הסתכלות אישית על תערוכת מינכן בהקשר של רמקולים

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני מאלה שלא אוהבים לרצות משהו ולא להיות מסוגלים להשיגו, ולכן אני נמנע מתערוכות אודיו ואפילו מללכת לשמוע מערכות אצל אחרים.

לתערוכת האודיו הזו, הראשונה בחיי, הגעתי ביוזמת יואל פלרמן ובעידודו, ותודה לו על כך!!!

לטענתו של יואל, לאחר ששדרגתי את המקורות ואת ההגברה, הרמקולים הם החולייה החלשה, וביקור בתערוכה יכול לעזור להתאפס על המצב הקיים ולהשוות אותו למה שאפשרי.

השתכנעתי.

הגעתי לתערוכה מתוך התמקדות על רמקולים, בלי להתמקד על האלקטרוניקה והחיווט, למרות שהשפעתם ידועה וגדולה. לא רציתי "לעשות הנחות" בגלל הציוד האחר, כמו למשל במצב הבא:
  • המערכת נשמעת צרחנית
  • המערכת משתמשת בכבילה של נורדוסט
  • הכבילה של נורדוסט ידועה בנטייתה לצרחנות
  • מסקנה: אולי עם כבילה אחרת המערכת לא תצרח
אולי זה נכון, אבל אולי לא, ואין לי שום ביטחון שזה המצב. החלטתי לעסוק רק במה ששמעתי, בשורה התחתונה.

כנ"ל כשהדגמת המערכת נעשתה עם מוזיקה/הקלטות של כלים שאני לא מכיר/אוהב. למשל, זה לא אומר לי הרבה אם גיטארה חשמלית נשמעת טוב, כי אין לי דרך להשוות למציאות שאני מכיר, ואני אפילו לא יודע האם/מה זה אומר לגבי איך תישמע פריטה על קונטרבס לא מוגבר.

חלק מהימים שלפני הנסיעה עסקתי במעבר על הדיסקייה לחיפוש קטעים לבדיקת מערכות. רק ברגע האחרון העליתי בדעתי שאפשר לצרוב דיסק עם הקטעים שבחרתי, אז במקום ללכת לישון מוקדם, הכנתי דיסק צרוב וגם disk-on-key עם קבצי .wav (איכות CD: 16/44.1 לא מקומפרסים), עם, בין השאר, הקטעים הבאים:
  • פרק אחרון מסימפוניה 11 של שוסטאקוביץ' בניצוח Paavo Berglund מדיסק של EMI. קטע לתזמורת גדולה, עם בראס חזק, טימפאני ומיתרים נמרצים

  • קטע בשם Julsång, לסופראן, מקהלה ואורגאן, מאת המלחין הצרפתי Adolphe Adam, מתוך הקלטה של Proprius שנקראת Cantate Domino,מדיסק K2HD של LIM. אורגאן נמוך, מעליו נכנסת סופראנו צלולה ונהדרת, בהמשך, בדינאמיקה גדולה, מקהלה

  • תחילת הסונאטה השלישית של שופן לפסנתר, עם הפסנתרן (הלא מוכר) Stefan Lindgren, בהקלטה טובה של Opus 3

  • תחילת "שירת הזמיר" של סטראווינסקי, עם Reiner בדיסק RCA Living Stereo, "בית חרושת" לצבעים תזמורתיים.

  • תחילת האופרה "טוראנדוט" של פוציני, בניצוח זובין מהטה, ברימאסטר חדש של Decca, עם סולנים (כולל פאבארוטי), מקהלה ותזמורת, כולל כלי נקישה מעניינים
גם יואל הביא דיסקים משלו.

רק במיעוט מהמקרים נתנו לנו להשמיע את הקטעים שלנו. ברוב המקרים נאלצנו להסתפק במה שהמציגים בחרו להשמיע, ממחשב/server, מ-CD ו/או מדיסקים שלהם, ובמקרים הפחות בעייתיים נתנו לנו לבחור מבין הקטעים שלהם.

בחלק מהמקרים המציגים לא היו מטעם יצרני הרמקולים, אלא מטעם יצרני הציוד האחר. בחלק מהמקרים המציגים התמצאו יפה והיו להוטים לעזור, ובחלק מהמקרים הם הייו מביכים ממש.

מבחינות אלה, הגרועים ביותר היו דווקא אלה שהציגו -- מטעם חברות האלקטרוניקה (Constellation עם ה-S7 ו-Solution עם ה-Q7) את הרמקולים שבין הטובים ביותר, Magico. מי שהדגים את ה-S7 ידע רק על קטע קלאסי תזמורתי אחד ב-server שלו -- קטע מ"פטרושקה" שלא נשמע מרשים, עד שהשתמשתי ב-Shazam וראיתי שמדובר בתזמורת Oregon -- לא בדיוק אחת המובילות. כמוכן הסתבר שההדגמה של ה-Q7, היקר יותר, גרמה לו להישמע ממש עלוב, כי השתמשו בתקליט 45 סל"ד במהירות ⅓33... :(

גם בחדרים של Magico וגם בחלק ניכר מהחדרים האחרים ההשמעה הייתה בווליום מוגבל, במיוחד בקטעים קלאסיים, אולי כי לקלאסית יש טווח דינאמי גדול, מה שעלול לגרום להפתעות לא נעימות. העניין הוא שבהרבה מקרים ההבדל בין "מרשים" ל"מלהיב" הוא רק ווליום...

הייה לי ממש חבל, באופן אישי, ש-Magico, שמשקיעים ומצליחים כל כך באיכות הרמקולים ובשיתופי פעולה עם חברות מעולות כמו Constellation ו-Solution, נפגעים בגלל פרזנטצייה רשלנית. ממש מתסכל!! :(

לעומת זאת, לאלה שהדגימו את Vivid Audio הייתה הפרזנטצייה הטובה ביותר, עם הבנה בחומר המוזיקאלי ועם תקליטי הדגמה מהמובילים שייש -- והם גם איפשרו לנו לשמוע מהם לפי בחירתנו -- וגם את כל הקטעים שלנו שביקשנו. הם גם נתנו לנו ביוזמתם את השלט-רחוק, שנבחר את הווליום לפי טעמנו.

עברנו בין החדרים השונים שהדגימו רמקולים. דילגנו על החדרים שהדגימו רמקולים קטנים ממש ועל חלק מאלה שהדגימו רמקולים מאוד גדולים ובעליל מאוד יקרים. כל אחד מאיתנו רשם בנפרד ובאופן בלתי-תלוי את התרשמויותיו, והמעטנו לדון בהן. הוסכם רק מתי מיצינו ואפשר לעבור לחדר הבא.

לאחר המעבר הראשון, רשמנו לעצמנו כ-10+ מובילים, לטעמנו. הופתעתי מאוד לראות שלא רק שהסכמנו באופן בלתי-תלוי על איזה רמקולים מתבלטים לטובה ואיזה פחות, אלא אפילו גם על הסדר, וזאת למרות שבדרך כלל אנחנו חלוקים בדעותינו כמעט על כל דבר הקשור לאודיו.

בשלב זה, השלישייה המובילה (למעט כמה רמקולים במחירים מפוצצים של מעל 100K$, שגם מהם היו הסתייגויות) כללה את:
  • Magico S7 (למרות שהוא פחות יקר מה-Q7)
  • Vivid Audio Giya G2
  • Wilson Audio Alexia (שהוצגו בשני חדרים, פעם עםNagra ופעם עם dCs)
בסדר הזה.

באמצע היום הלפני-אחרון של התערוכה, נודע ליואל שמתקיימת תערוכה נוספת במקביל, Hi Fi Deluxe, במלון Marriott שבחלק אחר של העיר. התברר שייש גם shuttle חינמי לשם וחזרה, אז נסענו.

שם נתקלנו, בין השאר, בהדגמת רמקולים חדשים (עדיין אפילו לא מופיעים באתר) של חברת Acapella Audio Arts הגרמנית, ששמם צֶ'צִ'ילְיָה (Cecilia, על שם הזמרת Cecilia Bartoli). הרמקולים האלה שונים מהמובילים האחרים בכך שהם משתמשים בטוויטרים יוֹניים (ion-plasma) ובשופרים, והבאס מופק ע"י שלושה וופרים בכל רמקול. הצליל הייה מבחינתי עוצר נשימה, אפילו בהקלטת מונו של מאריה קאלאס -- ואני שונא הקלטות מונו. מה שכתבתי לעצמי הייה שהמערכת הזו מעליבה -- גורמת לאחרות להישמע עלובות. ברור שאובייקטיבית זה לא נכון, ואולי לא יהייה נכון אפילו לגבי עצמי בשמיעה חוזרת, אם של אותם קטעים שהודגמו, ואם של הקטעים המוכרים לי (שלא שמענו אותם בהדגמה הזו).

ה-Cecilia הרשימו אותנו עד כדי כך, שבעצת יואל, קניתי גם תקליטים (LPs), כדי לבדוק את ה-Cecilia בדיקה חוזרת למחרת היום:
  • "פולחן האביב" של סטראווינסקי עם שולטי/שיקאגו, במקור Decca
  • "נוקטורנים" מאת דביסי וסוויטה שנייה מ"דאפניס" מאת ראוול, עם פול פאריי, במקור Mercury
שניהם ב-reissues של Speakers Corner.

אבל בתחילת היום הבא התברר שתערוכת ה-Deluxe הסתיימה כבר :(

ואם האכזבה מזה לא הספיקה, התקשרו לטלפון הנייד שלי ממשטרת מינכן, לומר לי ששכחתי תיק שלי ברכבת וחסמו שם תחנה כי חשבו שזו פצצה... התנצלתי על הברדק, והם הביאו לי את התיק במכונית משטרה ישר לתערוכה. איזה שירות!!! מזל שלא ירו בו מרובוט, כפי שהיו כנראה עושים אם זה הייה קורה בארץ.

את היום האחרון הקדשנו לביקור חוזר אצל 10+ הפייבוריטים, אבל מכולם, כולל מהמובילים, התאכזבנו קצת, כנראה שעל רקע ה-Cecilia. רק ה-Alexia שיפרו את מעמדם היחסי בעיני, כשאיפשרו לנו סוף סוף להשמיע את הקטעים שלנו.

דווקא בקשר ל-Alexia התגלעו ביני לבין יואל אי ההסכמות מהסוג המוכר -- יואל טען שהבאס של האורגאן ב-Julsång (בגרמנית Weihnachtslied) נשמע לו חזק מדי, בעוד שלי הוא נשמע מעולה, וגדול במידה הגיונית. יואל בדרך כלל טוען שהקריטריון האולטימטיבי אמור להיות הצליל החי, אבל איך נוכל לדעת מהו הצליל החי הנכון רק משמיעת ההקלטה, בלי לבקר באתר ההקלטה, Oskarskyrkan ב-Stockholm, ולשמוע שם סופראן דומה על רקע האורגאן הענק? (מה גם שמאז ההקלטה הוא עבר שידרוג, כך שכנראה שלא באמת נדע)
OrganOskarskyrkanStockholm.jpg


מסקנות?

סוף היום האחרון בתערוכה. הלחץ נגמר. ישבתי לי כמעט לבד עם Magico S7, המועמד המוביל מבחינתי בתערוכה הזו (לא כולל את ה-Cecilia מהתערוכה האחרת), שסוף סוף נתנו לי להשמיע את הקטעים שלי איתו, השלט-רחוק של הווליום בידי, ואני מאזין, פתאום עולה בי תחושת déjà vu חריפה: אני מכיר את כל מה שאני שומע. אמנם [כמעט] הכל better and more מאותם דברים שייש לי כבר בביית, אבל אין פרטים חדשים, אין התלהבות חדשה.

אז בעצם האם ולשם מה כדאי לי להשקיע סכומי עתק (עבורי) ברמקולים?

אם זה בעיקר כדי לקבל תוצאה "טובה" יותר ברוב/כל הקריטריונים שב-check list לגבי רמקולים -- דברים כמו נוכחות, פרטים, אימפאקט, שקיפות, במה וכו' וכו' -- אז כל אחד מהרביעייה האמורה מספק את הסחורה, ואפשר לבחור משיקולים פראקטיים למיניהם, כולל בעיקר את המחיר, כמובן.

אבל ההאזנה האחרונה הזו ל-Magico S7 הבהירה לי שלא -- שזה לכשעצמו לא מספיק, שאם כבר אני משקיע כל כך הרבה, יש לי צורך במשהו נוסף/אחר.

שמתי לב לכך שבשנים האחרונות אני עובר תהליך של "התפכחות" מהמרדף אחרי הצליל ה"ריאליסטי" / "אמיתי" / "נכון" וכיו"ב, שעל פיו בחרתי רכיבים בעבר. הבנתי שזה בלתי ניתן להשגה באופן מהותי, שמתחיל בהקלטות עצמן, שברובן הגדול אינן מנסות אפילו לשמר צליל כזה. לפיכך, עברתי באופן חד למדי לרכיבים שעושים לי "כייף", גם אם אני ברור לי לחלוטין שהם אינם מדייקים. בין השאר, קניתי פטיפון, שלדעתי מעוות באופן אינהרנטי בצורה שהאוזן האנושית אוהבת, עברתי להגברת מנורות, ועכשיו הרמקולים, שנבחרו לפי התפיסה הישנה, אינם תואמים לחדשה.

הMagico S7 הם רמקולים נפלאים -- הטובים ביותר ששמעתי (בפחות מ-$100K) בכיוון ה"טעם הקודם" שלי, וגם ל-Giya G2 וגם ל-Alexia יש המון מה להציע בכיוון, אבל זה כבר לא מה שאני מחפש.

כיום אני בעצם מחפש רמקולים (וציוד בכלל) לא על פי "טיבם" ה"אבסולוטי", אלא כאלה שייגרמו לחווייה הרגשית החזקה ביותר, אפילו אם הם עושים את מה שבעבר החרמתי - "מייפייפים".

הרמקולים שסיפקו את הסחורה הזו במידה המירבית, הרבה מעבר לאחרים, היו כמובן ה-Cecilia.

אבל, כשאני חושב על זה, בעצם לא שמעתי אותם די הצורך עבור קנייה. אפילו לא שמעתי איך הם מפיקים קטעים שמוכרים לי. אולי צריך לחזור שוב לגרמניה, הפעם לאיזשהו חור בשם Duisburg -- ששם נמצאת חברת Acapella -- ולשמוע שוב, עם הקטעים שלי, ועדיף עם הדיסקים המקוריים, לא רק עם צריבה, ועם כמה תקליטים. אבל בינתיים בעל הביית נסע לתערוכה נוספת...

וגם המחיר בעייתי -- €54,000 זה לא סכום בדיוק זניח עבורי.

בנוסף, יש לציין שגם ל-Alexia הייה ערך מוסף עבורי -- התוספת הזו בבאס -- כיוון שנראה לי, בבדיקה לא "מקצועית", עם דיסק תדרים ומד SPL, שחדר המוזיקה בדירתי החדשה, או לפחות מיקום הרמקולים בתוכו, מחליש את תדרי הבאס בין 3dB ל-6dB.

אז עדיין אני לא סגור לכאן או לכאן. אולי "אתחמם" על זה, או שאקבל רגליים קרות עוד יותר מעכשיו. נראה עם הזמן,

דבר אחד כן התברר לי לאור ה"התאפסות": לצרכי/לטעמי, עדיין הרמקולים שלי מצויינים במידה כזו, שכדי לשפר יחסית אליהם, בין אם בכיוון ה"חדש" או ה"ישן", אצטרך להכפיל את מחירם כחדשים (במחירי חו"ל) בפאקטור של יותר מפי 2.

האם הייה שווה את השקעת הזמן והכסף לביקור בתערוכה? כן, בהחלט!

תודה, יואל!!

עמיר

נ.ב., אני לא אוהב לדבר על המערכת שלי, ולכן איני מפרט את מרכיביה.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הבעיה העקרית בהאזנה בתערוכה היא שזה לא נותן לך אינדיקציה לאיך הציוד ישמע אצלך. אחרי הכל אצלך זה מגברים אחרים, מקור אחר, קדמגבר אחר, חלל אחר לחלוטין.
לעומת זאת, זה נותן לך אינדיקציה לגבי מי יודע ומי לא יודע/הצליח להדגים את הציוד שלו כיאה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
עמיר,

בתערוכת מינכן אתה שומע מערכות שלימות שנשמעות לך יפה מאוד ואין לך יכולת לשדרג (הרבה כסף). אני מכיר את הבעיה מקרוב, היא מתסכלת. תביא איש אקוסטיקה, שיוריד לך את החריפות עם כמה פלטות, זאת תהיה ההוצאה הקטנה ביותר.
ד"א, את המג'יקו S7 לא אהבתי, הייתי פעמיים. את החדר של NAGRA ווילסון אודיו אהבתי, למרות שהייתה שם בעיה במוזיקה של עודף בבאס עליון. מהיצרן של Acapella אתה יכול לבקש הנחה גדולה, היות ואין יבואן לישראל.

תומר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
הבעיה העקרית בהאזנה בתערוכה היא שזה לא נותן לך אינדיקציה לאיך הציוד ישמע אצלך. אחרי הכל אצלך זה מגברים אחרים, מקור אחר, קדמגבר אחר, חלל אחר לחלוטין.
לעומת זאת, זה נותן לך אינדיקציה לגבי מי יודע ומי לא יודע/הצליח להדגים את הציוד שלו כיאה.
אינדיקציה -- אות/סימן/רמז -- זה אולי כן יכול לתת, לפחות בכיוון אחד, בניגוד לוודאות/ביטחון/ידע.

בוא נגיד שאם רמקול נשמע מצויין בשילוב עם רכיבים מצויינים, מקבלים לפחות אינדיקציה לזה שאפשר להוציא ממנו דברים טובים. אם הוא נשמע רע בשילוב כזה, ייתכן שייש בעייה בהתאמות/אקוסטיקה וכו'.

בכל מקרה, זה כנראה עדיף על לא כלום :)

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,

בתערוכת מינכן אתה שומע מערכות שלימות שנשמעות לך יפה מאוד ואין לך יכולת לשדרג (הרבה כסף). אני מכיר את הבעיה מקרוב, היא מתסכלת. תביא איש אקוסטיקה, שיוריד לך את החריפות עם כמה פלטות, זאת תהיה ההוצאה הקטנה ביותר.
ד"א, את המג'יקו S7 לא אהבתי, הייתי פעמיים. את החדר של NAGRA ווילסון אודיו אהבתי, למרות שהייתה שם בעיה במוזיקה של עודף בבאס עליון. מהיצרן של Acapella אתה יכול לבקש הנחה גדולה, היות ואין יבואן לישראל.

תומר
צריך להוריד חריפות רק אם יש חריפות.

כמה פלאטות במעט כסף אינן תחליף לשיפור ציוד בהרבה כסף.

הייתי יותר מפעמיים בחדר של ה-S7, וגם ב-Q7, ולא חשבתי שהייתה בעייה של באס, עליון או תחתון, באלקסיה, אם בחדר של ה-Nagra ואם בחדר של ה-dCs.

אני בהחלט יכול לבקש הנחה גדולה. כמה שהוא ירצה לתת, אם בכלל, זו שאלה אחרת.

תודה,
עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא הצלחתי להבין מה הפריע לך בתערוכה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
עמיר,

תתפלא מה פלטות ואקוסטיקה יכולים לעשות למערכת צרחנית.
בחדר של המג'יקו Q7 II, לא היה עודף באס, אחת המערכות הטובות ששמעתי בתערוכה.

תומר
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
(ורד)(ורד)(ורד)
אגב, מה מחיר הצ'צ'יליה ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
לא הצלחתי להבין מה הפריע לך בתערוכה.
לא הייה מה להבין בהקשר זה -- זה לא פוסט על מה שהפריע לי בתערוכה.

אולי אתה מתייחס לזה שהפריע לי שחלק מהמציגים לא הצטיינו ואפילו פגעו בהצגת המוצרים.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
(ורד)(ורד)(ורד)
אגב, מה מחיר הצ'צ'יליה ?
כתבתי -- €54,000 :)

עמיר
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
אכן כתבת, סליחה.
כמה צודקים אלו האומרים שכל מאמר יש לקרוא לפחות פעמיים :)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
שמתי לב לכך שבשנים האחרונות אני עובר תהליך של "התפכחות" מהמרדף אחרי הצליל ה"ריאליסטי" / "אמיתי" / "נכון" וכיו"ב, שעל פיו בחרתי רכיבים בעבר. הבנתי שזה בלתי ניתן להשגה באופן מהותי, שמתחיל בהקלטות עצמן, שברובן הגדול אינן מנסות אפילו לשמר צליל כזה. לפיכך, עברתי באופן חד למדי לרכיבים שעושים לי "כייף", גם אם אני ברור לי לחלוטין שהם אינם מדייקים. בין השאר, קניתי פטיפון, שלדעתי מעוות באופן אינהרנטי בצורה שהאוזן האנושית אוהבת, עברתי להגברת מנורות, ועכשיו הרמקולים, שנבחרו לפי התפיסה הישנה, אינם תואמים לחדשה.

הMagico S7 הם רמקולים נפלאים -- הטובים ביותר ששמעתי (בפחות מ-$100K) בכיוון ה"טעם הקודם" שלי, וגם ל-Giya G2 וגם ל-Alexia יש המון מה להציע בכיוון, אבל זה כבר לא מה שאני מחפש.

כיום אני בעצם מחפש רמקולים (וציוד בכלל) לא על פי "טיבם" ה"אבסולוטי", אלא כאלה שייגרמו לחווייה הרגשית החזקה ביותר, אפילו אם הם עושים את מה שבעבר החרמתי - "מייפייפים".

[/QUOTE]
כניראה שאני בין היחידים שלא יודע אילו רמקולים יש לך כרגע?
אבל פוסט כזה חייב התיחסות ,
ראשית שנים שאתה לא מחפש צליל מסוים ,זה לא מאתמול שלשום זהוא פרק זמן מכובד וזוהיא כניראה מסקנה שמגיעה גם לאחר שנים אחרות.אני בהחלט מכבד ומבין את אותה מסקנה.
משמע ממוזיקה אנו צריכים להיתרגש .
אני לא מאמין שהציוד שלך לא טוב ,נהפוך הוא ,הוא בהחלט טוב ויותר ,הוא מצוין.
גם אם הייתה הולך להופעה ושומע הדבר האמיתי והסאונד היה צורם לך ,לא מהנה ולא מרגש אותך לא הייתה נהנה.אבל בהופעה אתה כן נהנה וכן מתרגש.
לכן הבחירה בציוד צריכה להעשות כן בכיוון שאתה מכוון היום.
פטיפון זהוא מוצר מדהים ,הוא לא מעוות לך ולא " עובד" עליך.יש לו סאונד עשיר ,לא מקומפרס, כלים נשמעים כמו שהוקלטו סאונד שמדבר אליך.
נידמה לי שתומר כתב שבכל חדר שנשמע פטיפון לא היה בר השואה למקור אחר.
כניראה ש"הנכון" דאז ,הוא לא "הנכון" היום .והיום אתה נמצא במקום טוב יותר. אשריך.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא הייה מה להבין בהקשר זה -- זה לא פוסט על מה שהפריע לי בתערוכה.

אולי אתה מתייחס לזה שהפריע לי שחלק מהמציגים לא הצטיינו ואפילו פגעו בהצגת המוצרים.

עמיר
למה, כי הם לא מכירים מוזיקה קלאסית?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,

תתפלא מה פלטות ואקוסטיקה יכולים לעשות למערכת צרחנית.
בחדר של המג'יקו Q7 II, לא היה עודף באס, אחת המערכות הטובות ששמעתי בתערוכה.

תומר
למה אני אמור להתפלא לגבי פלאטות ואקוסטיקה? זה הרי די א"ב של התחביב, לא?

רק שזה לא רלוונטי עבורי. המערכת שלי לא צרחנית, וגם לא הרמקולים שאהבתי, אז לא ברור לי למה אנחנו בכלל דנים בזה.

וגם לא ברור לי באיזה הקשר נוספה ההתייחסות לעודף באס ב-Q7. אני בטח לא טענתי לעודף כזה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
למה, כי הם לא מכירים מוזיקה קלאסית?
כי חלקם לא יודע להדגים קטעים בתגובה לבקשה כמו "קטע קלאסי לתזמורת גדולה" -- ולא צריך "להכיר מוזיקה קלאסית" לצורך זה. היו יכולים להנחות אותם איזה קטעים להשמיע עבור בקשות מסוג זה.

וגם כי אחד מהם לא ידע שתקליט 45 צריך לנגן במהירות 45, לא 33, ושצריך לבדוק קודם, שזו סתם רשלנות.

אבל הסך הכל הייה מאורגן לא רע בכלל, ולא באתי להתלונן על התערוכה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
כניראה שאני בין היחידים שלא יודע אילו רמקולים יש לך כרגע?
אבל פוסט כזה חייב התיחסות ,
ראשית שנים שאתה לא מחפש צליל מסוים ,זה לא מאתמול שלשום זהוא פרק זמן מכובד וזוהיא כניראה מסקנה שמגיעה גם לאחר שנים אחרות.אני בהחלט מכבד ומבין את אותה מסקנה.
משמע ממוזיקה אנו צריכים להיתרגש .
אני לא מאמין שהציוד שלך לא טוב ,נהפוך הוא ,הוא בהחלט טוב ויותר ,הוא מצוין.
גם אם הייתה הולך להופעה ושומע הדבר האמיתי והסאונד היה צורם לך ,לא מהנה ולא מרגש אותך לא הייתה נהנה.אבל בהופעה אתה כן נהנה וכן מתרגש.
לכן הבחירה בציוד צריכה להעשות כן בכיוון שאתה מכוון היום.
פטיפון זהוא מוצר מדהים ,הוא לא מעוות לך ולא " עובד" עליך.יש לו סאונד עשיר ,לא מקומפרס, כלים נשמעים כמו שהוקלטו סאונד שמדבר אליך.
נידמה לי שתומר כתב שבכל חדר שנשמע פטיפון לא היה בר השואה למקור אחר.
כניראה ש"הנכון" דאז ,הוא לא "הנכון" היום .והיום אתה נמצא במקום טוב יותר. אשריך.
אני מקווה שאתה רחוק מלהיות היחיד שאינו יודע איזו מערכת יש לי. אני מעדיף לא לפרסם אותה.

לדעתי, פטיפון, ובעיקר עצם ההעברה לוויניל, מעוותים את הצליל המוקלט באופן אינהרנטי, כחלק בלתי נפרד מהתהליכים. אם זה מעניין מישהו, אז אולי כשאחזור הבייתה אוכל להפנות לפוסט מפורט שמסביר למה אני חושב כך.

אני יודע שייש מי שחושבים אחרת. זכותם הדמוקרטית.

בוודאי שלומר בהכללה שצליל של פטיפון אינו מקומפרס זה פשוט לא נכון טכנית.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
למה, כי הם לא מכירים מוזיקה קלאסית?

מוסיקה קלאסית כמו, מוסיקה סימפונית,כלי קשת ופסנתר הם מבחן היותר קשה למערכת אודיו,
לכן תמוה וחשוד שמציגים נחשבים התעלמו ממוסיקה זו.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אכן כתבת, סליחה.
כמה צודקים אלו האומרים שכל מאמר יש לקרוא לפחות פעמיים :)
אין על מה לסלוח, במיוחד כשמדובר במאמר ארוך שכתוב בדרכי המסורבלת.

הכל בסדר (ורד)
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
מוסיקה קלאסית כמו, מוסיקה סימפונית,כלי קשת ופסנתר הם מבחן היותר קשה למערכת אודיו,
לכן תמוע וחשוד שמציגים נחשבים התעלמו ממוסיקה זו.
זה לא בהכרח תמוה ו/או חשוד.

זה יכול להיות סתם חוסר ידע בסיסי של המציגים-בפועל -- אלה שיושבים ליד המכשירים, ובוחרים שוב ושוב קטע ווקאלי שמוקלט קרוב, בלווי קונטראבאס ו/או גיטארה סופר-מפורטים, וכולם מתמוגגים וואו, איזו רזולוצייה!!

והחברות שמציגות את הציוד לאו דווקא מודעות לעניין, או מודעות ומתדרכות את המציגים-בפועל רק לעניין הקטעים המחמיאים, ושוכחות לתדרך בעניין קטעים מאתגרים יותר.

ואמנם קיימת האפשרות שזה בכוונה תחילה.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
זה יכול להיות סתם חוסר ידע בסיסי של המציגים-בפועל -- אלה שיושבים ליד המכשירים, ובוחרים שוב ושוב קטע ווקאלי שמוקלט קרוב, בלווי קונטראבאס ו/או גיטארה סופר-מפורטים, וכולם מתמוגגים וואו, איזו רזולוצייה!!
עמיר
זאת בדיוק ההתעסקות האודיופילית המאוסה הזאת. לשים חצי זמרת ורבע כלי מיתר לידה, ולהתמוגג מכמה יפה זה נשמע. זה לא מבחן למערכת. הדברים האלה נשמעים טוב בכל טרנזיסטור.

המסע שלך מענין.
אז אתה אומר, התחלת אי-שם ברמקולים מנגנים, גדלת לרמקולים מתים, ועכשיו אתה במסע חזרה לרמקולים מנגנים?
מה שאותי מענין במסע שלך (פוסט יפה, אגב, תודה), זה למה הדעה שעל פיה אין צורך ברדיפה אחרי הצליל ה"אמיתי" - כי הוא לא קיים - מובילה אוטומטית לביטול של רמקולים יותר מדוייקים ומזיזה אותך לכיוון של רמקולים מייפייפים?
אני בנקודה הרבה יותר מוקדמת במסע, מפאת גילי הצעיר ממך, אך זה מענין קצת תפיסות "אודיופיליות" דומות - עד כמה שיש דבר כזה - מובילות בכל זאת לדרכי פעולה שונות בתכלית.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור