המשך: מגברים עתירי עוצמה - מציאות או דמיון?


מצב
הנושא נעול.

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מקווה להמשך פורה לגופו של נושא - ולא לגופם של אנשים.

מניסיוני המאוד צנוע, אחד הסטים היותר טובים ששמעתי, היו דווקא ממגברים "מעוטי וואטים" {20 וואט של KR} נכון שמדובר על רמקול נציל 95 די בי - אבל לא ניתן היה להתעלם מאיכותו לעומת מגברים עתירי וואטים שנבחנו מולו.

אז נכון שיש הגבלה מסוימת במגברים מעוטי וואטים - אבל האיכות המוזיקלית שיש במגברי סינגל אנדד אינם ניתנים להתעלמות/בדיקה.

לעומת זאת מגברי מנורות מסוג פוש פול - אולי נתנו יותר עוצמה או אחזק הרמקול כשצריך דינאמיות מתפרצת...אבל לא באותה איכות מוזיקלית.

יכולתי כמובן ללכת על בטוח {קורנזילה}...אבל המחיר לא מאפשר זאת כעת -לכן "הסתפקתי" בסופו של דבר בהגברה טרנזיסטורים איכותית, למרות הפשרות במיד שנלקחו בחשבון, ובראש צלול.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר.

דינמיקה וכוח מתפרץ הוא חלק בלתי ניפרד מאיכותץ מוסיקלית.
היה בטוח שה-KR קרונזילה יעשה את העבודה טוב יותר מאשר ה-20 וואט {המצויין יש לציין} ולא תחוש מחסור במקרו דינמיקה, מה שכן תחוש מחסור בכיס.

ונכון - לסינגל אנדד יש את הקסם שלו שאי אפשר לקחת ממנו , אך אין על המיד של מנורת ה-EL34 המדהימה לרמקול כמו שלך. אגב - אם בסינגל אנדד עסקינן תוכל באמת לבחון שני מגברים {למיד ולהיי לבד וליחידות הבס לבד} ואז אולי תקבל את מבוקשך בפעמיים 40 וואט לצד . אני משער שהדינמיקה תהיה טובה {הרמקול שלך מאוד דינמי וחי} והקסם המנורתי לא יעלם.

אך שוב לאותו משפט התחלתי.
מקרו דינמיקה וכוח מתפרץ הם חלק בלתי ניפרד מאיכות קולית.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
דינאמיקה הינה חלק בלתי נפרד מהאיכות הכוללת

אבל האם זה אפשרי במגברים של 20 וואט? להבנתי גם ברמקול נציל יש הגבלה מסוימת -ואני לא מדבר על
רמקול מאוד נציל שעובר את 100 די בי.

איזה מחיר "משלמים" מגברים עתירי עוצמה? אם בכלל?

מעריך/משער שקורניזה היה פותר לי את הבעיה - למרות הבעייתיות המסוימת שיש ליצרן זה,עקב מנורות מאוד ייחודיות{אומנם איכותיות} שמגבילות את הקנייה שלא מאפשרות משחק. שלא נדבר על הכיס העמוק שנצריך במקרה זה.

אני חייב לציין שלא בדקתי את המגברים שחלק מהמתכננים/יצרנים מעדיפים לבדוק. הרי זה לא רלוונטי עבורי בכמה אופנים. משער שגם לחלק גדול מהאודיופילים {גם שהפרוטה מצויה בכיסם?}יש קושי מסוים לבדוק מגברים ברמות מחיר כל כך גבוהות, שלא נדבר על שינוע של הברזלים הכבדים האלה. {אולי יש כמה שכן טורחים?}...

חלק מהאנשים שאני מכיר{כולל אני}... מעדיפים לעבור למגברי סינגל אנדד פחותי וואטים,{יש כמובן חזקים אבל עולים בהתאם} מכוון שלדעתי/ם האיכות שמקבלים גבוהה יותר מאשר מגברי פוש פול - כמובן שיכול להיות כמה יוצאים מהכלל -אני עדיין לא נתקלתי.

עד כמה עדיפים אותם מגברי עתירי עוצמה בתערוכות?ולמה הם עדיפים בהדגמות? את זה אני משער יהיה קשה לבדוק -גם התרשמות שלנו מתערוכות בכמה מפלצות על הרצפה אינה קבילה -הרי זה מודגם בחדרים/תנאים שאינם סטנדרטים בבית ממוצע.

אבל מה הסיבה להימצאות אותם מפלצות והאם זה באמת מה שצריכים הרמקולים שלנו שאנחנו רוכשים במיטב כספנו?
אז מה הטעם בכלל לייצר רמקולים כאלה שאינם יכולים לקבל מיצוי ראוי גם מברזלים קטנים וזולים יותר? היכן עובר הקו בין האיכות{ללא פשרות} לבין המציאות הכלכלית שבה אנחנו חיים?
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
השאלה היא יותר בין מנורות לטרנזיסטור

אני גם שמעתי את הקרונזילה ואין ספק שהוא מגבר מצוין אך לדעתי ברוב הרמקולים שאני מכיר אי אפשר להשתמש בו בכלל חוסר דחיפה .
שמעתי אותו בהשוואה דווקא למגבר עתיר ואטים(אאודיו ריסרצ) 210 ואט שהיה מתאים יותר הן מבחינת האחיזה והן מבחינת הקלריטי,נכון שלמנורות הגדולות ובמיוחד ל-1610
יש פרטים פנימיים וצליל גדול שזה בפני עצמו מאוד שובה ומלהיב אך מצד שני המנורה הנל מאוד מיקרופונית והצליל טיפה מהדהד אפשר לומר שהתחושה ברוב המיקרים כאילו הוקלט בחדר ריק.
חוץ מזה לא כל רמקול בן 95 דיבי הוא רמקול קל,לי יש רמקול עם 94 דיביולדעתי הוא קשה מאוד והגרונזילה לא יזיז אותו בכלל לעומת זאת הרמקולים של ערן קלים מאוד ולכן נשמעים טוב גם עם קר ומנלי קטנים.
בקיצור לא מדובר באקסיומה שמגבר מעוט ואטים ישמע טוב יותר ואוסיף ואומר שיש מצב שמגבר טרנזיסטורי ומגברי פוש פול מנורות ישמע טוב יותר ממגבר סיגל אנדד ברוב המיקרים אם מדובר ברמקול רגיל ויש צורך ברמקול"מיוחד"כדי להשתמש במכשירים הנל.
מניסיוני המצב הוא כאשר משתמשים במגבר חלש מידי לרמקול מסוים הכיל הולך לכוון המיד וחסרים קצוות, והכל הופך להיות מנומס כזה ומידי מאוד,הרבה פעמים ניתקלתי בהגדרות שזה מוזיקל וזאת בגלל מיד מלטף וגדול,אבל מה קורה משני צידי המיד זו כבר שאלה אחרת.
בנוסף קימת גם השאלה מה קורה עם הבמה במגברים מעוטי הואטים יחסית למגברים חזקים ברמקול"רגיל". והתשובה היא שכשיש חוסר אחיזה והממברנות עובדות לא מדויק קשה למקם כלים במרחב ואין עומק לבמה וההפרדה{אויר} בין הכלים נעלם,ולטעמי במה מחורבנת ואפילו המיד ניפלא זה לא לענין.
ומה עם שאלת המחירמגברי סינגל אנדד טובים עלים ים של כסף{אלא אם אתה מין 845 כזה}ו
ורמקולים שיתאימו באמת ולא כאילו לא פשוט לקנות, שיהיה לנו שבת שלום ותהנו ממוסיקהן​
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
נמר מה יש לך מה-34

אתה נשמע כמו שדרן ספורט ספורט שחוזר על אותם משפטים הצליל אומנם נקבע בחלקו עיי המנורה אבל זה לא שחור ולבן וקראתי אותך כותב מס פעמים ש_אין על המנורה הזו
ויותר טוב לבוא עם ראש פתוח מכיוון שאם תתחבר גם לשנאי כסף{כי אין על שנאי כסף} לא תוכל למצוא בכלל מגבר,
ומה תגיד על החברה האלה ,מה המיד שלהם לא טוב ולמה וואק מיצר בעיקר עם 88
GM70 300B 845 211 1610 ו0
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
נכון שלא כל רמקול 95 די בי הוא גם קל להנעה.

אני חווה את זה ברמקול שלי - שלמרות "נצילותו" הוא לא קל להנעה בכלל, עקב אלמנטים גדולים
יחסית - שמצריכים זרם ועוצמה בכדאי שיפעלו כראוי.

השינוי/מעבר בין המנלי לגרוזילה היה מאוד מוחשי וברור לאוזניי {בחיבורו ל IBX} ואת זה חשתי כמה פעמים למרות שמדובר על מנורות מאוד גדולות שמפיצות חום רב - כמובן שהם לא מתאימות לכל בית{ילדים קטנים, מיקום וכו'}...אבל זה אחד המידים המלטפים,יפים, והטובים ששמעתי. עד כמה זה בא על חשבון הקצוות? אני יודע שכן, לכן הלכתי{לא רק}... בסופו של דבר על קומבינציית הטרנזיסטור. {אם הפשרות שבזה}

שבת שלום והרבה מוזיקה טובה -אצלי הפטפון לא מפסיק לעבוד. :)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
מקרו דינמיקה וכוח מתפרץ הם חלק בלתי ניפרד מאיכות קולית.

נמר,

האם אין כאן חשיבות גם לסגנון המוסיקה שאלין אני מאזין - לדוגמא אם אני מאזין למוסיקת בארוק שקטה ומנומסת כזו שלעולם אינה מתפרצת מה הטעם במגבר חזק, הרי סיגנון המוסיקה הזה לעולם לא מתפרץ אינו דורש כוח וריסון של הרמקולים מהמגבר.
במקרה הזה מספיק לי רמקול נציל ומגבר צנוע בהספקו (מי אמר גאקו ;))

לדעתי האישית יש כאן שילוב הרבה יותר מורכב רכיבים בלבד, יש כאן צורך להכניס אספקטים נוספים כגון סיגנון מוסיקה, אקוסטיקה ועוד.

הערה: זאת דעתי האישית אף אחד לא חייב להסכים לה
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
EL34

נמר,
שמעתי את סנפר עם מנורות EL34 ולא התרשמתי במיוחד. לא שמדובר על מגבר רע חלילה
יש לו את האיכויות שלו - אלא שיש טובים ממנו.

אל תשכח שאתה לא מכיר את הרמקול שלי, אלא מסתמך על השערות/רשמים שלי... או של אחרים,וזאת לא
האינדיקציה הנכונה לבחינה.

כמובן שביתי פתוח עבורך תמיד לרשמים ישירים .(ורד)

תפרט אילו מגברים משתמשים במנורות EL34 שלטענתך נותנים מיד באיכות טובה/מדהימה?
שמגבילה לגרונזילה? {גם מתקרבת זה בסדר...}
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני באמת מצטער שיש כאילו ששמעו SET
אחד אצל איזה יבואן וכבר זורקים "אמיתות" לא מספיק רציניות.
לגבי הקונזילה- אני מכיר אותו מעל שנתיים וחצי – בו נגיד שיש
SET קצת יותר טובים למרות זאת המחיר של הקונזילה מצוין ביחס למה שהוא נותן ולעולם ה SET
כנראה שפראג יותר זולה מארה"ב
לגבי EL34
אל תתחלו להתבלבל- מדובר על מגברי SET
ולא מגברי מנורות בכלליות בין אם פוש פול , קלס ושאר ירקות
אני לא מכיר הרבה (בכלל) SET שעשוי מ EL34
ולא בכדי-צריך להבין את נתוני השפופרת כדי להבין למה היא לא נבחרת לשמש במגברי SET

רוב הרמקולים הקיימים בשוק לא מיועדים לעבוד עם SET
ומכוון שיש יותר אנשים שאוהבים את המגברים הללו הם מנסים בכוח לשדך לרמקולים לא מתאימים-מה שמתקבל זה המיד החלומי ללא הקצוות-ואז מתפלאים.
יש כאילו שבכלל "בונים מערכת" סביב המגברים האילו ומחפשים רמקול שישתדך אליהם בצורה שתשמח את אותם אנשים.
נצילות הרמקול איננה מדד מספיק כדי להתחיל לדבר בכלל במושגים של SET
כמובן שצריך גם עכבה מתאימה גבוהה וקבועה, קוהורנטים מבחינת הפאזה החשמלית, קרוסאובר "פשוט" מסדר ראשון.כמו כן דמפינג פקטור נמוך.
בנוסף השאלה היא מה גודל החדר ועוד ועוד.
לאור כל אילו לא פלא שאילן שגילה השנה את הSET
אבל מהר מאוד גילה שהוא נזקק לחפש הגברות רוויות ואטים כי השופרי שלו לא בדיוק הכי קל להנעה. בכלל רמקולים גרמניים אוהבים כוח, ככה זה בגרמניה.
ריבוי הואטים לעיתים בא על חשבון "המוזיקליות" שיוצר המגבר –ולכן כל אחד יודע שיש TRAD OFF
בעניין.
לכן גם ההתאמה מגבר רמקול במיוחד בסוג הגברה כזה הוא קריטי ולא מספיק לקרוא באתר אינטרנט ולהתבונן על הנתונים היבשים שהחברה של ההגברה או הרמקולים בוחרת לפרסם.

SET
אין מעגלים מסובכים וזה כמו תבשיל של מטבח צרפתי- המרכיבים קריטיים לאיכות הסופית, אי אפשר לשים רוטב אלף האיים כדי למסך את איכות המרכיבים. מתברר שכדי להגיע למרכיבים באיכות גבוהה זה עולה כסף. המרכיבים עצמם. זו בעיה מאוד גדולה. במצב כזה עדיף להאמין שרסיבר נותן תוצאה יותר טובה. זה הרבה יותר זול, האמונה הזו.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
EL-34 למיטב הבנתי אינה מנורה למגברי סינגל אנדד, אולם היא בעלת גוון צליל שנותן מעין תחושת 'חום' של סינגל אנדד בהספק נמוך.

זו מנורה עם קהל אוהדים- ואני בתוכם- אולם זו אינה מנורה טובה יותר מ KT88 או 6550 ,לדוגמא. יש לה מעלות באיזון שבה, ויש לה חסרונות בגודל הצליל שמופק ממנה.

ישנם שני סוגי מגברי סינגל אנדד- נמוכי ההספק (שמורכבים מנורה אחת עם הספק נמוך, עד 15 או 20 וואט), ומרובי הספק (המורכבים מנורות חזקות כדוגמת GM70 ו 833 כדוגמא או מ 805 , 845 , 211 שלעיתים קרובות מגיעות בצמדים)

שדנים על מגברי סינגל אנדד- צריך להחליט באיזו מהקטגוריה דנים, בדיוק כפי שבטרנזיסטורים מפרידים בין CLASS A ל CLASS A/B ל CLASS D וכדומה.

לגבי גילוי הסינגל אנדד על ידי- קצת לא מדויק, בכל זאת לפני 15 שנה כבר יצא לי 'לחרוש' אי אלו סינגל אנדד כאדיו נוט, אייר טייט, ודומיהם.

ההחלטה 'ללכת' על מגברים מסוג סינגל אנדד קיצוניים קשורה להזדמנות שניפתחה, ולאור התנסות לא צרה במיגוון הגברות עם סוג הרמקול. המסקנות היו הליך של אלימינציית אי התאמות ולא גילוי התאמות.

האם ההתאמה תהיה מושלמת או טובה יותר מאולטראלינאר, ממש לא.

אני יכול בקלות למנות בקלות כמה וכמה חברות בתחום שיתנו תוצאה לא פחות טובה- והם לא יהיו מגברי סינגל אנדד. לכל אחד מההגברות יהיו מאפיינים שונים- ויתרונות וחסרונות בהתאם.

הדבר היחיד שאני יכול להגיד- שמנורות יהיו הבחירה הראשונה מהטעם הפשוט: טרנזיסטוריים מעולים עולים פי 2 לפחות.

לגבי מאפיינים כדמפינג, התאמת עכבה, עכבה יציבה וכדומה- נהדר להתייחס אליהם, ברם, לחפש רמקולים לפי נתונים ולא צליל יהיה קצת מתסכל. אני ממליץ על חיפוש צליל ולאחריו 'לתקוף' את נושא התאמת ההגברה.

האגדה על מגבר מוזיקאלי כמגבר חלש היא יפה- לניסיוני לא ממש נכונה. שמעתי סטים מוזיקאליים שההגברה התחילה ב 500 וואט לערוץ- מוזיקאליים מכל סט מיעוט וואטים ששמעתי.

התאמה, גודל חדר, וכיוצא בזה קובעים- מיעוט וואטים או ריבוי הוא נגזרת מהם, ולטענתי ריבוי (בפרופורציה) וואטים הוא המלך, ולא הפוך.
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
לעופר טי

ביקשת מגברים עם אי אל 34 שיכולים להשמע קרוב לקרונזילה ואפילו טוב יותר מה עם מגברי "טור" 30 60 150 או פרמייר 8 של קונרד בגרסת 34 שהוא חלום רטוב של רוב החברים שלי וגם שלי ושל כל מי שלא בא לו לשחק בנידמה לי
 
נערך לאחרונה ב:

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
לעופר טי

ביקשת מגברים עם אי אל 34 שיכולים להשמע קרוב לקרונזילה ואפילו טוב יותר מה עם מגברי "טור" 30 60 150 או פרמייר 8 של קונרד בגרסת 34 שהוא חלום רטוב של רוב החברים שלי וגם שלי ושל כל מי שלא בא לו לשחק בנידמה לי
 
נערך לאחרונה ב:

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
מי ביקש E34 ולא קיבל?

הנה :)
 

תמונות מצורפות

  • Jasmine.jpg
    Jasmine.jpg
    KB 87 · צפיות: 529

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
לדיז

הבנתי את הרצפט שלך לרמקול שמתאים לסינגל אנדד, האם תוכל לתת לי מספר דוגמאות לרמקולים כפי שציינת{כלומר נצילים,קרוס פשוט,יציבים מבחינת העכבה} .
בנוסף חשבתי שדמפיג פקטור נמוך או גבוה זה נתון ששיך לתכונות מגבר ,האם תוכל להסביר למה התכוונת ששייכת את הדמפינג פקטור נמוך כתכונה חיונית לרמקול שמתאים לסיגל אנדד ר,
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
חלום רטוב....

אלדר,

אכן "טור" מוצבים גבוה מאוד, ובמחירים 10/17K בדולרים הם נימצאים בנישה אחרת.
וזה חלום של הרבה. {מחיר הקרונזילה נמוך יותר}

עופר שחורי הפסיק לייבא אותם?
 
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני רק לא מבין דבר אחד , אם אתה מחפש מגבר מנורות חזק יחסית ומוכן לחיות עם אולטרא ליניאר , למה לא למצוא מגברי מנורות עם KT88 ? בזמנו היה מגבר הספק אנגלי כזה עם 100WRMS שנשמע מצויין .
אז נכון זה לא קורנזילות , אבל זה גם לא עולה 10K$ ומעלה
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
הבנתי את הרצפט שלך לרמקול שמתאים לסינגל אנדד, האם תוכל לתת לי מספר דוגמאות לרמקולים כפי שציינת{כלומר נצילים,קרוס פשוט,יציבים מבחינת העכבה} .
בנוסף חשבתי שדמפיג פקטור נמוך או גבוה זה נתון ששיך לתכונות מגבר ,האם תוכל להסביר למה התכוונת ששייכת את הדמפינג פקטור נמוך כתכונה חיונית לרמקול שמתאים לסיגל אנדד ר,

הדמפינג פקטור נמוך עם אימפדנס גבוהה זה שייך לתכונות המגבר ולא לרמקול.
לגבי שאלתך לגבי המלצות- האם אתה רוצה שאזרוק שמות ונתדיין על זה?
לא מעניין אותי.
תפנה לסוחרים שאתה מדבר איתם ותבקש שימצאו לך רמקולים כאילו.
אחר תפנה לחברים שעושים רמקולים DIY שופריים בעיקר ותברר למה הם עושים כאילו, ואיך?
ממליץ לך לחפש משהו כמו Edgarhorn Titan תחבר שם SET ותבדוק מה קורה
:rolleyes:
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
לעופר

מי שרוצה מגבר מנורות לרמקול דרשן , שיקנה מגבר הספק או מונו בלוקים עתירי מנורות כפי שציין אלדר,
ולדעתי הצליל הקסום של המנורות ישמע בכל מקרה יותר טוב ממגבר טרנזיסטורי בתקציב דומה.
וזה בהחלט לא דמיון שמגברים עתירי עוצמה (טריזיסטורים\מנורתיים) יעשו את העבודה ויוציאו צליל
מוסיקלי ואיכותי מרמקול גדול.

כל אחד היה רוצה רמקול שלהניע אותו מגבר 10W היה פותר לו את הבעייה , אך רמקולים כאלו מהווים
אחוז קטן מכלל הרמקולים בעולם.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
ארמה , יש לך דוגמה למנורות חזק במחירים סבירים ? , ולא אני לא מתכווין לקרנזילה של 10K$ ? אלה למשהו עד 2500 דולר ?
 

Mahler

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
0
להבנתי

50 וואט של הקרונזילה לא נחשב לרב עוצמתי! אני גם לא כל כך בטוח שמגברים "רבי עוצמה"
יכולים לתת את אותה איכות מוזיקלית כמו למשל של מגבר סינגל אנדד.{לרמקול נציל}
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור