המלצה בבחירת מצלמה


knobelman

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם,
אני מצלם כבר הרבה שנים עם Canon 550D עם שני עדשות עיקריות Canon 50 1.8, Sigma 10-18 4-5.6, והתחלתי להבין שהיא כבר לא מספיקה לי (היא ישנה ולא מוציאה תוצאות מספיק טובות כבר), וגם התחלתי לעבוד בעבודה רצינית שמאפשרת לי להשקיע מעט יותר מפעם.
אני כבר תקופה חוקר ומנסה להחליט מה יכול להיות הצעד הבא הכי נכון מבחינתי. אני אוהב לצלם אנשים (פורטרטים וכו), צילום רחוב (אני מטייל הרבה), נופים ולפעמים דברים יותר ממוקדים (מאקרו-ISH). אני בעיקר מצלם סטילס (לא מתעניין בוידאו במיוחד).
1. הסתכלתי על הA6400\A6500 של סוני- אבל שמעתי שהColor science שלהן לא משהו, והגודל של הגוף מעט מחשיד בעיניי.
2. הסתכלתי על הFuji x-t2\3 אבל אני בחור גדול וחושש שלא יהיה לי נוח איתה מבחינת אחיזה (אותו הדבר לגבי הSONY) וגם החוסר הרגל למחוגות האנלוגיות.
3. התחלתי לשקול את Canon 6D mk2 וגם Canon 80D - אבל הבנתי שהפוקוס מכסה שטח קטן מהחיישן של ה6D ושהצבעים בה לא נהדרים ושה80D מאוד מומלצת (יש את אותו הדואל פוקוס וכו וכו - רק שהיא CROP - וזה בסדר מבחינתי).
למישהו יש הכוונה כלשהי? כבר נמאס לי להסתכל ביקורות ביוטיוב ולא להתקדם לשומקום :(
מבחינת טווח מחירים, הייתי מוכן להשקיע בFUJI - היא הכי יקרה, אבל מעדיף לא לעלות מעל המחיר של הA6500 (במיוחד כי אני רוצה לרכוש לפחות עדשה אחת נוספת).
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתה יורה להרבה כיוונים ומתחיס לביקורות (איך אפשר להגיד זאת בעדינות) לא רציניות או ש...

אני אנסה לעשות קצת סדר:
בעבר צילמתי עם קנון 500D שהיא הדגם לפני ה 550D ומערכת הפוקוס של מצלמה זו היא ברמה בסיסית ביותר וכל מצלמה היום (כן כל) תספק לך מערכת פוקוס הרבה יותר מוצלחת הן מבחינת רגישות נקודות הפקוס והדיוק (כן גם ה 6D ובטח 6D II). אין לי מושג באיזו דרך השתמשת במערכת הפוקוס עד היום. אבל מערכות הפוקוס עבורו שינוי בתקופה האחרונה.

אישית אני מצלם סטיילס עם מצלמה ללא מראה שיכולה לצלם גם דרך המסך, אבל רוב הצילומים שלי הם דרך העינית (פרט למקרים שבהם אני מצלם מעל קהל או מקומות שאני לא יכול להגיע עם העיין למצלמה ואז מצלם דרך המסך) - למה אני מספר זאת?, היות ואם אתה כמוני אז מערכת פוקוס של קנון דואל פיקסל היא לצילום דרך המסך ובצילום דרך העיניית מערכת זאת כלל לא בשימוש. מעבר לכך למרות מערכת פוקוס דואל פיקסל מצלמות קנון לא ידועות בפוקוס עוקב מוצלח כמו מעקב אחרי פרצופים או נעליה על העיין כמו שסוני מסוגלת לעשות.

השאלה הראשונה אתה צריך לשאול את עצמך, האם אתה חושב שאתה נשאר עם העדשות שלך ומחפש מצלמה שיכולה להשתמש בהן. אני לא מכיר עדשת סיגמא 10-18 ואני גם לא מוצא אותה ברשת, עדשת קנון 50 ממ F1.8 היא עדשה זולה אולי הכי זולה של קנון - כך שאם אין לך עדשות אחרות לא בטוח שהייתי ננעל על מצלמה רק בבגלל שהיא תתמוך בעדשות האלו.

בהקשר של מצלמות ללא מראה יש מספר חברות שמובילות בתחום (קנון לא אחת מהן), אם אתה רוצה חיישן קרופ בגודל זהה לזה שיש לך היות (אבל חדש יותר), יש את:

סוני רק סדרת A6000 עם גוף מאוד קטן שבאמת לא מאפשר תפעול נוח ומי שרוצה לצלם בצורה שהיא קצת יותר מורכבת ממצב אוטמטי יהיה לו פחות נוח - מצד שני איכות התמונה של סוני מאוד מוצלחת ומערכת הפוקוס בדגמים החדשים היא הרמה הגבוהה ביותר (אם לא הטובה ביותר שיש כעת), יש לקחת החשבון שנכון שבעזרת מתאם נין להשתמש בעדשות קנון, זה יהיה קצת מסורבל ומגדיל עוד יותר את העדשה על מצלמה עם גוף מאוד קטן מצד שני עדשות של סוני יקרות (טובות, אבל לא זולות). עיבוד התמונה ב JPEG מהמצלמה היא בסדר, אבל ניתן לקבל תוצאות טובות יותר בעיבוד חיצוני של קבצי ה RAW.

מצלמות ללא מראה של פוג'י שצלמי רחוב רבים אוהבים את המצלמה בגלל שהחיישן של פוג'י הוא מעולה, והיות וה JPEG שיוצא המצלמה היא הטובה ביותר שיש כעת ודרך כלל קשה לעקוף את התמונות האלו גם בעיבוד RAW. מצלמות פוג'י מקבלות רק עדשות של פוג'י שיש להם מבחר עדשות לא רע, רובן מעולות, אבל זולות (יותר זולות מסוני). תפעול מצלמות פג'י קצת שונה משאר המצלמות עם ממשק של לחצנים בחלק העליון של המצלמה כמו מצלמות של פעם. להסיר ספק יש למצלמות אלו יכולת פתעול מאוד מודרנית ולא חייבים להשתמש בצורת צילום של פעם, כלומר קצת שונה, אבל מודרני ומצלם איכותי.
מערכת הפוקוס של פוג'י לא רעה בכלל ואפילו טובה ואני חושב שלא חייבים לרוץ לדגמים הבכירים וניתן גם לחשוב על X-T20 או על X-T30 החדשה שתגיע בקרוב לארץ (עדיין של כמה חודשים).

אם התקציב מאפשר זאת מצלמות עם חיישן גדול יותר FF יכול להיות שיפור מאוד גדול מול חיישן קרופ, אבל מצד שני מצלמות FF דורשות בדרך כלל עדשות גדולות יותר (וגם יקרים יותר) ואז מדובר על סט גדול, כבד יותר וגם יקר יותר. אני מכיר מספר צלמים שעברו ממצלמות FF למצלמות פוג'י בגלל הגדול והמשקל (רק אומר).

אפשר לבדוק מצלמה כמו סוני A7 II (דור קודם A7 III מעולה, אבל יקרה יותר), עם מתאם היא תקבל עדשות קנון ויש לה איכות תמונה מעולה, וגוף נורמלי יחסית שאפשר לחיות איתו גם לצילום לא אוטמטי.

קנון 6D M2 היא מצלמת הכניסה של קנון לתחום FF עם מצלמת FF, נכון מערכת הפוקוס שלה פחות מוצלחת מהדגמים הבכירים, אבל עדיין מערכת פוקוס מוצלחת ובטח שאם מצלמים עם נקודת פוקוס מרכזית אין שום בעיה - מצד שני יש פתרון עדיף לדעתי והיא קנון EOS RP שהיא מצלמות FF ללא מראה החדשה של קנון, היא תקבל את העדשות שלך עם מתאם, יש לה איכות תמונה טובה היות והיא FF (אבל עדיין חיישני קנון היום מספקים איכות תמונה פחות טובה מול המתחרים), היא ללא מראה עם הרבה יתרנות לא רק הגדול.

אני מאוד לא ממליץ על 80D היא מצלמה בנונית בעלת איכות תמונה בסיסית בגוף גדול, נכון יכולת השליטה והתפעול שלה מעולות כמו כל מצלמות כן, כן היא תקבל את העדשות שלך, אבל ההפרש מול EOS RP לא כזה גדול (בכל יחסי) ומצד שני פוג'י תספק איכות תמונה יותר טובה.

איזה כיוון מתאים לך? והאם אתה צריך המלצה על עדשות?
 

knobelman

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
תודה רבה על התגובה המושקעת!
אני לגמרי מבין שאני בא ממצלמה ישנה מאוד ושכיום כל המצלמות הן כמה רמות מעל למה שאני יכול אפילו לדמיין.
לגבי הביקורות - אכן הרוב שם מכוונים לווידאו מה שלא עזר לי במיוחד, לכן הבלבול המוחלט.
בגלל שאני מצלם כתחביב (לפעמים סתם בטיולים, לפעמים חברים לפני אירועים או חתונות אבל לא בצורה מקצועית בשום צורה) - אולי באמת גוף ענק כמו של ה6D עם העדשות הכבדות פחות מתאים, ואם אתה אומר שה80D היא בינונית, אולי שווה באמת לכוון קצת יותר גבוה.
וגם אין לי בעיה לא להשתמש בעדשות שלי, המצלמה הנוכחית תשאר אצלי בפינה או או תימכר ואין בזה שום בעיה.
אני כן מעדיף שתהיה לי האפשרות לצלם גם דרך העינית וגם דרך המסך (ואם יש פוקוס איכותי מה רע), זה מאוד נוח במצבים של צילום מעל הראש או קרוב לאדמה- וזה דברים שאני לגמרי רואה את עצמי עושה.
הבעיה שלי עם הפוג'י זה שהגוף יחסית קטן ואני מפחד שזה לא יהיה נוח לאחיזה - אני רגיל למשהו קצת יותר גדול ויש לי ידיים יחסית גדולות.
בנוסף אמרת לגבי הX-T30, שמתי לב שהורידו שם את הלחצנים ויש את הג'וייסטיק המוזר שממש לא מוצא חן בעייני.
שקלתי את הRP- אבל אני חושב שהוא לא בטווח המחירים שלי כרגע.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתה מגיע ממצלמה קטנה ה 550d היא מצלמה קטנה.
אם אתה חושש שהפוג׳י X-T30 קטנה לך, יכול להיות שהכיוון של הפוג׳י X-T3 תתאים לך יותר. היא גם דגם בכיר יותר ומוצלח יותר, אבל גם יקר יותר.
לא הבנתי מה לא נוח לך בפוג׳י.

ובאמת לא ברור לי מה התקציב שלך
 

knobelman

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
התקציב הוא בסביבות ה6-7 כולל עדשה, מעט גמיש.
לא אמרתי שלא נוח לי כי לא ניסיתי, פשוט זה נראה שהאחיזה בה לא עמוקה במיוחד.
מה לגבי הX-T2?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני חושב שקנון EOS RP עם מתאם לעדשות שלך נכנס התקציב. כאמור לא מכיר את עדשת הסיגמא שלך, ולכן לא יודע לגבי ההתאמה שלה, יש לקחת בחשבון שהעדשות שלך על FF יספקו זווית ראיה קצת יותר רחבה בגלל חיישן גדול יותר. בעתיד תוכל לרכוש עדשות נוספות. לדעתי מי שמגיע מקנון זה השדרוג הטבעי מבחינת תפעול המצלמה.


פוג׳י X-T2 מצלמה מעולה מכיר מספר צלמים שמשתמשים איתה ומאוד מרוצים, פשוט הדגם שמחליף אותה זה ה X-T3, והוא קצת יותר טוב.
יש לקחת בחשבון שצריך גם כסף לעדשה טובה, גוף זה רק חצי הדרך.
 

knobelman

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
ממה שאני רואה הRP יותר יקרה מהXT2, מה שאומר שבאותו המחיר אוכל לקנות גם גוף וגם עדשה טובה.
תוכל אולי להמליץ על עדשות טובות לכל אחד מהן?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הנקודה שעדשות טובות עולות הרבה כסף ול RP אתה יכול בהתחלה להשתמש עם העדשות שלך ועתיד לרכוש עדשות נוספות - חשוב להבין שלקנון יש מבחר העדשות הגדול ביותר וכן ניתן להשתמש בעדשות של חברות צד ג, אבל בכל מקרה עדשות עבור מצלמת FF לא זולות.

לפוג'י אני ממליץ לחשוב על עדשת פוג'י 18-55 F2.8-4 שנחשבת עדשה מאוד מוצלחת
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=850082
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אם הבנתי נכון לגבי עדשת הסיגמא,מדובר ב Sigma 10-20mm f/3.5 ואם כן זו עדשת ef-s ולא ניתן לחבר אותה לקנון RP עם המתאם. המתאם מקבל רק עדשות EF (עדשות FF). אם בכל זאת מתעקשים לחבר את העדשה הזו,או כל עדשת EF-S אז המתאם מבצע Corp של התמונה ומקטין אותה פי 1.6 וגם מוריד את כמות הפיקסלים ל 10.1 מגה פיקסל ... לא בטוח ששווה את המאמץ.

למען הדיון פה,וגם אני מאוד מאמין בזה: הגוף הוא הדבר השלישי בחשיבותו אחרי העדשה והצלם. משכך ההמלצה שלי היא להשקיע בגוף כ 1/3 מהתקציב והשאר בעדשה וציוד נלווה (כרטיס SD למשל). בתקציב הנתון,אם הולכים לכיוון ה FF (לא משנה של איזה יצרן גוף) זה לא משאיר הרבה לעדשה והעדשות ל FF ממש לא זולות וגם פה,לא משנה לאיזה גוף ומאיזה יצרן.

מנחם
 

knobelman

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
הבנתי, תודה מנחם.
זה גם למה אמרתי שאני מוכן לעזוב את הציוד הישן בצד ולקנות חדש.
אני כן רוצה לקנות מצלמה שתשרת אותי לתקופה ארוכה, אני תמיד יכול לרכוש עוד עדשות בהמשך.
מה דעתכם על קיט של x-t2 עם עדשת 18-55 f2.8-4 ואולי גם עדשת 35 f2?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הבנתי, תודה מנחם.
זה גם למה אמרתי שאני מוכן לעזוב את הציוד הישן בצד ולקנות חדש.
אני כן רוצה לקנות מצלמה שתשרת אותי לתקופה ארוכה, אני תמיד יכול לרכוש עוד עדשות בהמשך.
מה דעתכם על קיט של x-t2 עם עדשת 18-55 f2.8-4 ואולי גם עדשת 35 f2?

הפוג'י באמת סט מעולה.
רק ממליץ להחזיק את המצלמה ביד וכן לראות כמה סרטינים על פעול המצלמה ברשת כדי להבין אם היא באמת מתאימה לך.
מומלץ לרכוש את המצלמה ועדשות עם אחריות של שמעוני היבואן הרשמי.
 

knobelman

חבר אתר
הודעות
6
מעורבות
0
נקודות
1
אז זו שאלה נוספת, איך (חוץ מלחפש בפורומים מישהו שיתן לי לשחק עם המצלמה שלו) אוכל להחזיק אותה? מה ההמלצה בדבר?
מבחינת סרטונים ראיתי כבר כמעט כל דבר שנמצא ביוטיוב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור