המלצה למצלמה:)


חני מעודה

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
1
נקודות
3
הי,
אני מחפשת מצלמת DSLR שתהיה טובה לתיעוד היצירות שלי- תכשיטים, ציורים... וגם לצילום של דברים נוספים (אני אוהבת בעיקר צילום אובייקטים דוממים)
אשמח לקבל המלצה למצלמה שתהיה טובה לדרישות שלי, וגם בתקציב לא יקר- בין 1000 ל2000
תודה:)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ברוכה הבאה לפורום,

התקציב שלך קצת נמוך לדרישות שלך - גוף מצלמה ניתן למצוא בכ 1000 ש"ח קנון EOS 1200D יתאים לעבודה (זה גוף ה DSLR הכי זול של קנון). אבל מצלמה זה רק חצי הסיפור צריך גם עדשה טובה ולצרכים שלך יהיה צורך גם בתמיכה ב MACRO וכאן אין לי מה להציע לך, הכי טוב שאני יכול להציע לך זו עדשת קנון 18-135 שהיא עדשה יחסית זולה כ 1000 ש"ח (כן זה זול לעדשה טובה) וטובה אופטית, אבל עדשה זו לא בנויה לפוקוס מטווח קרוב שלבטח יעזור לך לצילום תכשיטים ושאר אוביקטים.

יש עדשה שיכולה להתאים סיגמא 17-70 MACRO אבל היא יקרה יותר ולא נכנסת לך לתקציב.

עוד שתי נקודות שכדי לקחת בחשבון לצילום מוצרים תאורה זה חשוב מאוד (הכוונה לא לפלאש המצלמה היות והוא יציג תמונה לבנה ושטוחה, ללא שום מרקם), חלון פתוח וגם תאורת מנורה יכולים להתאים. בנקודה השנייה היא חצובה שתעזור לקבל צילום חד של מוצרים סטטים (אבל זה מצריך עוד כמה מאוד שקלים לפחות)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
SORRY :)
 

חני מעודה

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
1
נקודות
3
הי,
בדקתי קצת על המצלמה שהמלצת לי וראיתי חוות דעת עליה כמצלמה עם גוף פשוט...
החלטתי שאני אשקיע יותר, כדי שהגוף באמת יהיה טוב ולא של מתחילים:)...
אשמח לקבל המלצה לגוף טוב ואיכותי עם עדשה טובה, בסביבות ה 4000.
אני חושבת שעדשת מאקרו תגביל אותי לצילומים נוספים ומעדיפה עדשה שתהיה בה גם אופצייה של התפקסות מקרוב..
ובנוגע לגוף שהמלצת- קראתי בתגובות שלה שהיא ללא מיצב תמונה (כמשהו שלילי..) האם זה חשוב לסוג הצילום שלי?
תודה מראש :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
חשוב להבין שמדברים מצלמות DSLR אפשר לרכוש גוף ב 20 אלף שקל וגם ביותר מכך, אז ברור שגוף ב כ 1000 שקל יהיה גוף הכניסה לתחום ויהיו לו מגבלות. אני לא חושב שאת ממש מבינה את המגבלות שיש לגוף הקטן הזה שהן בעיקר חסרונות מול גופים יקירים יותר של DSLR חסרות הן נקודות כמו:
* מערכת פוקוס עם מספר יחסית קטן של נקודות פוקוס מגופים יקרים יותר
* יכולת וירגישות לפוקוס בתאורה חלשה פחות טובה מגופים יקרים יותר
* מערכת פוקוס עוקבת אחרי גוף בתנועה פחות טובה מגופים יקרים יותר
* יכולות שליטה על שינויי מצבי צילום פחות טובה מגופים יקרים יותר
* קצב צילום ברצף פחות מהיר מגופים יקרים יותר
* עמידות פחות טובה למים ואבק מגופים יקרים יותר
כעת עבור הצילום שלך לפי ההגדרות שלך אף אחת מהנקודות לא ממש משנה לך - היות ואת לא מתכננת לצלם ספורט או ציפורים וצריכה מערכת פוקוס מתקדמת ועם יכולת עקיבה טובה שכן קצב צילום גבוהה לא ממש חשוב עבורך
עבורך היכולת לשליטה מהירה על הגדרות הצילום והן מצלמה חזקה ועמידה יותר שבאה בגוף גדול וחזק יותר לא נקודה שתעזור לך בצילומים שלך.

אם נושא הצילום יהפוך בעתיד לרציני יותר, אז צריך להתחיל לחשוב איזו מצלמה יותר רצינית תתאים לך - לא הייתי קופץ כעת לרכוש דגם יקר יותר רק בגלל שלדגם הכניסה יש חסרונות, גם לדגם בכיר יותר יש חסרונות וגם למצלמת הדגל יש חסרונות. לדעתי לצורך שציינת כאן מצלמה יקרה יותר לא תספק לך יתרונות מול הדגם הזה - בעצם יש כמה דגמים בהגוף שלהם עולה מעל 6000 ו 7000 שיספקו לך איכות תמונה טובה יותר וכמובן שהן דורשים עדשות יקרות בהתאם, אז אני ממש לא נכנס לזה כעת.

בקשר למייצב, אז כך לרוב מצלמות ה DSLR אין מייצב במצלמה (יש מספר דגמים זניחים עם מייצב, אבל יש להן חסרונות אחרים), לרוב המייצב מגיע בעדשה ויש גם עדשות ללא מייצב, העדשה שאני משתמש בה רוב הזמן היא ללא מייצב (וברור שאין לי מייצב במצלמה). בנוסף לכך עבור צילום אוביקטים סטטים אני ממליץ בחום לרכוש חצובה טובה ואז בכלל מצלמים ללא מייצב (אם יש בעדשה בצילום כזה סוגרים את המייצב שלא יפריע לתמונה - כן מייצב יכול לגרום לפוקוס לזוז קצת ללא צורך בצילום על חצובה שהמצלמה כלל לא זזה).

אז אחרי שאמרתי כל זאת אני ממשיך להמליץ על אותה מצלמה קנון 1200D או אם את מעדיפה ניקון D3300 (קצת יותר יקרה, לדעתי גם יותר טובה) ואני ממליץ על אעעותה עדשה סיגמא 17-70 MACRO עבור ניקון או עבור קנון בהתאם למצלמה שאת רוכשת
גוף ועדשה יעלו לך כ 3000 ש"ח ואת הכסף הנוסף אני ממליץ להשקיע בחצובה טובה - להסיר ספק עדשה טובה היא נקודה מאוד חשובה לאיכות התמונה וצילום עם חצובה לאוביקט סטטי זה הדרך שרוב צלמי המוצרים משתמשים בה (כמובן שבעתיד צריך גם לבדוק רכשיה של ציוד תאורה - ועדיין להישאר עם אותה מצלמה)
 

חני מעודה

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
1
נקודות
3
תודה רבה על ההתייחסות וההסבר המפורט!
עזרת לי מאוד:)
ועכשיו אני מרגישה בטוחה לעבור לקניה...
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור