כזו או בצורה כזו -- אני נמנע מלהגיע למקומות כאלה -- כבר דפקתי לעצמי את השמיעה עם ווליומים נמוכים בהרבה, אבל נראה לי שבהם, לפחות ברוב המקרים:
  • הבאסים מודגשים הרבה מעבר לכל פרופורצייה
  • הגבוהים מודגשים הרבה מעבר לכל פרופורצייה
  • אין בכלל עניין של "אתגר שהוא להביא את הסאונד לנק' האזנה באופן לינארי, מאוזן וקוהרנטי וזה לא דבר של מה בכך", כדברי דמינישט
  • ברוב המכריע של המקומות האלה, הדרייברים של המוני הרמקולים שם אינה ברמה של יחידות "18 של rcf שעברו מודיפיקציה, 13 אינטש פוקאל אודיום 13. 2 מיד באסים של אודיו טכנולוג'י 7 אינטש.וטוויטר בריליום שיש בגרנד אוטופיה וכד', אלא דריברים פשוטים יחסית של PA שעושים הרבה רעש עם הרבה עיוות
  • יחסית למקומות כאלה, גם לשמוע בעוצמה המגיעה לאוזן מתזמורת סימפונית מלאה זה "לשמוע בשקט"
ואכן, רוב המערכות אינן ערוכות לשחזר עוצמות כאלה ועיוותים(!) כאלה, וגם הטובות שבהן לפי הקריטריונים הרגילים של אודיופילים -- כאלה שמחפשים נאמנות לאיזשהו מקור (אקוסטי, לא מוגבר אלקטרונית), בעוצמות שהון ריאליות (לכלים אקוסטיים) -- לא יספקו לא את העוצמות ולא את העיוותים, אלא רק צלילים כירורגיים מדוייקים מהירים -- שזה לא מה שאתה מחפש.

לפי הקריטריונים שלך, מערכת אודיופילית, גם אם היא מסוגלת להוציא את ה-SPL שאתה רוצה, היא עשוייה עדיין להיות כירורגית, מהירה ומדוייקת -- לא מה שאתה רוצה.

לפי הקריטריונים שאתה מתאר שאתה רוצה, הרכיבים שקנית הם overkill רציני, ומה שאתה רוצה ליצור זו מערכת גרועה מבחינה אודיופילית, כזו שגם מעוותת, גם צועקת וגם מנפחת באסים, שמושגת ברוב הפאבים ואולי גם ברוב ההופעות בעזרת רכיבים זולים ו"פושטיים" בהרבה.

אז לא פלא שאודיופילים נראים לך לא רציניים... עם ידע שמתאים אולי ל"דיאנה קרל ב23 בלילה בשקט".

מסתבר שאתה ואני לא באותו עולם/אולם, והמשותף בינינו הוא רק במילים של אהבת סאונד ומוזיקה, אבל עבורנו גם סאונד וגם מוזיקה מתייחס לדברים די שונים, וכך אולי זה גם לחלק מהאחרים כאן.

עמיר
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
ערב טוב!

take one אני אנסה להסביר למה התכוונתי בקהילה האודיופילית ומה שאני חושב שהיא מחפשת, יש לי תחושה שהיום היצרנים וגם הצרכנים מחפשים רמקולים כירורגיים מדוייקים מהירים ואיפשהו בדרך נאבד לי קצת הfeel ההרגשה הקסומה של ההופעה, היום המון רמקולים הם כל כך מהירים שזה כבר לא נשמע לי מוסיקה בכלל, שוב זו רק דעתי וחווייתי, אני בכוונה לא נותן דוגמאות כי מנסיון שמישהו בא אליך הביתה ואומר על הבייבי שלך ביקורת אתה נפגע (לפחות אני) ומכאן שלדעתי לא צריך דוגמאות, שמעתי כמה וכמה מערכות הייתי בכמה תערוכות ושמעתי בסך הכל המון רמקולים נכון.... לא הרבה כמו רוב חברי הפורום ולכן אני כאן כדי ללמוד. פשוט חסר לי כמעט תמיד כדוגמא את הרגע הזה שיש הפסקה בשיר ואתה שומע את המארשל של הגיטרה מזמזם מאחורה היום הכל נשמע לי יבש.

ראשית, טוב שאתה כבר מתחיל קצת לסייג ופחות נחרץ בקביעות שלך לגבי אנשים שאתה לא כ"כ מכיר.
שנית, אני יכול להעיד על עצמי: ממש לא מחפש "רמקול כירורגי", אם אני מנסה להבין למה שאתה מתכוון.

אגב, גם כאן היו ויש לא מעט ויכוחים בקרב "הקהילה האודיופילית" כפי שאתה מכנה אותה, בין מי שמעדיפים פירוט רב ככל שרק אפשר + מהירות (ואתה אולי מכנה זאת "יבש"), לבין מי שאולי מעדיפים צליל עם קצת יותר "נפח" או "ההרגשה הקסומה של ההופעה" כפי שאתה מכנה את זה. אלה וגם אלה מחזיקים מערכות מצוינות. זה הרי עניין של טעם והעדפה. לכתוב שאלו או אלו הן מערכות שמחרחרות כמו כבש שחוט.....נראה לי פספוס גדול וחוסר הבנה של מה שנשמע בבתים של רבים מהחברים כאן.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אני חושב שעם רמקול מדוייק ומהיר אפשר להגיע לתוצאה מוזיקלית מאד. זה פשוט אולי יותר קשה כי הוא פחות סלחן למה שבא לפניו. אבל זה לא דבר רע, זה דבר טוב. כי בסופו של דבר, התוצאה המתקבלת היא הרבה יותר מהנה.

כל הרמקולים המודרניים שהם מהירים, מדוייקים ועם בס קצר ופאנצ'י תמיד יהיו בעיניי עדיפים על רמקול איטי ורך יותר, פשוט כי את הרוך והמוסיקליות אפשר להשיג לפני - במקור, במגבר, בחומר המוסיקלי וכו'.

מערכת שהיא אינה מרגשת ואינה מעניינת, אינה כך בגלל הרמקול לדעתי. רמקול הוא רכיב פסיבי. מוציא מה שהוא מקבל.

לדוגמא, אצלי יש מגברים קלאס A של פאס לבס מחוברים לטידל. הצליל נוזלי ומוזיקלי, או לפחות הרבה יותר ממה שהיה עם פליניוס (שעולה שליש). עם הפליניוס זה היה נשמע קרטון, כי הרמקול מאד קצר, שקוף, מדוייק ומהיר. אז ההרגשה היתה ששומעים את המגבר, לא את המוזיקה.

אני לא חושב שאוכל לייצר מערכת מוסיקלית יותר על ידי החלפה של רמקול למשהו "מלטף" ונעים יותר, מבלי לאבד אינפורמציה שהיא הרבה יותר חשובה ליצירת החוויה המוסיקלית, בשבילי לפחות.

אני באמת לא מצליח להבין את האודיופילים שמעדיפים רמקולים איטיים יותר, או רכים יותר. זה פשוט פחות טוב, אני לא רואה בזה שום יתרון. את אופי הצליל בונים לפני הרמקול, לא בסוף.

אלדר כפרה, אתה באמת חושב שאם תחבר את המגברי מנורות הענקיים האלה שלך לרמקול הקרמי הכי מדוייק ונייטרלי שיש, תקבל צליל יבש? לי זה נשמע לא הגיוני.

באשר לבחור שחושב שהבית שלו זה רכב, עם כל ה- DIY והאונניית וופרים וטוויטרים - מה אגיד לך, בהצלחה. אני לא רואה איך כמות כזאת גדולה של אוויר שזז גורמת להנאה גבוהה יותר מאשר להתרכז במקסימום פירוט, במה יותר ברורה, ומעברים יותר מהירים. אבל... על טעם וריח אין מה להתווכח.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
דומני שהבנתי מה קורה כאן.

מה שאתה מתאר במילים היפות "feel ההרגשה הקסומה של ההופעה", "דינמיקה והאוויר הזז שיש בהופעה" וכד' מדבר על פאב או הופעה של מוזיקה עם כלים מוגברים, לא אקוסטיים בלבד, כשמה שמאפיין את הצליל הוא ראשית עוצמה אדירה שגובלת בכאב אוזניים, המון באסים שמרעידים את הגוף, והמון ברק (גבוהים מדגשים).

לא הרביתי להאזין למוזיקה כזו או בצורה כזו -- אני נמנע מלהגיע למקומות כאלה -- כבר דפקתי לעצמי את השמיעה עם ווליומים נמוכים בהרבה, אבל נראה לי שבהם, לפחות ברוב המקרים:
  • הבאסים מודגשים הרבה מעבר לכל פרופורצייה
  • הגבוהים מודגשים הרבה מעבר לכל פרופורצייה
  • אין בכלל עניין של "אתגר שהוא להביא את הסאונד לנק' האזנה באופן לינארי, מאוזן וקוהרנטי וזה לא דבר של מה בכך", כדברי דמינישט
  • ברוב המכריע של המקומות האלה, הדרייברים של המוני הרמקולים שם אינה ברמה של יחידות "18 של rcf שעברו מודיפיקציה, 13 אינטש פוקאל אודיום 13. 2 מיד באסים של אודיו טכנולוג'י 7 אינטש.וטוויטר בריליום שיש בגרנד אוטופיה וכד', אלא דריברים פשוטים יחסית של PA שעושים הרבה רעש עם הרבה עיוות
  • יחסית למקומות כאלה, גם לשמוע בעוצמה המגיעה לאוזן מתזמורת סימפונית מלאה זה "לשמוע בשקט"
ואכן, רוב המערכות אינן ערוכות לשחזר עוצמות כאלה ועיוותים(!) כאלה, וגם הטובות שבהן לפי הקריטריונים הרגילים של אודיופילים -- כאלה שמחפשים נאמנות לאיזשהו מקור (אקוסטי, לא מוגבר אלקטרונית), בעוצמות שהון ריאליות (לכלים אקוסטיים) -- לא יספקו לא את העוצמות ולא את העיוותים, אלא רק צלילים כירורגיים מדוייקים מהירים -- שזה לא מה שאתה מחפש.

לפי הקריטריונים שלך, מערכת אודיופילית, גם אם היא מסוגלת להוציא את ה-SPL שאתה רוצה, היא עשוייה עדיין להיות כירורגית, מהירה ומדוייקת -- לא מה שאתה רוצה.

לפי הקריטריונים שאתה מתאר שאתה רוצה, הרכיבים שקנית הם overkill רציני, ומה שאתה רוצה ליצור זו מערכת גרועה מבחינה אודיופילית, כזו שגם מעוותת, גם צועקת וגם מנפחת באסים, שמושגת ברוב הפאבים ואולי גם ברוב ההופעות בעזרת רכיבים זולים ו"פושטיים" בהרבה.

אז לא פלא שאודיופילים נראים לך לא רציניים... עם ידע שמתאים אולי ל"דיאנה קרל ב23 בלילה בשקט".

מסתבר שאתה ואני לא באותו עולם/אולם, והמשותף בינינו הוא רק במילים של אהבת סאונד ומוזיקה, אבל עבורנו גם סאונד וגם מוזיקה מתייחס לדברים די שונים, וכך אולי זה גם לחלק מהאחרים כאן.

עמיר

בדיוק.
למה טרחת כל כך לקנות זוג טוויטרי בריליום כשהם יחד עולים כמו רמקול שיכלת לקנות שהיה מספק את מה שאתה מחפש? למרות שהטוויטרים הנ"ל הם הטובים, האנושיים והעדינים ששמעתי, ובאמת אפשר לעצב אותם כרצונך עם הברזלים מסביב - יכלת למצוא תוצאה טובה בהרבה פחות כסף, מוזר מאוד
(וזה לא שוופרי אודיום של פוקאל / אודיו טקנולוגי זולים)

בקיצור, עשית עירבובייה שלמה ועוד בסוף דחפת מורל סופרים שהוא בכלל לא קרוב לבריליום בשום צורה, אולי יותר קרוב לסאונד שאתה מחפש.

היית קונה סרווין וגה או איזה קליפש הריטג' וסוגר עניין.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לא מחליף רמקול ! עד שמה שיש לי מתפרק לגורמים ומת ללא יכולת החייאה !
אני מבחינתי הגעתי לנחלה ואני עסוק רק במיסביב
 

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
אשריך כמותך ירבו בפורומים
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
אני רץ למרחקים ארוכים.
עד שהגעתי לרמקול שיש לי היום החלפתי שלושה.
וזה במשך כ-25 שנים.
ההרגשה הכללית שהיגעתי למנוחה ולנחלה.
לא מתעתד להחליף,וגם אין רצון לעשות זאת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
בדיוק.
למה טרחת כל כך לקנות זוג טוויטרי בריליום כשהם יחד עולים כמו רמקול שיכלת לקנות שהיה מספק את מה שאתה מחפש? למרות שהטוויטרים הנ"ל הם הטובים, האנושיים והעדינים ששמעתי, ובאמת אפשר לעצב אותם כרצונך עם הברזלים מסביב - יכלת למצוא תוצאה טובה בהרבה פחות כסף, מוזר מאוד
(וזה לא שוופרי אודיום של פוקאל / אודיו טקנולוגי זולים)

בקיצור, עשית עירבובייה שלמה ועוד בסוף דחפת מורל סופרים שהוא בכלל לא קרוב לבריליום בשום צורה, אולי יותר קרוב לסאונד שאתה מחפש.

היית קונה סרווין וגה או איזה קליפש הריטג' וסוגר עניין.
בעצם הכי פשוט הייה יכול להיות לגשת לאיזה פאב שאתה אוהב את הסאונד בו ולקנות את הציוד שייש להם שם.

עמיר
 

maikey

עוסק בתחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
6
בוקר טוב

אני לא אלך לפאב ויקנה את הציוד כי כזה כבר היה לי, אני מאוד אוהב את ה pa אבל הוא כמו שכתבתם מלא בעיוות אני מנסה להגיע לתוצאה מדוייקת אבל עם הדינמיקה של ה pa אולי זה קשה, אולי בלתי אפשרי, אולי אפשרי עם מחיר כבד בנקיון את כל זה נגלה בקרוב. הסיבה שיש לי את היחידות שיש לי כי בהתחלת המסע הלכתי אחרי אנשים עם יותר ידע ממני כמוכם שכמו שאני טוען כאן מההתחלה, מעריכים ושואפים לתוצאה שונה, רק שלקח לי זמן להגדיר את מה שאני מחפש בדיוק. עכשיו לשלוח אותי לקנות את הציוד של הפאב זה קצת סתמי אבל בסדר, אני פשוט חושב מהנסיון שהספקתי לצבור שמערכות "אודיופיליות" לא מצליחות לייצר מספיק דינמיקה.
הייתי במינכן לפני שנה ואלה כמה רמקולים שריגשו אותי:
living voice (שבא עם סאבים ענקיים בצד)
vandersteen (שהחבר שבאתי איתו כשאמרתי לו שבחדר הזה יש בס טוב אז הוא אמר שיש ברמקול סאב אקטיבי בפנים)
tannoy (ספינת הדגל שלהם)
וכמובן ה western electric שלדעתי היה בליגה משלו

רוב יתר החדרים היו מעייפים אפילו ה mbl הגדול היה מיוחד במינו אבל לא מילא את החדר וזאת הייתה מערכת בסכומי עתק.
מישהו כאן הציע לי סרווין ווגה.... נו באמת... זה באמת רמקול גרוע (יש לי גם זוג כאלה בחדר) את הפתרונות ה"קלים" ניסיתי והם רחוקים מלספק אותי.
תראו לסיכום אני שוב אומר שרוב המערכות ששמעתי מדהימות ואני נהנה גם ממערכותפשוטות אבל אני כנראה מחפש משהו שונה.
 

maikey

עוסק בתחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
6
זה לפני השינוי לקרוס דיגיטלי ובלי הסאבים וכנראה שאתהטוויטר אני אחליף ל jbl שופר 10561718_1487532588158930_822791363809652040_n.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 10561718_1487532588158930_822791363809652040_n.jpg
    10561718_1487532588158930_822791363809652040_n.jpg
    KB 118.5 · צפיות: 649

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
מרשים מאוד.
ויש בי הרגשה, כי גם נשמעים כפי שנראים.

אגב, זה שאר הציוד שלך בתמונה. המפלצות של פאס וכו ?
ומה החדר בתמונה, חדר יעודי למוזיקה? עם פלטות עץ/סיבית ?
 

maikey

עוסק בתחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה אבל את רוב העבודה עשה חבר טוב חרוץ ומוכשר אני רק חלמתי ועזרתי בתור נושא כלים.
את הפאס לאבים מכרתי כי אני עובר לקרוס דיגיטלי אז יהיה מגבר לכל "ערוץ" זה פלטות של עץ מטופל וכן זה חדר ייעודי למערכת.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
אמרת שאתה מנסה להגיע לסאונד כמה שיותר קרוב למציאות.
איך זה ניתן לביצוע אם החדר בנוי כמו אולפן הקלטות ?
אחד התוצאות בהופעה זה החזרים מכל הכיוונים ברמות מסוימות או לחלופין במקום פתוח לחלוטין זה התפוגגות הצליל במרחב בשלבים.
אצלך בחדר קטן יחסית "חנקת" את כל האפשרויות האלו.
יכול להיות שאתה צריך למצוא את הפתרון במוסיקה רב ערוצית דווקא.
 

maikey

עוסק בתחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
6
אפי החדר שלי ממש לא חונק אבל בהחל התנסתי בו בכל מיני שיטות של פתרונות אקוסטיים ובנוסף גם המערכת תכוון עם רום קורקשיין שבדיוק בישביל זה המציאו אותו :)
 

GOLAN100

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
מייקי, אם אנני טועה סיפור הבניה של הרמקול הזה פורסם באתר השחור?!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור