המלצנ למצלמה ולעדשה


Ozweiss

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
שלום חברים! אני מעוניין לקנות מצלמת dslr ברמה יחסית גבוהה. למדתי צילום במשך שלוש שנים. בנוסף הייתי שמח לקבל המלצה גם על עדשה טובה שיוצרת עומק שדה גדול הגבלת תקציב עד 7000 אשמח אם תעזרו לי:)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מה אתה הולך לצלם?
האם אתה רוצה לצלם ציפורים או ספורט זה סוג ציוד אחד.
אם אתה הולך לצלם בסטודיו או פורטרטים ציוד אחר.
כך כמובן לנוף או לתאורה חלשה כמו הופעות.
...
כמובן שניתן לרכוש ציוד שמתאים להכל, אבל מראש זה פשרה.
האם אתה הולך לצלם וידאו או זה פחות חשוב.

דרך אגב שאתה מדבר על עומק שדה. הכוונה היא לעומק שדה רדוד?

האם יד שנייה היא אופציה? והאם אתה חושב להתפתח בתחום ואיפה?
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
693
מעורבות
419
נקודות
63
אם צילום וידאו אינו בעדיפות גבוהה אצלך הייתי הולך על הניקון 7200 זה ישאיר לך כ-3500 שח בלבד לעדשות [אגב, בעברית: עצמיות, אבל זה נשאר באקדמיה] ברמה מעט נמוכה יותר וכדי להשאיר יותר תקציב לעדשות, הייתי מתפשר מעט והולך על הניקון 5300\5500.
כמובן שגם ההמלצה על עדשות נגזרת מהתחום אותו אתה רוצה בעיקר לצלם.
 

Ozweiss

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
טוב אז אחרי שעשיתי עוד קצת מחקר.. גיליתי דבר שהיה חדש לי שקנון יש לה מספר מצומצם של עדשות שמתאימות לגוף אחד.. ואילו ניקון כל העדשות מתאימות לכל הגופים.. העניין הוא שחשוב לי שיהיה צילום וידיאו.. אבל הגעתי למסקנה שאני לא חושב שזה כלכך חכם לקנות מצלמה בשבע אלף כשאני עדיין לא יודע לאיזה צילום אני רוצה לגשת.. אני יותר מעוניין בצילום של אנשים על רקעי נוף.. פחות סטודיו ופחות צילום למסיבות.. חשוב לי שתיהיה עדשת עומק שדה כמו 50mm 1.8f רק אם יש עדשה כזו עם אופציה של זום וכמובן שיהיה בה אופציה של פוקוס ידני ואטומטת זה יהיה אדיר.. חייב לציין שאני מתכנן לקנות את המצלמה בעוד משהו כמו עשרה ימים עד 15 אז חשוב לי שאהיה באמת סגור על דגם של מצלמה ושל עדשה.. סומך עלייכם שתעזרו לי תודה רבה!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני קצת מבולבל מהמחקר שלך:
מאיפה הגעת לכך שעדשות קנון מתאימות לגוף אחד וניקון שונה בכך, אני חושב שאתה לא הבנת משהו נכון - אשמח להבין זאת.

יכול להיות שאת המדבר מצלמות FF של ניקון מסוגלות לעבוד עם עדשות של מצלמות לא ה FF, אבל אז הן יעבדו רק על חלק מהחיישן ואין בדרך כלל הרבה הגיון לרכוש מצלמת FF ולא להשתמש בכל החיישן. קנון לא מאפשרים זאת וזה לא חיסרון כזה גדול לדעתי ואני בכלל איש של ניקון. כמו כן מצלמות FF הן דגמים יקרים שקצת מעבר לתקציב שלך, אולי אפשר למצוא דגם אחד מכל חברה בתקציב שלך לפי שדיברנו על עדשה.

אם יש חברה שלא כל העדשות הישנות שלה מתאימות לכל מצלמה זו ניקון - אבל מדובר על עדשות ישנות כבר יש דגמים חדשים מחלפים אותן.

אם אתה בוחר בעדשת פריים 50ממ עם צמצם F1.8 זו עדשה ללא טווח זום, אז אין לה טווח זום יש עדשות אחרות עם טווח זום, כמו עדשות סיגמא או טמרון עם צמצם F2.8.

היום כל העדשות של החברות הגדולות מגיעות עם פוקוס אוטמטי ופוקוס ידני (למה חושב לך פוקוס ידני?)

אתה יכול לרכוש ניקון D7200 מצלמה מעולה (כמו שעמי כתב)
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=896411

להוסיף לה עדשת סיגמא או טמרון F2.8 עבור ניקון
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=768517

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=737730

נשאר לך קצת כסף ואני חושב שפלאש יכול להיות כלי חשוב לצילום גם באור יום בצילמי שקיעות וצילום מול השמש ועוד.. רק צריך ללמוד לנצל אותו (להסיר ספק זה עולם אחר מול הפלאש מובנה של המצלמה).
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=932281
 

Ozweiss

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
קרמי תודה רבה על הרחבת הידע שלי עוד.. את המידע קיבלתי מבת דודה שלי וכנראה באמת לא הבנתי אותה כמו שצריך..
לגבי העדשה האם עדשה עם צמצם של 2.8 יתן לי באמת עומק שדה ברמה גבוהה?
יש לי חבר עם מצלמה של קנון 1300d ועדשה של 50 f1.8 שגם הביאה תוצאה של תמונה יחסית מרשימה ובמחיר מאוד נמוך.. של גוף פלוס עדשה בערך ב 2000.. מה ההבדל הגדול בין ניקון7200 ל קנון 1300d? מעבר למחיר..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
זה כרמי עם כ

עדשת קנון 50ממ F1.8 היא עדשה לא רעה בכלל ומעולה למחיר שלה, היא העדשת קנון הזולה ביותר והיא חדה, אבל יש לה בוקה פחות מצלח מזה של עדשות טובות יותר (בוקה - החלק שלא בפוקוס, נראה חד ולא רך כמו שהעיין אוהבת)

אני בכלל מאמין שעדשה טובה חשובה הרבה יותר לאיכות התמונה מאיכות החיישן.
בגדול רוב מצלמות ה DSLR של אותה חברה מספקות איכות תמונה ברמה זהה, ההבדל בין גוף זול 1300D של קנון ו D3300 של ניקון לגוף יתק כמ קנון 80D או ניקון D7200 זה גוף חזק יותר ועם יותר לחצנים ויכולת שליטה טובה ונוחה יותר - קצב צילום מהיר יותר, מערכת פוקוס הרבה יותר טובה ועד נקודות שקשורות לתיפעול המצלמה - במצב סטטי נתון איכות התמונה של המצלמה היקרה יותר והזולה יותר יהיו מאוד מאוד דומות.

עדשה כמו סיגמא או טמרון 17-50 עם צמצם F2.8 (עברו ניקון או קנון בהתאם למצלמה שבחרת) מספקת עומק שדה רדוד טובה מאוד (למרות שצמצם גדול יותר F1.8 יספק זאת אפילו יותר טוב - אבל לא תמיד חייבים זאת), העדשה מספקת גם בוקה לא רע בכלל. דרך אגב יש עדשה מעולה של סיגמה 15-30 עם צמצם F1.8 סמספקת עומק שדה רדוד , בוקה נהדר וחדות טובה שיכולה - הבעיה שהיא מאוד יקרה :)

בדרך כלל נהוג לרכוש עדשות פריים (ללא טווח זום כלל) כדי לקבל עדשה שמתאימה לצורך עם חדות ובוקה הרבה יותר טובים ממה שעדשת זום מסוגלת לספק.
 

Ozweiss

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
מעולה תודה רבה!! אני חושב שמספיק אנשים פה אמרו את מילתם ללכת על הדגם של ניקון 7200 אתחיל לדעתי עם עדשה של 50 f1.8 בכל מקרה תודה רבה על ההשקעה מזמנכם ועל העזרה.. מאמין שאמשיך להתייעץ איתכם גם בהמשך שיהיה אחלה שבוע!!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור