המערכת של AK1

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
שמעתי את המערכת הזו.
במילה אחת - מדהימה.
בשתיים - ממש מדהימה.
ואוסף המוזיקה - התקליטים ! - של עמיר, הוא באמת מרשים. כניסה לחדר הייעודי של עמיר כמוה ככניסה למקדש מוזיקלי קטן. מקום שאפשר להעביר בו שעות בשיכרון חושים. תענוג.
(רק להזהר לא לדרוך על תקליטים או עטיפות. הרצפה או השטיח מלאים בהם ).
עמיר, אני שמח שיצאת מהארון. יש לך מה להראות ובמה להתגאות! הרכבת סט ושילוב לא רגילים במחוזותינו, עם סאונד ממכר. והרמקולים האלה.......אוף.
(ושאפו לנמר שהצליח).
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

שמעתי את המערכת של עמיר.

מערכת הסטראו של עמיר היא הטובה ביותר ששמעתי בישראל! ושמעתי הרבה מערכות בישראל :).
מעבר לזה שחסר לי קצת הבאס הנמוך מאוד, היא כמעט מושלמת. אולי האשם הוא הנגן האוניברסאלי, זה שחסר נגן CD ואולי, המיקום של הספה ביחס לרמקולים.

הצליל מ-מ-כ-ר ומדהים, עם מבחר של המון דיסקים ותקליטים, מזגן ש-ק-ט, חדר ייעודי גדול ובעל בית מאוד נחמד.
שאפו עמיר :כל-הכבוד:.

תומר
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
תומר
מה קורה כאן יש נידודי שינה לאנשים בשבת בבבוקר -כמוני למשל אחרי מערכת כזו:מאזין:
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
היי,

ישנתי 23:00 - 05:30 וזה מספיק לי (אני נוסע להזליף טיפות בעין).

המערכת של עמיר והצליל שלה יזכרו להרבה זמן :אצבע מורמת...

תומר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
במערכת אפשר לשמוע הרבה יותר פרטים, לקבל (ברוב המוסיקה האקוסטית) הרבה יותר אימפאקט מאשר בישיבה באולם קונצרטים, לקבל תחושה של הולוגראפייה ו"סופר-ראליזם" הרבה יותר מבמציאות, הצליל יכול להיות עשיר יותר ומלא יותר מאשר במציאות, וכו' וכו'.

זה עדיין לא סותר אחד את השני, ריאליזם ו-"סופר ריאליזם" אינם הפכים...

מילת המפתח בדבריך היא "יותר מהכל"

זה הרי ברור שאינך מתכוון שיתכן שהדברים ישמעו לא נכון, לא ריאליסטיים, ולא אמיתיים .
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
WOW
מערכת מושקעת מאוד (האמת, לא ציפיתי פחות ממך ;))
אני בטוח שהשילוב בין הרכיבים מושלם :)
ברכות
 

Music8

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
3
נקודות
3
יפה. האם תוכל להרחיב למה ואיך בחרת את הרמקול הזה
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
מרשים מאוד.
מאחל לך המון הנאה.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
עמיר
רק כדי להיות בטוח, האם כל ההבטחות/השבועות/הנדרים שניתנו לך בעבר כדי להכנס ל-"קודש הקודשים" בטלות ומבוטלות מבחינתך?
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
סט אפ נהדר למעט הסתייגות קלה...
  • רמקולים אחוריים == B&W Nautilus 802 :confused:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
סט אפ נהדר למעט הסתייגות קלה...
  • רמקולים אחוריים == B&W Nautilus 802 :confused:
מה ההסתייגות, בדיוק?

בכל מקרה, מדובר בסראונד לשמיעת מוסיקה, לא לסרטים, וההמלצה היא לחמישה רמקולים full range זהים, כולל הסנטר והאחוריים. אין לי תקציב לזה :(

בכל מקרה, התהליך הייה
כל פעם שקניתי קדמיים מתקדמים יותר, העברתי את אלה שהייו קדמיים עד אותה עת להיות אחוריים,
וכך כשקניתי 802N, ה-801 מודל Matrix 3 עברו אחורה, וכשקניתי B&W 800D, ב-802N עברו אחורה.

אבל כשקניתי את ה-Acapella, כבר לא העברתי את ה-800D אחורה, אלא מכרתי אותם. יש גבול לכל תעלול! :)

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,717
מעורבות
2,431
נקודות
113
זאב
למה הסתייגות ??

עד לפני שנה פלוס
הצידיים אצלי היו
MAGNA PLANAR 1.6
שהיו נהדרים
הם נמכרו בגלל שהיה לי "קשה" לאחסן אותם בשל הפרופורציות.

אחכ "טיילתי" עם לא מעט זוגות רצפתיים שהיו אצלי כצידיים.

לי אין אפשרות למקם צידיים באופן "מסורתי" בתלייה...
צד אחד ויטרינה
צד שני פתוח.

על כן אני ממקם צידיים ולרוב רצפתיים איכותיים full Range.
אבל יחסית צרים שאותם אוכל לאחסן
ורק בזמן צפייה בקולנוע אפשרי להוציאם החוצה ללא שום מגבלה.

רמקולים בריאים בתור צידיים/אחוריים
הם האידאל עבורי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
עמיר
רק כדי להיות בטוח, האם כל ההבטחות/השבועות/הנדרים שניתנו לך בעבר כדי להכנס ל-"קודש הקודשים" בטלות ומבוטלות מבחינתך?
ממש לא -- מי שעובר עליהם תשכח ימינו ותדבק לשונו לחיכו.

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אני לא בא לפתוח דיון בנושא, כידוע זה קן צרעות שקשה לצאת ממנו.ה802 הם רמקולים קדמיים, כבדים גם במשקל וגם בסאונד שלהם, איך בדיוק הם משתלבים עם רמקולים בעלי גוון סאונד יחודי כמו השופריים הקידמיים שאני מניח שיש להם סאונד אוורירי ופתוח? קשה לי להאמין שיש איזון טונאלי גם אם התוצאה הסופית נהדרת לכאורה (משהו שלי אישית היה מציק), כנראה שזו שאלה של טעם ועל זה אין להתווכח.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,326
מעורבות
690
נקודות
113
עמיר. תודה רבה על השיתוף. נראה (בטוח נשמע), אחת המערכות המסקרנות ולא הקונבנציונליות במחוזותינו.
שאפו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
המשך #2:

בעניין הרמקולים.

הסתובבתי בתערוכת מינכן 2015, ובתערוכת Hi Fi Deluxe שהתקיימה במקביל, עם פוקוס על רמקולים.

שמעתי יותר מ-60 זוגות של רמקולים רצפתיים מכל הסוגים והמינים והטכנולוגיות, מהם לא מעט שופריים, ואני לא בטוח שה"שופריות", או היעדרה, עשתה את ההבדל בין מה שאהבתי יותר לבין מה שאהבתי פחות. גם לא הייה מתאם למחיר.

למעשה, את כל הרמקולים ששמעתי, יכולתי איכשהו לדרג על אותה סקאלה אישית שלי, שחלק מהרמקולים יכולתי למקם במקום גבוה יותר וחלק גבוה פחות. אבל האקאפלה נשמעו לי שונים באופן מהותי, כאילו לא על אותה סקאלה.

את התיאור המלא של התהליך שעברתי בתערוכות האלה אפשר לקרוא בשירשור "הסתכלות אישית על תערוכת מינכן בהקשר של רמקולים".

עם זאת, נראה הייה לי לא לעניין להסתמך רק על ההאזנה הקצרה והחד-פעמית בתנאי תערוכה לצורך קניית רמקולים במחיר מאוד גבוה עבורי, במיוחד לאחר שיצאתי לפנסייה מוקדמת והכל רק מחסכונות, אז תיאמתי עם בעל החברה הדגמה ב-show room שלהם ב-Duisburg, גרמניה.

בחרתי 25 דיסקים ו-12 תקליטים (כבדים!! חלק מהם 200 גר'), כולל ספציפית את הדיסק Cantate Domino עם הקטע Julsång לסופראן, מקהלה ואורגאן ב-K2HD של חברת LIM:
Proprius-CantateDomino-1.jpg


וטסתי לדיסלדורף.

האיש של Acapella, אדם חביב ביותר בשם Hermann Winters (להלן הרמאן), לקח אותי משדה התעופה בדיסלדורף לעיר Duisburg, לאולם ההדגמה של החברה.

כשהגענו, החבר'ה שם הייו עסוקים בבדיקת האפשרויות לבצע הדגמות ממחשב, והרמאן שקע מייד בשיחה איתם ובבדיקת האיכות. הם השמיעו כמה וכמה קטעים, כולל Julsång האמור, ועוד קטע מדהים בדינאמיותו של תופי ענק סיניים, שהודגם גם במינכן.

כל מה ששמעתי הייה מאוד מרשים, והדגים את יכולותיו האדירות של הרמקול לעילא.

עם זאת, מרכיב אחד קריטי הייה חסר -- ה"קסם" המיוחד שהייה במינכן לא הייה נוכח כאן, וגם הייה מחסור בבאס הסופר נמוך.

טוב, נו, זה כנראה בגלל ההשמעה מהמחשב, חשבתי, והרמאן העיר -- לא רע בשביל מחשב...

משם הוא לקח אותי למלון, ובבוקר מהמלון לאולם התצוגה.

עברתי על כל הדיסקים שהבאתי, שהושמעו באמצעות נגן של Exposure, ושוב, היכולות האדירות הודגמו בעליל, רק שה"קסם" הייה חסר, וכמוהו גם התחום הממש נמוך של הבאס. גם הייה לי היסוס קל בקשר לגוון המדוייק של הקלטות פסנתר.

באחד הדיסקים שהבאתי, רומיאו ויוליה של פרוקופייב עם Paavo Jarvi, יש קטע עם פיציקאטו בקונטראבאסים ותוף באס שקט. באקוסטיקה של החדר שבדירה שגרתי בה קודם, שמעו את תוף הבאס מאוד ברור ומובחן מהפיציקאטו הנ"ל. באקוסטיקה/מיקום בחדר הנוכחי, כמו כמעט בכל המערכות שבדקתי עם הדיסק הזה, לא שומעים את תוף הבאס, וכך, למרבה ההפתעה, הייה גם עם ה-Cecilia.

אמרתי להרמאן שזה חסר לי, שהאיכות של כל מה שכן שומעים היא פנומנאלית, אבל כאן חסר, לא באיכות אלא בכמות, של הבאס הנמוך.

הרמאן אמר שה-Cecilia לא ממוקמים טוב, והחדר גדול ופתוח (מה שנכון), ושאבטח בו שבחדר שלי זה יהייה בסדר. אמרתי שאני לא יכול לקנות משהו בסכומים מטורפים כאלה רק על סמך אמונה, ושבאתי לשם כדי לראות מה אני מקבל בפועל.

הרמאן הפעיל מערכת שנייה, של Einstein, שכללה נגן מנורתי (שבו השתמשו בהדגמה במינכן) והגברה מנורתית, ומחוברת לרמקולים ענקיים, ושם שמעו את תוף הבאס בקלות.

עברנו לתקליטים, וכבר התקליט השני -- רביעיית המוות והעלמה של שוברט עם Juilliard ב-RCA Living Stereo -- הייה בעייתי במידה של unacceptable -- כמעט ולא שמעו את הצ'לו! :(

בשלב הזה כבר די התייאשתי :(

הצעתי לחבר את ה-Cecilia למערכת של Einstein, אבל זה הייה בלתי ישים -- הציוד סופר כבד ואי אפשר להזיז אותו.

בסוף הצלחתי למצוא סידור שאיפשר להשתמש רק בנגן ה-CD של Einstein, באופן פרוביזורי, על ידי העמדתו על איזשהו שולחנון שם, עם הגב אלינו, כדי שהאינטרקונקטים יספיקו להגיע אליו.

כך בעצם קיבלנו את קונפיגורציית השמעת ה-CD כפי שהייה בתערוכה.

חזרנו ל-Julsång וראה זה פלא -- ה"קסם" חזר, ואיתו רוב הבאס החסר! :)

חזרתי על רוב הדיסקים, והתוצאה הייתה ממש מרהיבה.

גם את תוף הבאס אפשר הייה כבר לשמוע, אם כי חלש יחסית.

ושאר הבאס -- וכל יתר התחומים -- הייו ממש פנומנאליים.

הרמאן השמיע עוד די הרבה קטעים, ביניהם כאלה עם דינאמיות מדהימה, והקלטות שהוא עצמו עשה עם שני מיקרופונים, שנשמעו מצויין. גם כל החששות בקשר לגווני הפסנתר נמוגו.

אכן יש סיכוי לא זניח שבחדר שלי יהייה יותר באס נמוך, ואם הוא ממש יחסר, אפשר יהייה להשלים בעזרת סאב, אבל לא שמעתי שום רמקול אחר, כולל הכ-60+ שהייו במינכן, שנותן את הכל בצורה מדהימה כל כך.

ההרגשה שקיבלתי היא שרמקולים אחרים הם טובים יותר/פחות זה מזה, עם trade-offs, על אותה סקאלה, אבל ה-Cecilia הם כאילו על סקאלה שונה.

למחרת הרמאן לקח אותי למפעל, וראיתי איך שמייצרים שם הכל באופן ידני :)

ומשם לשדה התעופה.

למחרת בבוקר הזמנתי אותם :)
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
אני לא בא לפתוח דיון בנושא, כידוע זה קן צרעות שקשה לצאת ממנו.ה802 הם רמקולים קדמיים, כבדים גם במשקל וגם בסאונד שלהם, איך בדיוק הם משתלבים עם רמקולים בעלי גוון סאונד יחודי כמו השופריים הקידמיים שאני מניח שיש להם סאונד אוורירי ופתוח? קשה לי להאמין שיש איזון טונאלי גם אם התוצאה הסופית נהדרת לכאורה (משהו שלי אישית היה מציק), כנראה שזו שאלה של טעם ועל זה אין להתווכח.
ה-802 אינם רמקולים "קדמיים" -- זו הגדרה שלך.
הם פשוט רמקולים רצפתיים.

הם נמכרים/נמכרו לא רק בזוגות, כדי שאפשר יהייה להשתמש בהם כסנטרים, וכמובן גם כאחוריים. כנ"ל לגבי 800 ו-801.

אני מבין שבתיאוריה שייש לך בראש זה לא מסתדר לך, ואם אתה אדם של תיאוריות מאוד חזקות, יש מצב שזה יוביל אותך לכך שגם במציאות זה לא יסתדר לך, אבל כל זמן שלא בחנת את זה במציאות, לא מדובר כאן על אפילו על טעם וריח, אלא סתם על תיאוריות באוויר.

על כאלה אפשר, כידוע, להתווכח עד אין סוף :)

במציאות -- לפחות זו שלי -- אין שום בעייה עם זה.

עמיר
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
מה ההסתייגות, בדיוק?

בכל מקרה, מדובר בסראונד לשמיעת מוסיקה, לא לסרטים, וההמלצה היא לחמישה רמקולים full range זהים, כולל הסנטר והאחוריים. אין לי תקציב לזה :(

בכל מקרה, התהליך הייה


עמיר
אין במה להתבייש בהחלט מערכת מרשימה :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור